Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skořice

05. 11. 2003
7
1
2425
Autor
ondrech

Toto je jedno z mých prvních stvoření a vyhrál jsem s tím literární soutěž.

Skořice

"Náš Ondra je hodný hoch. Když ho pošleme něco koupit, přinese to," říká

maminka návštěvě.

"Názorně to předvedu, Ondro, skoč pro skořici, ale celou. Tady jsou peníze,"

podala maminka Ondrovi stovku.

"Jistě mami, měj spoleh," řekl Ondra a odběhl.

"Vidíte? Takto se má naučit kluk, syn, aby poslouchal na slovo.", řekl host.

Ondra už byl u nejbližšího obchodu s potravinami.Tam ji nemají.V druhém obchodě mají příjem zboží. Běžel do třetího.Tam se maluje. Malíři ho poslali do čtvrtého. Tam je zavřeno.V pátém obchodě byl zloděj, v šestém mají školení, v sedmém nejde elektrický proud, v osmém je fronta na košíky, v devátém praskl vodovod, v desátém .....

A takhle to jde popořadě.Uveďme si některé: v šedesátém na Ondru vyjel pes, v 65. obchodě po něm vyjela prodavačka, v 69. obchodě mají jen pepř, v 71. mají dovolenou, v 72. je podvodník, v 75. mají dokonce bazén, ale skořici ne, 80. obchod krachuje, na 82. je napsáno: Zavřeno,dnes milujeme, místo malujeme, v 84. obchodě se nesmí rušit, v 86. se nesmí kouřit, ale kouřilo se z Ondry, ne z cigarety, v 90. sledují fotbal, v 98. prodávají kompasy a buzoly. Až konečně v 99. obchodě babky kořenářky dostal pytel skořice celé. Dal si jej na rameno a vypravil se domů.

Bylo čtyři hodiny odpoledne, vyšel v deset ráno. Šest hodin, 99 obchodů. Domů přišel v pět hodin. Hosté byli ještě u nich.

Maminka Ondru pochválila a řekla: "Hodný hoch, jen je znavený."

Ondra jen lehne a spí dva dny a tři noci.

Až se probudí,napíše si rekord do Guinessovy knihy VLASTNÍCH rekordů.


1 názor

fajná, len neviem, v akom meste je tých 99 obchodov.

Morrigan
03. 02. 2005
Dát tip
Me to nák nepřipadá trapný...Je to vtipný!

ondrech
03. 02. 2005
Dát tip
morrigan - jo, tak to velké díky.:))))

Morrigan
02. 02. 2005
Dát tip
No jééé, to se mi líbí!...... v 86. se nesmí kouřit, ale kouřilo se z Ondry, ne z cigarety.... tak to teda typ za druhotinu!

ondrech
02. 02. 2005
Dát tip
morrigan - díky ti. kdybych sem hodil moji prvotinu, to je ještě trapnější, než toto

johanne
16. 11. 2004
Dát tip
nijak zvlášť... vzhledem k prologu by člověk očekával víc :o)

ondrech
16. 11. 2004
Dát tip
aha. tak to potom jo... ale dik. sam uz se s timto dilkem neztotoznuji...:-))))

ondrech
10. 11. 2004
Dát tip
tak to jooo! to je starý. to je snad moje druhý dílko, co jsem napsal, to mi bylo 10(abys to spravne pochopil):-D

Alojs
10. 11. 2004
Dát tip
To není ani tak povídka, jako spíše úlet :-) Máš štěstí, že jsem na podobné hovadiny vysazenej :-)

pac nestojis o hlucsi kritku tak se mi to libilo do pulky pak uz ne..skoda..

ondrech
19. 10. 2004
Dát tip
fšak za toto jsem vyhrál literárňú sútěž. pamatuješ? A to mi bylo nanejvíš jedenáct, dkyž jsem toto psal. musíš to brát s rezervou.:-D

supizmus
18. 10. 2004
Dát tip
no, zajímavé opus. na můj vkus ale příliš laciný, trochu bych to...ale ne, je to takový jaký to má být

ondrech
18. 10. 2004
Dát tip
jo, to bylo zatím moje nejstarší díklo zde.:-D

ondrech
28. 07. 2004
Dát tip
tak je lepší odpovědět, aby bylo jasný, že mi to není lhostejný.:-)

pozorovatel
27. 07. 2004
Dát tip
No, je to dobrý.

ondrech
27. 07. 2004
Dát tip
pozorovatel - díky...

pozorovatel
27. 07. 2004
Dát tip
ondrech - vždyť ani nemáš za co:-))) Nic jsem vlastně nenapsal...

romi
22. 05. 2004
Dát tip
:o)))) vše bylo řečeno

ondrech
02. 03. 2004
Dát tip
No, když to dáváš, tak ti to zakazovat nebudu. Ale myslím, že to je tip ze solidarity.

ondrech
08. 11. 2003
Dát tip
Ale dík, ale autor nestojí o hlubší kritiku.

_kxk
07. 11. 2003
Dát tip
Je to celkem pěkný a vtipný,akorát ten konec e mi zdá takovej moc strohej.;o)

mne se to libi - tip

Tak literární soutěž, jo? :o)) Má to zajímavý nápad, bohužel je to trošinku na hlavu postavený, asi těžko najdeme 99 obchodů tak blízko u sebe, aby se daly oběhat za, ... kolik to bylo ..., šest hodin ;-) no a dnes, v době "tržní ekonomiky" si nikdo nedovolí v pracovní době koukat na fotbálek, dnes už se v práci dokonce ani nekouří, natož "miluje" ;) Je tu pravděpodobně pokus o navození komické situace, ale vše je trochu nedotažené, každopádně čtivé.

FLO
06. 11. 2003
Dát tip
Proč by nemohl koupit skořici v obchodě, kde se nesmí kouřit?

StvN
06. 11. 2003
Dát tip
Nějak nevim, co k tomu napsat. Je to celý takový neutrální.

angelik
05. 11. 2003
Dát tip
hmmmm. Jakou literární soutěž?:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru