Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milování

18. 11. 2003
20
1
5437

„Řikala jsem ti, abys nechodil“ „Ale nemyslelas to vážně“ „Myslela, už mě přestaň pronásledovat“ „Ale já vim, že jsi ráda, že tu jsem“ (voníš jako chleba) „Když jsem ti dneska ráno sekla s tim telefonem, řekla jsem, že už tě nechci v životě slyšet!“ „Tak mě neposlouchej, já chtěl, abys mě viděla“ „Nesahej na mě!“ „Chci se milovat“ „Tak jdi za nějakou jinou“ „Nemůžu se milovat s jinou“ (chutnáš, jako voda) „Jsem posedlá a ty to víš“ „Řekni to“ „Co mám říct?“ „Řekni, že mě miluješ“ „Proč?“ „Nikdy jsi mi to neřekla“ „A ty mě miluješ?“ (pojď, lehneme si do spadanýho listí) „Taky jsi mi to nikdy neřek“ „Pouštěl jsem ti Košilelu a Čmeláčky“ „Spal jsi se všema mejma kamarádkama“ „Nebyly to kamarádky, nezasloužily si tě“ „Ty si mě nezasloužíš!“ „Já jsem jedinej člověk, kterej tě umí ocenit“ (i když jsi spala se všema mejma kamarádama)

Znali se už celý věky, kdo by to počítal. (Jeden rok, dva měsíce, jeden týden, tři dny a šestnáct hodin.) Když ho viděla prvně, byl úplně zmatlanej a kouřil jednu cigaretu za druhou. (Měsíc nato přestal kouřit, ze dne na den a za celou dobu, co se znali se fakt nedotk cigarety.) Přivedl ho k ní stejně zmatlanej kamarád a chtěli u ní přespat. (Měla na návštěvě matku a tak jim jen v předsíni vysvětlovala, že to opravdu nejde, lehl si na zem, pod hlavu si dal tašku a usnul. V tašce měl dva pribiňáky, ráno mu tašku čistila.) Byl úchvatnej, krásnej, vtipnej, chytrej, každej ho miloval, všecky kamarádky jí ho záviděly. (To, že každou z nich měl se dozvěděla vždycky hned v zápětí, řekl jí to, aby jí dokázal, že ta dotyčná nebyla kamarádka a pak jí konejšil a hladil, když plakala nad zradou přítelkyně.) Když přijela kamarádka s dvouletým synem, hlídal ho, aby holky mohly jít pařit. (Filípek ho miloval, usnul jedině s nim a jedině s nim se koupal v kufru, jak řikal sprchovýmu koutu.) Báli se, aby se neomrzeli, dohodli se, že se budou scházet jen dvakrát týdně. (Každej den ráno volal a řikal: „Musim přijít, mně by se stejskalo, víš! Ale fakt výjimečně!“) Jednou v noci nemohla spát a vrtěla se v posteli a ruka jí spadla těsně vedle jeho ruky, vzal ji za tu ruku a pevně držel až do rána. (Ráno se smál: „Víš, žes mě v noci chytla za ruku a do rána jsi mě nepustila? To se ti asi zdálo, že si mě bereš!“ podívala se na něj znechuceně, řeči o svatbě nesnášela.) Když se s nim rozešla, protože už nemohla snášet jeho nevěry, nějakou dobu se neviděli. (Je zajímavý, že on její nevěry snášel, ne dobře, ale snášel.) Pak jednou přišel, měli s holkama dámskou jízdu u nich v hospodě, nepoznala ho. (Na záchodě se Ivetka rozbrečela: „Co se to s nim stalo?“ a Lada řikala: „To jsem si ho představovala jinak, tohle nemůžeš myslet vážně, dyk je to zoufalec!“) Když pak byli sami, zeptala se ho, proč tolik pije, řekl: „Ty se ptáš?“ (miláčku, já taky nezačala pít…..)

 

Epilog:

 

Jasně, že ti dlužím spoustu hezkých slov

Se mnou, holka, nemáš na ně kliku

Dávno už je umím všechna nazpaměť

Jenomže mi váznou na jazyku

 

Takový ty slova, jako čmeláčci

Huňatý a milý s kapkou medu

Dávno ti je v duchu šeptám do ucha

Ale znáš mě, řečnit nedovedu

 

Tak mi promiň, děvče, však to napravím!

Muj ty smutku, já si dám tu práci

Vyslovím je všechny aspoň naposled

Až si pro mě přídou

Až si pro mě přídou

Až si pro mě přídou funebráci!

 

Blues o spolykaných slovech – Michal Prokop

 


1 názor

Milly
05. 08. 2007
Dát tip
avi....., na tuhle si pamatuju.......... letí to děsně.....

Milly
12. 11. 2004
Dát tip
Teď!

Noe1
12. 11. 2004
Dát tip
Ok 14:30 na Pražského povstání dole u východu z metra?

Noe1
12. 11. 2004
Dát tip
avi

Milly
12. 11. 2004
Dát tip
To nejde, Noe, v ten čas mám schůzku s jinými a jinde. Kdybys mi napsal kam bych pak mohla přijít a koho bych tam našla, tak snad později........, nebo jindy....... :-)) A jaktožes dal mý dílo do klubu a nic mi neřek? A piš mi radši zprávy- zacláníme tu pod dílem......

Milly
11. 11. 2004
Dát tip
Byli jste na Pankráci a já v Táboře- což se sice nerýmuje, ale výlet tím pádem taky odpadnul....... (stejně jsem si to přečetla až dnes...) :o)

Noe1
11. 11. 2004
Dát tip
Milly: to nevadí ... za chvíli tam du znova, tak přijeď :-))))

Milly
11. 11. 2004
Dát tip
Já jsem v Praze až zítra....... :o))

Noe1
11. 11. 2004
Dát tip
Mejdan pokračuje do zítřka :-) Kvůli tobě tam zajdu i zítra :-))))

Milly
11. 11. 2004
Dát tip
Tak jo...... :-)

Noe1
11. 11. 2004
Dát tip
Kdy jseš v Praze?

Milly
10. 11. 2004
Dát tip
Tak jsem dočetla..... A nevím, kdo to zpívá, ale napsal Jiří Žáček- tak mi přijde, že by měl být pod tím napsanej on.. Moc se mi líbí prolog (hlavně věty v závorkách) a zbytek mi přijde smutnej- ten chlap- využívající a zároveň citlivý, což nechce přiznat.. a že to s nima takhle dopadne... :-( -t-

je to prostě o mladý a blbý lásce :-) je to smutný :-)

Noe1
10. 11. 2004
Dát tip
Blues o spolykaných slovech ... Fakt Žáček? Já myslel že Šrut Moje oblíbená ... zvlášť rád vyřvávám, až si pro mě příjdou ... až si pro mě příjdou ...

Noe1
10. 11. 2004
Dát tip
Milly, máš pravdu ... Žáček :-) http://beta.internetfolk.cz/rozhovory/zacek031118.html

Noe1
10. 11. 2004
Dát tip
*t

díky, ale nebudu to opravovat, většinou se píše stejně interpret.....nebo se rozmyslim a opravim to, nebo tam připíšu autora textu.....Žáčka miluju.....:-)

Noe1
10. 11. 2004
Dát tip
No jak myslíš ... ale co dyž na tebe přínde literární polís ... bonzáků tu je dost ... ten Prokop na tom má nejmenší zásluhu, a je tu oceňován ... a tak to má být :-))))))))))))

Milly
10. 11. 2004
Dát tip
Noe1: :o))))))

ten Prokop to přece ale tak krásně chrchlá!!!!! AŽ SI PRO MĚ PŘIJDOU, AŽ SI PRO MĚ PŘIJDOU, AŽ SI PRO MĚ PŘIJDOU FUNEBRÁCIIIIIIIIIIIIIIIII

Noe1
10. 11. 2004
Dát tip
Jedu teď k Lyrykovi ... na vaši počest to tam zařvem :-)))) AŽ SI PRO MĚ PŘIJDOU, AŽ SI PRO MĚ PŘIJDOU, AŽ SI PRO MĚ PŘIJDOU FUNEBRÁCIIIIIIIIIIIIIIIII

HLAVNĚ NA MOU POČEST TO TAM ZAŘVI, TO BUDE lYRYK RÁD :-)))))

Milly
10. 11. 2004
Dát tip
Co je to "mejdan u Lyryka"?

netušim :-)

Noe1
10. 11. 2004
Dát tip
Už jsem na tom mejdanu u Lyryka :-) už tuším, zač je toho loket a s Lyrykem jsme si zafunebrákovali :-) Přijeďte, sme na Pankráci :-)

jste na Pankráci a já jsem v práci, sice se nám to rýmuje, nicméně na výlet k vám to nevypadá :-))) ale Lyryka bych poznala VELMI ráda :-) ale asi radši na kávě ve dvou :-)))

Milly
10. 09. 2004
Dát tip
Já to nedočetla- na mě teď moc dlouhý.... to blues máme v knize od Jiřího Žáčka

No ale zpívá to Michal Prokop, fakt :-) dyk to nejni dlouhý!!!!! :-)

taeda
30. 11. 2003
Dát tip
Čekanko, četl jsem a snad jsi moderní, jsem klasik a miluju Goetha, mám rád krásná slova, Tvoje psaní mi skřípe jak písek mezi zuby. Možná, že hnus v lidských vztazích je inspirací k budování krásy. Znáš Rabelaise? I když lákavé je Tvoje psaní, chutná jak pelyněk v čaji. Ne, že bych nechtěl číst o zradě a smyslnosti, ale mám raději zeleninový salát než buřtovej guláš. To, co jsem teď četl mi tak trochu připadá: vem cibulku, osmaž (prolog) mrskni do toho kousky masa (uchopení ruky v noci) zamíchej do toho dobrej skutek a naservíruj s kompotem (píseň na závěr). Má to jistou logiku, přijal bych raději kraťasy. pak můžeš ukázat i intimní místa, dekadence sic nepřevládá, zdá se mi však, že jistý druh nadsázky chybí. Podobně začínal i J. Wolker.Psal taky takový někdy i ako porno (horší byl SKN!, ale ten měl vybroušenější styl). Zdá se to možná chutnější mladší generaci, ale dnes nastupuje jazyk SMS, což s Tebou nekoresponduje. Má kritika je trochu jjiný jazyk, myslím, že to spolkneš, přečtu další a napíšu rád...... Taeda

Tak jo, napiš :-) já ty tvoje saláty moc neumim, takže se ti to asi líbit nebude :-)

taeda
30. 11. 2003
Dát tip
Zkus tomu někdy obléct kraťasy! Bude to chutnější!

tomu nerozumim, kraťasy znamenaj co?

taeda
30. 11. 2003
Dát tip
zkrátit, i když Ti bude vidět prdelka.....je sympatická

°Jako celý to zkrátit?

RadeX
28. 11. 2003
Dát tip
Dost dobrý! Tip *

j_i_r_i_k
25. 11. 2003
Dát tip
Katerina: Proc to avi???

Hanca
25. 11. 2003
Dát tip
Víš co Ti povím, láska nezná hranice, je moc a moc těžké odmítnout někoho, kdo Tě přitahuje, ale víš, když pak spí s jinejma, na tebe kašle a je schopen ještě Ti to přiznat, to je strašný, kdyby alespoň mlčel, mně láska pokaždé strašně bolí, jsem schopna obětovat téměř vše pro toho druhého a když pak vidím, že on ne, tak to bolí, strašně to bolí, mám z lásky strach, v životě jsem napáchala spoustu chyb, je strašně složitej a těžkej, ale nikdo nemůže vlastně za to jakej je, může se snažit své vlastnosti krotit, ale stejně vše vyjde ne povrch, asi je to tak dobře, že jsme chybujícími lidmi a jsme každý jiný a proto je život zajímavý, to co jsi napsala je moc hezký a máš prožitky, které Ti nikdo nevezme, buď taková jaká jsi a nechtěj se nijak měnit, je mi už dost let, a jsem pořád stejně blbá. Píšeš opravdu krásně...

Hanca: Podívej, pravda je, že milovat někoho, kdo tebe miluje míň, bolí. Ale milovat míň bolí víc. To se těžko vysvětluje. Pravda je taková, že kdysi dávno jsem byla já ta, kdo nemiloval a pak jsem byla najednou na druhý straně a fakt to bolí, ale aspoň máš čistý svědomí. Sleeping: Beruško, ty to máš tak těžký, viď, když se za mě pořád pereš! :-) Já Bettynku miluju a ať jsi to myslela, jak jsi to myslela, moc mě to potěšilo :-)

StvN
25. 11. 2003
Dát tip
Katerina - v jistém symslu určitě. Taky píšu pořád ty stejný slátaniny. I když pokaždý říkám, příště už ne, povyš se nad sebe. Neni to tak lehký.

Katerina
24. 11. 2003
Dát tip
StvN, všichni autoři v podstatě píšou pořád dokola o tom samym.... protože nikdo nakonec neuteče sám před sebou! Tvoje vize minulosti na mě zapůsobila, vážně. Takhle podobně jsem to jednou napsala. [ (....) Byla jsem rozhodnutá ho brát takového, jaký je teď a tady, ale pokaždé jsem zjišťovala, že to nejde. Jeho minulost ho formovala, jeho minulost ho dělala takovým, jakého jsem ho milovala. Nemohla jsem před tou minulostí zavírat oči, nemohla jsem (....) ] S. Beauty, McDonaldová mě u toho nenapadla, ta má takový humorný nadhled. Čekanka (ještě) ne.

Dík :-)))

Azmidiske
22. 11. 2003
Dát tip
No já z toho mám smíšený pocity. Asi si to budu muset přečíst víckrát, než to úplně pochopím. Teď jsem to četl a čekal, co se stane a to asi není to pravé. Je to příběh, nad kterým se člověk musí zamyslet. Ale zapůsobilo to.

Azmidiske
22. 11. 2003
Dát tip
No já z toho mám smíšený pocity. Asi si to budu muset přečíst víckrát, než to úplně pochopím. Teď jsem to četl a čekal, co se stane a to asi není to pravé. Je to příběh, nad kterým se člověk musí zamyslet. Ale zapůsobilo to.

Ty dvě kritiky znamenaj, že už sis to dvakrát přečet? :-)))))

LÍBÍ.*

Hmmmmm :-) děkuji :-)

není zač

Hanča: Byli jsme oba blbý a mladý, musim se přiznat, že já byla ta blbější :-) Dandík: jsem ráda, že jsi čtenář :-)

Hanca
20. 11. 2003
Dát tip
Tak už nevím, co jsem Ti na to vlastně napsala, píšeš pěkně a je dobře, že se už s ním nezahazuješ. *

chicoria
19. 11. 2003
Dát tip
je to moc fajn věc, tip

Elyn
19. 11. 2003
Dát tip
smutný, takový celý. Dobrý..

Helga
19. 11. 2003
Dát tip
Je to pěkný, jen mě děsí představa těch zhrzených duší. Jsem asi idealista, co nechce jít trním...

SB: děkuju za podporu, já už se s nim nedohaduju, neni to k ničemu, tak neohevnýho člověka, aby pohledal. Navíc mám jednoho doma. :-) StvN: No, on si holt každej najde něco, co mu nejlíp vyhovuje. fungus: :-) Elyn: :-) Helga: :-) :-)))

StvN
18. 11. 2003
Dát tip
Tvá díla, to je takové sumarizování. Nějak to na mě nepůsobí přívětivě. Zřejmě jsem na tohle moc mladej.

Andulka
18. 11. 2003
Dát tip
precetla jsem si prolog....a rikam si Boze, Boze, ta cekanka zase provokuje....ted si jdu uvarit caj, abych nabrala dech na povidku, jestli bude v souladu s prologem....:-)

Andulka
18. 11. 2003
Dát tip
Je toho tu moc...prolog, ktery sam o sobe je fajn, pak povidka, kde obsah je stejny jako v prologu...dva jedinci, kteri nejsou schopni cisteho vztahu....a pak text pisne. Je sice hezky, ale uz tu taky podle me nemusi byt. Celkove je to fajn, ale prumer, mivas lepsi napady...:-) Mozna by stalo za to prolog i pisen vyhodit, text povidky malicko rozvest...mozna o to, proc ty jedinci maji problem....on skoncil jako alkoholik, a co ona, co se od zivota naucila,ze problem vyresila, udelala caru a zacala jinak......anebo ona zustala stejna ? Ale to jsem jenom ja, nelam si s tim hlavu, ja jen, kdyby se ti nahodou chtelo...:-)

StvN: Možná seš mladej a možná se ti prostě líbí jiný věci :-))) to nic :-) Andulka: Když to je těžký, mně se to zrovna chzělo napsat takhle, je to taková náladovka bez začátku a bez konce, jenom úryvek :-) já si s tim hlavi nelámu, vždycky popřemejšlim, jestli to, co si v kritice přečtu je v souladu s tim, co jsem chtěla a jestli jsem ochotná přepisovat :-) tady nejsem :-)

Já jsem hlavně děsně šťastná, když se mi hlásej lidi, který mám ráda, protože to tu nějak chcíplo :-) a tak ĎÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍK :-)))

Hanca
18. 11. 2003
Dát tip
Je to pěkný, čmeláčky - písničku mám moc ráda, milování je jedna věc a láska druhá, pokud někdo miluje a dopustí se nevěry, mrzí ho to a jen ztěží se s tím vyrovná, myslím. Tento pár zdá se mi poněkud povrchní, ale asi tam láska zamýšlena byla.

StvN
18. 11. 2003
Dát tip
Já zkrátka raději hledím do budoucnosti. Ty se zatím patláš v minulosti. A máš pravdu, to se mi nelíbí.

StvN
18. 11. 2003
Dát tip
Minulost beru jako mou součást, něco jako karmu, nebo auru, stvořila mě. Ty mluvíš o minolsti jako o historii, v tom vidím rozdíl.

StvN
18. 11. 2003
Dát tip
Ano znát. Ne pitvat.

StvN
18. 11. 2003
Dát tip
Samozřejmě, ale když takových děl čteš třicet, už je to pitva. Z mého pohledu.

StvN
18. 11. 2003
Dát tip
Nikdo. I kdybych to nečet, tak to nic nemění na tom, že ta díla jsou napsána, ne?

StvN
18. 11. 2003
Dát tip
Ale to jo. Já čekanku čtu, protože ji mám rád a protože si myslim, že píše líp než většina z nás. Ale přijde mi to pořád o tom stejným. Furt dokola.

fungus2
18. 11. 2003
Dát tip
Mě se to velmi líbilo. TIP

Šminka
16. 11. 2003
Dát tip
tip...a dobrovolně přiznám, že trochu víc za ten Framus...miluju to...:-) *

Tohle je úplně nejpovedenější písnička :-))) viď! :-)

Mimochodem jsi mi připomněla doremi: Zpíváte sice jako kráva, ale jste z Mělníka a já jsem v Mělníce chodila do školy, tak vám dám šest :-)))))

Šminka
16. 11. 2003
Dát tip
tak to neníííííííííííííííí:-)))

tak to je :-))))) akorát Lubomír Brabec je statečnej a jednou tam řek, cituji: "Teď mě mrzí, že se tu neboduje zápornými číslicemi!" :-)))))

Šminka
16. 11. 2003
Dát tip
Brabce miluju, páč skvěle hraje na kytáru a navíc úúúúžasně jezdí na kajaku divokou vodu a je magor:-)

Taky si získal moje sympatie, i když nevim, jak jezdí na kajaku :-)))))

j_i_r_i_k
15. 11. 2003
Dát tip
Wow, kdyby to byla čistá fikce, to by bylo něco... Jen ty kritiky :)...

Jé, ahooooj!!!!! Zase nevotravuj s tim, jestli fikce, nebo ne, to už tu bylo a já myslela, že jsme to vyřešili :-)))))

j_i_r_i_k
15. 11. 2003
Dát tip
My to vyřešili? Aha, a jak? :)))

že to nebudeme řešit, protože to neni důležitý :-)

j_i_r_i_k
15. 11. 2003
Dát tip
Ahááá, no, ale mně to nějak důležité přijde... Když čtu třeba něco smutného a je to fikce, nemusí mě to bolet... Ale když čtu něco smutného a napsal to někdo, na kom mi záleží, a je to založeno na prožité zkušenosti - tak to bolí přece...

jenže takhle se zblázníš :-) a nikdy to neni přece jenom čistá pravda, je to obalený, zamotaný, přeskákaný a tak :-)

(G)eorge
15. 11. 2003
Dát tip
Jo, kompozice zvláštní sice ale i tak jsem si pěkně početl, dík. (G)**

Já děkuju, mělo to bejt zvláštní :-)

gASK
14. 11. 2003
Dát tip
První:)))) Poté co jsem přečetl prolog v odmnění, že to je dílko tak mě následující stať silně zarazila:) Ale oklepal jsem se a přečetl i ji - opět je to příjemný proud slov, emocí, citů, obrazů a jenom nevím jestli to je další vhled do tvého života nebo ne...ale vyznívá to dost reálně a autenticky:) Stručně řečeno se mi to moc líbí:))) Díky ti...

KayTee
14. 11. 2003
Dát tip
Zajímavé....vzalo mě to hned od začátku ;o) *

děkuju vám oběma :-) jste moc shovívaví :-)

guy
14. 11. 2003
Dát tip
Takový zádumčivě podzimově vzpomínkový, to nás tak v tomhle období bere všecky, někoho víc, někoho míň :-) *

Já na něj náhodou myslim i v jiných ročních obdobích :-) nějak mi přijde škoda, že jsme se potkali tak moc mladý :-)

guy
14. 11. 2003
Dát tip
proč škoda - někdy to vzpomínání je lepší než realita :-)

No jenže.......možná, ale my......to bylo jiný :-) víííííííííííš :-)))))

guy
14. 11. 2003
Dát tip
možná se můžu domejšlet ...... no jo, jenže čo bolo, bolo .... :-))

no dyk já vim :-))))) já bych ho nechtěla, chlastal a samá ženská byl :-)))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru