Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vařil si odvar z jejích vlasů

13. 11. 2003
3
0
2829
Autor
ch_34

Osnova: I: 1.Popis krajiny duše uzavřené v nekonečné samotě 2. Otázka s utrpením 3. Kouzelnost přetvářky a uzamčenosti II: 1. Otázka s utrpením 2. Zvrat nejprudší vyvolaný beznadějí a vše popírající, co bylo nejdražší 3. Otázka, poprvé nahlas povězěná 4. Logický přerod ducha v Apollonia 5. Smutná úvaha o pravdě smolných zasnělcův 6. Pastýřka Dafné s větším rozhledem a žalem a váhami i. Má? ii. Nemůže! III: 1. Co Apollonius? 2. Co Apollonius, co dál...? 3. Třetí krok beznadějné duše: odevzdaná povolnost, úpadek do víru 4. A tak to je a bude i bylo; to jsou tři stavy, tři kroky, tři časy, tři trojverší, skutečná věčnost ---- Možná, ale je to divné, ale je to psáno dle představ o Míše, to jsme se ještě neviděli...


snad poslední věc z dřívějška, kterou tu zveřejním (nebudu-li zvláštně požádán) 19. 5. 3. l.

Pil zásadně silný odvar z jejích vlasů hnědých jako země pod habrovým lesem. Stříhal je své dceři vždy, byl-li úplněk za mraky, při těch nocích proudící síly hlazené mezi prsty.

Znásilňoval svou dceru, byl na ni tak hrdý, takovou ji zbožňoval.


Uzavřená prohlubeň je v lese. Po obvodu pevně objímá ji masiv hnědožluté skály porostlé mechem tak bujným, že mnohdy se samotný na kámen nelze pohledět.

V místech, kde snad byl by drsný, je shlazen poesií řeřavého mechu a slokami řasy kudrnatými. Jinde, kde by jinak vábil k pohlazení odpoledního spánku, je nepřístupný a zarostlý pichlavými jehličnany, mladými smrky.

Do tohoto podivuhodného místa bylo kdysi lze pohlédnout, dnes však nikdo nezná cestu k němu.

Jen osamocená duše tu tráví své noci.

Již mnoho dní trpí svou samotu, a to díky jedné otázce...

Každým soumrakem znovu zažíhá plamen ve svém věčném ohňovišti, znovu věší očazený kotlík plný slz.

Přikládá tajemným, divným dřevem, že v jeho záři řeřaví každý kousek jeho těla. A když se jas v těch nyvých očích zesiluje k zenitu, vytahuje několik tmavých vlasů, jaké zhmotnila jeho soustředěná mysl a přidává je k horkým slzám nad plamen své vášně.

Již mnoho dní nyje svou samotou, díky jediné otázce...

Pije zásadně jedovatý nálev připravovaný jím každou chvílí prostoupenou nekonečným soumrakem.

Tak dlouho, atak mocně tesknil, až jeho samum vyvolal ničivou bouři – vír; vše, co bylo, se mělo změnit. Výbuchy dokonalejší božího zázraku, blesky počaly ničit skálu, všechen její povrch sebekvětnatý byl spálen v ohyzdné černé a šedé strniště.

Snad to byla síla jeho samoty, která vyvolala tento strašlivý požár; vše, co ve svém duševním ritu tak bedlivě budoval je pohaněno, vše, co miloval.

Jen jediná otázka hřměla tou divnou nocí..

(jak jí to jen říct?) >>JAK JÍ TO JEN ŘÍCT?<<

Léto trpěl samotou, a už nestál o lektvar z vlasů a slz. Už nechtěl přemýšlet; svou otázku hodlal nejjednodušeji obejít. Pojmenoval se Apolloniem!

 

Není-li toto řešení, ke kterému sběhne každý, byť se mu celý život nejúporněji příčil; pak, co dělá mateřská země, odhodivši ohrožený rostlinný druh, an nedosažitelnou naději odhání smrtelně nemocný? Z posledních zbytků nesouvislého vědomí (u mrtvých se říká, nervů) vrhne sebou zpátky k cestě, od jaké se celý život odvracel, ale vždy tak pozdě a výhradně, že už není naděje..

 

Rozběhl se přesycen horlivostí alkoholu pro svůj sen. Pastýřku Dafné na jejím nejoblíbenějším vršku objevil. Podivnou náhodou byla skutečnost, že se vznášel za parami prvních stromů jeho duše— Bylo to místo šedivé a medové trávy ulehlé větrem; stála tu tak nádherná, jak jí vlasy objímaly slunce, jemně vyslovuje ‚ej, lásko, lásko,...‘ v tušeném nápěvu, snila o ničem.

Přistoupil k ní ve své rozlícenosti a uviděl ji v silných výdeších noci. Protáhl loket jejími tmavými vlasy, jeho duše, nemaje těla, vylétala kamsi od země. Dosníval poslední oddechy soumraku a počal ji bezlítostně líbat. Svými nejvroucnějšími pocely nadzdvihal její rameno. Odpřísáhl se jí—

Jenže dívenka Dafné ve svém utrpení nestála o víc než o snění. utekla.

A v modlitbách prosila čarodějky nižších bohoslužeb, aby ukončily její muku. Na jednom propadlém místě v lese se proměnila do stromu; dala tomu místu ztraceného ducha, pozvedla jej, naplnila, ale nikdo už sem nechodil.

 

ale kohout hýká.

 

Apollonius- Sedl si na kámen uhnán svou vilnou vášní.

Miloval Dafné tak, že se na věky odevzdala vězení samoty, že sám se zlobil na své slzy a svoji samotu přiřkl jim.

 

Viděl jinou dívku, už ne pastýřku, psala si deník; přečetla mu list a šel s ní, aby upsal další-

 

a kohout hýká

znám to místo Dafnina hoře

kde mrznou slzy

snad je jen jediné, ale co vím,

našel jsem místečko v širém hvozdu,

snad o něm jen sním,

 

ale nejspíš je to základ mého hradu,

možná je jeho věží

z které na druhou nedohlédnu


Aleya
24. 02. 2004
Dát tip
nejlepší je úvod (nemyslim tu osnovu%-)...a opět se ti povedlo navodit naprosto úžasnou fantaskní atmosféru. *

ch_34
24. 02. 2004
Dát tip
děkuju, jaks na mě přišla?

Aleya
24. 02. 2004
Dát tip
hmm...v seznamu právě přihlášených autorů:)))

ch_34
24. 02. 2004
Dát tip
... to je divný... krom toho, že jsem t nebyl... jsem to ak nikdy nedělal... hmmmm...

Aleya
24. 02. 2004
Dát tip
no, každopádně já to tak dělám...neříkám, že to funguje, ale každý máme něco, že.

ch_34
24. 02. 2004
Dát tip
:-))

Musil
15. 02. 2004
Dát tip
tip

Musil
15. 02. 2004
Dát tip
.

Musil
15. 02. 2004
Dát tip
sakra tak kdy se ten tip objeví?

Musil
15. 02. 2004
Dát tip
fakt to s tipem posílám, a on se neobjevuje, nechápu Tak si ho ode mě mysli.

ch_34
15. 02. 2004
Dát tip
objevil se.... dík

ch_34
14. 02. 2004
Dát tip
šokující? v tom případě jsi asi jediná, která v tom objevila původní snažení i když mě to tak šokující nepříjde, spíš odhalující... jde o to, co myslíš...
Komrci, je škoda, že už ti nemá cenu posílat avíza.... :-((( smrt diktátu!!!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru