Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vanoce, vanoce prichazeji....

30. 10. 2003
25
0
2729
Autor
Andulka

...uz jsem jako ty obchodni domy, prodavam vanoce v rijnu...:-)

 

     Prichazely, ale vzdycky pomalu. Zacinalo to tim, ze jsem psala dlouhy seznam pro Jeziska a pak jsem prohledavala vsechny skrine a supliky. Radost mi kazila jedine maminka, ktera porad uklizela, myla okna, prala potahy a nutila me uklizet taky. Kdyz jsem se ptala, proc prave ted, odpovedela…ze ‘Jak na Novy Rok, tak po cely rok’ a vrazila mi vysavac do ruky.  Ja se chtela divat na pohadky, ale to uz jsem byla strcena do kuchyne ze slovy, ze ‘Neni zdrave vysedavat dlouho pred televizi’ a patlala testo do formicek.  Maminka pekla kazdy den do noci a desne ji rozcilovalo, kdyz se neco pripalilo anebo se cukrovi rozbilo.Ja musela porad zpivat, protoze bych sezrala i to testo, jak maminka rikala, a tak mi to rozbity cukrovi vubec nevadilo a s radosti jsem snedla i to pripalene.

 

      Nejvetsi hadankou bylo pak najit klic od spize, kam se cukrovi schovavalo. Vzdycky jsem ho nasla a vzdycky kdyz maminka chtela nandat cukrovi na vanocni tac z brouseneho skla, tak se na me desne rozcilila, popadla prvni varecku, honila me po baraku a desne pritom nadavala. Zbytek cukrovi vydrzel akorat tak do Noveho roku a tak jsem zavidela sve kamaradce Hane, kde meli vanocni cukrovi jeste v dubnu a rozdavali ho pak cikanskym detem jako velikonocni vysluzku.

 

     Pak prisel Stedry den, doma se varilo a peklo a me slibovali Zlate prasatko, kdyz nebudu jist. Rybu, kterou jsme meli jednou do roka, jsem nesnasela, protoze vsem trvalo desne dlouho nez ji snedli a ja se nemohla dockat darku. Sice nebyly zrovna podle seznamu, ale to vubec nevadilo, protoze jich bylo moc a byly skvele. Byli jsme vsichni pohromade, s babickou i dedou, vecer prisla  teta s rodinou a sousedi a vanoce byly ta nejlepsi vec na svete.

 

                                                              ***

     

     Dneska jsem uz velka holka. Vanocni uklid delam v zari, s vanocni vyzdobou zacinam v listopadu,  upecu  dva druhy cukrovi jako vzpominku na svoji maminku a na Stedry den koupim polomrtveho  kapra, ktereho pak s pranim, aby prezil, hazim do jezera plnyho chemikalii. Vyzdobeny byt, rodina daleko, nostalgie v  pisnickach co se hraji jenom o vanocich, rozzarene oci maleho nad spoustu darku….a to je asi tak vsechno. Porad mi tam neco chybelo… Pozvala jsem asi deset pratel, co ziji sami a travili jsme Stedry vecer spolecne. A vecer byl opravdu stedry, vsude vonela vanilka, vsechno takove svanocni a teple a meli jsme plna briska a hrali jsme cely vecer takove ty hry, co hraji deti…..ja pochopila, ze kdyz hora nemuze k Mohamedovi, musi Mohamed k hore…


sammara
05. 11. 2004
Dát tip
Vánoce nemám ráda, ale o tom psát nechci. Líbilo se mi to, ostatně jako všechno co napíšeš:) Napadlo mě že bych si mohla letos zkusit ty vánoce uprostřed dvou pracovních týdnů trochu užít:)

maia
14. 03. 2004
Dát tip
Vianoce nie su mojim oblubenym sviatkom prave pre Predvianocny zhon. *

nechal jsem si to až před Vánoci...směju se i dovnitř, jak dokážeš popsat ten rozdíl mezi vnímáním holky a maminky...je dobré si takovéhle pocity z dětství umět vyvolat, abysme je pochopili u svých dětí...kolik Vás bude letos? *****

Rowenna
19. 12. 2003
Dát tip
**** milé, a Vánoce jsou milé, když je tráví spolu lidé, kteří se mají rádi.

gASK
13. 12. 2003
Dát tip
Kde chybí spád, máš myšlenku:))) Tohle je skvěle vánoční, já už jsem se dneska taky naladil pěkně vánočně a ty jsi tu infekci tímhle dílkem ještě podpořila....díky ti za to...........jdu ulehnout za zpěvu koled....:))) *jeden*vánoční*tip*D (má poutko pro zavěšení na stromeček:)

Diana
13. 12. 2003
Dát tip
Nejlépe tě zkritizoval zvedavec a Optipesi - já bych se pod to už jen podepsala. Četla jsem bez dechu a s radostí ********

Aaria
11. 12. 2003
Dát tip
Mohla bych se někdy stavit na Vánoce? Tip

_kxk
06. 12. 2003
Dát tip
Já s etěším na vánoce jak malá..ne pro dárky,a le kvůli atmosféře....;o) Pěknééééé

zvedavec
22. 11. 2003
Dát tip
je to napísané s takým láskavým jemným humorom, a s toľkou láskou, že si ma celkom uchvátila, no je to super. Vlastne píšeš o celkom známych veciach, no veľmi krásne a s citom :-) jasné, že tip

ondrech
17. 11. 2003
Dát tip
To je vážně skvělý. Takový pohodový a čtivý - tip.

Ja musela porad zpivat, protoze bych sezrala i to testo :-)))))) Pozvala jsem asi deset pratel, co ziji sami... ...A vecer byl opravdu stedry... *****

Digero
14. 11. 2003
Dát tip
nemam rad vanoce :)

Křídlo
12. 11. 2003
Dát tip
Píšeš hezounce a milounce

geper
07. 11. 2003
Dát tip
Moc hezký...čím je člověk starší, tím se ohlíží...s tipem!

katugiro
07. 11. 2003
Dát tip
ale jo (taková hlupčí kritika... :) )

Adam_G
03. 11. 2003
Dát tip
Andulka Dávám tip za přenesení vánoční atmosféry na všechny, kteří doposud Tvé dílo četli. t.

Lihomerka
02. 11. 2003
Dát tip
povidka je krasna a navic jako vysrizena ze zivota. ac mam bajecnou a velkou rodinu, vanoce travim vlastne sama v byte plnem cizich lidi... mozna ze se nekdy stavim u Tebe :o] t*

Mařka
01. 11. 2003
Dát tip
Ano, souhlasím, že je nejvyšší čas zamyslet se budou - li letos vánoce. Povídka je hezoučká.*

Rozervanec
30. 10. 2003
Dát tip
kdyz to ctu tak mam pocit za si urcite nekdy musela byt u nas doma o Vanocich...meli jsme uplne stejny scenar se vsim vsudy co tu pises..........:c))) abych pravdu rekla, tak se mi to vubec cist nechtelo..protoze presne jak pises v prologu, vanoce uz nam prodavaji pomalu od leta a nejak uz vanoce prestavaji byt vanocemi........ ale jsem rada ze jsem si to precetla....uz se na ne zase tesim....a tak si i tipnu...c))))

blondýna
30. 10. 2003
Dát tip
:-)

°Paráda, taky jsem jednou udělala vánoční besídku a bylo to skvělý. Ale Vánoce nejsou Vánoce nikdy bez dětí :-) jo a hned na začátku máš "prichazeli", jestli Vánoce, tak "prichazely"

divím se, že máš tak kladný vztah k Vánocům, když tě mamka tak proháněla

UchoVoko
30. 10. 2003
Dát tip
Vánoce jsou bezva, až na to, že než budou, tak mě čeká tuna zápočtu a po nich tuna zkoušek. Ale moje teta peče léta:-) skvělé pečivo, které miluji a tak teď pilně studuji a na Vanoce se těším jako malej kluk. Kapra jsme měli jednou, my ryby nejíme, ale taky skončil v rybníku. Ten rybník už tam není a tak už tam není ani on, ale třeba si ještě užil trochu toho žití. Vánoce, kde jste??? Mám chuť jít bruslit na rybník (jinej). Tak šťastný a veselý! TipŤapŤop

Barbar
30. 10. 2003
Dát tip
No jo, vánoce.... ....no jo, zase! Ale povídka je o nich hezká!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) BARBAR :-) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru