Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevídaný

05. 09. 2003
3
0
1715
Autor
mejdej

Je to moje báseň ze serveru Lopuch, kterou jsem tam bohužel nedokázal zalámat ve správné podobě. Dílko je součástí prken - Básně z daných slov

Zneklidněn jsem svým kokosem.

V zrcadlo hledím úkosem

a pláču, jen tak mimoděk

se táži proč že nejsem pěk-

ný jako všichni kolkolem.

Teď jak mrtvola za stolem

sedím a třu si o dlaň pěst

(ten poslední verš neměl plést

jsem sem, neb je zde zbytečen,

však než bych tichý vydal sten

pravidel jmu se přidržet).

Všemi jsem nenáviděn, klet,

leč jen kvůli své vizáži,

kvality vnitřní vyváží

mé nedostatky tělesné.

Nikdo proti mně nehlesne

až ujistím ho promluvou

svou, že nebylo vinou mou

ostatním že jsem zoutsideřel.

Vždyť já vždycky jen na tom dřel,

abych po dobrém vyjít moh'

s každým kmetem - jsemť hodný hoch!

 

 

(zoutsideřel - min. č. od zoutsideřet, čti zautsajdřet, znamená stát se outsiderem pozn. aut.)

 


nezúčasním se, snad abych nezoutsideřel v těsném korzetu

Lyryk
06. 09. 2003
Dát tip
.-))

blondýna
05. 09. 2003
Dát tip
klup:-)*

(G)eorge
05. 09. 2003
Dát tip
*snad...ale příště líp

KayTee
05. 09. 2003
Dát tip
*******

mejdej
04. 09. 2003
Dát tip
Ještě přidávám pravidla a zároveň navrhuji, abychom jako příhodná veršotepná cvičeníčka i my, lid písmácký, zkoušeli tvořit básně z daných slov. (Přemýšlejte o tom, tříbí to fantazii, sloh, básnické řemeslo a mnohdy se člověk sám překvapí, jak přes zdánlivou formální omezenost tvoří majstrštyky své básnické kariéry.) Pravidla: 1) Báseň musí mít nějakou formu, musí se rýmovat, nesmí jít o volný verš 2) Musí být použita všechna stanovená slova 3) Stanovená slova smí být ohýbána (časování, skloňování, převod na jiný slovní druh apod.) 4) Speciální slovo musí být použito na konci verše a v neohýbaném tvaru, tj. musí být použito v tom tvaru, v jakém je v záhlaví. Alespoň jeden další verš se s tímto slovem musí rýmovat. 5) V klubu jsou povoleny POUZE básně a bezprostřední reakce na ně (tj. kritika nebo pochvala). Veškeré ostatní příspěvky budou bez ohledu na jejich obsah krutě mazány despotickým moderátorem. 6) Každý musí společně se svou básní zadat nové slovo, které může, ale nemusí být použito v dalším kole 7) Vítěze vyhlašuje, hodnotící kritéria si určuje a specielní slovo vybírá despotický moderátor. 8) Post despotického moderátora je nabídnut každému, kdo dosáhne dvou vítězství od poslední výměny moderátora. Současným despotickým moderátorem je Lišák. Vrchním moderátorem zůstává Alnagon, pro případ, že by despotický moderátor nedostál důvěře v něj vložené.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru