Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čisto

21. 07. 2003
2
1
1459
Autor
zvedavec

čisto

 

 

 

Ak vložila som ťa do „balíka“,

tam uväznila

- pre môj pokoj -

ostaň, neruš rovnováhu

 

  ak k tebe už len mlčať chcem,

pomstila som sa SEBE,

veď viem!

Viem, kde je balík

viem, čo je v ňom

 

nevyriešené!

 

Ako vedľajší produkt,

popritom,

 obrala som o šancu TEBA.

(neviem, či o ňu stojíš)

 

...nechtiac, zato naštvaná...

 

neprávom?

riskovať ten omyl? to nemusím!

 

 

Žehnám búrke, miesto dusna.

 

Ak...

 

 udrú hromy,

mihnú dýkou svetla blesky,

a  rozčesnú

čosi  pevné, isté,

 

EŠTE NESPOCHYBNENÉ,

 

búrke občas v obeť padne

strom, dom, ktovie, čo -

-          ona zvykne niečo spáliť,

a premeniť len na popol:

 

...niekedy je nutné i zaplatiť.

 

len nepovedz, že

MÁŠ NÁVŠTEVU

KEĎ NIE

nehraj

 

neutekaj

ostaň

 

veď vieš, ako ČISTO býva po búrke

 

ale v sebe ešte stále zmätok

prvý krok je najprv v SEBE


1 názor

avox
16. 01. 2007
Dát tip
stále mám pocit, že by to stačilo na dvě básně, obě hezké, takhle ti můžu dát jen jeden típek

kaktusik
24. 07. 2003
Dát tip
zvedavec - čosi také o čom píšeš, zažívam aj ja niekedy, takže asi začínam rozumieť oveľa viac .. no i tak, myslím si, že čas na konfrontáciu by byť mal, to, čo je čisté síce pretrvá v srdci, no búrky veľakrát narobia príliš veľkú pohromu v duši .. u oboch .. zas ale na všetko musia byť dvaja .. ale zas čo má prísť, určite raz príde :-)

zvedavec
24. 07. 2003
Dát tip
A nie špinu chcem vyplavovať, len riešiť vec. Nechcem doviesť veci naž na hranu noža (ani pochovať ľudí) :-)

Liso
23. 07. 2003
Dát tip
Su vsak aj burky, ktore strhavaju cele svahy blata a po ich odozneni je vsade strasna spina. Niekedy ta spina pochovava aj ludi... :-( Takze hrat sa s burkou ako mechanizmom precistovania vztahov, nemusi vzdy prospiet... :-) Tip, za myslienku :-) Burka a precistenie - aj ked teda nie vzdy to plati, predsa len to vnasa aspon trochu nadeje v cas, ked plieskaju hromy! :-)

zvedavec
23. 07. 2003
Dát tip
Vďaka. Pokus. :-) NIkdy doteraz neplieskali hromy. Ale neostalo jasno. všetko sa krúti dokola. Veď nemusí to vysť. A ešte jasnejšie, že ak je iná cesta, je to lepšie. Ale keď som si uvedomila, že jeden môj strašne dlhý vzťah "funguje" (či vlastne nefunguje príliš dobre) na princípe, odmlčíme sa, ak niečo nehrá, problém, či nedorozumenie ostane bez vyriešenia, len so zlým pocitom, a potom, zase po rokoch (niekedy aj po mesiacoch) pokračujeme, lerbo niečo nás k sebe ťahá. Ani raz od detstva sme sa nepohádali! Vždy to bol únik z problému, čo prerušilo čosi, čo mohlo možno kvalitnejšie pokračovať. Ale mne to došlo len teraz. A navyše, ani mne sa vôbec nechce do konfrontácie.

kaktusik
22. 07. 2003
Dát tip
.. veľakrát býva tak ako o tom píšeš .. .. prvý krok je najprv v SEBE - to platí ..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru