Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dve Veže

03. 09. 2003
2
0
1924
Autor
Redhawk

Nuz ako clen Spolocenstva Tolkiena na Slovensku ( a byvaly clen vedenia ) som si dovolil trochu upravit pohlad na Boj o Prsten.

Prosim vsetkych aby vzali do uvahy ze ide o parodovanie diela, bolo predvedene aj ako scenka na minulorocnom ISTROCONE v Bratislave

Opitý Elrond zazeral cez šachovnicu na Gandlfa: "Nezabúdaj, čo nám dlhujú. A vidíš sám, že to tak ďalej nejde, už aj Sauron sa správa divne." Odchlipol si z piva a z hrdla sa mu vydral grg. "On má byť Nepriateľ a polovicu bažín Mordoru dal premeniť na sady a záhrady. Už tomu pomaly prestávam rozumieť." Jeho spoločník len mlčky hľadel na prázdny džbán. "Tak, Gandalf, čo s tým urobíme?" Čarodej sa uprene pozrel na opitého elfa. "Dáme si doniesť ešte aspoň 3 džbány, inak to nemá zmysel." Elf potriasol hlavou. "Dúfam, že na neho dlho čakať nebudeme." posunul strelca, "Šach... Aspoň si myslím." ukázal na šachovnicu. Mág posunul koňa vpred a začal si zapaľovať fajku. "Aragorn je tu?" Elf potriasol hlavou:"Fláka sa nie grrg de na severe, hovorí tomu ochrana hraníc." "Priateľ môj šedý, väčšie starosti mi robí Saruman, vykopal okolo Orthanku skoro tridsaťmetrovú jamu. A naplnil ju naftou a hrozí, že ak sa priblížime, tak to podpáli." "To je dobre aspoň jeden, ktorý sa správa ako má...." Prerušil ho odmietavý posunok "Nepochopil si to, začal chovať zajace a povedal, že má záujem aj o holuby, hlupák, tvrdil som a stále si za tým stojím, že bola väčšia sranda, keď mal skurut hai a orkov." pokrčil plecami a usrkol s piva. Ozvalo sa klopanie. "Ďalej!" zakričal Gandalf. Dovnútra vstúpil malý zhrbený starec, na pravej ruke obviazaný prsteník. "Sauron, no konečne!" Elrond sa pri pokuse vstať zrútil priamo pod stôl. Starec sa udivene pozrel po Gandalfovi. "Prehnal to." mykol plecami a ponúkol mu kreslo bokom od šachovnice. Elrond si opäť s ťažkosťami sadol a odpil s piva. Dlhé odgrgnutie prerazilo ticho miestnosti. "No tak, načo ste ma volali," Sauron nepokojne pozrel po džbánoch,"viete, že som abstinent." Gandalf si potiahol z fajky a spustil: "Tak po prvé, kde máš vojsko, škretov, orkov a Haradských. A čo robí Deviatka, hádam sa ti nestratila?" Elrond sa rozosmial. Sauron sa vztýčil do svojej plnej výšky meter štyridsať: "Tak to ste boli vy!" hnevom mu sčervenela tvár. "Gondorčania ich obvinili, že uniesli niekoľko ľudí a pár hobitov. Tak Deviatku to urazilo a ukradli vám v Šedých prístavoch loď a odplávali domov. Vraj sa nenechajú urážať nejakými pobehajmi." Gandalf sa rozosmial a bolo vidieť, že je tými slovami potešený. "Elrond, tvoji elfovia odviedli dobrú prácu. I keď tí hobiti pôvodne nemali padnúť." Zamračil sa. "No tak, Glorfindel a Arwen sa rozprávali so Škretmi a tí povedali, že hobiti, keď odstrániš to ochlpenie, tak sú výborní." Pozrel po oboch mágoch, "A neklamali. Sám som jedného zjedol, s bylinkami a na víne sú perfektní." Sauron zhrozene pozeral po predstaviteľovi Staršej krvi. "Preboha. Kto mi teraz pomôže z úrodniť Mordor? Barad Dúr je veľmi temná, lepšie mi bolo v Starom hvozde, tam som mohol aspoň chodiť po lese, ale tu..." smutne zložil hlavu do dlaní. "Nechápem, prečo ste ma odtiaľ vysťahovali." Gandalf vstal a potľapkal starca po pleci, "No tak, keby si tam bol ostal, tak by si všetci všimli, že o prsteňoch moci sme to rozšírili my, aby sme dostali pod kontrolu tých chudákov, tú rasu ľudí. Množia sa horšie ako potkany a pomaly už nebudeš môcť ani pokojne kúzliť, vždy ťa niekto znich uvidí a bude žobroniť, aby si ho to naučil alebo aspoň, aby si mu pričaroval zlato." "Preto sme zabili niekoľko trpaslíkov, ľudí, elfov, hobitov, a iných bytostí." snažil sa upokojiť starca elf a obzeral sa po ďalšom džbáne. Sauron vyskočil na nohy: "Vy vrahovia, to vy ste za tým všetkým, a mne chcú zničiť moje sady a záhrady. Obviňujú ma z útoku a slúženiu temnej moci, snahe zničiť Stredozem. Ten večne opitý starý blázon v Minas Tirith vykrikuje, že urobí to, čo jeho predkovia dávno, keď prišli zo západu, zničí zlo." Gandalf sa rozosmial: "Tí ľudia sú veľmi naivní, gondorčania nikdy neprišli zo západu, nech si len všimnú svoje oči a oči tých, ktorí tu boli alebo sú zo severu. Hlupáci, z východu prišli. Nie dosť, že sú nešikovní, ale ešte aj sprostí." Napil sa. "Viete vy dvaja, čo ste spôsobili?" Sauron pozrel na oboch už dosť opitých spoločníkov, "Kvôli vám odchádzajú elfovia za more, na západ, hobiti, ktorí mohli, išli s nimi, ostatní sa ukryli vo svojich norách a začali sa zahrabávať hlbšie." Nadýchol sa, "Trpaslíci zavalili vchody do svojich ríší a rozhodli sa nezasahovať, Deviatka mi ušla, kto bude teraz variť prať upratovať, ty, Gandalf alebo ty, Elrond ?" Nik mu neodpovedal. " Škreti chcú emigrovať na sever a ostanú tu iba ľudia." Starec posmutnel, a sadol si, viditeľne vyčerpaný. " Ešte je tu Aragorn a hraničiari, tí budú dávať pozor, aby sa ľudia nepremnožili. Ako Isildurov dedič si sadne na trón Gondoru." Vstýčil sa Elrond, "s Arwen po boku." Sauron sa rozosmial. "Ty tomu veríš, premýšľaj, prečo asi je stále na severe, prečo nie je tu, v Roklinke. A s Arwen. Hm ?" Gandalf vstal: "Elrond, má pravdu, vieš, že Arwen sa boja ešte aj škreti. Je to elfka zo Starej krvi a vek šesto rokov jej na kráse nepridal." "Skôr naopak." zasmial sa Sauron. Elrond sa skľúčene mrvil na stoličke. "Pomočil som sa." smutne priznal. "Gandalf, čo stým urobíme, musíme to nejako ukončiť." " Máš pravdu, ale nech sa ide prezliecť sám." prikývol Sauronovým slovám. "Ale ja som myslel to, čo ste spôsobili." "Aha. Nuž, hodíme to na veže. Sarumana obviníme z útokov a zabíjania a Minas Tirith zo snahy zabiť Sarumana." pozrel po spoločníkoch,"a my odplávame s Círdanom preč a zničíme prístav, aby nás nenašli." Všetci traja sa pokojne posadili. "Mat Elrond. Prehral si túto partiu, musíme si nájsť niečo iné, už ma to nebaví stále sa sťahovať." ukončil partiu Gandalf a položil elfovho kráľa. Elrond zdvihol džbán: "Tak na Nový vek." Vypil naraz celý obsah. Džbán padol na zem a elfovi klesla hlava. Mágovia mlčky pofajčievali a ticho rušilo len chrápanie elfa.


DuDek
21. 02. 2004
Dát tip
Že by to bylo dokonalé... To teda nejni!

Seregil
16. 10. 2003
Dát tip
No budiž.... a to jsem shovívavý v kritice

trigate
29. 09. 2003
Dát tip
Mně se to líbilo a pobavil jsem se u toho dobře. Je to příjemně odlehčené, dobře se to čte (až na tu slovenštinu) a je to krátké. Tip.

Sid
20. 09. 2003
Dát tip
to Lúmenn: Neber si to tak, existují i horší... věci :).

FARAMIR
09. 09. 2003
Dát tip
Nazdar Redhawk..... T-K-A

Hm, no.... jako docela to jde. Ale když už to je parodie, čekal jsem to o něco vtipnější....

Lúmenn
09. 09. 2003
Dát tip
Hnusne

Dash_707
03. 09. 2003
Dát tip
:o) :)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru