Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyšší pláč

14. 08. 2003
5
0
2041
Autor
ashentree

Výstup po severní straně královny Dolomit k tak odevzdaně a tragicky tajícímu ledovci...Pláč...Rezignace...Bylo mi líto...Tak pláče srdce...Všechno je v nás...Bezradně jsem přemýšlel o záchraně... Hora se svojí bílou pokrývkou mi posloužila k metafoře o lidských cestách...Vemte si z ní co chcete, ale rychle, ať vám neroztaje na jazyku ;)

Slzy unavené mámy,

pramámy všech živých i mrtvých,

do údolí tekou

ve vodopádech

 

Bílé moudro vrcholů,

jako tajemství čistoty žen,

rozpouští se v sutinách mužů

- v těch povrchních kamenech

 

Jen voda plakat nedovede,

a toliko by chtěla,

tak smutně sténá v rozvalinách,

zkrvavená...

 

 

obrazek [http://anna.fi.muni.cz/~xsafran1/Images/marmolada2.jpg]

 

Marmolada (3340 m.n.m) ze severního úpatí, 2750 m.n.m.

 

obrazek [http://anna.fi.muni.cz/~xsafran1/Images/marmolada1.jpg]


ashentree
03. 09. 2003
Dát tip
Ty barvy, to byla nejaka chvilkova slabost :-))) Diky za pripominky!

rabako
02. 09. 2003
Dát tip
druhá část prologu podle mého zbytečná....... čtenář ví, jak to číst, pokud to chce číst.... ;o) ! "všech" zbytečné - je jasné, že všech, i kdyby tam to slovo nebylo...... - promin, rejpu :o) rozpouští se v sutinách mužů - v těch povrchních kamenech --- super!!!!!!! konec dobrý, barvy mi přijdou trochu na nic, ale asi jsi na to zvyklý, je jasné, že pod slovem "zkrvavená" si nikdo nepředstaví zelenou.... ;o)) ne? ale báseň je o pocitu a krom těch připomínek proti tomu nic nemám..... pěkná...

katugiro
15. 08. 2003
Dát tip
tání ledovce jako námět, to mě zaujalo, ale "máma", "čistota" a celá poslední strofa to dost kazí... :)

Toto líbit se mi. Je to fajn, pohrál sis se slůvkama a teď nám ukazuješ obrázky z "výletu" a hlubší myšlenky. Pěkné. *

ashentree
15. 08. 2003
Dát tip
Don't worry: Díky...Tak se mi to stává ;) Co nevidět se vrhnu na Tvý dílka, vidím, že jsi se tu zatím pěkně činila :-)

Tibeťanka
14. 08. 2003
Dát tip
Smutné, leč je to fakt a my tomu asi nijak nezabráníme:( Líbí se mi hlavně poslední dvě sloky, ty jsou opravdu skvělé, ale celkově vážně krásná myšlenka, až mě píchlo u srdce...*

Kolega
14. 08. 2003
Dát tip
První část prologu mě moc zaujala. Ten zbytek zas až tak moc ne...

ashentree
14. 08. 2003
Dát tip
Díky vám...

ashentree
14. 08. 2003
Dát tip
Jen rejpej, drahá :-) Dobré rejpy člověka dokáží povýšit...Byl bych schopen se v tom rejpat pěkně sám a asi bych si tu napsal spoustu schizofrenních kritik...Kdybych byl trochu básníkem, byl bych Ti vděčný...Takhle jsem Ti vlastně vděčný i za krtitiky bez rejpů :-)) Díky...Ale tvrdě do mne, platí pro všechny čítače, kdykoliv autor stojí o hlubší kritiku ;)

Sakurka
14. 08. 2003
Dát tip
opravdu nádherná myšlenka,vše bylo řečeno tak jen tipuji*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru