Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O charakteru (ne)bytí

14. 07. 2003
7
0
2622
Autor
ashentree

Nevím... (Dík největší nejen za inspiraci tolik čistou, jak dnes již žádná studánka na zemi, patří sleeping_beauty.)

Je nutno životu k životu životů?
Smrt si vystačí sama...

...tak čistě...


floyd
23. 07. 2003
Dát tip
toz ale asi nechapem tvoju inspiraciu nepochybne inspirujucou sipkovou... nejak mi je to vzdialene a dava mi to iba pribliznu kostru...

Žíně
21. 07. 2003
Dát tip
No, nevím. To by znamenalo, že veškeré bytí je hřích, nejen lidský život. I celý svět je jeden velký hřích. S takovým negativistickým přístupem ke světu se nedá moc dobře žít, neboť asociuje tak velkou vinu, že unést je jí těžko. A smrt v takovém případě je také hřích, protože jí vlastně ubližujeme svému okolí přetrháním citových vazeb apod. Přijmu-li tuto filosofii, není potom východisko ani ve smrti. Mimochodem, víš, že ta tvoje básnička umožňuje dvojí, naprosto protichůdný výklad? První je ten, že k životu potřebujeme brát jiným život, možné též zmírnit na to, že svůj život žijeme vlastně na úkor druhých. Ale druhý výklad je ten, že k tomu, abychom kvalitně žili, potřebujeme přítomnost životů ostatních lidí, tedy myšleno jejich sdílení a soužití.:-)) Ten druhej se mi zdá lepší.:-))

ashentree
21. 07. 2003
Dát tip
Každý si musíme najít svoji hranici, hranici citů...Jde v nejmenším aspoň o uvědomění...Je to individuální záležitost...Ta báseň jen připomíná...problém...Druhý výklad Ti neberu, naopak, potěšilo mne, že i zde se podařilo jisté abstrakce...

Žíně
20. 07. 2003
Dát tip
Prosím tě, vůbec nerozumím tvé poznámce: "Přirozený život je ..... hřích. Můžeš vysvětlit?

ashentree
20. 07. 2003
Dát tip
Je to otázka úhlu pohledu...Stavu Tvé duše...Dívám se na náš život, jako na hřích...Jeden z důvodu je, že zabíjíme často, aniž bychom si to uvědomovali (banálním příkladem může být rozzeřaná pažitka na Tvých bramborách ;)

Cavalera
19. 07. 2003
Dát tip
no zajímavá otázka:-) ../*

ashentree
19. 07. 2003
Dát tip
Odpověď bude jistě ještě zajímavější...Ale kde je? ;)

ashentree
17. 07. 2003
Dát tip
Přirozený život je na rozdíl od přirozené smrti hřích...nemyslíš?

Nevímkdo
16. 07. 2003
Dát tip
jasně že potřebuje

ashentree
16. 07. 2003
Dát tip
o tom to však není ;)

Nevímkdo
16. 07. 2003
Dát tip
Tak o čem ?????????

alim
15. 07. 2003
Dát tip
tak tomuhle se rika polemika....dobre..***

Nevímkdo
15. 07. 2003
Dát tip
tak já nevím, přečtu si a jediné co mě napadá, že samozřejmě. K životu je životů třeba... Smrt taky potřebuje život Nebo to chápu špatně ?????????????

Noirepa
15. 07. 2003
Dát tip
Mně se líbí moc... asi i chápu. Čisté. Tip

ashentree
15. 07. 2003
Dát tip
Nevímkdo: Smrt nepotřebuje smrt k smrti... Noirepa: to mne těší ;) díky!

ashentree
14. 07. 2003
Dát tip
Uznávám, že ta otázka přetěžuje jedno slovíčko možná až moc :( Jsem zvědav, jak se s tím kdo vypořádá...

Bacil
14. 07. 2003
Dát tip
Jo.

ashentree
14. 07. 2003
Dát tip
Díky...Díky...Díky...;)

Kajman
14. 07. 2003
Dát tip
jak smutné, nebo vlastně snad i kruté*

kassiope
14. 07. 2003
Dát tip
Je to tak...bohužel či bohudík....?

kassiope
14. 07. 2003
Dát tip
sleeping_beauty : ta smrt je ale "bohuzel" potreba

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru