Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chodcovo léčení - první část

09. 10. 2003
4
0
1800
Autor
Seregil

Mno čtěte

 

To asi nebude ono, pomyslel si, když vkládal ruce na zraněného.

Zamyslel se.

„Cherubi li tam,“ pronesl kouzelnou formuli a vložil ruce na zraněného.

Zraněný zasténal bolestí a upadl do bezvědomí.

Sakra, zase nic.

„Cherubi li tam onam,“ pronesl další formuli a vložil ruce na zraněného.

Rány se začaly stahovat a přestaly krvácet, zraněný začal lehce oddechovat v bezbolestném spánku.

Konečně.

Muž si stoupl a rozhlédl se kolem. Stál na pláni poseté mnoha raněnými a mrtvými. Právě skončila bitva o Západ.  Východňané odtáhli s nepořízenou. Zůstalo mnoho mrtvých a raněných a to na obou stranách. Muž, který léčil raněného se otřásl.

„Hnusná bitva,“ odplivl si a popošel dál, aby se dal do léčení.

Takhle proběhl celý den. K večeru si sedl k ohni, který rozdělali někteří ze Západních vojáků, kteří na bojišti zůstali, aby se postarali o raněné.

„Chawine, kolik jich přežije?“ zeptal se jediný stojící voják.

Muž pokrčil rameny.

„Možná dvacet, možná nikdo,“ odpověděl muž, který si po celodenní dřině dopřával husté polévky a kusu žitného chleba.

„Ale to už je v rukách bohů,“ dodal po chvíli s plnými ústy.

„A co tvé ruce?“ zeptal se jiný voják s páskou přes oko.

„Jsem dost unavený, Leicine,“ odpověděl Chawin, žvýkající sousto chleba.

„Sázím deset tolarů, že přežije dvacítka,“ ozval se voják, který se staral o oheň.

„Já bych nesázel, být tebou Ishmene,“ zachraptěl Leicin. „Chawin je velmi zkušený chodec, ale jak se zdá, nebyl dnes ve své kůži, sledoval jsem ho při práci.“

Chawin mlčel a dojídal svou  porci.

Ráno se probral chladem. Pozoroval lehkou mlhu, která se převalovala po bojišti, a krkavce, kteří hodovali na mrtvých a umírajících. Vstal a oprášil se.

Tak do práce, pomyslel si.

Sebral ze země meč a hodil si řemen přes rameno. Pak se sehnul pro tornu. Prohlédl zásoby bylin.

No, moc už toho nemám. Snad to pomůže.

Pak se vydal vyrovnaným řadám spících zraněných. Zkontroloval obvazy a pak rozdělal oheň. Do kotlíku, který si narychlo udělal z jedné přilbice, nalil vodu z měchu a vhodil hrst bylin. Zamíchal to malou dřevěnou vařečkou, kterou s sebou neustále nosil.

„Tak co, Chawine?“ zeptal se Leicin, který se znenadání vynořil za Chawinem.

„Je mi lépe a tyto byliny jim pomohou,“ řekl suše Chawin.

„V to všichni doufáme Chawine, v to doufáme,“ řekl Leicin a pomalu odcházel ke svým probírajícím se druhům.

K čertu s tou válkou, pomyslel si Chawin.

Po půl hodině měl hotový odvar, kterým potíral rány probouzejících se raněných. Všichni na tom byli o mnoho lépe, někteří se i zvedli a odbelhali se ke skupince vojáků, kteří si vařili čaj k snídani. Chawin se usmíval. Podařilo se mu zachránit dvacet pět zraněných vojáků ze Západních zemí. Přistoupil k němu Leicin.

„Tady je tvá odměna Chawine, dvě stě neořezaných tolarů, přesně podle úmluvy,“ řekl a podával mu dva objemné měšce.

„Vezmu si sto a místo druhého měšce mi obstarejte koně, to je vše, co žádám za své služby,“ řekl Chawin.

Leicin se usmál. „Věděl jsem, že jsi poctivý chodec, máš to mít.“

Ani nevíš jak chůze zmáhá, pomyslel si Chawin. Nasedl na koně, kterého mu přivedli a nasměroval ho na sever.

„Kam tě vedou kroky Vzdálených?“ zakřičel Leicin.

„Na severu se schyluje k válce, bude mě zapotřebí,“ odpověděl Chawin, když se otočil v sedle, aby viděl na vojáka.

„Hodně štěstí.“

Budu ho potřebovat, pomyslel si Chawin a nasadil ostrý cval.

 


Semeno
04. 12. 2003
Dát tip
Tak jo, dneska očeštině sem to přeloukalo. Skvělý, povedlo se ti nechat plynulý děj, nezadrhávací. Skvěle se to četlo, krásně to vibruje, ..eh obrazně řečeno. No, a příběh je to, ...fantasy, děsivě neoriginální, ale moc pěknej. Dobrý. To tě napadaj jenom takovýhle úseky? K čemu to je? Chápalo bych to jako pravopisný cvičení..

Seregil
04. 12. 2003
Dát tip
Semínko... jsou to narychlo psané povídky, v pauzách mezi prací.. proto jsou tak krátké... Ale jsem rád, že se líbí... brzy uveřejním další....

Seregil
13. 11. 2003
Dát tip
Jo to znám Erin.... ale jakou to má souvislost?

Android
11. 10. 2003
Dát tip
Připadá mi jako doktor z M.A.S.H.e:-) Už se těším na další bojiště...

fungus2
11. 10. 2003
Dát tip
Opravdu zdařilé!! TIP

studanka
11. 10. 2003
Dát tip
vítej zpátky....

Andulka
10. 10. 2003
Dát tip
Chawin si predem nesmlouvava cenu. Ma dar.Vi, ze penize nejsou k nicemu. A kdyz uz je vezme...daruje je sirotkum a vdovam na ceste...:-)

0/5+T no hlavně abyses už na Písmáka nasadil Ty :)) Tvé čajovnické tu chybí...a fantasy taky nejsou špatný, i když by samozřejmě vylepšit šly, ale co už... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru