Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohřeb II.

05. 06. 2003
22
1
5071

Nějak se mi téma pohřbů zalíbilo :-)

 

 

 

Viděla hlouček lidí stát na břehu moře. Znala je. Muž s plechovkou v ruce stál čelem k ostatním a mluvil k nim: „Přála si, aby její popel byl rozprášen do moře. Přála si, abyste u toho všichni byli.“ Odšrouboval uzávěr a plechovku otočil dnem vzhůru. Vítr popel zanesl dál od břehu, několik z přihlížejících si otřelo oči, pak se všichni otočili a odešli.

Tak. A to bylo všechno.

Převlečeni do plavek se vrátili, aby si užili báječnou dovolenou u Egejského moře.

 

Vypla video a trpce se usmála. Trvalo dlouho, než manžela k téhle taškařici přemluvila. Ale stálo to za to, bude od nich pokoj.

 


1 názor

Zvrhlík
16. 06. 2007
Dát tip
Velmi dobré. Překvapivá pointa. Cynické. Tak to má být!*

děkuju za čas :-)

babka
12. 07. 2006
Dát tip
Ještě že existují kremace. S mrtvolou by to šlo tíž... **

Fidunka
22. 02. 2004
Dát tip
Patří to do Hovadinek, takže beru:)

Do kravinek :-)))))

Nene, to je jenom půlka života :-))))) jo, čas je relativní :-)))))

rozlišuj: klid - nuda

gASK
09. 12. 2003
Dát tip
Rozlišuju...ale moc klidu vede ke stagnaci a zakrnění a takovejm těm ošklivejm věcem....sem tam je potřeba nějaký to vzrušení (ale musím přiznat, že taková klidná chvilka někde v leže je taky krásná věce:)))

no právě, klid je klid a vždycky je fajn, jak už to neni fajn, tak je to nuda. Miluju klid, když jsem sama doma a vypnu všecky rádia a televize a............nasere mě kravál z ulice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ALe když jsem potom někde u kámošky, kde nejezdí auta a autobusy a motorky...tak to si to vychutnám :-)))))

gASK
09. 12. 2003
Dát tip
To jde ale vydržet jen chvilku...anebo je to tím, že nejsem rodilý pražák a hluk mi tolik nevadí, ba naopak:)))

Taky nejsem rodilá, ale bydlim tu už dvacet let, na týhle ulici a mám všechna okna do ní a jezdí tu asi sedm linek autobusů na obě strany a v noci tu trénujou motorky, protože tahle ulice je dlouhá a široká a já toho mám dost. Jestli mi někdy chroupne, tak to bude z toho kraválu

gASK
09. 12. 2003
Dát tip
To už jsi mi taky jednou říkala, když jsme řešili hluk a zimu a vůbec:) No dobře, dvacet let je celej můj život, takže z mýho hlediska jsi rodilá;)...

gASK
08. 12. 2003
Dát tip
Pěkně pěkné:))) Ale nějaká trocha vzrušení by tam rozhodně pomohla, takhle je to takové krátké a nijaké.....ale myšlenka pěkná:)))

to ještě nevíš, že já píšu buď úplně nezajímavý věci absolutně bez nějakýho vzrušení, anebo naopak? :-)))))

gASK
08. 12. 2003
Dát tip
To je právě dobře, díky tomu ty zajímavý věci stojej vážně za to:)))

jenže já mám radši ty nezajímavý :-)))))

gASK
08. 12. 2003
Dát tip
To je tvoje věc, já mám radši zajímavý věci:))) Ale třeba mne to s věkem přejde...

třeba :-) klid je fajn :-)))

gASK
08. 12. 2003
Dát tip
Jak kdy...rozhodně se jím nemíním předávkovat:)

Krrk
23. 06. 2003
Dát tip
Slabší než jednička, ale stejně hezký pohled na věc, máš můj tip*****

Robynson
12. 06. 2003
Dát tip
To mi připomíná Big Lebowski :-))) Je to jako kruhy ve vodě od kamenů co házím už leta do té tmavé a hluboké tůně. Nikdo je nevidí a ten kdo jo, tak neví že jsou ode mne :-)) Che che...

CHE :-)))))

j_i_r_i_k
09. 06. 2003
Dát tip
:))) No vida, tak to se nic neděje :)))...

Já taky ne a taky nečtu tuhle diskusi, takže už vůbec nevim, o co šlo :-))))

Jiřík: Naopak, tohle je takový zkušební kolo, na tom se vypiluju :-))) StvN: Provedu úpravy :-)

StvN
07. 06. 2003
Dát tip
Ti fandim. Pohraj si s tim. Třeba zkus nezmiňovat konkrétní věci a lidi, no jsem zvědavej jak nás ošálíš.

To už je to upravený :-)))

StvN
07. 06. 2003
Dát tip
To je přesně to, co jsem četl, původně to bylo jiný? Tak to sorry, nemůžu srovnávat.

Tak vydrž, já se kouknu, jestli to mám uložený celý a dám to sem, já včera neměla čas :-)

StvN
07. 06. 2003
Dát tip
Už to vidim. No, mě když se řekne upravit, tak je to trochu rapidnější. Proč s tim pořádně nazamáváš?

přišlo mi, že jsem s tim docela zamávala!

Tak třetí verze, kritizujte, ať se dohrabeme k nějakýmu závěru :-)

Wopi
07. 06. 2003
Dát tip
to je hrozný, změnit dílo, na který je asi tak třistapadesáttisícosmsetdvacetšet a půl ohlasu... pak ty ohlasy psaný na původní verzi vypadají divně :)))

proto tam máš i to původní!

j_i_r_i_k
07. 06. 2003
Dát tip
Tak pilovat, jo? No, tak konstruktivní kritika třetí verze (teda chabý pokus o ni :) ): První věta - rušivý slovosled, to stát by mělo být asi druhé slovo, nevím, takhle mě to nějak vyhodilo z rytmu... "několik z přihlížejících" mě taky ruší, škrt bych z, význam je díky tomu několik stejný... Převlečení by mělo být možná převlečeni, aspoň mně by to znělo líp... A místo vypla bych dal vypnula, ale zas nevím, nějak už s tou češtinou začínam mít problémy, bych se potřeboval vrátit na základku :)... Ale jinak už jako jóóó... Jo a taky tam pořád chybí, jak se obrátil vítr a ten užívající si mladý párek :)))...

Jiřík: beru na vědomí, ale počkám ještě na další, pokud se už teda na mě všichni nevyprdnou :-))))) Opravim převlečení, to je jasný :-) dík

Jiřík: beru na vědomí, ale počkám ještě na další, pokud se už teda na mě všichni nevyprdnou :-))))) Opravim převlečení, to je jasný :-) dík

j_i_r_i_k
07. 06. 2003
Dát tip
Mně by to jednou stačilo, jsem totiž bystrý a chápu rychle :)))...

Anonymní kritik: "Třetí je konečně něco. Vyškrtni "k nim". Pak se mi pořád nelíbí spojení "několik z přihlížejících si otřelo oči". Jinak vážně dobrý, rozdíl je dost patrnej." Jiřík: Mně taky, nechápu, co se děje, teď jsem sem dávala tenhle příspěvek anonymního kritika a neni tu, musim znova

j_i_r_i_k
07. 06. 2003
Dát tip
Pokud škrtneš k nim, asi by se hodilo změnit mluvil, aspoň já bych to udělal :)...

jak změnit mluvil???

j_i_r_i_k
07. 06. 2003
Dát tip
No, nevim - by mi tam osobně znělo líp řekl, pravil, hovořil, promluvil, ... Ale ten tvar mluvil konrkténě by mi bez toho k nim prostě neseděl :)...

jasně, rozumim :-)

j_i_r_i_k
07. 06. 2003
Dát tip
Jé, to jsem ani nečekal :)))...

sprosťáku! :-)))

j_i_r_i_k
07. 06. 2003
Dát tip
Cože? Aha, jo, ono to vyznělo tak nějak... Ale tak jsem to nemyslel, to je tim, že si příspěvky po odeslání už nečtu :)))...

Žíně
06. 06. 2003
Dát tip
Hmm, to je jenom anekdota. Nebo to má nějaký jiný větší ambice?

Anekdota to neni, nebo je ti to k smíchu? Je to prostě miniatura :-)

(G)eorge
06. 06. 2003
Dát tip
:) si zasloužíš**

(G)eorge
06. 06. 2003
Dát tip
tip se ztratil :) :***

zasloužim si prasátko? :-)))

(G)eorge
06. 06. 2003
Dát tip
a zlatý! :)

tak o Vánocích :-)

(G)eorge
06. 06. 2003
Dát tip
já sem zlatej celej rok ale o vánocích dvojná(takyzlatej)sob..:)

soba nechci, zustanu u fauny naší zeměpisný šířky a délky :-)))

(G)eorge
06. 06. 2003
Dát tip
zlatá pakobylka!

kobylka :-)

Bledulka
06. 06. 2003
Dát tip
Moc nesouhlasím, promiň, ale je to příliš strohé.

má to být strohé :-)

Kritika
06. 06. 2003
Dát tip
Cekanko: jsi formát. Smekám , s jakou elegancí dokážeš pvyslechnout názor druhého (myšleno bez ironie). :) S písmákem to není tak špatné. Pjekný den Průser: Čekanka je velká holka a ubrání se sama. Trochu mne rozesmála rytířskost připosráním. Tož dobrou chuť. :)

No jo, Kritiko, jenže posranej průser mračen to se mnou celý rozebral do písmenka, řekl mi, cos myslel asi tak ty, co myslí asi tak někdo jinej a co myslí on a co by se s tim dalo dělat, nebo co by bylo zbytečný :-) víš :-) Ale i tak dík I když nevim, co řikáš změnám :-)))

Moc sa Ti páčil film "Big Lebowski" ? Super. TIP. jaro

slniečko: Neviděla jsem, vyprávěj :-)

Evička
06. 06. 2003
Dát tip
Každá kritika dobrá. Jen do nás, KRITIKO! Jsi potřeba jako sůl v místním poetickém zákoutí! A kdo se chce dostat dál a není samolibej, tak si to přebere a ostatní přidaj něco k lepšímu do mlejna-jako např. Ceky, na to, kolik toho tady napíšeš, a dost věcí je citlivejch a přiměje k zamyšlení o věcech života, píšeš to pravděpodobně "zvoleje" a lidi se nejméně aspoˇn zasmějou, tak můžeš mít taky občas ´ulet. Jsi něco jako chytrá vtipná lidová vypravěčka! (Snad se za to na mě nenaštveš!!) :-))))))

Evička: Jasně, že se nenaštvu :-) Už jsem to někde řikala, nebo teda psala, jsem jako fotograf, ten taky vyplácá spoustu filmů, než se mu povede jedna fotka :-)))

StvN
06. 06. 2003
Dát tip
Pravda je, že čím je to kratší, tím to musí být dokonalejší. Záleží na každým slovu. Například bych nepsal - několik lidí. Nic neopakuj, hovorovej jazyk nesedí atd. Takže mi to ve výsledku přijde takový bezbarvý.

j_i_r_i_k
06. 06. 2003
Dát tip
Vidíš je, supy? Hele, asi to dílko radši smaž, bude to tak lepší :)))

Hester
05. 06. 2003
Dát tip
Jéžišku na křížku!!! A co až se ti po nich začne stejskat? Tak trochu jak tu pikslu otvíral, tak jsem čekala, že se zvedne vítr a všichni tě budou mít v očích, ve vlasech, v nose, v puse...

Bobísek
05. 06. 2003
Dát tip
:-)))*

Ježíšku na křížku, až se jí (JÍ) bude stejskat, tak přijde a řekne: "Kuk, to jste ale rádi, žejo!" :-)))))

Hester
05. 06. 2003
Dát tip
Tak jo, tak jí... mně nějak vynechává hlava v tom vedru, já to celý četla v první osobě.

bbb
05. 06. 2003
Dát tip
:-)*

Hester: předhodim tě svýmu psychoanalytikovi :-))))) SV: No, právě, noc moc :-)))

Hester
05. 06. 2003
Dát tip
Já to taky nemám z vlastní hlavy - Fulghum popisoval, jak s nějakou vdovou vysypával popel z letadla a vlítlo jim to zpátky :-)

Jesus
05. 06. 2003
Dát tip
a je to busemiho popel :)

guy
05. 06. 2003
Dát tip
Mám dotaz - jsou v tom nějaké autobiografické prvky?

že bych to četla? :-))) Jo, je to autobiografický :-) vzpomínka na dovolenou u moře :-)))))

HERMES
05. 06. 2003
Dát tip
Příliš nudný a naprosto nezáživný popis. Chce to trochu autorské invece, která by člověka zaujala.

guy
05. 06. 2003
Dát tip
A kdo byl v té urně?

HERMES: Máš pravdu, chtělo by to akci, Jako třeba jak by se ti líbilo, kdyby ten, co otevítá tu urnu si hlasitě uprd, jedna z plačících žen by mohla začít zvracet a takovej jeden mladej pár by to mohl oslavit barvitou souloží! :-) guy: Jak to mám vědět? :-)))

HERMES
05. 06. 2003
Dát tip
To co jsem napsal bylo myšleno zcela upřímně, bez nějakého výsměchu. Ale myslel jsem si, že máš zájem i o jinou než zcela pozitivní kritiku.

djPes
05. 06. 2003
Dát tip
A v jednom kubánském filmu si přeje být babička-emigrantka do USA - rozprášena na Kubě. Propašují její popel v sáčcích instantních polévek a drazí pozůstalí ji povečeří.

Hermes: Sorry, tak já se kaju. Vážně. barobrk: drsné? Mně to přijde osvobozující :-) dj: jo, kdysi jsem viděla něco takovýho, popel v piksle od pudinku a taky ho sežrali :-)

No že se jich zbavila :-)))

Dyk je to tam napsaný :-)

jééééééééé :-)))))

přečtěte si Pohádku o samovaru, radši, je to fakt dobrý a dalo mi to hodně práce to přepsat tak, jak to je v knize! :-)))

Evička
05. 06. 2003
Dát tip
Odcházej, voči plný popela, až z toho slzej!!

ne, fakt jim nenalítal popel do očí :-)))

Evička: Myslim, že ten anonym seš ty :-) tak víš, mně je úplně jedno, co se mnou kdo udělá, až umřu :-)

Jo, ten útes mi přijde takovej obyčejnej :-))) lepší je to na pláži, je tam spousta slunečníků a lehátek a lidi se tam opalujou a mezi nima tryzna :-)))))

Kritika
05. 06. 2003
Dát tip
Autor stojí o hlubší kritiku??? Máš ji mít. Tvůj text je kousek invence, bez slzy pokory zabalený do slov, jako věc s prošlou záruční lhůtou. Z kontextu díla není jasné proč používáš autentický jazyk, což působí značně lajdácky. Humor, navíc nepříliš originální, je příliš málo, pro vznik jakéhokoli díla, které se dá nazvat uměním. Milá autorko, ten kousek originality, který Ti byl dán, je třeba vybrušovat a ne okecávat. Jinak by Tě mohlo písmáctvo přejmenovat, cekanko_ucekaná. Pravda, mohlo by Tě také milovat, což by byla ještě horší varianta, pokud bys byla nositelem kvality, kterou se prezentuješ ve svém posledním díle. :))

No jo, vybrušovat, ale jak, to mi nikdo nepoví! A tak píšu a píšu všecko, co mi přijde na rozum a fakt chci kritiky, fakt, jenže se jich moc nedočkám. Ale tý poslední větě nerozumim, radši.

Dejf
05. 06. 2003
Dát tip
Průměrnější dílko ...

no, vidíš :-)))

Dejf
05. 06. 2003
Dát tip
tak se mi zdá, žes mi to hezky vrátila :-))

CO???

Dejf
05. 06. 2003
Dát tip
A já myslel, žes narážela naši malou debatu o konvenčnosti :-)

nenarážela jsem na nic :-)

Dejf
05. 06. 2003
Dát tip
tak já půjdu radši někam narážet ... třeba do sklepa ... pívo!!!!

JRR
05. 06. 2003
Dát tip
:-D Jak k tomuhletomu hlubší kritiku? *

Dejf: Dneska se už pivo ve sklepě nenaráží :-))) JRR: Ke všemu jde napsat kritika, nebo ne?

Kritika: Tak vysvětlíš mi to všecko? Já tomu vážně nerozumim! Nevim, co to znamená: "Tvůj text je kousek invence, bez slzy pokory zabalený do slov, jako věc s prošlou záruční lhůtou. Z kontextu díla není jasné proč používáš autentický jazyk, což působí značně lajdácky." A taky bys mi mohla vysvětlit, proč milovat mě je horší varianta!

Kritika
05. 06. 2003
Dát tip
Tvůj text je kousek invence, bez slzy pokory zabalený do slov, jako věc s prošlou záruční lhůtou. 1) Invence v Tvém případě je lichotka.Dokážeš přijít s nápadem, bohužel zpracování v tomhle případě pokulhává. 2)jazyk: -oblekli do plavek -Vypla Kam tím směřuješ??? :-)) 3)Proč milovat čekanku lajdáckou a povrchní je horší varianta??? Vypovídalo by to cosi o vkusu písmáctva, vlastně žádné překvapení.Chceš být taková??? Jenom se šťourat napovrchu??? Tvoje volba.Máš pravdu nejde tu o život. 4)Tohle dílko je opravdu slabé. Nevím, proč bych se měl vracet a navíc ještě pitvat vlastní kritiku.Ber nebo nech ležet :)

Proč by ses měl vracet? Třeba proto, že sám řikáš, že je vě mně nějakej potenciál a třeba bys mi mohl pomoct. Jestli máš pocit, že celý moje psaní je na prd, tak se nevracej, protože pak si nemáme o čem povídat. Dobře, děkuju za lichotku, zpracováním se teda budu ještě zabejvat. A píšu, jak mluvim, vadí to hodně? A myslíš, že se jenom šťourám na povrchu? Já jsem měla právě pocit, že jsem už dlouho otravovala povídáním o důležitejch věcech a s moralizováním. tak jsem se rozhodla to trošku odlehčit.

Daly
05. 06. 2003
Dát tip
Super! Přesně tenhle styl psaní se mi líbí!!!!

nevím, co jsem vlastně od tebe čekala :-)) a od Pohřbu v druhém podání, jo, je to super, no...*

Kandelabr
05. 06. 2003
Dát tip
tak nevím, tohle mi připadá slabší. Je to příliš krátké/suché na to aby to ve mně evokovalo nějaký pocit. Neškodilo by to rozvést. Nebo psát o něčem jiném :) S tím pilováním je to fakt, zrovna tady mi ta hovorová řeč nesedí, je zabarvená, kdybys použila neutrální spisovnou, výsledek by byl emotivnější.

Jeanne
05. 06. 2003
Dát tip
..kdybych byla romantik, řekla bych, že je zpopelněný člověk objímal a byl s nimi..Ale jinak je lidem jedno v čem se koupou :))) Nápad zajímavej Tip

dost dobrý! dneska první dílo co si zaslouží tip. a že sem jich dneska četl.

Wopi
05. 06. 2003
Dát tip
tentokrát mě tolik neoslovilo - přijde mi, že se z toho dalo vytřískat trochu víc

čtu vás a všecko beru na vědomí :-) kandelábr,Wopi: když já jsem zastánce minimalizace :-) všem dík :-)

Kandelabr
05. 06. 2003
Dát tip
proti minimalizaci přeci nic nemám, ba právě naopak :) ale v tom případě by to chtělo trochu zhutnit...

zhutnit čim? Já jsem přesvědčená o tom, že tam je všecko, co tam bejt má :-)

kritika je trouba. zaprdenec. jazyk je jazyk a použití kterékoli jeho vrtsvy nakonec není potřeba opodstatňovat. hoj, mně se dokonce obecná u tohohle líbí... jo a ať se ten hnidopich podívá do slovníka, oblékl je i spisovně. navíc v textu, kterej pracuje třeba s obecně českým skloňováním není potřeba se tímhle zabývat... divím se, že chlapec nekřičí : vypjala videopřehrávač, ať je tam vypjala videopřehrávač, nebo mi vytečou hnědky do textilu...

:-))))) No ale asi v něčem pravdu mít i může, ne? :-) nakonec neni jedinej :-)

opravená verze :-)

3/5 chm chm...spíš to na mě působí maličko morbidně než úsměvně, nějak nevím co si o tom myslet, nicméně napsáno to není špatně

Mysli si o tom, co tobě libo :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru