Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(Ne)pokoj

24. 09. 2003
3
1
1311
Autor
zvedavec

Výrobné tajomstvo modelu zvaného \"ČLOVEK\": Pohon: pocit nenaplnenosti Či je to inak?

Vraj pokoj je známkou obrátenia sa k Bohu.

(Inou terminológiou, že idem správnou cestou. )

 

Naplno nedosiahnuteľný. Len chvíľami a nachvíľu.

Vždy napokon niečo chýba.

Nanovo prichádza túžba. Pocit, že niečo rozhodne chýba.

 

Motor pohybu.

 

Či je to inak?

 

 

Čo to bolo, čo viedlo Boha

k vytvoreniu nedokonalého človeka? (...na Boží obraz...)

 

Pokoj? Nepokoj?

 

Možno hľadám odpoveď na nezodpovedateľné.


1 názor

zvedavec
25. 09. 2003
Dát tip
:-) vďaka za reakcie Je zaujímavé, keď moje slová napokon vyznejú inak, ako som ich myslela. Začína mi byť naprosto jasné, že slová iných vnímam zrejme podobne i ja. ;-) Zaľúbená: práve tu mi to predtým napísané sedí. I keď ktovie? O dokonalosti či nedokonalosti Boha som nerozmýšľala. kacírska otázka - neviem, podľa mňa úprimná otázka možno môže byť pre iného človeka kacírska, no pre Boha nie. :-) Johani: Vraj pokoj je známkou obrátenia sa k Bohu. ..žeby? :-) počula som to v kázni. Dokonca i ja žijem s tým presvedčením. Aspoň pri rozhodovaní je kritériom správnosti, či pocítim pokoj. I keď odjakživa sa stretám s vlastnou otázkou: ak napr. necítim šťastie (ale naopak) je to známkou toho, že niečo robím zle? No áno, kým sme na ceste, veľa pokoja si neužijeme (asi len v určitom zmysle). Len sochy a fotografie sú naozaj pokojné, nič ich nenúti konať.:-) ShArKeY: čo Ťa trápi? čím som Ťa vytočila? Hvezda 1620: "Mě se líbilo, jak jednou napsal cvok: "zmysel mojho zivota je taka zvlastna forma zvedavosti " Aj mne sa to páči, veď som zvedavec! Ale v tej nenaplnenosti je u mňa i niečo iné. beda: "Ani pokoj ani nepokoj, jenom láska. No přeci aby na to moře lásky nebyl sám. Nemoci se s nikým podělit, to trochu bolí ne? Nedokonalý člověk ? Ne ! Pouze velmi dobře zakuklená dokonalost ! :))))" Tuším máš rád ľudí! to sa mi páči. No, v istom zmysle sa mi to celé zdá aj super dokonalé! Nič nie je navyše. Ale dá sa na veci pozrieť aj inak. S tým pohľadom na Boha ako na LÁSKU sa zhodneme. No napriek tomu: Ak bol akt STVORENIA, potom musela byť aj nespokojnosť so stavom pred. Ak vôbec existuje stav "pred". :-)

ShArKeY
25. 09. 2003
Dát tip
Nevím... spíš to je lenost - že se mi nechce louskat ten Slovenský text, ale jinak vaše řeč je strašně sexy. Jednou jsem chodil s jednou slovenkou a byl jsem z toho jak mluvila úplně u vytržení... Včera jsem to trochu přehnal - měl jsem špatnou náladu, sorry

zvedavec
25. 09. 2003
Dát tip
ShArKeY: no, tak prajem, aby si už mal lepšiu náladu :-) ;-) a Tvojmu okoliu, aby si nebol až tak veľmi vo svojich reakciách na nálade závislý - aj keď ja nie som tiež príjemná, keď ma niečo trápi, žiaľ...

Zaľúbená
24. 09. 2003
Dát tip
Nepokoj je naozaj hnacím momentom a ako sa dá implikovane dedukovať z Tvojej úvahy, aj Boha k stvoreniu človeka hnal nepokoj. A ešte kacírskejšia myšlienka, keďže ho stvoril na svoj obraz a stvoril ho nedokonalého, asi ani sám nebol dokonalý. Ale to je dobre, no nie? Aspoň to, že mal v sebe ten nepokoj, lebo inak by sme tu neboli. A vďaka nášmu nepokoju svet smeruje mýľovými krokmi vpred. Aj keď nie vždy správnym smerom. Je dobré občas sa tak (i keď možno kacírsky) zamyslieť.

Dash_707
24. 09. 2003
Dát tip
Fajn :o) :)))***T

Johani
24. 09. 2003
Dát tip
Vraj pokoj je známkou obrátenia sa k Bohu. ..žeby? :-) (Inou terminológiou, že idem správnou cestou. ) ...ale ak si ešte na ceste - to nie je pokoj, veď kto kráča, chce dôjsť tam kde ešte nie je... Pokoj si predstavujem ako čas, kde už človek necíti potrebu klásť žiadne otázky...buď preto že je naplnený odpoveďami alebo preto že už po odpovediach netuži. Ale kým sa pýtame...sme nepokojní ľudia, a zvedavci sa tak skoro pýtať neprestanú, že? :-))))) Jo :-D

ShArKeY
24. 09. 2003
Dát tip
Jsem sice z 1/4 Slovák, ale všechny bych je nejradši nakopal do prdele

Hvezda1620
24. 09. 2003
Dát tip
Mě se líbilo, jak jednou napsal cvok: "zmysel mojho zivota je taka zvlastna forma zvedavosti " Docela to sedí :-) i s tou nenaplněností *

beda
24. 09. 2003
Dát tip
Oj ! ShArkeY. Z 1/4 Slovák a ze 3/4 Hulvát. :( Zvedavec: Ani pokoj ani nepokoj, jenom láska. No přeci aby na to moře lásky nebyl sám. Nemoci se s nikým podělit, to trochu bolí ne? Nedokonalý člověk ? Ne ! Pouze velmi dobře zakuklená dokonalost ! :))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru