Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Elbereth

13. 06. 2003
12
0
3895
Autor
Lúmenn

Ta, k níž obracím své zraky,

když volám tiše o pomoc.

Ta, jež za temnými mraky

hvězdnou rozprostírá noc.

 

Ta s léčivou rukou,

s konejšivým slovem.

Ta, jež je mou sestrou,

ta, jež je mým bohem.

 

Ta, co v temném hávu

zářící je jako den.

Před ní sklopím hlavu,

ona je můj sen.

 

Ach Elbereth hvězdná,

co sídlí daleko.

Zdalipak mne pozná,

když vzlétnu vysoko?

 

Varda Oiolossëo

v hvězdných dálkách bývá.

Zdalipak teď slyší,

že o ní někdo zpívá?
Melian
11. 11. 2004
Dát tip
Opravdu moc hezký. Já sama jsem dost velký fanoušek Tolkiena. A tahle báseň je opravdu hezká. Nemůžu jinak než dát Tip. Myslím, že si dokážu představit tvůj vztah k Tolkienovi, protože jsem na tom úplně stejně (i když u mě nejvíc vede Silmarillion). Tak jen dál piš básně s tímto motivem.

Narriel
09. 10. 2004
Dát tip
Proč ne... Docela se mi i líbila ;-) (A jsem si jistá, že Tě slyší..."...Pokud vedle něho sedí Varda, vidí Manwë dál a pronikavěji než kdyby byl sám; a ona slyší i to, co by nezaslechla, kdyby neseděl po jejím boku..." -tak nějak to tam je...Omlouvám se za nedokonalou citaci :) Nicméně chtěla jsem tím říct, že jelikož jsou spolu takřka pořád, vidí a slyší dál...I Tebe. )

Poté co jsem se nechal unést básní mi celý dojem zkazilo několik dlouhých kritik. Hádejte, které to asi byly?

Heulwen
23. 10. 2003
Dát tip
Mě se to líbilo, Lúmenn, máš to tu 2 v jednom. Básnička potěší srdéčka a některé kritiky rozesmějí ty s nadhledem :-)

kassiope
05. 10. 2003
Dát tip
Krásné, jemné, něžné, lehounké jako vánek...t*

Skip
29. 07. 2003
Dát tip
Té básni nerozumím. Ale za to ty nemůžeš.

Mathew
21. 07. 2003
Dát tip
Jahoda je asi ňákej bůh !

Mathew
19. 07. 2003
Dát tip
ale sapkowski je BůH ach jak je těžká práce misionáře..

Mathew
11. 07. 2003
Dát tip
sapkowski je nejlepší fantasy autor a to je prostě fakt :)) a navíc je to slovan, polák šmarjá, ne nějak imperialistickej brit :)))

Mathew
09. 07. 2003
Dát tip
já nevím, waltariho nějak nedávám, jestli myslíš toho - a coelho se mi nelíííbííí..myslím že je to takovej brazilskej viewegh :) a promiň za ten seznam, prostě jsem musel reagovat nějak *vtipně* :)) ale aspoň jsem si díky tobě vzpomněl co všechno jsem za poslední rok četl :))) tsss....né, promiň :)

Mathew
08. 07. 2003
Dát tip
a saroyan a KAFKA - dneska jsem od něj četl výbornou knížku, Proměna, doporučuju !! :))

Mathew
06. 07. 2003
Dát tip
tak jo, honzíkovou cestou začni. Já jsem sice začal záhadou hlavolamu, ale honzíka mám taky zmáklýho - a může jet - dante - apollinaire - balzac - baudelaire - bocaccio - bukowski - burroughs - ac clarke - coelho - čapek - dickens - dostojevskij - dyk - eco - exupery - ginsberg - goethe - gogol - hemingway - hrabal - halas - hugo - chaucer - jerome - kafka - kerouac - kundera - lem - london - moliere - neruda - nezval - remarque - shakespeare - tolkien - sapkowski - snyder - leary - a na víc si asi nevzpomenu.

Mathew
06. 07. 2003
Dát tip
šmarjá, ještě bach a brautigan, kluci moji, zapomněl jsem na ně :))

3/5+T lyá nieninquea.....

Mathew
28. 06. 2003
Dát tip
sirad : to že nevíš odkud ten výrok pochází jenom potvrzuje to že ses ve svým literárním rozletu zasekla na profesorovi.. samozřejmě, vůbec nevnímáš první část věty ale zaměřuješ se na tu do očí bijící nadávku, což znamená, že experiment vyšel. Zkus se nad tou větou zamyslet.. ligmeona : a s názorem "když se ti to nelíbí tak se nevyjadřuješ" na mě opravdu OPRAVDU nechoď.. a jestli vám kazím den tak nevím co děláte když se objeví větší nesnáz než jsem já..a ta se objeví každý den..

Seregil
27. 06. 2003
Dát tip
Hmmm... velmi hluboce provedené... 4/5 +T

Mathew
26. 06. 2003
Dát tip
zacpěte pusu tomu kdo má jiný názor vy odporní fašističtí otroci !

Lysandra
26. 06. 2003
Dát tip
Mathew: Já ti pusu zacpávat nechci, ale nemám ráda urážení svých přátel, nebo někoho, koho urážející dokonce ani nezná. Nebo jsi snad xenofóbní?

Seek
24. 06. 2003
Dát tip
je to hezké :-) i když...původní jsou hezčí :-))

Lúmenn
18. 06. 2003
Dát tip
Neobjevilo

Niobe
18. 06. 2003
Dát tip
Pěkné, moc pěkné. Elen síla lúmenn´ omentielvo :-) Ve filmu Tolkienovu poezii zavrhli a to je docela škoda.

Tibeťanka
18. 06. 2003
Dát tip
aaach*

Lúmenn
17. 06. 2003
Dát tip
Milý Mathewi, knihu miluji více než ty si vůbec dokážeš představit a rozhodne nepatrim k te vlne pseudofanousku, kteri videli film a pak teprve cetli. To ze se ti nelibi má basen je tva vec, ale nesud muj vztah k Tolkienovi. A mimochodem, myslis ze kdybych jen videla film, vedela bych, kdo je Elbereth?

Mathew
17. 06. 2003
Dát tip
neznám celý pasáže filmu nazpaměť takže nevím jestli se tam to jméno objevilo..

Drago
15. 06. 2003
Dát tip
mě se to líbí... je to moc pěkné... :o) 4/5+T+K

Lysandra
15. 06. 2003
Dát tip
Pěkné t* + K

Happy
14. 06. 2003
Dát tip
Slyší neslyší, když tě to baví

Mathew
14. 06. 2003
Dát tip
taky se divím že vás to všechny baví..strašně se těším až za pár let odpadne ta vlna filmovejch fanoušků a zůstanou zase jenom ti kteří uznávají knihu a kteří tomu rozumí..tohle je blábol :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru