Sen v baletních střevíčcích

Bylo mi 16 let a na svět jsem se dívala z pohledu sedícího člověka.
Ano hádáte správně, jsem na vozíčku. Jen pár vteřin stačilo a můj sen se rozplynul. Proto teď se slzami v očích sleduji tréninky baletek v naší taneční škole.

Povídky

1 díl: Myšlenky v oblacích

,,La Tér. La. Copak neslyšíš. " chytnul mě za rameno můj strýček, s cuknutím jsem se vrátila zpátky do reality.

2 díl: Pavoučí roklina

,,La Tér. " volal na mě strýček, když jsem v pondělí ráno vesele vyběhla z domu. Sobotní tancovačka byla skvělá, skoro všichni chlapci se kolem mě točili a vyzývali k tanci, mé srdce však patří jedinému.
,,Neboj se strýčku, jdu jen do hor pro bylinky.

3 díl: Mluvící konvice a ti druzí

,,Gaudo. Hej Gaudo, už se probouzí. " doléhalo ke mě volání, jakoby z dálky.
Chtěla jsem otevřít oči, ale ta nesnesitelná bolest hlavy mi to vůbec nedovolila.

4 díl: klíč k srdci

,,Dobré ráno. " probudilo mě slunko, které do mého pokoje natahovalo své zlaté ruce paprsků, už jsem se nelekala, na zámku Saradial je všechno jiné a já jsem si, za ten měsíc, co tu jsem, snad na všechny zvláštnosti zvykla.
,,Dobré ráno. " vstala jsem z postele dávajíc si pozor, abych nezavadila ani o jediný zhmotněný slunečný paprsek.

5 díl: Bouře černých jezdců

,,No tak honem. " popoháněla jsem Rozárku, když jsme odpoledne sbíraly na zahradě za kuchyní uschlé prádlo. Rozárka trvala na tom, že mi pomůže a tak sbírala malé kousky prádla, které ve svých předních prackách udržela. Tlačil nás čas jelikož se nebe nad zámkem zatáhlo a dolů do údolí nebylo vidět vůbec, halilo se do své přízračné mlhy, do té mlhy která zvěstovala, že přichází bouře.

6 díl: Šedé šupiny

Nádvořím se rozlehl zuřivý řev, ohnivý rudí koně se poplašeně vzpínali, černí jezdci s nadávkami svoje poblázněné koně uklidňovali a hledali odkud vyrazí ten, který řev způsobil, zároveň se však co nejrychleji snažili dostat zpět k bráně, princ se právě vrací a to ve své pravé. podobě.
Všichni černí jezdci své koně otočili k bráně, když se zpoza hradeb vyřítil krásný bílý drak, z jeho nozder syčela síra a jezdcům zaléhaly uši v jeho hrozivém řevu. Rytíři a lučišníci na nádvoří pozvedli ruce v radostném a vítězném výkřiku, jsou spaseni zámek Saradial ani dnes nebude dobyt.

7 díl: Modré oči

Slunce už zapadlo za vrcholky hor a na nebi pomalu vycházely hvězdy, oheň vesele praskal a jeho světlo ozařovalo tváře všech, kteří ve svých vlastních myšlenkách, posedávali kolem.
,,Je pozdě, půjdeme spát. " zvedla se Matylda a protáhla ztuhlé nohy, přerušila tak ticho a já k ní s úlekem zvedla hlavu. Pomalu jsem usínala, ale prince přeci nemůžu opustit, podívala jsem se na šedivého draka spokojeně pochrupující kousek od nás, kdykoliv vydechl se oheň poděšeně zatřepotal.

8 díl: Zvláštní...

Svoji přísahu, stvrzenou šuměním větru a zpěvem ptáků, jsem začala naplňovat hned další den řáno. S úsměvem mě z postele vytáhlo slunčíko a tak začal denza mým štěstím.
,,Měla by jsi se jít podívat k mlhové bráně. " poradila mi tajemně Matylda.

9 díl: Mlhový tanečník

,,Jsi připravena. " ptal se mě princ další den ráno, právě začalo moje učení boje. Nerozhodně jsem hladila nádhernou palominku, která bude mou učitelkou jízdy. Kobylka lehce zaržála a lehce se dotkla mé tváře, jako by mi chtěla dodat sebevědomí.

10 díl: Černá minulost se nedá změnit ve šťastnou budoucnost

Nad krajinou se vznášela mlha, ne není to kouzlo ani prince ani mlhové brány, tohle je ta pravá. Ta která přichází po vydatném dešti v horkých letních dnech, taková která zvěstuje příchod vlezlého podzimu na konci letních prázdnin.
Slunce přes léto vydalo většinu své energie a teď, na konci září, využívalo své poslední letní paprsky, aby do vesnic dole pod pohořím Saradial přinesl jeden ze dnů babího léta, takový den při kterém rybáři vyrážejí vypouštět své rybníky, které bude potřeba vylovit, takový den kdy farmáři kontrolují svezené obilí a seno na zimu a přemýšlí zda-li jim vydrží, nebo budou muset šetřit. Přesně takový den právě začínal.

11 díl: Koho miluje?

Za princem zapadli dřevěné dveře od kuchyně a on rychle chvátal za La Tér, dnešní rozhovor s Matyldou ho ještě utvrdil, ve větším přesvědčení, že jí musí všechno říct. Odkrýt svou pravou tvář, své pravé já a otevřít starou historii, která ho však pronásleduje již mnoho století.
Pískl na prsty a nezklamal se, zpoza rohu se vyřítil Arez, bez sedla a uzdečky, což znamená, že do stájí dorazil, ale jako vždy, po odsedlání a oduždění, zmizel aby se volně potuloval a čekal, kdy ho jeho jezdec, princ, zavolá.
,,Arezi, tentokrát ti děkuju, že jsi ze stáje utekl.

12 díl: V nebezpečí...

Stále jsem seděla v trávě nedaleko strážní věže, Matyldin úkol jsem nadobro pustila z hlavy a stále jen přemýšlela o princově prokletí. Vlastní otec ho proklel, když ho v hněvu, chtěl zabít a ta víla. kdo ví, stále princ miluje jen ji. A co ty dívky přede mnou.

Próza na pokračování

13 díl: Smůla nechodí po horách nýbrž v údolí!

Nad Květnou svítalo, slunce zůstalo schované za mraky a z hor sestupovala dolů hustá mlha, byla něčím zvláštní, jako by zvěstovala další bouři. Teď. Uprostřed října.
,,Kde pak jsi La Tér.

14 díl: Meč poslední z víl

,,No tak Sarine, nechvátej. " brzdil Paul rychle kráčející hnědku, oběma skončila jejich práce v lese, všechny klády byly svezeny na okraji lesa. Mlha se už dávno rozplynula, ale den byl stejně stále nevlídný a šedivý.
,,Neboj za chvíli budeme doma.