Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Napadlo ma (z ješitnosti dosť oneskorene)

08. 08. 2003
2
1
1399
Autor
zvedavec

To modrým napísané, som doplnila dodatočne.

Nezrelosť

...teda úprimne povedané, aj ja som dosť ješitná!...

 

Že by sa jedna forma nezrelosti človeka mohla prejavovať v tom, že hodnotí zrelosť iných?

 

(to by bol dôvod zamyslieť sa i nad sebou...už AJ vzhľadom na tú predchádzajúcu vetu) 

 

***

Lenže možno to o ničom takom až tak veľmi nesvedčí!

To hlavne podpichujem.

 

Čo ak to niekto povie o mne? Že som nezrelá?

 

Možno som nezrelá.

A možno nikdy nedozrejem, čo tiež nie je isté, ale čo ak? Čo to znamená?

 

Navyše, kto je kompetentný zhodnotiť: Tak, teraz si už zrelá, zrelý?

 

Pre mňa: Ak nedozrejem, mám snáď prežiť život v nespokojnosti? Nemať sa rada? Alebo?

 

A čo to znamená pre Teba? Ak ma budeš považovať za nezrelú?

 

Čo pre mňa, ak zase ja niekoho iného?

 

***

Ktosi, bol to pre mňa cudzí človek - písal, že telesne postihnutý - na mňa veľmi zapôsobil, keď niekde na internete uverejnil:

 

Je deprimujuce, ze mame rast. Nie je pravda, ze mozme rast tym, ze sa stotoznime vo svojom vedomi s externymi narokmi. Jednou sucastou kognitivno-behavioralnej terapie, ktora sa pouziva pri depresivnych stavoch, je odburanie vedomia, ze sa musim stat lepsim clovekom. V praxi sa mnohokrat overilo (aj ja som mal tu skusenost), ze odburanim tohto vedomia sa redukuje miera zbytocneho stresu, ktory generuje depresiu, pripadne ine afektivne poruchy ...

 

Dosť učene, ale mne sa to zdá v tejto súvislosti zaujímavé. Vo vzťahu k sebe.


1 názor

Liso
11. 08. 2003
Dát tip
Este prv ako som si precital text toho (mozno) postihnuteho, napadla ma odpoved k tomuto: Navyše, kto je kompetentný zhodnotiť: Tak, teraz si už zrelá, zrelý? Navyše, kto je kompetentný zhodnotiť: Tak, teraz si už zrelá, zrelý? Ty si ta kompetentna! :-) Cast zrelosti spociva v USADENI SA :-) Musis to byt Ty , kto najde POKOJ v srdci (=znak zrelosti) ), ten kto prestane v tom sebaobvinujucom sparchani a skumani... Na druhej strane je kopec ludi , ktori s kludom v srdci ziju svoj tupy a priemerny zivot :-) V tom zmysle by som si radsej vybral znovu a znovu svoju vlastnu nezrelost! :-) Nauc sa byt spokojna so svojou nespokojnostou! :-))

zvedavec
11. 08. 2003
Dát tip
Kompetentna mozno som, ale privela by som si pri takom hodnoteni nenahovarala. Poznam mnozstvo takych, ktori sú si istí, že sú "majstri sveta" a v skutocnosti vidim mnozstvo takych, ktori mne omnoho viac imponuju. Ale ano, pokoj v sebe asi je to, co clovek hlada a o co sa i sama snazim. Za akychkolvek podmienok ho asi nenadobudnem.

sicco
09. 08. 2003
Dát tip
nevím proč, ale je to taky o mně

zvedavec
09. 08. 2003
Dát tip
:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru