Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ostatní věci

24. 08. 2003
4
0
2329
Autor
drfaust

Rovnice s neurčitým počtem neznámých jsou zdroje naší fantazie.

 

                                                                  

                                                                                                             plním slib daný N.

 

 

Ostatní věci

 

 

Co říct?

...mi cigareta hořela

navzdory vlhkosti

nejenom vzduchu

 

rozptýlená koncepce s kyslíkem

dusíkem - tím ostatním

 

Přesouvá se to

z výše čiré naděje

do níže

s deštivosti zoufalství

 

Když mi bylo čtrnáct

otec mi podal vzkaz

Pod vánočním stromečkem

ležela jeho nová adresa

 

Pomyslel na procenta budoucnosti pojištěných představ?

 

Tvý sný teď 

v azyl bere popelník

- přechodná adresa smutku

                                   Pak přetlak

a přepážka praskne...

v protisměru obloukosíňovému uzlu

vyhladit tep drogy

 

Anebo vstoupí mosazný pták

 

Zrada vyjímečnosti je pravda kterou sis nespočítal

a stát se může

právě dnes

 

Kvůli dvaceti jedna procentům

by mohl mít život smysl

....

stejně pak dvanáct vrátíš!

 

Toť vše...

i přes povolávací rozkazy zklamání

Mraky hladí nebe

Dávám si chvilku na rozmyšlenou

 

...musím si vybrat notáře.

 

 

 

 

epilog: Ještě než tohle dopíšu, musím si rozmyslet konstrukci důkazu Banachovy věty o pevném bodu.


Miroslawek
08. 10. 2003
Dát tip
vlastního materiálu hodně... ovšem ne plně očištěného a přetaveného... k poznámce o neprůhlednosti, chci jen poznamenat, že ač mám na špatný zrak modrou knihu, neprůhledný mi nepřipadáš, to je spíše otázka jak tu kdo umí co číst...

Lyryk
26. 09. 2003
Dát tip
**

Vio
09. 09. 2003
Dát tip
Balancuješ? Bilancuješ? *

Slyšela jsem tu něco o matematice...no, přečetla jsem si to, začátek se mi moc nezamlouval, pak to bylo čím dál lepší...

drfaust
24. 08. 2003
Dát tip
Nemohu samozřejmě počítat s tím, že by čtenář věděl (nebo si případně někde našel), co je to věta o pevném bodu. Řekněme, že je to velmi zásadní věta v matematické analýze, jejíž využití přesahuje hranice klasické analýzy. První její variantu dokázal polský matematik Štefan Banach... cca v roce 1915? Dnes existuje mnoho takových vět... Brower... Ta věta - s využitím onoho evného bodu - umožňuje dokázat existenci a jednoznačnost řešení mnoha úloh. Právě onen její důkaz! On poskytuje ten pevný bod! ....Pevný bod existuje! ...a ono samo slovo pevný bod...!

Jinovata
24. 08. 2003
Dát tip
ano*...bez komentáře

rabako
24. 08. 2003
Dát tip
Tvý sný teď v azyl bebre popelník ---- nemá tam být "bere" ? ;o) jinak ale fajn..... člověk se i poučí :o))) jen ten začátek je strašně průhlednej... zdá se mi.... navzdory vlhkosti nejenom vzduchu -- třeba tohle..... ;o)

Perchta
24. 08. 2003
Dát tip
když mi bylo 14 ...

drfaust
24. 08. 2003
Dát tip
Rabako: Ty žiješ? Ok. beru... jo a tamto je skutečně chyba... zdravím (do JI?) No jsou tu i jiné nové... "-)

drfaust
24. 08. 2003
Dát tip
Rabako: Tohle není můj charakteristický styl... mám za to.. tak že možná průhlednost... no a do mý neprůhledosti se tu pořád někdo strefuje slibuju, že příští text bude hotová křížovka :-)

drfaust
24. 08. 2003
Dát tip
Jinovato: narážka s neprůhledností nesměřuje k tobě :-)

Mathew
24. 08. 2003
Dát tip
bezva *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru