Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bolesť

30. 09. 2003
2
1
1280
Autor
zvedavec

Bolesť

 

 

Poznám dve príčiny pohybu, vývoja v našom svete: bolesť a lásku.

Všetko ostatné sa mi zdá byť od nich odvodené.

 

Je aj iné? 

 

Cítim k Tebe lásku. A vyzerá to tak, že nechtiac som Ti spôsobila i (veľkú) bolesť.

 

***

Vidíš to tak:

 

Sklamali Ťa rodičia.

Sklamal Ťa syn.

Spôsobili Ti bolesť.

 

Tvojím riešením bolo prerušiť vzťah.

 

***

 

Povedala si: Už nikdy Ti nič dôverného nepoviem! Ty, moja priateľka - spôsobila si mi bolesť.

 

Otázkou (nie súdom), no otvorila som tému, o ktorej si myslím (veď môžem sa mýliť), že by sa mala riešiť.

Kvôli Tebe.

Aj kvôli nim.

Aj kvôli tomu že si Ťa vážim.

K tomu mne patrí úprimnosť, nie len utešovanie a podpora, ak mi niečo vadí. . 

 

Tvojím riešením bolesti je prerušiť vzťah aj so mnou.

 

Lebo som Ti spôsobila jatrením rán  bolesť.

Zase raz pretrhnutie problematických väzieb!

 

Si stále viac sama.

Stále viac zamotaná do nevyriešených problémov.


1 názor

Andulka
16. 10. 2003
Dát tip
Libi se mi tema, libi se mi zpracovani.....jenom se mi tam nelibi ten pesimismus....protoze kdyz je clovek mlady (nemyslim vek), tak vetsinou reaguje stejne bolest-> ustrihnout.....Jenze prave umenim zit je take umeni dokazat se prenest pres vlastni ego...a naucit se odpoustet....Ne kvuli tem druhym....ale predevsim kvuli sobe sama....:-)...a to mi tam v Bolesti chybi...*

zvedavec
16. 10. 2003
Dát tip
Milá Andulka, pesimizmus? Je to realita. Žiaľ. Vďaka za Tvoju reakciu. Zachytila som slová, ktoré som svojej dlhoročnej priateľke napokon aj napísala. Bol to skutočný príhovor k nej. I keď sa k nej nedostal presne v tejto podobe. Ale máš pravdu, a vystihla si to presne: nejde ani o to, kto má PRAVDU, ide len a len o to, či sme schopní a ochotní ODPUSTIŤ. A ešte o to, či ide o vzťah (priateľský), kde je možné byť úprimným a otvoreným, alebo o službu a využívanie služby.

Andulka
16. 10. 2003
Dát tip
presne tak...casto si myslime...ze jde o neco....a az cas ukaze, o co vlastne slo...:-) Ale stejne me mrzi, ze tu je jen jeden TIP, protoze by jich tu melo byt mnohem vic...:-)

zvedavec
03. 10. 2003
Dát tip
Vďaka :-)

kaktusik
30. 09. 2003
Dát tip
V živote to tak veľakrát býva .. láska, sklamanie, bolesť, nedôvera ... riešením však nie je prerušenie väzieb .. i keď to tak častokrát robíme ... :-) .. celkom si to vystihla

beda
30. 09. 2003
Dát tip
Bolest a láska - dvě příčiny pohybu. Ano. Moc smutný dílko. Děkuji za ně. Ach jo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru