Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kritika Písmáka

09. 11. 2003
16
7
3607
Autor
synáček

Je to takový (malý) podvod, to přiznávám. Vzhledem k tomu, že máte všichni Písmáka rádi (protože jinak byste tu přece nebyli) a jelikož chvály na jeho adresu bylo určitě již dost a dost…takže s opačným názvem by to bylo už příliš přeslazené…(a taky, tak trochu proto, aby vás k tomu mému díkůvzdání přišlo co nejvíc…)

Nicméně i kritika může být přece kladná a ta se (potom) již často snoubí právě s pochvalou, takže ten podvod nemůže být až tak velký…

Jsem (na rozdíl téměř od vás všech) na těchto stánkách jen pár týdnů, avšak již to mi stačilo k tomu, abych se odhodlal. I když „odhodlal“ není to pravé slovo. Jasně cítím, že něco takového udělat musím (jakoby povinnost – v tom dobrém slova smyslu), hlavně to však udělat chci.

Chci poděkovat tomu, kdo Písmáka stvořil, ale i všem, kteří mu v tom pomáhali a chtěl bych poděkovat i vám, kteří v jeho domě a pod jeho střechou přebýváte.

Je vás tu strašně(!) moc! Někteří se jen tak zastavíte, když jdete (právě) okolo, jiní sem jezdíte jakoby na chalupu - jen tak o víkendech, někteří přijíždějí coby na neděli domů - ke svým nejbližším, jiní sem chodívají každý den, stejně tak jako do práce a zase jiní tu pouze přespávají, nebo jen tráví večery…nicméně jsou i tací, kteří tu skutečně bydlí a jen (málokdy a velmi nakrátko) za nimi  (v tom levém rohu dole) dveře zapadnou…

Jste (všichni dohromady) tou nejkrásnější knihou, kterou dnes ve své knihovně mám. Jste tou nejvzácnější(!) knihou, jakou jsem kdy čet…jakou jsem kdy držel v rukou…

Za všechno, co v té knize mám, vám všem děkuji…!


7 názorů

renegátka
16. 03. 2010
Dát tip
Krásný hold Písmákovi a písmákům.*

Ó
07. 09. 2009
Dát tip
...Písmák...to je v mých očích často tak trochu lékař...a protože jsem někde četl, že každý lék má vedlejší účinky...jinak by to nebyl lék...občas se i do některých básní zamiluju...a občas i do některých básnířek...

haha, jsme fakt dobří! :-D

A.H.
23. 08. 2009
Dát tip
závěr je velice sugestivní. *t*

Marlav
13. 08. 2009
Dát tip
moc krásná a vážená slova....věřím, že stále platí*

avox
24. 08. 2007
Dát tip
Dost by mne zajímalo, jestli ti tento názor vydržel v nezměněné podobě. Jsem tady asi 3/4 roku a jsem tu ráda, ale řekla bych, že v tomto virtuálním světě je to stejné, jako v tom skutečném, mám ráda úplně všechny, ale někoho potkávám raději než jiného :-)) a jsem ráda, že jsem dnes potkala tebe. */

pepička15
02. 02. 2006
Dát tip
symáčku, plně s Tebou souhlasím! Písmák je perfektní výmysl, resp. nápad a řekla bych, že je i užitečný!

Candy
06. 03. 2005
Dát tip
To se mi moc líbí - jak je to řečeno a i já to cítím podobně, hlavně je Písmák balzámem pro mou duši, protože právě v dobách mé největší krize a pocitu nesmyslnosti vlastního života mi pomohl - hlavně v tom, že ve mě vytvářel pocit, že někam patřím, pro něco můžu žít, na něco se každý den těšit, někam se vracet, a tak jsem se i já odhodlala i já sem něčím přispět, i když nikdy jindy a jinde bych to neudělala...a i přes tu anonymitu jsem cítila blízkost všech těch lidiček tady a jsem za to všechno moc vděčná, protože dnes už jsem sama sebe našla, a i přes všechny problémy mám pocit, že jsem šťastná.Sice nemůžu říct, čí to byla práce, ale Písmák je určitě jednou z podstatných událostí v mém životě. Děkuju za tohle dílko - vyjádření pocitu a i když už je starší, doufám, ža ten pocit se nezměnil...

synáček
06. 03. 2005
Dát tip
No, přiznám se, že jsem si to musel znovu přečíst... když jsi se zeptala, jestli se můj pocit nezměnil... ale (tedy už po přečtení) mohu naprosto spokojeně říci, že je naopak mnohem hlubší a mnohem "ostřejší"... jestli mi dobře rozumíš... Jistě, probíhá tady každičkou chvíli nějaká ta žabomyší válka, či vyřizování osobních účtů... nikdy jsem se však těchto věcí nezúčastnil... nikdy jsem se nenechal strhnout... To všechno jsou pro mne jen vlnky na moři... přičemž vody v nichž se tu pohybuji já jsou natolik pod hladinou, že by mi nevadily ani ty největší námořní bouře... Díky, žes tu byla…

I_v_a_n_k_a
15. 10. 2004
Dát tip
moudrý?ano, to je ono...mnoho jsi poznal a mnoho znáš....to ti dává neskonalý dar...dar té krásy, kterou dokážeš napsat....mnohokrát mi tvé dílo zkrášlilo den.toto ho sice spíše zachmuřilo, ale dalo mi nahlédnout opět o kousek dál.....*

elfka_Sea
03. 06. 2004
Dát tip
:) co dodat, když se nedá nic vytknout, ni pochválit, protože chválím vše a už to musí být divné a nudné:))))) je to hezké hezky řečené, je vidět, že to psal moudrý muž :) !!!

andromeda
13. 05. 2004
Dát tip
Nejdřív jsem na tvé stránky jezdila jako "na chalupu", teď se tu "zabydluju", protože moc hezky a citlivě píšeš. Jsem ráda, že jsem tě objevila, patříš k mému "výběru" kvalitních autorů. Děkuju za všechny, co se mnou souhlasí, za pěkná dílečka.

vesuvanka
26. 04. 2004
Dát tip
Synacku, diky. I mne se v Pismakovi libi a jsem za nej vdecna, ze vzniknul a je a ze do nej muzeme psat, podelit se o sve dojmy a pocity a zaroven si precist dila dalsich autoru. Byl to velmi dobry napad a dekuji za vytvoreni Pismaka. Tip

dizzy
20. 12. 2003
Dát tip
je krásné, že děkuješ za to, za co jseš vděčnej...i kdybys nevidel do hloubky a tak ruzovy to nebylo, i tak je krasné, že za to svuj dik vyjádříš. Spousta lidi má jiny lidi rada, je jim za spoustu veci vdecna, ale nikdy jim to nerekne, ac by to treba zmenilo spoustu situaci a myslim, ze je to skoda... do pismaka taky nevidim.chodim jsem uz pres rok, ale nijak se o politiku pismaku nezajimam. Obcas sem neco pridam, obcas si prectu neco od nekoho jinyho, ale nemicham se do toho co se tu deje...a az do precteni kritik tohoto dilka jsem o nicem nic nevedela.a i tak se o to zajimat nebudu, me je tu fajn, proc si to kazit.

zvedavec
05. 12. 2003
Dát tip
vnímam tu nespokojnosť s dianím v Písmákovi. Osobne som celkom nepochopila, o čo tu ide. Trochu už áno. Zrejme niekto príliš prežíva svoju moc - teda príliš ju využíva (zneužíva) voči tým, čo takú moc nemajú - nemôžu do Písmáka zasahovať. Asi tak som to pochopila. - i keď ja osobne som to NIKDY nepocítila. Osobne si myslím, že nie kvôli človeku, ktorý povedzme, možno, zasahuje je zaujímavé tu byť, prispievať. Keď mi o tom napísali viacerí, ktorí sú mi (už) blízki, zvažovala som a rozhodla som sa, že ja tu zatiaľ publikovať chcem. Odchod aj tak nie je riešenie. Prídu iní, a zažijú to isté!!!, ak je tu nejaká nekalosť, tak útek riešením nie je. No nekalosť musím aj pochopiť, prežiť - možno len sprostredkovane ale neodškriepiteľne, potom má zmysel proti nej VYSTUPOVAŤ. Nie preto, lebo všetci sú splašení, budem utekať aj ja. Musím vedieť prečo a kam utekám. A ešte: Som tu kvôli mnohým konkrétnym prispievatelom, tu, presne tu, lebo inde ich nenájdem. Jednoducho som si k nim vytvorila vzťah. Je zaujímavé, ako blízko sa dá poznať niekto práve cez takúto formu komunikácie - do hĺbky :-)

maia
05. 12. 2003
Dát tip
z: Veli pekne si to napisala. Aj by som Ti tip dala, keby sa dalo. :-)

zvedavec
05. 12. 2003
Dát tip
:-)))

kecálisto dojatej.

Celebrian
11. 11. 2003
Dát tip
Je to milý!A moc pěkný!Mě osobně by asi nic takového nenapadlo..je to docela originální a to se cení..tip!

Celebrian
11. 11. 2003
Dát tip
Je to milý!A moc pěkný!Mě osobně by asi nic takového nenapadlo..je to docela originální a to se cení..tip!

Dr_Mephisto
10. 11. 2003
Dát tip
"... jiní tu pouze přespávají ..." To mě celkem pobavilo...

Andulka
10. 11. 2003
Dát tip
ja jsem za Pismaka a jeho ctenare taky vdecna..:-)

Vinki
10. 11. 2003
Dát tip
Mas pravdu, panacku. Osobne se priznam, ze nevim, co tady je za problem a je mi to jedno. Publikuju tady uz nejaky cas, libi se mi tu, nasel zde skvele lidi, skvele dilka. Pismak se stal soucasti meho zivota a presne jak pises, kdyz mam trochu casu na netu, bezim sem. Mam rad Pismaka a lidi kolem... *

maia
10. 11. 2003
Dát tip
Ooooou! :-)*

Adam_G
10. 11. 2003
Dát tip
Souhlasím s Vinki a Tobě synáčku dávám tip.

(G)eorge
09. 11. 2003
Dát tip
joj, podivejte na kulišáka! I my jedni :)))) (G)

ch_34
09. 11. 2003
Dát tip
jo, je dost lidí, kteří mají rádi Písmáka dost lidí je vděčno i strůjci jeho ale nikdo z nás už nebydlí pod jeho střechou nechám tě v ilusích o kráse, snad jen, že... jo, jsi tu jen pár týdnů, proto ani nevíš, že veliké procento jsme nespokojeni, dějí se tu nekalosti, do kterých je těžko vidět, ale nahlédnou jde když si přečteš klub KOTELNA bude ti to jasný možná, že to nechceš vědět většina z nás je tu snad proto, že autor si zaslouží kritiku (bylo by nefér, kdybychom všichni, kdož jsme tu třeba třetím rokem, odešli úroveň by klesla
máme rádi Písmáka, jen ne to, co se v něm děje

Seregil
09. 11. 2003
Dát tip
chm.....

ch_34
09. 11. 2003
Dát tip
kecám, omluvte mě

synáček
09. 11. 2003
Dát tip
ch 34: Zatraceně – to jsem si asi pěkně naběhnul, co? Na druhou stranu, ale i Ty přece říkáš: „Písmáka máme rádi“! Do kotelny jsem (na Tvé doporučení) sešel, ale o moc moudřejší nejsem. Dozvěděl jsem se sice, že svá díla mažete – což mě velmi mrzí- ale není mi jasné proč. Fakt je, že jsem se zděsil, když jsem viděl, kolik vás v Kotelně je…takže se ptám: „Co se to pod (snad už mohu říkat) naší střechou děje?“

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru