28.07.2016 04:21 | K dílu: Zakopaný pes přízvuků a obecné fonetiky psaného textu | Halcyon |
Když vezmu tu část "co na srdci to", tak se mi v tomhle čtyřverší zamlouvá právě pro ono napětí mezi přízvukem a celkovým rytmickým schématem, pokud už je dostatečně etablované skrz předchozí verše. Stejně jako když v hudební skladbě přijdou v určité fázi synkopy - taky nezbourají takt, naopak dodají rytmu nový rozměr. Závěry veršů samozřejmě musí rytmicky sedět natěsno, jinak tam ty verše nemusí být. |
||
07.11.2015 01:08 | K dílu: Šila jsem šaty | Halcyon |
Jsem rád, že jsem se zastavil - "nevědět nic a všechno moci" by pro mne mohla být samotná poezie, když říká něco vážného a říká to krásně. |
||
06.11.2015 00:59 | K dílu: Podzim | Halcyon |
Hezky střihnuté, ale spíš jako cvičení nebo báseň pro děti, řekl bych. |
||
06.11.2015 00:44 | K dílu: Jediná | Halcyon |
Není to až tak kritika, ale na mě působilo odlišné ladění jednotlivých částí vždycky jako facka z jiné strany (a spíš nepříjemná facka). A růž má dnes už opravdu dost prošlé datum spotřeby. |
||
08.10.2015 22:12 | K dílu: Dvojsonet z cely předběžného zadržení | Halcyon |
Hezký zas něco od tebe číst... |
||
19.07.2013 20:07 | K dílu: Čekám na zázrak | Halcyon |
Mně to přijde takové nějaké ulítle zábavné :-) Pokud je tam opravdu "zaujetí a upřímnost", jak píše pot...ěte, tak bych docela stál o záběry z tvé každodenní hlavy ve formě kresleného seriálu... |
||
31.07.2012 18:40 | K dílu: MÉ VLASTNÍ REQUIEM | Halcyon |
Pěkný první verš (až na tu čárku)... | ||
12.11.2011 11:44 | K dílu: svatba a hrob | Halcyon |
Dobrá věc, že nežijem zítra... | ||
18.03.2011 06:50 | K dílu: A Tullius Cicero se chvástá, nadouvá se k prasknutí | Halcyon |
"Šťastný to Řím, který se zrodil za mého konzulátu!" Ješita byl hroznej, ale přece jenom trochu sofistikovanější, každopádně říkanka je to správně říkánkovatá :-) | ||
04.03.2011 23:55 | K dílu: Expedice Crystallus Polaris | Halcyon |
Přijde mi velmi působivé to hladké spojení obrazů řekněme poetičtějších s těmi drsnějšími, takže vidím jednotu i při použití prostředků různorodých, což jindy většinou moc nevychází. Až bych toho psa nechal radši chcípnout, než umřít. ... Jo, aha, tak ty dráty jsou asi spíš součástí komunikačního přístroje, nejdřív jsem doufal v nějaké ty elektrické šoky... | ||
04.03.2011 23:37 | K dílu: Báseň o koni | Halcyon |
Že já se v tom parchant hrabu, ale - může koň technicky vzato "stočit zraky jinam", když se kouká každým okem na opačnou stranu ? A taky "dívat se nezájmu v oči zpříma", když se může zpřímá dívat jen jedním okem ? Pokud jsou to metafory, tak u koně vlastně nefungujou, pro to si musí "nasadit lidské brýle." | ||
12.12.2010 18:20 | K dílu: Slunovratová romance | Halcyon |
Doufám, že se vlci nažrali a Nastěnka zůstala celá :-) Má to takový hezký kolednický nádech | ||
03.12.2010 19:10 | K dílu: O králi římském | Halcyon |
No jo, holt Berlusconi :-) | ||
25.11.2010 20:58 | K dílu: Sušení jezuité | Halcyon |
Pardon za překlep, chtěl jsem napsat "K zřavosti" | ||
25.11.2010 20:57 | K dílu: Sušení jezuité | Halcyon |
Já si pamatuju jen sušeného Trencka v Brně, a ten mi už přišel spíš exponátovitý, mrňavý a komický, ale první část úvahy mi přišla trefná a zajímavá. K řravosti mě ovšem záhrobní setkání nevybízí, asi proto, že se víc vnitřně ztotožňuju s těmi mrtvolami, z katakomb na mne vždycky víc než exponáty působilo to heslo "Co jste vy, atdddd..." | ||
25.11.2010 20:40 | K dílu: NAVÁTÍ | Halcyon |
Ty pseudovolně rozsekané verše mi ze začátku trochu vadily, ale jinak se mi moc zamlouvá | ||
25.11.2010 00:31 | K dílu: AŤ ŽIJE KRÁL | Halcyon |
Sentiment mi rozhodně nevadí, sám bych ho spíš nazval poetičností, jenom nevím, co by z té básně zbylo, kdyby tam nebyl. Pokud první a poslední verš naznačují nějakou osobnější polohu, tak mi úplně zaniká v popisu zimy, takže nedokážu odhadnout, co z toho má přednost. I přes neurčitost mi báseň přijde sympaticky básňovitá :-) | ||
22.11.2010 20:51 | K dílu: Ztráta | Halcyon |
Ztrativši..., jež | ||
21.11.2010 21:09 | K dílu: Duše bez duše | Halcyon |
Mně se líbily hlavně první dva verše prologu, drátová realita je jinak asi stejně tak na draka jako bezdrátová :-) V samotné básni mě rozhodil jakoby kontrast mezi jasněji říznutým satirickým rámcem a neurčitými myšlenkovými skoky spolu s poetickými popisy/obrazy. Schválně jestli by zmíněného džentlmena zachránilo, kdyby mu bylo pře dvěstě let ?-/ | ||
21.11.2010 20:56 | K dílu: Láska | Halcyon |
První dva odstavce jsou jen podsouváním méněcennosti jakémusi "světu", pro mne elitářstvím zoufalství. Protože se domnívám, že jsem na tom byl kdysi podobně, tak si dovolím na tebe zakřičet, ať se těchto pocitů vzdáš, poněvadž nestojí za to. Začít u sebe - jistě. Ale také pozorovat a hodnotit bez předsudků a zevšeobecňování. Když nám zůstane jen "já" nadšené svou schopností milovat a odpouštět proti "nemocnému světu", tak z nás moc nezbude. Sebevíc "nemocný" je schopen milovat a cítit stejně jako kdokoli jiný. | ||
20.11.2010 16:18 | K dílu: Onanie | Halcyon |
Aspoň že chodit na záchod neni trestný, ovšem asketi nejí a nepijou, takže maj i vtomhle plus, že ? | ||
19.11.2010 21:48 | K dílu: Tančila requiem | Halcyon |
No, u části čtenářů se přeci jenom dá předpokládat, že nebudou feministky :-) Jinak hájit se netřeba, hlavní je, že člověk něco nějak tvoří (aspoň občas) | ||
18.11.2010 04:41 | K dílu: Stín orgií | Halcyon |
I přes lpění na rýmech je to vlastně pěkně rozčleněné s hlavou i patou, akorát našťouchané do hříčkovité formičky tak, že jsem z toho měl celkem dobrý dojem až tak po pátém čtení. | ||
18.11.2010 04:26 | K dílu: Tančila requiem | Halcyon |
Salome mě opravdu kulturně zmátla, třeba bych si ji ještě mohl modifikovat do role čarodějnice, co tancuje na hrobech a vyorává kosti... Po komentáři LdW bych už asi nepřidal nic důkladnějšího, místy na mne zapůsobila síla výrazu, ale celkově to vidím jako přetížené slohové cvičení. Přímočaré zprostředkování intenzivního dojmu mi přijde spíš jako úkol pro poezii, v próze je dost těžké pro něco takového připravit půdu. Protože jsem docela rejpal, tak si nenechám pro sebe, že mne extra zarazila větička "Údy nedbale rozhozené." Nedbalost mi nerezonovala s předchozím vypětím, a když ženy rozhazují údy, napadne leckoho leccos. | ||
18.11.2010 04:04 | K dílu: Rosa, rosae, rosam... | Halcyon |
Tak Malý pinč mě musel napadnout taky, jenom jsem byl na konci překvapený, protože mi majitel růže celou dobu přišel jako krkoun a najednou měl na konci nějaké to nabádavé poslání nebo co, i když na lásky si lidi většinou pravda sahat nenechají | ||
04.11.2010 19:06 | K dílu: Jak pojmenovat třináctý měsíc? | Halcyon |
Třináctým měsícem býval u nás tradičně Měsíc Československo-Sovětského přátelství | ||
24.10.2010 00:40 | K dílu: Chtěl bych být vakovlkem | Halcyon |
Není to nějaká variace na "chtěl bych být medvídkem kaola"? Jako vakovlk bys byl rozhodně za hvězdu, to by se na tebe dívli i v té televizi. | ||
12.10.2010 00:10 | K dílu: E.A.Poe: Alone (cca 1829) | Halcyon |
Prvních tak osm veršů jsem měl celkem příjemný pocit, že jsi vystihla celkový tón a ladění básně, ale pak už je to celé nějak moc líbivě poetické. Hlavně - můžu se plést, ale všechna ta "from" označují zdroje, resp. zření, z nichž nám medvídek Pů do sebe pojal vědomí onoho tajemství, nikoli jeho OBSAH (pak by to už asi nebylo ani tajemství). Teprv poslední objekt -mrak vyjadřuje démonickou povahu toho tajemství. Takhle v překladu to tajemství vypadá jako nějaké jásání nad krásami přírody - možná to tě ponouklo k zařazení toho "po krásu" a "v tichém úžasu", které tam absolutně nemají co dělat a z medvídka pronásledovaného démonem dělají sentimentálního táborníka, kterého "slunce k pouti plouti zve (to už jsem opravdu nemohl, promiň)." Samozřejmě, že ta konvenční krása přírody tam má své místo, ale právě a jenom jako kontrast k té temné proměně vidění básníkovi vlastní. Takže místo abys vyjádřila, že Pů vidí jinak než ostatní, tak jsi sama zůstala mezi těmi ostatními. Závěrem samozřejmě musím poznamenat, že básnický překlad je hrozně komplikovaná a nevděčná práce, takže máš můj obdiv, že ses do toho vůbec pustila a začala jsi i docela kvalitně. | ||
02.10.2010 23:34 | K dílu: Jak jsem se miloval s madame Nicotinou | Halcyon |
Teď ještě kdyby ženy šly sehnat stejně dobře jako cigarety. Ještě mě napadá, že správný milovník by se měl líbat i s druhým koncem, aby si vše prožil v úplnosti. Jinak mne celé to poeticky plynné spojení neřestí přímo okouzlilo, mistře snejku. | ||
04.09.2010 17:09 | K dílu: Seismograf | Halcyon |
Správně je dys. | ||
03.09.2010 23:32 | K dílu: TANEC S KRÁSNOU SMRTKOU | Halcyon |
To je taková vilná fantazie barokního seminaristy :-P | ||
03.09.2010 23:28 | K dílu: Leželi | Halcyon |
jsem jenom městské dítě, ale stejně mám pocit, že do obilí si lehá jenom ten, kdo neví, co je to mít osinu v prdeli. | ||
03.09.2010 23:25 | K dílu: Osud Země | Halcyon |
Nám nevěř :-P A děti sou parchanti... a veškerá krása přírody se zrodí znovu z krysy a trávy, pokud tu lidi věčně nebudou, takže o přírodu bych v řádu pár desítek miliónů let obavu neměl, jenom lidi sami se nebudou mít na co koukat, když si to zničí. | ||
03.09.2010 23:21 | K dílu: Arte et Marte | Halcyon |
Zrovna nestojíš o kritiku a tak nějak čistě pocitově se mi líbila nejvíc...takže líbítip *ttt...bum! jinak na "sežral" mě napadá jenom, že by to bylo z francouzštiny, ale vymyslel jsem jenom "beige rale", takže přidej ke krčkům chřástala, předělej to na bilingvní báseň, a máš to tam :-) | ||
28.08.2010 16:08 | K dílu: Pár drobných slov | Halcyon |
Abych taky přidal pár slov do pranice - zaSE-SE mi pomalu přijde jako horší zvuk než zasse, navíc by došlo ke změně rytmu vzhledem k "děkuji ti", ale o to v téhle básni nejde. | ||
28.08.2010 15:57 | K dílu: Očima | Halcyon |
Taková senzitivně senzorická :-) Líbí se mi hravá forma, jenom ty morální souvislosti mi připadají až moc nedořečené. | ||
19.08.2010 14:59 | K dílu: Zlatý Grál Písmáku nalezen a pokálen! | Halcyon |
Pokud tě trápí nějaké to prázdno, budíš ve mě dojem, že bys chtěl sám kázat o tom, co prázdné jakoby není. Takže očekávám, že sepíšeš manifest o tom, kolik šroubů má mít vzducholoď a kolik družstevníků má připadat na deset znaků textu. | ||
17.08.2010 14:19 | K dílu: MonoLigeia | Halcyon |
Střídají se mi tu místa půvabná a místa připlácnutá, naštěstí při celkové lehkosti nevadí, takže řekněme taková rozostřená hadí stopa na všemožném povrchu. | ||
17.08.2010 14:10 | K dílu: ŽEBŘÍ CHECK | Halcyon |
Ach jémináčku, to je jak comeback Štěpánka Šafránka s vymíchaným mozkem, Jak básníci přicházejí o pět minut. | ||
16.08.2010 15:46 | K dílu: DarkRomantik-tak | Halcyon |
Rádo se stalo, ostatně při určitém výkladu svého nicku vlastně žeru hady ;-) | ||
16.08.2010 15:31 | K dílu: DarkRomantik-tak | Halcyon |
Přijde mi víc hravá než obsažná, ale to bude tím, že mi schází společný jmenovatel pro předpokládané narážky. Takže při tom, co si tam dosadím, dojde u mě na ony jednooké nestvůry, které jsou součástí mužského těla, plus vlky v pamperskách, no, jsem zkrátka zvyklý se bavit sám :-/ Obecně si ale rád přečtu něco, co není triviální a nekulhá na žádnou nohu, při mé romantičnosti se mi líbilo hlavně posledních pět řádek. | ||
15.08.2010 17:37 | K dílu: Štěstí? | Halcyon |
Není tohle nějaká reinkarnace Eddieho Crowa ? | ||
15.08.2010 17:35 | K dílu: Proč se bát smrti? | Halcyon |
Smrt není nic, problém je jen, když ti buďto chcípne tvůj oblíbenej křeček, nebo naopak chcípáš sám, a ono to ne a ne přijít. | ||
15.08.2010 16:20 | K dílu: Carmen de puella | Halcyon |
Wohooo !!! huiusmodi poetria melis mihi, mamma mia ! | ||
15.08.2010 16:09 | K dílu: Carmen | Halcyon |
Jo, ta inkvizice s dělem je celkem príma, co takhle: "Ať inkvizice pálí z kvérů" :-) Vážněji bych tam dal třeba: Střež, invkizice, padlou dceru, nezkřivíš... Jinak mě vždycky pár veršů celkem dobře naladí (sice trochu do klišovata, ale aspoň stylově), a pak mě srazí nějaká neobratná nebo aspoň divná formulace. Chce to víc vychytat a nespokojit se s polovičatostí, takže s chutí k dělu :-) | ||
15.08.2010 15:35 | K dílu: Oxymoron obchodního domu | Halcyon |
oprava "...hrozí zvýšené...", pardon | ||
15.08.2010 15:34 | K dílu: Oxymoron obchodního domu | Halcyon |
Při důsledném dodržování zvoleného rétorického principu samozřejmě hrozí tvýšené riziko samoúčelnosti, která tu má podle mne nadpoloviční většinu. Ale některé verše zazní dost dobře (třeba "můj čas se dlouze krátí"). Obvykle mi taky vadí stylová rozkolísanost (třeba výraz "bolu" oproti "koukám" atp.) Bylo by samozřejmě zajímavé vidět, jak dopadne třeba desátý pokus na totéž téma ;-) | ||
15.08.2010 15:13 | K dílu: Méďa od Polaru | Halcyon |
Myslím, že když už zvládáš silácký kousek s rýmy, tak by nebyl problém vyhnout se ani těm zbytečným variacím rytmu, na druhou stranu samozřejmě není nutné psát verše podle učebnice, čtenář si poradí a na básnickou legrácku jsi to napsala slušně. | ||
13.08.2010 15:41 | K dílu: Vlajka Iráku | Halcyon |
Tak si omotej iráckou vlajku kolem obličeje, třeba to na ní zabere (a jako vhodný doplněk kalašnikov do ruky :-) | ||
11.08.2010 16:20 | K dílu: Chtěla bych být tvojí múzou | Halcyon |
Nojo, je to takový zamilovaný, ale "jsi moje potřeba" je při jistém výkladu docela hardcore...sice víme, co tím chtěla básnířka říci, ale pokud dáváme myšlence konečnou podobu, stojí za to se zamyslet, jestli není lepší vyhnout se dvojznačnosti, i když je nezamýšlená. | ||
11.08.2010 00:53 | K dílu: nezlom(e)ná DŮVĚRA | Halcyon |
Nojo, Češi se maj ještě co učit demograciji tej, prostě kdo prohraje volby má na čtyři roky klid a pak se to třeba otočí. | ||
11.08.2010 00:46 | K dílu: Modrý vánek | Halcyon |
Rytmus hezky ukolébavkový, i když ty určité licence v prvním verši jsou trochu moc početné, takže mě úplně rozhodily, než jsem si z ostatního odvodil, jakým veršem je to vlastně napsané. Rozhodně vyhoď univerzální "jenž", jestli mám ještě v hlavě trosky Pravidel, tak tam musí být "jež". Gramatické rýmy tu při již zmíněném naivním nádechu snáším docela dobře, jinak by mi asi vadily víc. Celkově cítím jistý rozpor mezi svůdně luznou romantickou myšlenkou spolu s koncepcí, která sama o sobě má hlavu a patu, a provedením, které by muselo být o hodně rafinovanější, aby výsledek zachránilo před výtkami za onu naivnost. Ale to třeba přijde. | ||
07.08.2010 14:22 | K dílu: pornono | Halcyon |
Porno je záležitost mezi mužem a obrazovkou. Ve dvou by se tomu říkalo znásilnění (možná se vzájemným souhlasem). | ||
06.08.2010 18:13 | K dílu: Isláměnka obecná | Halcyon |
Ještě napiš podobně laděnou na Křižíše Chlísta, ať to tady někdo zablokuje za urážlivý obsah taky... | ||
06.08.2010 15:00 | K dílu: Psíma očima | Halcyon |
No jo, oni taky ty pejsci nežerou svoje pánečky, ale spíš náhodné kolemjdoucí, které jaksi chránit nemusí. Zvolený verš mi v zásadě nevadí, ale hodně se mi tluče s těmi elegickými tóny, hodí se spíš pro pitbula, který zasalutuje a prostřelí si hlavu, než aby meditoval o šepotu smrti a ztrácení dechu síly. | ||
04.08.2010 15:38 | K dílu: Naja naja | Halcyon |
Na ja, gute naja, buuurp... | ||
03.08.2010 14:39 | K dílu: Vulgarita | Halcyon |
toe ae spvrstany ! | ||
03.08.2010 14:31 | K dílu: VULGARITA: Zaznamenaný odposlech druhorozhovoru mezi Buranosaurem a Kundatheriem | Halcyon |
Teď ještě zjistit, který z nich dřív vyhynul :-) | ||
02.08.2010 14:57 | K dílu: | Halcyon |
Ještě jsem si vzpomněl na jednu takovou jeho Písmákovskou :-) LITERARY SQUABBLES AH God ! the petty fools of rhyme That shriek and sweat in pigmy wars Before the stony face of Time, And look'd at by the silent stars : Who hate each other for a song, And do their little best to bite And pinch their brethren in the throng, And scratch the very dead for spite : And strain to make an inch of room For their sweet selves, and cannot hear The sullen Lethe rolling doom On them and theirs and all things here When one small touch of Charity Could lift them nearer God-like state Than if the crowded Orb should cry Like those who cried Diana great : And I too, talk, and lose the touch I talk of. Surely, after all, The noblest answer unto such Is perfect stillness when they brawl. | ||
30.07.2010 20:36 | K dílu: | Halcyon |
Jojo, ale radši živýho :-) | ||
29.07.2010 23:13 | K dílu: Oscar Wilde: Madonna Mia (1881) | Halcyon |
Ještě soukromá poklona volbě autora, sám ani nevím, co bych si počal bez anglické poezie 19. století, tedy hlavně Tennysona :-) | ||
29.07.2010 23:09 | K dílu: Oscar Wilde: Madonna Mia (1881) | Halcyon |
Zachování metra spíš nepřibližné, ale co si taky v češtině počít s iamby. Výsledný jedenáctislabičný verš je mi hodně blízký, takže se mi přes určité nepravidelnosti dost líbí. Je samozřejmě těžké překládat doslovněji, ale výsledná báseň neodpovídá onomu statickému obrazu v originále, což přinejmenším pro mne narušuje kouzlo pohledu na onen obraz, no a pak ten vypuštěný kontrast mezi chválou zpovzdálí a bázní dotknout se zamrzí, navíc ten brutální anakolut ve druhé strofě. Když budu ošklivej, tak si přisadím s tím, co vidím jako rýmovou bezradnost u deště+kleště, ještě, nesedí mi tam ani jedno z těch dvou. Překlad básně je samozřejmě hrozně delikátní a nevděčná práce, ten, kdo se v tom dokáže vypracovat tak, aby nepsal jen své valstní variace na téma, ale opravdu podal obsah a ducha originálu, zaslouží uznání. Nakonec jsem rád, že se tu najde občas někdo, kdo taky básní a ne jen "útržkovitě asociuje". | ||
28.07.2010 16:18 | K dílu: Opuštěný ostrov Sparta | Halcyon |
Řepákova sportovní: Soupeři za snahu patří dík, já mám zas důvody pro oslavu, proč pořád plivat jen na trávník - před vámi nemusím sklánět hlavu. | ||
24.07.2010 18:33 | K dílu: co děláte, když vás recenzent prvoplánově urazí nebo se chce na váš účet jen zviditelnit? | Halcyon |
Já si ho buď nevšímám, nebo ho ironicky popichuju, když se chci pobavit. Brát ho vážně a zkusit si něco vyjasnit nemá cenu, od toho tu trollové nejsou. Obecně pokud ho doženeš k hlášce typu: "S idiotem, jako jsi ty, se opravdu nemám o čem bavit", tak to můžeš považovat za svého druhu vítězství, i když asi není o co stát. | ||
18.07.2010 20:10 | K dílu: Příliš mnoho smrti | Halcyon |
Tohle by se mi líbilo, kdyby to napsal věřící, pak by to bylo opravdu srandovní dílko. Jinak mi to přijde při chabém pokusu o hlubší zamyšlení jako trochu prázdné gesto, o tom, jestli budeme žít, až tak moc nerozhodujeme, a i když náhodou okolo umírají jiní, tak se asi nepřesvědčíme, že se nás smrt netýká, takže mi v souvislosti se smrtí představa, že budeme žít, jeví jako nucená. | ||
04.05.2010 22:25 | K dílu: Medvědi a nemedvědi | Halcyon |
Radš se neptej, mon ami, cože stojí za námi... | ||
04.05.2010 22:13 | K dílu: Úzkoprsý Delfín | Halcyon |
Dovedeme-li paralelu do důsledků, mělo by to být napsáno jen na žaludu, v navrhovaném případě by bylo třeba odpreparovat alespoň spodní stranu a rozvinout do roviny s vrškem, jinak ovšem vtipná hříčka, kéž by se na pánských záchodcích vyskytovalo více podobných ! | ||
09.02.2010 14:51 | K dílu: Být či nebýt | Halcyon |
avi a prosím o zařazení :-) | ||
04.02.2010 19:05 | K dílu: Chci někam patřit - do kolejí | Halcyon |
S urputnou shnahou o nápaditost bych řekl, že se mi při čtení vybaví obrýlený mužík pobrukující si při věšení prádla -takovouhle nějakou stavebnici z oněch spontánních půlveršů. Pak všechno zase rozebere a zrecykluje. | ||
24.10.2009 01:15 | K dílu: Zahájení hlasování v 5. Kole a Zadání 6. Kola SuperStar | Halcyon |
Tak jsem to prošel... -má někdo pocit, že tu máme beatnika ? Já ne (i když místy se mi leccos jen tak mimochodem líbilo dost). Ale jinak větší mazec, než tenkrát balady :-) | ||
24.10.2009 01:12 | K dílu: 5. KOLO SuperStar - beat - dílo 11 | Halcyon |
Hurá ! Něco takového jsem asi chtěl napsat sám, než mi došlo, že kvalitním beatnickým stylem to ráznaráz nesvedu ani omylem. Tys asi musel, abys nevypad, tak aspoň gratulace k hezkému kousku. Kdy konečně někdo zadá jako téma satiru ? | ||
24.10.2009 01:04 | K dílu: 5. KOLO SuperStar - beat - dílo 10 | Halcyon |
Je to prča místy až EddieCrowovská, ale tip jsem na poslední chvíli zadržel, páč je to fucking off topic... | ||
24.10.2009 00:59 | K dílu: 5. KOLO SuperStar - beat - dílo 8 | Halcyon |
"odkdy poesii dělá čtenář místo autora?" "prostě konec přišel o něco dřív než smrt" něco jsem si našel, dík za sdělení, ale takhle v kostce se to fakt asi nemusí číst celý. | ||
24.10.2009 00:55 | K dílu: 5. KOLO SuperStar - beat - dílo 7 | Halcyon |
Já si tipnu za ten závěr, i když moralizující tón bude asi na štíru s požadovaným beatničnem. Sám jsem přemýšlel nad tím, že beatnické zadání se dá nejlíp obrátit naruby, protože dnes je in být "rebel", jak známe ze všemožných reklam. | ||
24.10.2009 00:38 | K dílu: 5. KOLO SuperStar - beat - dílo 3 | Halcyon |
Je tam sice nějaký ten příkladný "odpor ke konzumní společnosti", ale jinak je to takový motýlek duháček, který by snad i radost chtěl rozdávat :-) Fakt je, že když jsem si pro rychlé seznámení s beatniky přečet nějakýho houla vod nějakýho jincberka, tak asi nemám moc co srovnávat,no... | ||
22.10.2009 17:48 | K dílu: Kritika na kritika | Halcyon |
výstižné a jakžtakž čtivé -jenom mi přijde zvláštní, že v obou verších, kde se vyskytuje slovo a-u-tor, ho musím číst trojslabičně, aby se rytmus nezadrhl -že by záměr ? | ||
18.10.2009 18:58 | K dílu: beasts of burden, birds of prey | Halcyon |
A s první gratulací hnidopich - v názvu je podle všeho chyba, pokud nejde o rafinovaný dvojsmysl. | ||
18.10.2009 18:39 | K dílu: 4. KOLO SuperStar - krátká próza: SRDCE ROBOTA - dílo 11 | Halcyon |
achjo, že já si to po sobě nepřečtu, chtěl jsem tam dát "pěkně". | ||
18.10.2009 18:38 | K dílu: 4. KOLO SuperStar - krátká próza: SRDCE ROBOTA - dílo 11 | Halcyon |
Zapůsobil na mne odborným jazykem pškně nahozený úvod, ale postupem času se u vypravěče nějak moc projevovaly emoce. | ||
13.10.2009 16:45 | K dílu: SuperStar: Unikátní projekt v rukách pomatených bláznů? | Halcyon |
No jo, zadrž, já nechtěl konkrétně jmenovat, ale pak se snadno naštvou všichni -na stabilní porotu mířila jen věta "Porota se podle mne zatím vyjadřuje téměř stejně jako běžní komentující čtenáři", zbytek na exhibicionisty, jako byli ve značné míře pánové k a M | ||
13.10.2009 16:13 | K dílu: SuperStar: Unikátní projekt v rukách pomatených bláznů? | Halcyon |
Jo, jenom pro jistotu, poslední část mého příspěvku nebyla na Pištu, já sledoval jen první dvě kola. | ||
13.10.2009 16:12 | K dílu: SuperStar: Unikátní projekt v rukách pomatených bláznů? | Halcyon |
Anonymní soutěžení je základ, jinak to totiž není moc soutěžení... Porota se podle mne zatím vyjadřuje téměř stejně jako běžní komentující čtenáři, pokud se objevil někdo, kdo měl náladu a možná i erudici na rozbory, tak se radši jenom předváděl a cvičil v sarkasmu. Jasně, že v televizním superstáru taky porodci radši funí, štěkají a plácají, ale nemusíme být nutně stejní. | ||
13.10.2009 01:01 | K dílu: Marnivá Praha | Halcyon |
Líbí se mi, že je promyšlená a vyjádřená, žádné zbytečné ocásky, když mi místy trochu hapruje rytmus, řeknu si usmířeně, že je jako převalování se v polštářích :-) "staletá, a sotva plnoletá." -paráda (rád bych viděl po deseti tisících let dávno dožilou mrtvolu v pralese :-) | ||
13.10.2009 00:50 | K dílu: mile hedvábníš | Halcyon |
První strofa je hezká, zvlášť když je narozdíl od ostatních rytmicky urovnaná, v dalších jsou verše jaksi "nastavované odpředu" -závěry ti sedí, ale pak jakoby ses nemohl rozloučit se vším, cos tam chtěl mít a napsal to bez ohledu na rytmus, takže nepřekvapí, že jsou to strofy každýpesjináves. Ještě mi nějak nejede "to zprůhledním své city", asi proto, že v jinak citově velmi hezky zprůhledněné básničce vypadá strojeně a odměřeně. | ||
13.10.2009 00:39 | K dílu: Divadlo noci | Halcyon |
Aj, zase ten závěr -mají ty maliny nějaký zvláštní význam, aby tam musely být ? Já vím, že píchaj a jsou sladký a malinový spánek nemusí být špatný a kdesicosi, ale jak k tomu pak přijde hloží, bezinky nebo angrešt ? Jinak celkově se mi líbí atmosféra, ale zatímco první strofa vypadá kompaktně a navodí mi určitý dojem, tak se to celé postupně rozplizává, a nakonec se skončí...v malinách. | ||
12.10.2009 16:32 | K dílu: Čekám na ostrov | Halcyon |
Místy se mi dost zamlouvá (hlavně závěr 2. a začátek 3. strofy), ale na konci se ve mně proti mému zvyku probudí rýmový snob: "Je to pravda odvěká, že šaty dělaj člověka, kdo je nemá, ať od lidí pranic nečeká(m)" Navíc mi poslední verš přijde jako dost prázdné moudro, které znechutí kvůli pozornosti, kterou si nezaslouženě přitáhlo díky privilegovanému samostatnému postavení, zvlášť když mě předtím rozpačitě naladil podivně znějící verš předchozí. | ||
06.10.2009 16:46 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 13 | Halcyon |
To nebude jednoduchý, protože když se moc omezí tématicky nebo použitými slovy, tak půjde spíš o křížovku než o tvorbu | ||
06.10.2009 16:42 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 13 | Halcyon |
Tak právě proto, že jsem mimo, tak současné kolo stejně vypouštím, nakonec je větší sranda i zároveň pohoda být mimosoutěžícím. Ale zase mám hotové tradičně supernáročné superhaiku, kdyby se tu tahle superkategorie náhodou objevila :-) | ||
06.10.2009 16:37 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 10 | Halcyon |
"Halcyon: Král vzal dceru s sebou, aby jí ukázal lov, aby mu přišla na chuť." Jasně, že ji vzal, ale asi by dostala vlastního koně, navíc střílet na koni z luku asi nejde, když za tebou někdo sedí (to je ostatně vždycky nouzovka, kůň není motorka). Jinak tohle je samozřejmě zase moje hnidopišství, ale proč si nezareagovat :-) | ||
06.10.2009 16:31 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 13 | Halcyon |
No, cpal jsem tam od začátku do konce postupné zprávy o vývoji stavu hlavy, takže jsem nepředpokládal, že to celkem dost lidem přijde nakonec nesrozumitelné, ale co, když jsem zkoušel číst všechna soutěžní díla na jeden zátah, tak mi málem hlava vybouchla taky, natož abych vnímal nějaké náznaky :-) | ||
06.10.2009 16:15 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 13 | Halcyon |
Jasně, že tou nadpřirozenou silou je telka, resp. hrdina v ní, normálně vám ze sledování hlava nevybouchne :-) Jinak představa o "klasické" baladě je tady kolem asi dost neurčitá, když jsem jel vnějškově podle Polednice, tak tam taky nemáte žádnou přírodu kolem, jenom cimru. A sociální snad ta moje není (přinejmenším v ní nestraší žádnej markýz Gero nebo tak něco) | ||
03.10.2009 03:34 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 15 | Halcyon |
Začátek mi přijde skvěle vymyšlený, při splnění prosby mne málem zamrazilo, provedení už místy kostrbatější, ale ten pravdoláskovský obrat...to zabil -jako když osolíš dort, na malém prostoru s tím nejde takhle seknout, podobný obrat a jeho příprava by si říkaly spíš o dílo rozsahem a záběrem faustovské. | ||
03.10.2009 03:25 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 7 | Halcyon |
V závěru se to sice baladičnosti leklo, ale zase se mi líbí taková citlivější psychologie. | ||
03.10.2009 03:22 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 9 | Halcyon |
Podle mě ze všech nejvzorněji rozvržená, navíc ji pro mé ucho slovenština obdařuje jakousi lidovkovou klasičností, pokud se máme skrze zadání blížit vzorům, tak jasně nejlepší. | ||
03.10.2009 03:14 | K dílu: 2. KOLO SuperStar - rodič a dítě - dílo 10 | Halcyon |
Citlivá dívčí prosba mne dojala, ale jinak mi to hapruje jak věcně (král na lovu pro nic za nic dceru za sebou na koni netahá -a navíc ty houby...), tak stylem, který občas sklouzává (citlivky, netrefil), takže výsledný dojem sinusoida. | ||
02.10.2009 14:14 | K dílu: Vyhodnocení 1. KOLA a Vyhlášení 2. KOLA SuperStar | Halcyon |
Obávám se, že takováhle inovace by skončila dřív nebo později oním univerzálním: "forma: libovolná" | ||
02.10.2009 14:04 | K dílu: Hold básníkovi | Halcyon |
Oslovení "básníče" mi proti "básníku" nepřijde vznešené, ale parodující. | ||
02.10.2009 14:01 | K dílu: Nekonečno | Halcyon |
nešlo by těch stotisíc...stojíc zachránit tak, že by řídícím výrazem bylo ono "sto" -pak by šlo o singulár a přechodník by byl gramaticky v pořádku, je to taková hraniční situace. Jinak je ale báseň rozvleklá, neustálá opakování základní myšlenku spíš rozmělňují, než podtrhují. | ||
30.09.2009 20:35 | K dílu: Společnou láskou | Halcyon |
z poupěte | ||
29.09.2009 15:45 | K dílu: úvaha o absurdní akci "zelená úsporám" | Halcyon |
Tak to ještě že nebydlim v posledním patře, občas zatejká i do těch normálních střech :-) |