Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smetáky jsou nedostatkové zboží aneb Jak si Picachu kupoval Smeták

10. 06. 2006
11
3
4299
Autor
Fairiella

POHÁDKA ČTVRTÁ

   Jednoho zamračeného a bouřlivého dne stál Picachu venku v dešti. Nechával do sebe zrovna proudit jeden obzvlášť velký blesk.

  Měl doma špinavou podlahu (Picachu, ne ten blesk), ale jemu  bylo úplně jedno, že kam šlápl, tam se rozvířil prach. Až do té chvíle, kdy začal na prach pociťovat alergii.

  Šel na alergologii a lékař mu poradil, aby si koupil smeták. Lékařem nebyl nikdo jiný než pan Breber a tomu přece musel Picachu věřit, jak si s hrůzou uvědomil. Odborník je odborník.

  Picachu se vydal do města, vybral z bankomatu svůj invalidní důchod a zamířil do drogerie. Zjistil, že  tam však smetáky nevedou. Zašel do domácích potřeb a hle - měli tam... košťata. Vzdychl tak srdceryvně, že by se nad ním i pan Breber ustrnul, ale pak se překonal a koupil si to zpropadené koště. Natruc mu začal říkat Smetáku. Protože jednak nevěděl, jak se Smeták má používat a jak mu pomůže proti alergii, a jednak se doma většinu času nudil, ocenil, když si se Smetákem mohl povídat.Výhodou bylo že Smeták byl ze dřeva a tudíž izolant (takže pro  Picachu nebyl nebezpečný z hlediska zkratu). Navíc Smeták neuměl mluvit, takže se mu Picachu mohl svěřovat s čímkoli od A do Z, aniž by se to někdo kdy dozvěděl. No jo, samomluva je u těchto tvorů obvyklá.

  Že se se Smetákem má zametat, na to Picachu nikdy nepřišel a zemřel na astma v politováníhodném věku.


3 názory

baronka
25. 07. 2008
Dát tip
Jo T

Fairiella
10. 06. 2006
Dát tip
Opět upozorňuji na fakt (již naposledy), že jsem se pustila do opravy diakritiky starých děl, kterým po inovaci Písmáka naskákaly otazníky místo např. pomlček, trojteček, uvozovek... a to ruší dle mého názoru čtení vlastního textu.

:o) tak to je teda síla :o) tip

Jules_Floyd
04. 07. 2005
Dát tip
Navíc Smeták neuměl mluvit(...) já chci taky takové koště, kterému bych se mohl svěřovat :o)

Jeheheman
28. 04. 2005
Dát tip
Picachu se vydal do města, vybral z bankomatu svůj invalidní důchod hehehe:o)

:)))) *

Fairiella
15. 02. 2005
Dát tip
Díky za tip :-)

vlastovka
06. 08. 2003
Dát tip
Ta je DOBRÁ.(a jelikož mám alergii na dobrý pohádky,začínám opuchat;)

vlastovka
06. 08. 2003
Dát tip
Ta je DOBRÁ.(a jelikož mám alergii na dobrý pohádky,začínám opuchat;)

Pan Breber je muž tisíce tváří! Doufám že nedopadnu jako Picachu. Mám taky astma a jsem zrovna v takovém politováníhodném věku.

Fairiella
28. 06. 2003
Dát tip
Myslím, že ne... když budeš pravidelně zametat.... :-) Jinak všem vážně díky.

Jojo, za ten tu mám tipík zatím se mi líbí asi nejvíc ;-)

j_i_r_i_k
14. 06. 2003
Dát tip
:)))))))) Teda ten závěr mě fakt dostal...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru