Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povzdech padesátnice

09. 06. 2003
30
0
5185
Autor
Yfča

Stáří bývá neradostné.

Ach, kde je mé mládí skvostné?
Kde je moje duše hravá?
Kde je touha nedočkavá?
Vnímám smrt už póry všemi,
strádám, trpím, zima je mi.
 
Počkám. To se vyplácí.
Ohřeji se v kremaci!

Seregil
07. 11. 2003
Dát tip
Je to supr....díky reb....

DarkMind
12. 06. 2003
Dát tip
:)))))) -t-

Robynson
12. 06. 2003
Dát tip
To je velice častý povzdech těch, co začli uvažovat o svém místě zde a nyní až ve chvíli, kdy jim smrť kouká přes rameno. Pravdou ovšem je, že hledí semotamo neustále...:-)))

bbb
11. 06. 2003
Dát tip
Ten konec.... :-)))*

guy
11. 06. 2003
Dát tip
dík za krásné rozptýlení bez loučky a bez modlení (prozatím) ***

Bobísek
11. 06. 2003
Dát tip
Už jdu na tu tvoji novou sbírku, Yfčo.... :-)

čtenář
11. 06. 2003
Dát tip
Snad nebude tak zle - na té fotce vypadáš docela dobře! :-))*

čtenář
11. 06. 2003
Dát tip
Myslím tu fotku u přehledu (jsou tam vlastně už tři, jak vidím - i ta aktuální není špatná - rozhodně neodpovídá tomu, co tu píšeš). :-)

Hester
10. 06. 2003
Dát tip
:-)*

SilverArrow
10. 06. 2003
Dát tip
Jestli máš takový myšlenky, rád bych věděl jak vypadáš...

Dejf
10. 06. 2003
Dát tip
Díky těm hravým rýmům to nakonec vyznívá v podstatě optimisticky :))) jak se říká i ve Spalovači mrtvol - ta kremace, to je vlastně přímej lístek do nebe. Když tě zakopou do země, tak se rozkládáš třeba i 20 let a kosti tam i tak ještě furt zůstanou ... není nad pec :-)))

Bobísek
10. 06. 2003
Dát tip
SilverArrow, jestli to Yfča nesmazala, tak má nějaký fotky na svý vizitce :-)) Alespoň minulej týden je tam ještě měla (ona totiž ráda maže) :-))) Dejfe, Yfča je pesimistickej optimista :-)))

Helenice
10. 06. 2003
Dát tip
Blbůstka mě rozesmála. Diskuse taky! :-)) * Yfčo, už jsi vstoupila do Spolku přátel žehu? :-)))

Evička
10. 06. 2003
Dát tip
ˇDábelská Ifčo! Vidělas některý padesátnice? Kočky! Vyškubaly by ti všechny vlasy! Udělej posun - tak na osmdesátku! Zdraví klub přátel žehu!

Yfča
10. 06. 2003
Dát tip
SilverArrow: Můj vzhled odpovídá myšlenkám, jež se mi honí mozkovnou... ;o) Bobísek: To jsem ráda, žes napsal "ona totiž ráda maže" - kdyby tam bylo "ona se totiž ráda namaže", dostal bys ode mne na budku! :o)) Helenice: Do Spolu přátel žehu jsem zašla. Bylo mi řečeno, že jsem se u nich měla registrovat již před dvaceti lety...

Yfča
10. 06. 2003
Dát tip
Evička: Zda jsem viděla některé padesátnice? To si piš! Každý den se na sebe dívám do zrcadla... Nic posouvat nebudu, anébrž tyto "verše" jsou obrazem současného stavu mého duševna i fyzična... :o)) Dožiju-li se osmdesátky, nejspíš napíšu toto: Na rakev si denně zvykám, smrt si se mnou dlouho tyká. Na všechno mám alergii. Divím se, že ještě žiji...

Evička
10. 06. 2003
Dát tip
Tys fakt numero, milá mladá děvo! - Moje babička se chovala v 80 jako mladá holka, měla pořád bláznivý nápady (umřela pak po uurazu, když lezla přes plot pro klíče!!) a ty jsi něco podobnýho, mám dojem, no ještě mládě - nejmíˇn duchem! Zdraví tě suchá větev

Yfča
10. 06. 2003
Dát tip
Bláznivé nápady mám pořád (kolikrát se sama divím, čeho jsem schopna), občas řádím jako mladice (takže mne Kačaba napomíná, neboť prý se mám chovat přiměřeně svému věku, tj. důstojně), avšak přes ploty již dávno nelezu (v úmrtním listu budu mít tudíž jiný záznam nežli tvoje babička - kaskadérka). Duševno je pořád v pohodě, zapomnělo na to, že by mělo stárnout, horší je to ale s fyzičnem. Přesto se nehodlám vzdát svých sportovních aktivit, přestože každou sobotu, kdy hrajeme kuželky, musím posnídat brufen. Na kuželně další pilulku posvačím, půlhodiny před svým vystoupením si zobnu třetí kousek, namažu se opodeldokem a nasoukám do nákolenek, abych se hned při prvním hodu nerozpadla (díky mé pověstné sbírce nákolenek a obinadel mne některé o generaci mladší soupeřky-drzulky nazývají "mumií")... Před pár lety, koncem září, přibouchla jsem dveře stáří. Nadávat si ale mohu, že má mezi dveřmi nohu... Zdraví tě vyzobaná slunečnice.

Bacil
10. 06. 2003
Dát tip
Ad rozptylová loučka: máme v Brně básníka, píše spíš úsměvně a jmenuje se Petr Moučka. Onehdy na "Šuplíku" četl před ním někdo vážnější věci, a tak Jůlie, moderátorka, pozvala Petra, "aby to trochu rozptýlil". V tu chvíli mi bezděčně splynulo z úst (a později se mi Petr přiznal, že ho napadlo totéž): ROZPTYLOVÁ MOUČKA! :-)

Albireo
10. 06. 2003
Dát tip
Yfčo, ta noha mezi dveřmi mě zase rozchechtala!

j_i_r_i_k
10. 06. 2003
Dát tip
Jo jo, noha mezi dveřma je geniální - nedáš to jako nové dílko, ať si můžu tipnout? :)...

Yfča
10. 06. 2003
Dát tip
To jako myslíte, že bych měla z těch miniblbůstek udělat novou sbírku? ;o)

j_i_r_i_k
10. 06. 2003
Dát tip
No určitě, by to byl jednoznačnej trhák...

Yfča
10. 06. 2003
Dát tip
Tak dobře...

Hakim
10. 06. 2003
Dát tip
Vtipné, ale doufám, že takové to nebude!!!

Čech_Radek
10. 06. 2003
Dát tip
Dneska jsem se díky Tobě dobře pobavil. Díky. :-) t

PS
31. 05. 2003
Dát tip
:o)))))))) Diskuse vskutku lahodná! :o) (Jen mě proboha neděste, že moje žena bude za 20 let jako moje tchýně - výjimky přece existují a není jich zas tak málo, ne?) (Anebo si mám jít vyhlížet tu rozptylovou loučku?)

Yfča
31. 05. 2003
Dát tip
Vyhlídni si, kloučku, rozptylovou loučku...

Bacil
30. 05. 2003
Dát tip
Ještě ne, ale brzo začnu :-))))))

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Otázku si často kladu: Kdo bude mým zeťákem? Dá Kačaba na mou radu? Nespustí se s feťákem? Beru výběr do svých drápů, nechci, aby průser vznik: propisky se rychle chápu a dělám si pořadník!

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Yfčo, jsem v pořadníku???? :-))

Bobísku, zahoď toho jointa a budeš! :o)))

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Co dáš, Bobajs, když si tě zaeviduji? ;o)

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Yfčo, co takhle švestičky... ze zahrádky? :-) Monty, myslíš, že bych se dostal do dobrý rodiny?????

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Bobísku, tak za prvé: v jaké podobě by ty švestky byly? Pakliže v tekuté, mohla bych o tom začít uvažovat. A za druhé: proč se ptáš na tak zásadní věc Monty? To si piš, že jsme rodina hogo fogo! :o)

Jistě že by ses dostal do dobrý rodiny... když jsem byla u Yfči na návštěvě, v předsíni jsem zakopla o motor z jachty! Dostaneš se do rodiny skutečně na úrovni! :o)

j_i_r_i_k
30. 05. 2003
Dát tip
Bacil: To víš, Písmák je sajt zázraků - a jak se říká - podívej se na tchyni, ať vidíš, jakou budeš mít ženu za dvacet let :)))...

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Monty, od té doby ten motor máme na balkóně (tedy pokud zrovna náhodou není na naší jachtě)! Dík za upozornění na naše majetkové poměry! Teď se budou ženichové enem hrnout! ;o))

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
j_i_r_i_ku, můj dědek už víc jak dvacet let tvrdí, že si mne vzal jen kvůli své tchyni. Něco na té tvé poznámce asi bude... :o)

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Yfčo, ta jachta - to je to na co leze nahatá Kačaba??? jiriku, Yfču už jsem několikrát zval na pivo a ani jednou nešla! Asi se bojí, že bych pak Kačabu nechtěl! :-)) Monty, třeba mají malej byt... :-))

j_i_r_i_k
30. 05. 2003
Dát tip
No vida, se zdá, že to máte v rodu, tak to ty čtyři roky asi fakt počkám :)))...

Flegmatik
30. 05. 2003
Dát tip
Blbustka dobra, diskuse jeste lepsi! :-))))

Spíš mají velkou jachtu...:o)))

j_i_r_i_k
30. 05. 2003
Dát tip
Bobísek: Ha... Aha... Yfčo, co řekneš na svoji obranu? :)))

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Bobísku, na to pivo s tebou nepůjdu, anébrž se bojím, že bys pak místo Kačaby toužil enem po mně... ;o)

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Tohle je Yfčina jachta: Pokud je, Monty, ta jachta větší než byt, tak si tedy neumím představit, kde Yfča bydlí. Ten byt má jenom předsíň??? :-))

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Yfčo, už po tobě nějakej Kátin objev zatoužil? :-)))

Bacil
30. 05. 2003
Dát tip
Dneska jsem se dočetl, že v amerických učebnicích nesmí být slovo jachta, protože je prý elitistické...

j_i_r_i_k
30. 05. 2003
Dát tip
Bacil: :)))... Kam to jenom spějou - za chíli nebudou smět mít v učebnicích slovo velký, protože někdo má malý a moh by se cítit diskriminován...

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Bobísku, máme 3+1+balkon+sklep. A se svými potencionálními zeťáky jsem si zatím rozuměla lépe (a hlavně déle) než Kačaba... :o)

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Bacile, však mi řekni, kde na světě uvidíš něco podobného, jako je náš Poseidon? NIKDE! Je to originál! Slovo jachta používám záměrně, abych zamaskovala, že to má jen 6,25 metru na délku... :o))

Yfčo, pořád je delší než naše garsonka!

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Yfčo, a vůbec - kdes vzala na jachtu???

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Monty, fakt? To bych neřekla... Ale do vaší garsonky se toho vejde víc, než do Poserdona. Asi to bude tím, že není tak širokej... :o)

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Bobajs, škrtám tě ze seznamu potencionálních zeťáků. Moc by ses ptal! ;o)

j_i_r_i_k
30. 05. 2003
Dát tip
Bobísek: Díky, že ses zeptal dřív :)...

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
To jsem to pěkně po.... :-(((

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Yfčo, já už mlčím, mlčím (jako ten dědeček z Mrazíka)...

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Pozdě, Bobísku, pozdě!!!!

Bobísek
30. 05. 2003
Dát tip
Prosebně, Yfčo, vzdychám: Nechceš mě za ženicha?

Jéžiši co se tak blbě ptáte, klucí? Kde na to vzali? No přece kradli, to dá rozum!!! Kradli, ani poledne nedrželi! :o)))

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Chudoba byla moje sestra, než mi Monty dala radu, řekla mi loni na Silvestra: "Já mám všechno, anžto kradu!"

Jó, kéž by. :o))) Ono nějak není kde krást. :o) A to jsem pár let bydlela přímo proti ústředí Český spořitelny... a tunel nic. No co byste tomu řekli, nejsem já trouba? :o)

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Jsi trouba. Já jsem ti říkala, že si máš pořídit lepší krumpáč, než mají ti druzí! :o)

Albireo
30. 05. 2003
Dát tip
Ta diskuse je božská!!!

Naja
30. 05. 2003
Dát tip
Ja ne, ja se postupne rozlozim... zatim zacinam uspesne od duse :=)))

Bacil
30. 05. 2003
Dát tip
Nají, je pravda, že těla by byla škoda ;o)) na druhé straně duše určitě taky :-)

Marthin
30. 05. 2003
Dát tip
:)))

Bacil
30. 05. 2003
Dát tip
No tééééda, co ono se to tu na tom Písmáku děje? Že je to tu seznamka se říkalo mockrát, ale že tu matky dohazují dcery, to jsem ještě nezaregistroval :-)))))))))

Yfča
30. 05. 2003
Dát tip
Bacile, Ty si snad nevedeš pořadník potencionálních zeťáků? :o)

Stará jsem a tuze bědná kde ta víla neposedná byla všude, kde je živo smotla špeka, pila pivo ach... to byly luzné čáry teď už pro mne stloukaj´ máry...

Bacil
28. 05. 2003
Dát tip
Odpočinek najdeš jistě, broučku, uloží tě v rozptylovou loučku. Zde klid bude pro povahu vzpurnou (při nejhorším spokoj se i s urnou). Vypadá to, že Tě tuze řeším... ale co, však - už se taky těším...

Bobísek
28. 05. 2003
Dát tip
Yfčo, snad to nebude tak hrozný :-))* Bacile, ty taky??? :-))

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Buď rád, Bobe, že jsi mladý! Užívej si mládí klady! Až ti stáří zryje líce, přestěhuj se do márnice!

Bacil
28. 05. 2003
Dát tip
Bať :-)

odezdikezdi
28. 05. 2003
Dát tip
:)))

Rowenna
28. 05. 2003
Dát tip
Trdlo. :-)))))

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Rowenno, už je to tak, mám extrémně nízký tlak... ;o)

Cirilla
28. 05. 2003
Dát tip
zvláštní, že mám tyhle pocity a to je mi teprvá dvacet :(.

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
I když je ti teprv dvacet, můžeš nad svým věkem zvracet...

Cirilla
28. 05. 2003
Dát tip
Do polštáře noc co noc Hořké slzy roním Už je mi opravdu moc Roky nedohoním. :)

Albireo
28. 05. 2003
Dát tip
Cirillo, take it easy. Možná Tě potěší, že zatímco Tebe čeká ještě asi tak 62 (tolik je mně), já bych mohl být moc rád, kdybych tu vydržel ještě Tvých 20.

hurvinek
28. 05. 2003
Dát tip
tak tohle je debata na pulitzera!!!!!!

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
Ha, tak to je poslední, cha chááá... Ještě se někdy vrátím k těm jednopísmenným :)... Ale takové neveselé dílko - to snad ani nemůžeš myslet vážně :)...

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Myslím. Také na tebe dojde, Jiříku... :o))

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
Tak díky, si asi jdu plést lano, abych byl připravený, až budu mít pocit, že se to blíží :)...

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Radši pleť hlavu nezletilým děvám... To je příjemnější práce! :o)

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
Mno jo, však se chci motat kolem Kačaby, kdyžs už způsobila, že jsem se do ní zamiloval - i když když tvrdí, že 21 je moc - asi si založím mladší nick :)))...

Yfča
28. 05. 2003
Dát tip
Kačaba pravila, že jí máš poslat fotku. :o)

j_i_r_i_k
28. 05. 2003
Dát tip
Hmmm, jejda, takhle přes maminku? No co, časy se evidentně opravdu mění :)))... Ale fotku snad radši ne, to by zbořilo i poslední naděje, si radši počkám, až konečně ušetřím na tu plastickou operaci :)...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru