Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HAIKU V.

20. 05. 2003
30
1
4945

Inspirovala mě písnička mýho milovanýho Honzíka Spálenýho \"...už zrezly bezy, listí potemnělo, červen se zlomil, jako číšník v pase...\" Už léta přemejšlim o tom, že bych mu měla napsat, že bezy reznou mnohem dřív, než v půlce června :-) Mimochodem, šeříky mi evokujou bramborový razítka a prvomájový průvody, pane, jak mně to slušelo v tom pionýrským kroji s mávátkem! Taky jsem mívala čestnou stráž u pomníku.....nemůže mi to dneska nějak uškodit?????

 

 

 

 

 

 

Přichází léto

v poledním žáru rezne

šeříkový květ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1 názor

Smíšek:-)
13. 04. 2007
Dát tip
krááása***

aha :-) tak to je skvělý :-) dík :-)))

Baziliška
15. 06. 2006
Dát tip
že máš nakoukaný vjem...hnědnutí šeříkových květů, když odkvétají..a to se cení, je fajn, když znáš to, o čem píšeš:)))

co znamená "nakoukané"?

Baziliška
15. 06. 2006
Dát tip
nakoukané..:-)

Sali
22. 08. 2005
Dát tip
.....je to zvlastni i zajimave, kazdopadne to pusobi perfektne.....

kindly
16. 02. 2004
Dát tip
je to hezké, ale myslím, že zvládneš i lepší...

děkuju :-)

Lydie: Kdo je zdařilá????? 8-)

No já mám takovej dojem, že jsem přesne v tomhle opravovala i japhyho :-))))) anebo někoho pod jeho dílem? :-) nevim :-))) já to mám taky na zástavu :-))))) já jsem děsně zdařilá :-)))))

KT: nebudu reagovat na všecky tvoje kritiky u haiku :-) ale tohle mám nejradši :-)

KayTee
04. 08. 2003
Dát tip
líbí ;o)

Katu: Hele, ty rejpno, ty nevíš, že čim míň vody, tim rychlejc šeřík rezne?????

katugiro
24. 05. 2003
Dát tip
reznutí šeříkového květu je výborné, ať už podle skutečného obrazu nebo podle zastarávání symbolu jara... možná by nemusel oxidovat v poledním žáru, ale s prvními bouřkami nebo podobně, aby byla přítomna voda... :) Ale tak jako tak - *

Helenice
23. 05. 2003
Dát tip
*****

j_i_r_i_k
22. 05. 2003
Dát tip
Kritika: Hele, další :)...

avíza mě naavízujou a já pak přicházím o dílka :-( Pěkné (haiku prd rozumím, ale což, snad můžu otipovat věci, které se mi líbí, ne?) :-))

kalais: GRATULUJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU :-))))) Don´t: Můžeš :-)))))

(G)eorge
22. 05. 2003
Dát tip
Prolog + diskuse jsou celkem vpoho... Haiku je dávno mrtvý a ne že ne, vtip se cení, nepiš haiku, je tě škoda...:)* piš "čekankovskou romantiku" u té se dycky královsky pobavím a leckdy i uroním... tedy slzu aby nebylo omylů.. (G)

Můj sen je napsat krásný, bezvýznamný sedmnáctislabikový haiku, před kterým se zaskví krásnej, dlouhej vtipnej několikastránkovej prolog! :-)))))

(G)eorge
22. 05. 2003
Dát tip
got me! :))) jedna nula pro tebe:)

ještě se mi to nepovedlo :-)))))

dobře. gratulujeme, absolvovalas za 2 (timhle, ty predesly zahod)

To je asi docela dobrý, když za dvě, ne? Mám tip? Nebo až příště? :-)))))

sbíráš to? potěší tě to víc než upřímná pochvala od mechanizátora zemědělských strojů, který dokázal rozpoznat stoupající kvalitu tvých pokusů o nápodobu dalekovýchodních forem? i to, že se dokážeš porvat s diktátem sedmnácti slabik, které jsou pro češtinu - jazyk typologicky dost odlišný od japonštiny - limitem vražedným? to ukazuje, žes na své cestě pochopila méně, než se onen mechanizátor na mezi mezi rzí strojů svých byl domníval... a to je vážné

Já jen chtěla vědět, jakou váhu má ta tvoje dvojka :-))))) ale nejvíc mě potěšilo, že jsem tě přinutila se tak krásně rozkecat :-))))) to u těch mých prvních haiku moc nevypadalo :-))))) tak dík, mechanizátore :-)))))

Nedávám, koukala jsem se pod klávesnici :-)

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Každý člověk by měl mít svou cekanku, protože je úžasná. Jakožto starého člověka mne však hned napadne : má i cekanka někoho jako sebe ?

Ale úžasná čekanka ti nedala tip! :-))))) Jako jak někoho jako sebe? :-)))))

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Bavíš lidi a nutíš je k zamyšlení. Máš i ty někoho takového ? Je mi sto let, století, to je jako celá věčnost a když je prožiješ, stává se z toho jen prchavý okamžik prozrazující tvou vlastní zbytečnost. Proto nepotřebuji tvůj tip. Ale občas potěší.

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Bavíš lidi a nutíš je k zamyšlení. Máš i ty někoho takového ? Je mi sto let, století, to je jako celá věčnost a když je prožiješ, stává se z toho jen prchavý okamžik prozrazující tvou vlastní zbytečnost. Proto nepotřebuji tvůj tip. Ale občas potěší.

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Bavíš lidi a nutíš je k zamyšlení. Máš i ty někoho takového ? Je mi sto let, století, to je jako celá věčnost a když je prožiješ, stává se z toho jen prchavý okamžik prozrazující tvou vlastní zbytečnost. Proto nepotřebuji tvůj tip. Ale občas potěší.

Takových lidí okolo mě je! :-) Jen tady fůra! :-) No, minimálně jeden :-)))))

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Jmenuj ...

To nemůžu, všichni by se na něj sesypali a on by pak už na mě neměl čas :-)

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Každý člověk, který si zaslouží být titulován cekankovec, na tebe má čas vždy a za všech okolností .Není - li starý, kdy mu času ubývá.Každopádně minutka pro tebe bude vždy u každého dobrého člověka.

To je moc hezký, ale já jsem lakomec lakomej a minutka mi nestačí :-)))))

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Třeba i hodinka.

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Třeba i dvě.

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
tři...

to ho ale nesmim prásknout :-)))))

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
To není prásknutí. Dělej, řekni to, protože já už budu muset jít.

papa :-)

Stařec
21. 05. 2003
Dát tip
Nashle. Ale já jsem už starý a mám nemocné srdce, takže se už možná nevrátim. Teda vrátím, ale až budu mít novou chlopeň. Papa :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ty smíchy už mi lezou krkem.

Přispěju ti na chlopeň :-))))) ty smíchu :-)))))

PS
21. 05. 2003
Dát tip
A když už jsme u svátků ze všech největších - zapomněl jsi na šeřík, takovej seš sklerotik!!! /P. Dobeš/ (ksakru, nechtěl jsem, ale... nemůžu být pokrytec - Ť)

Dík :-)

PS
21. 05. 2003
Dát tip
není zač

Kdo mi ho dal a zbaběle se skrejvá?????

no já věděla, žes to nebyl ty! :-))))) Protože právě vim, že seš škrob! :-))))) Ale teď zase teda nechápu, žes mi ho dal :-))))) Ale jo, rozhodl ses bejt blahosklonnej! Úplně tě vidim u toho počítače, jak máš ruku vysoko zdviženou a řikáš: A TAK JÁ TI HO TAM ŠOUPNU! A pak klepneš do tý zlomyslný myši :-)))))

jak časem? Tys to čet až nakonec? Nebo až pak, nebo kdy vlastně?????

Yfča
21. 05. 2003
Dát tip
To by mě teda zajímalo, jak může zreznou šeříkovej květ, když není ze železa! To je pěkná blbost, vím to dost přesně, protože ve škole nám říkali, že rezaví enem železo.

to právě neni pravda, mně někdy zrezne i hlava a taky neni ze železa!

Yfča
21. 05. 2003
Dát tip
Není to kvůli tomu, žes na sebe navlékala s radostí pionýrský kroj? :o)

tenkrát mi hlava nerezla :-)))))

yoyo
21. 05. 2003
Dát tip
jjjjjjjjjjjjjjéééééééééééééééééééééééééééééé *

yeah yeah yeah.........she loves me yeah yeah yeah yeaaaaaaaaaaah

Hester
21. 05. 2003
Dát tip
ich auch. *** Co má šeřík s bramborovým razítkem?

Bernadeta
21. 05. 2003
Dát tip
Ach jo... denně na ty šeříky koukám, koukám, jak reznou, když jdu kolem nich v poledním žáru***

Kodynie
21. 05. 2003
Dát tip
Tak koukám, že debatka pod dílkem je lepší než samotné dílko. Ale na mne jako na čtenáře nedej, protože já haiku nerozumím a nikdy rozumět nebudu. Tak mně se líbila Tvá slovní přestřelka s ostatními pod tím dílkem a samozřejmě Prolog mne taky uchvátil.

waldekke
21. 05. 2003
Dát tip
Nenaolejuju-li Julii? W. *

Krel
21. 05. 2003
Dát tip
nemám rád šeříky..

alim
21. 05. 2003
Dát tip
no cekanko..umis haiku, ale se i se Standou poprat za tipika.. ja ho dam bez valky..:-))T* protoze miluji seriky....

Hester: No ve škole jsme si dělali bramborový razítka ve tvaru šeříkovýho květu a pak s nima bouchali stídavě do fialkovejch barev a na papír, aby byly ty oslavný výkresy hezký :-))))) Bernadeta: Ty taky chodíš denně v poledním žáru kolem šeříků? :-))))) Kodynie: A proč teda chodíš číst haiku, když jim nerozumíš? :-))))) Jooooo, kvůli epilogům a kritikám!!!!! :-))))) waldekke: Tobě to přijde jako jazykolam??? :-) barobrk: ď Krel: ď alim: ď :-))))) já se se Standou peru ráda :-)))))

houba
21. 05. 2003
Dát tip
já asi (z)reznu závistí.... ba neeeeeeeeeee :))) tip*

houba: to nedělej, byla by z tebe rez :-)))

Moje tradiční tipping beauty :-) pňu :-) pňu = pusa za ucho :-)))))

guy
21. 05. 2003
Dát tip
Hezky se ti to povedlo, i ten odstín k tomu docela jde *** K té čestné stráži, myslím si, že jestlis byla pod tou pionýrskou košilí něčím vycpaná, abys měla chráněny své vnitřní ogány, tak snad to zůstane bez následků

Nebyla jsem vycpaná, to jsem nikdy nepotřebovala :-)))))

guy
21. 05. 2003
Dát tip
já nevím, kde teď myslíš, no ale já když jsem šel stát čestnou stráž, tak jsem si pod košili tlustej svetr bral, pokud to nebylo zrovna v červenci

To jsem si teda nebrala!!!!! To by vypadalo pěkně hnusně! Já jsem musela bejt krásná! Pro ty vojáky, chudáky, co padli!

Naja
21. 05. 2003
Dát tip
Tak tohle se uz jako haiku i tvari -aspon na prvni pohled... to je nejen na potlesk... **!

Kodynie
21. 05. 2003
Dát tip
Čekanko, proč čtu občas i haiku? Protože mi sem na ně systém pošle avízo a já přece nepoznám, jestli půjde o haiku nebo ne. Já čtu všechna písmenka, které se nachomýtnou k mému zraku. Jak si je užiji, to už je pak řeč o něčem jiném. PS: Tady jsem věděla podle názvu, že půjde o haiku, ale jsem holka zvědavá a neodolala jsem. Musím se přece občas přesvědčit, že haiku stále nerozumím.

A myslíš, že to je UCHOPITELNÝ????? :-)))))

Kodynie: A stále mu nerozumíš? :-)

guy
21. 05. 2003
Dát tip
v tom případě si opravdu nejsem jistej, jestli tvá nemístná touha po hrdinství tvé ledviny nebo některé ty další tvé cesty nepoznamenala ... jak často musíš?

Dejf
21. 05. 2003
Dát tip
Výborné, TIP

Guy: Nebuj, čůrání mám v pořádku.....už :-))))) Dejf: Děkuju! :-)

guy
21. 05. 2003
Dát tip
všechno ještě může přijít, zatím jsi mladá holka

No, to už právě nejsem :-))))) ty nevíš, že po třicítce to začíná????? :-)))))

guy
21. 05. 2003
Dát tip
já už pomalu vím, kdy to končí

to je jasný! Smrtí! :-)))))

guy
21. 05. 2003
Dát tip
no právě ... v tvým věku se ti ještě svět plazí u nohou

Koukala jsem se, nikde se nic neplazí :-)))))

guy
21. 05. 2003
Dát tip
tak zas až tak nechytej za slovo, pod klávesnicí a pod PC se svět většinou neplazí .... pokud teď ovšem nedáváš neokázale najevo svůj nadhled nad věcí samou

ty seš teda rychlej, jako bobr! :-))))) A má a je! :-)))

nakopej jí prdku :-)))

puč si na to od miminka botičku a navleč si ji na paleček :-)))))

no tak ji motivuj pozitivně, pochval ji, pohlaď a podrbej za kolečkem

tak to já nejsem, nemám jemnou auřičku, mám takovou svatozář, že neprojdu dveřma, tomu se řiká klika :-)))))

No, tak číslo fakt neuhodnu! A jak to dopadlo? Odstranili ti to pak?

Zase bys nezmok :-))) Víš, kolik ušetřim za deštníky? :-))))) tuhle mi to ale přišlo líto, viděla jsem v jednom obchodě takovej krásnej s obrazem Klimtovým.....no, zase jsem ušetřila litr :-)))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru