Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Navsteva

11. 10. 2003
14
0
2292
Autor
Andulka

-Ty kravo jedna hnusna, ani nazrat se doma uz neda….Jirka vzteky popad bundu z vesaku a triskl dverma.

-Pockej, kam zase des? Kdy prijdes domu?.... Nic. Jen ozveny bot bezicich po schodech.

 

          Zuzana zavrela dvere. Sedla si ke me ke stolu a zapalila  si cigaretu. Kdysi byvala moje sousedka a ja k ni chodila na kafe a popovidat si.  Taky jsme si vymenovaly obleceni.Ona mela vzdycky super, protoze umela bezvadne sit.

-  Vis, on je Jirka jinak hodny…. Vcera mi udelal novy policky do kuchyne…

 Je ji trapne. Me taky.  Zuzanu jsem nevidela leta. Byla to moc hezka holka. Vzala si Vaska, meli dve deti. Vasek byl moc hodny kluk, renovoval byt, varil, uklizel, nosil ji kazdy vikend kvetiny….

- A co vlastne delas? Odvracim rec nekam jinam. Pamatuji se, ze byla na matersky a pak prodavala v drogerii.

-U Jirky. Ma obchod s pouzitym elektro. Dovazi to z Nemecka. Lidi to vyhodi na ulici a on to opravi. Kdyz nejsou zakaznici v obchode, ramuji obrazy…

 

       Vasek byl vazne moc hodny, jenze Zuzana mela pocit, ze je jeste mlada, ze si moc neuzila , nasla si zname a zacala chodit do hospod. Nejdriv jednou tydne, pak casteji, pak denne a vracela se domu k ranu. Ale to uz Vasek asi nevedel co s tim, a tak nasel utechu ve svedcich Jehovovych. V hospode se Zuzana potkala s Jirkou a zamilovala se. Nebyla s nim nuda jako s Vaskem. Jirka zacal chodit denne k Zuzane, a kdyz Vasek uz nemohl snest, ze si obleka jeho zupan i backory, sbalil kufr a odesel.

-     Hm a co po praci? Jeste chodis ven?

Zuzana vypada desne stara. Je strhana v obliceji, nenalicena, vlasy ostrihane na kratko, tlusta….

-   Ale ne. Sedime doma a koukame na televizi.  Teda  Jirka chodi do hospody, vis on musi., kvuli podnikani. Projednavaji to tam s chlapama a tak….

Je mi na nic. V tom se otevrou dvere z detskeho pokoje.

-Ahoj Andulko, je ty jsi tady.

Dva velci kluci me objimaji a v ocich jim zari a na tvari sladky usmev. Najednou jako kdyby jim doslo, ze uz jsou velci, ustoupili stydlive o metr dal.

-         Pamatujes, jak si nas hlidala a kdyz si nas davala spat , tak  si nam zpivala? My se s brachou mohli desne urechtat, protoze zpivas tak falesne….

-         Prisla jsem se podivat na mamu a vas pozvat do cukrarny. Anebo kam chcete….


Markel
10. 12. 2004
Dát tip
Byla jsem tam v tom pokoji, smutno, moc pěkné - T

maia
14. 03. 2004
Dát tip
* taka smutnorealna momentka

Arien
24. 02. 2004
Dát tip
Je ji trapne. MNE taky. - tak si aspoň rýpnu a budu mít dobrý pocit, že dělám i něco jiného než jen číst a tipovat. tiiiiip

gASK
15. 12. 2003
Dát tip
Krásně vzpomínkové, i když trochu do šeda a obyčejna, ale takovej už život je:)))*** Díky ti, hezky sepsané (už mi ani ty čárky, háčky nechyběj - holt člověk si rychle zvykne:)))

Aaria
12. 12. 2003
Dát tip
Písař život je tak záhadnej a nevypsanej (díky bohu). Jen by se v některých pasážích mohl míň opakovat:-) Tip

když je dobrá myšlenka, oželím i diakritiku i řemeslo...díky ***

Bossman
16. 10. 2003
Dát tip
Hmm. Znám tendle příběh. Ale to asi každý. V dnešní době je to čím dál častější.

guy
12. 10. 2003
Dát tip
Nějaká vzpomínková nálada na tebe přišla na podzim *

Mařka
12. 10. 2003
Dát tip
dobře napsané. *

katugiro
12. 10. 2003
Dát tip
to rychlé psaní je hrozně náročné na zkušenosti i na řemeslnou dovednost ťukání... možná by stálo za to zkusit to jinak... :)

3/5+T co napsat...smutný...jakoby životně šedý a přitom je v tom kapka smíření

Andulka
11. 10. 2003
Dát tip
Smireni? Leda tak se svou vlastni bezmocnosti. Dik

Barbar
11. 10. 2003
Dát tip
Život tropí hluposti a my s ním.... BARBAR (píšeš pěkně)

Ze života... Pěkne napsaná, byť s diakritikou by to bylo daleko lepší. Tip

Andulka
11. 10. 2003
Dát tip
za tu diakritiku se omlouvam. Nemam ji. A i kdybych prekonala svoji lenivost a nainstalovala si ji....trvalo by mi dlouho, nez bych nasla kde je hacek a carka a z.....a ja pisu rychle, rychle tesne za myslenkou...protoze nejak zapominam svoje myslenky a taky klice...:-)

Zapomínat myšlenky je někdy(poslední dobou mi přijde, že čím dál tím častěji) horší, než ty klíče... Takže to chápu...

Jennii
11. 10. 2003
Dát tip
to je zivot.......buhuzel......

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru