09.03.2024 03:31 K dílu: Nějak se s tím už popere. Třeba domluva zabere / Savage Flame

Pořád jen skučí,

nehraje tenis,

se syčením chodí,

když bolí ho...

rozkrok :D

S.f.

04.08.2023 11:49 K dílu: Za volant či za řidítka, nesedej když byla pitka Savage Flame

Řitka, Pičín, Kysely...

Na rtech mu doslova viseli...

Teď jeden z hlídky tlačítka mačká,

nevěříc co říká kalulačka.

Výsledek šílený na něj už bliká,

zadržet musí teď nešťastníka.

Do hlášení uvede, co tak divné mu přišlo,

přestupce nadýchal Ludolfovo číslo :D

 

04.08.2023 11:37 K dílu: Jen pomalu a citlivě, vyvíjí se to příznivě Savage Flame

Super alegorie o věčném lítém souboji prádla a ponožek... :D Někdo by možná tušil sexuální poddtext... Ano správně, to ta šňůra... Je to domácí prádlo-laso...ehm, nebo snad sado-maso...? :D Ale hlavně je to fťypné a to tak že velmi :) Děkuji. S.f.

04.08.2023 11:32 K dílu: Zatracené fraktály Savage Flame

Zajímavé obrazy, nápaditá douška k budíku... otazníky... vykřičníky...? Kdepak... Tip a zasloužený. Děkuji. ;) S.f.

31.07.2023 01:21 K dílu: Pokroutky 32 Savage Flame

Jako vždy super, vyječení mě pobavilo asi nejvíc :) S.f.

29.07.2023 04:34 K dílu: Palmovka, Radlická, Zličín Savage Flame

Usínám... a slyším z dáli náhle zase,

trošku jiný přízvuk v "hlásajícím" hlase...

Dukelská... škrrrk... pííísk... Leninova

Kam jsem se to zase dostal znova...?

Ožralý jako to prase, prostě jsem cestoval v čase... :D S.f.

29.07.2023 04:22 K dílu: Mundial 1982 Savage Flame

Jsem o pár let starší, ale živě si vybavuji jak tu dobu, tak to jak mě bavilo vše kolem a u sledování barevné TV i to jak jsou u vytržení všichni, že je to jako bysme tam byli taky... :) Děkuji. ;) S.f.

29.07.2023 04:17 K dílu: 4 opice Savage Flame

Zajímavá úvaha a obrazy. Děkuji. ;) S.f.

29.07.2023 04:01 K dílu: Máj (báseň inspirovaná první částí Máchova Máje) Savage Flame

...postrádající... tel mi zas něco opravil a přehlédl jsem to. ;) S.f.

29.07.2023 03:15 K dílu: Máj (báseň inspirovaná první částí Máchova Máje) Savage Flame

To Litarts: Ne vždy je opakování projevem sentimentu. Mnohdy je to o melodičnosti, nebo zdůraznění. Když napíšete něco z čeho čtenáři nevyplývá cit, domníváte se, že je to skutečně o jen o tom, že čtenář je trouba a vy dokonalý...? Není možné,  že třeba nedokážete pro daného čtenáře zprostředkovat vjem...? Chápu, že volíte sobě vlastní prostředky, ale podle mě až příliš často viníte konzumenta za to, že mu něco od vás nechutná. Nenutím, ani nevyzývám k opravám, či úpravám, jen jsem konkrétně pojmenoval co mi tam nesedí. To že sdělíte původní záměr a svůj argument, neznamená, že jste dokonalý a každý jiný se mýlí, když  jste to nedokázal podat pro druhého pochopitelně apod. Osobně by mi přišlo konstruktivnější protiargumenty i zvážit, spíš než je vyvracet. Ale to chce i určitou míru pokory a sebereflexe a mám z mnoha vašich vyjádření pocit, že uvedené vám téměř úplně chybí a to až téměř zavání absencí soudnosti. Netuším jaký skutečně jste, ale ta velikášská prohlášení skutečně takto působí. Osobně doufám, že to je pouze mylný dojem, protože pak by nemělo smysl snažit se vést dialog. Jako hlupák mi nepřipadáte, jako postrádají empatii ale mnohdy tou až arogancí působíte. Básníka bez empatie si de facto představit neumím. Nekriticky zahleděného do sebe ano, ale to je pak zase jedinec spíš k politování, než ke komunikaci na úrovni... ;) S.f.

27.07.2023 22:16 K dílu: tisíc a jeden letokruh Savage Flame

Tvoje dílka mě baví a vždy mi vyvolají zajímavé představy a vzpomínky. Rád Tě čtu. Děkuji, že mohu. ;) S.f.

27.07.2023 22:09 K dílu: Máj (báseň inspirovaná první částí Máchova Máje) Savage Flame

P.S. Rádoby zdrobnělé výrazy co mi tam nezní jsou červánky, hrdlička... I když to de facto zdrobněliny vlastně nejsou. "Plánky" z toho vyloženě "řvou" snahou o nalezení rýmu za každou cenu a zní mi tam prostě divně. Toť vše. Hezký večer. ;) S.f.

27.07.2023 22:02 K dílu: Máj (báseň inspirovaná první částí Máchova Máje) Savage Flame

Zdravím, tohle mi přijde lepší, než ta "oprava" úvodu Máje,  ke které jsem se již vyjadřoval. Je v tom i vlastní invence a ačkoliv nemohu říct, že by to byl vyloženě můj šálek kávy, přijde mi tohle alespoň zajímavé jiným úhlem pohledu.  Melodičnost Máje to podle mě nemá, určitý vlastní pevný rytmus ale ano. Já mám raději zpěvnost a ne zhutnění. Váš styl mi připadá (v tomto výtvoru) na mě příliš zhuštěný, až tak, že mi pak přijdou zdrobnělé výrazy až skoro nepatričné. Lásku v tom vlastně vůbec necítím i když je tam zmíněna, nevyznívá mi jako nosný motiv, ale spíš náhodná zmínka. Tolik můj osobní názor. ;) S.f.

 

27.07.2023 21:40 K dílu: Květina Savage Flame

Akorát mi tam koukám vklouzlo písmenko navíc... má to být "samotou". Je občas děs číst ty opravy, co provede telefon. :) Tvoje veršíky jsou ale jasně super a vůbec ne pohnojené... ;) S.f.

27.07.2023 21:15 K dílu: Květina Savage Flame

Nádhera nám vyrostla na hnojišti,

svou samotnou se snad ješte o to víc blyští.

Však přemítá, potemnělá mysl moje,

proč často je špetka krás na kupy hnoje...

Po pravdě - lepší číst verše tvoje

bavit se a ne nutit se do postoje... :)

....Jedna depresivní pochvala od Savage ;) S.f.

27.07.2023 16:37 K dílu: (PŘE)SÍ(Ý)PÁM . . . Savage Flame

A tlapky neslyšně našlapují v písku... Děkuji.  ;) S.f.

27.07.2023 16:33 K dílu: Viděl jsi ty mříže? (Díval jsem se skrze ně) Savage Flame

Výtečné... děkuji ;) S.f.

25.07.2023 23:34 K dílu: Vem si mě Savage Flame

Proužek či lajna... co se v tom zračí...? Co je to asi...? Vem to ďas!

Pro mě, ta v kódech snad, tajná řeč značí - víc pruhů, víc Adidas :D 

Každopádně super rýmy ;) S.f.

25.07.2023 23:19 K dílu: Pokroutky 31 Savage Flame

Když si to čtu a kroutím se a zároveň tuším, že bych tak umně nepokroutil, ale maximálně jen nevzhledně zašmodrchal... připadám si občas jako takové divné invidium... tedy idnivid... no prostě totálně neigelitní... až blbej, jak by asi dodal pan Werich. :) Kočkodanovi bylo zjevně dáno a jsem rád, že jsem nalezl a můžu se i po vysilujících netvůrčích dnech pobavit, zasmát a zamyslet nad krásou absurdnosti. Dát úsměv je víc než fajn a je terno moci jej obdržet. Ač se stále řehtající, děkuji zcela vážně a bez žertu a s velmi hlubokou úklonou. ;) S.f.

18.07.2023 11:16 K dílu: Jak si chtěli Pražané koupit picu na Hané Savage Flame

V břiše nic a k tomu hic...

Do Prčic...

e...?

No tě pic!

:) S.f.

18.07.2023 11:08 K dílu: Pokroutky 30 Savage Flame

I bez pošunkové řeči je myslím zřejmé, že jsem vždy bezpečně pokroucen smíchy u páně Kočkodanových dílek. A ač se teď dekuji, v prvé řadě děkuji. ;) S.f.

18.07.2023 09:45 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

To Litartis: Tvrdit, že prvního května růže nekvetou je asi stejně nesmyslné, jako prohlašovat, že v červenci nesněží. Jak kdy a jak kde a dokonce i u nás se to někdy stane, zažil jsem to na vlastní kůži několikrát. Některé časné růže pak květou už na rozmezí duben-květen. Asi jako ne každý vegetarián, nebo vegan je jím od narození, tudíž někteří maso jedli apod. Možná byste mohl argumentovat tím, že slavík by se přece nezamiloval do růže, takže je celý ten úvod do Máje špatně... Asi by bylo nejlepší to upřesnit a opravit ne? Třeba jako -

Byl pozdní večer - první máj (bylo 1. května 1835, 18:36 hod)

večerní máj - byl lásky čas. (večer v květnu - byl nejvhodnějším obdobím pro ranné sexuální vztahy)

Hrdliččin zval ku lásce hlas, (jako výzva ke styku byl obecně příjmán zvuk vydávaný ptáky)

kde borový zaváněl háj. (zpravidla tam, kde zápachal les lahví od borovičky...)

atd... :D S.f.

12.07.2023 01:31 K dílu: Letová dráha Savage Flame

Nebýt ta kosice doslova sjetá,

možná si ještě dnes vesele létá.

Že v pletivu skončila je mnohým důkaz,

létat má jen kdo má pilotní průkaz.

Nad smrtí kosice hloubají blogy...

Nechceš pojít v rozletu?

Tak neber drogy! :D S.f.

10.07.2023 17:49 K dílu: zpověď Savage Flame

Že by 13. kapitola...? Zajímavé,  nutí mě to přemýšlet a to mě baví.  Děkuji.;) S.f.

10.07.2023 13:55 K dílu: Grand Canyon Savage Flame

Děkuji za hezké počtení. Krásné zamyšlení a vyznání. ;) S.f.

10.07.2023 11:00 K dílu: Kopretina Savage Flame

To Strašák: To mě se ta změna na konci právě líbí... ;) S.f.

09.07.2023 18:34 K dílu: TD - Sto a jeden pokus Savage Flame

To Janina6: Hm... A nebylo to tu o trpělivosti...? :) Chápu ten výbuch a nesoudím jej, jen mi to přišlo zábavně paradoxní...;)

Jinak hezky napsané, nápaditý závěr. Přijd mi, že padající kapky jsou víc, než mlčenlivé doufání v zázrak... je to neutuchající akce i když malá, spíš než vyčkávání zd možná někdy... Ale je fakt, že co je pro jednoho nečinností, druhý může mít za aktivní výkon hodný odměny. Trefit tak aby to byla alespoň kapka, když už pomalu a vytrvale a nepřepísknout to v gejzír, či vodopád. To je ten životní paradox a mnohdy nelehká volba, obzvláště pak pro nemsmělé... Líbilo se mi to a děkuji. ;) S.f.

09.07.2023 16:50 K dílu: úvaha o aplikaci Murphyho zákona Savage Flame

Chuck Norris ve své nejnovější reklamě prohlásil, že po tréninku na jím propagovaném a nepřekonatelném přístroji "Bloody Gym" ani ze všech stran namazaní jedinci nepadají, ale povstává před nimi údivem zem... :D S.f.

09.07.2023 16:39 K dílu: Pokroutky 29 Savage Flame

koksteriér s angorákfobií u mě vedou. Děkuji za důvod k úsměvu ;) S.f.

09.07.2023 04:41 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

Savage Flame,

To Litartis: Na váš dotaz - Ne, nečetl jsem od autora, jehož uvádíte, zatím nic. 

Mě to třeba vůbec nepřijde, že by Mácha neuměl a už vůbec ne, že by jak říkáte "kazil báseň prózou i její prózu básní". Nejen v tom se diametrálně rozchází naše názory na Máj jako celek, ne pouze úvod, nebo jak uvádíte některé krátké verše. Uvádíte, že - "Pokud bych měl úvodní část Máje ještě obsahem povýšit, musel bych ji napsat celou nově a po svém." konec citace. Pokud je to "po svém" totožné s předvedeným "vylepšením", nedokážu si osobně představit, jak byste chtěl dané povýšit. Čím? Opravou nechápaných metafor apod...? Tak mi totiž připadá například již zmiňované prohození plurálu a singuláru u oněch sluncí. Přijde mi, že jste metaforu vůbec nepobral, vyložil jste si ji zcela chybně a tak Vám změna významu a logiky daného příměru, přišla hodnotnější a lepší, než originál. Jenže právě v tom tkví ono jádro pudla, které třeba podle mě vaši variaci sráží o několik úrovní níž. 

Chápu, že hájíte své. Nicméně tím, že budete tvrdit, že je vaše varianta lepší, protože jste se tak rozhodl, z ní lepší neuděláte. Máte ji za lepší. Ok. Váš subjektivní názor. Já ji mám za jasně horší, prožitek nepodávající tak přirozeně, jako originál atd atd. Zase můj subjektivní názor. Která ta subjektivita je objektivnější...? :) Nezaklínám se tím, jak jsem super vyzrálý, sečtělý, nebo já nevím co ještě. Prostě mi dané špatně zní, hůř se mi čte, necítím v tom popisovaný vjem. V originálu ano, líbí se mi a baví mě. U vaší verze mě baví spíš polemika nad nepovedeností, než "dílo" samotné. Byl bych pokrytcem, kdybych haněl co se mi líbí a naopak.

A víc se k danému vyjadřovat nebudu. Nemusím mít vždy nutně poslední slovo, natož u výtvoru, který není můj. ;) S.f.

 

08.07.2023 14:29 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

P.s. Psal jsem z tel., takže se předem omlouvám za opravy textu, co udělala aplikace. ;) S.f.

08.07.2023 14:26 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

To Litartis: Možná by Vás překvapilo, že Máchův mám načtený z českých autorů celkově vůbec nejvíc a znám dílo skutečně celé. Taky jsem jej nikdy neoznačil za dokonalé. Třeba Kytice od Erbena je určitě vyladenější a vyváženější. Ale také jde o jiný typ díla,  jiného autora atd atd. Přesto nevnímám v Máji pasáže vyloženě pokažené, jak píšete. Že by se možná vyladit daly, nijak nezastíraje...

Souhlasím, že kdybych neznal originál,  možná bych nesoudil až tak příkře. Leč já jej prostě znám... ;) A nemám pocit, že byste byl třeba Vy v hodnocení Máje objektivnější. Subjektivní jsme oba. Každý po svém.;) Chápu váš postoj a respektuji, přesto mám jiný a to výrazně. ;) S.f

 

08.07.2023 11:09 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

To Litartis: 

"Já mám také romantickou duši, ale již dávno ne tak bouřlivě rozervanou, jakou měl Mácha. Moje úprava první části Máje tomu jistě odpovídá. Je to cizí vstup do díla, víceméně jen formálně upravující některé verše, bez autorových prožitků, psaný navíc z úplně jiné doby, s odstupem cca 200 let. Mně se ale zamlouvá víc než originál." konec citace

1) Mácha byl možná mladý a rozervaný básník, ale těžko hodnotit jak moc. Možná byl daleko komplexnější, než si z něho berete Vy... ;)

2) Nemyslím si, že to "vaše" je odpovídající menší "rozervanosti", mě to paradoxně vyznívá přesně naopak.

3) Až příliš formálně, chce se mi poznamenat, s tím že bez prožitku, bohužel, souhlasím. Dobově mi to nijak současnost neevokuje. Odstup 200 let zde není výrazně patrný ničím jiným, než vaší argumentací.

4) Podle mě se Vám to nepovedlo a nelíbí se mi to tolik, jako originál ani náhodou. Zní to, jako špatný opis originálu a to je podle mě horší, než špatně zazpívané karaoke.

Přesto Vám přeji aby Vás psaní dál bavilo a přeji hezký den s tím, že pokud se mi zalíbí něco od Vás, nemám problém to i sdělit a pochválit, jak jste asi už zjistil... ;) S.f.

08.07.2023 10:19 K dílu: 2x Fráňu Šrámkovi Savage Flame

To j.f.julián: Zdravím. Metrum je myslím celkem v pořádku a nemám s ním problém ani já pocitově. Jen mi to není tak blízké, jako ta první. ;) S.f.

07.07.2023 01:38 K dílu: Raport Savage Flame

nebo jsem byl nevinnej... nebo jen v jiném stavu... :D

07.07.2023 00:10 K dílu: Předválečná Savage Flame

Nadčasové a trefné... Děkuji. ;) S.f.

06.07.2023 23:42 K dílu: Krok... Savage Flame

Děkuji za náhled do mého světa... Tohle se mi vážně líbilo. ;) S.f.

06.07.2023 23:39 K dílu: premlčané Savage Flame

Ta stébla mě dostala. Moc pěkné. Děkuji. ;) S.f.

06.07.2023 23:37 K dílu: ÚSTECKÁ Savage Flame

Nápadité. Děkuji. ;) S.f.

06.07.2023 23:34 K dílu: Pihovatá Savage Flame

Výborné! Děkuji. ;) S.f.

06.07.2023 23:28 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

To Litartis: Jen dovětek... "Slunce jasná světů jiných..." podle mě skutečně jsou hvězdy a ty v podvečer už běžně vidět někdy jsou i když obloha ještě nezčernala a je tedy ještě "blankytná"... A pozdní večer, je jaksi podvečer a ne dvě odpoledne. To jen na dokreslení toho, že ne vše, v čem bojujete za neomylnost a jedinou pravdu skutečně jediný výklad snese... ;)

Jinak celkově... To, co jsem uvedl není o hodnocení všeho, co jste kdy napsal apod. Na to nejsem jednak dost odborník, druhak nemám Vás nějak víc ani načteného. Zároveň nehodnotím vaši osobu (kterou jaksi vůbec neznám) a nijak neodsuzuji, že jste se pokusil upravit klasika (to mi vůbec nevadí). Hodnotil jsem jen to, do jaké míry se Vám to, dle mého mínění, povedlo. A i když si myslím, že se Vám to nepodařilo, nebo aspoň ne pro mě dost dobře, neodsuzuji ani Vás, ani ten pokus samotný principielně. Pouze jsem uvedl zpětnou vazbu, bez snahy se Vás osobně dotknout, ačkoliv se mi to možná podařilo.

Jakékoliv napadení Vás, mým úmyslem nebylo. Pokud o můj názor nestojíte, opravdu Vám ho nevnucuji. Pakliže ale o názor potenciálního čtenáře stojíte, pak můj je, že tenhle pokus třeba u mě neuspěl. Toť vše. Hezký večer. ;) S.f.

06.07.2023 23:10 K dílu: Copánky aneb Stařec a děvka Savage Flame

To Gora, Janina6: Neřekl jsem, že ho někdo nutíte a mám podobný názor na název jako ten, který jste vyjádřily i vy dvě. Jen jsem napsal, že je čistě na autorovi, jestli to změní, nebo ne a podotknul jsem, že nějaká reflexe tam už asi proběhla, protože název už autor mírně upravil, i když jinak, než bylo navrženo. To o nucení nevztahujte, prosím, na vás, nebylo to tak vůbec míněno... To byl příměr, že je to prostě na autorovi, nic víc... ;) S.f.

06.07.2023 22:58 K dílu: 2x Fráňu Šrámkovi Savage Flame

To j.f.julián: Hlásím, pane hejtmane, že Raport znám a mám ho také rád... :) Co jsem se snažil vyjádřit bylo prosté - Otavská se mi líbí opravdu hodně, hodně moc a to nejen obsahově, ale i rytmem a je mi tak nějak blízká. ;) "Verš" mě zaujal některými archaickými obraty, které mě třeba právě u Šrámka bavily a přijde mi pěkná, dobře zpracovaná, ale třeba Raport mi prvoplánově neevokuje, ač je konotace asi i díky uvodnímu veršíku jasná. Ty oči zvířete se asi těžko dají nějak překonat a u mě z Raportu byly vždy ty verše s očima a tím, co je v nich nejsilnější. Možná právě proto, že ten voják "nemluvil o sobě i když o sobě mluvil", mě dostávaly nejvíc a utkvěly mi v hlavě i když bych lhal, že si je teď vybavuji přesně z paměti. Dojem z nich ale ano. Takže jsem to tam vlastně pořád hledal a nenalézal a možná i proto mi to nesedlo tak úplně. Nevím. Ale ta "Otavská" mě prostě dostala mnohem, mnohem víc a to aniž bych "Verš" jakkoliv haněl. ;) S.f

06.07.2023 20:28 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

To Litarts: Z telefonu, tedy o něco stručněji. Z mého pohledu jste "upravil" zpravidla věci,  co úpravu z daného potřebovaly nejméně a ještě pro mě dost mimo hloubkou dopadu. To je sice můj subjektivní dojem, přesto zjevně nejsem jediný, kdo má podobný názor a prakticky stejný pocit z "kvality" Vámi provedené opravy. A dle čeho soudím,  že na Máchu nemáte? Ad jedna jsem to řešil čistě v souvislosti s touto úpravou, tedy pouhým porovnáním a v tom u mě vaše úprava prostě propadla. Přijde mi jako hodně špatná snaha o korekci, nepřináší nic, co originál přináší podstatně více. Ad dvě,  i kdybych napsal milión špatných děl, kromě pracovitosti by to nutně neznamenalo,  že překonám i autora třeba jen jediného dobrého díla. Kvantita ne nutně přebije kvalitu. Máchův Máj je hodně vysoká laťka k překonání, ničím co jste uvedl mi nepřijde, že byste se kvalitativně k ní jen přiblížil. Spíše naopak... ;) S.f.

06.07.2023 12:56 K dílu: Zjevně těm potvorám smrky nestačí… - říkačka Savage Flame

Ne vždy stačí jenom prostě chtíti.

Někdy je nutno i vybaven býti.

Kůra ze stromu...?

No, dejme tomu.

Však není škůdce vybaven shůry,

by se "moh" vrtat do mozkové kůry.

Může se vrtati kdo chce a kde chce.

Však kůrovec nezvládne navrtat ovce... :) S.f.

06.07.2023 12:48 K dílu: Copánky aneb Stařec a děvka Savage Flame

To Janina6: To sice ano, ale název už autor jednou pozměnil, i když jinak, než Gora navrhovala. Proč se nechce vzdát toho výrazu pro horizontální pracovnice těžko soudit. I mě přijde, že by líp vyznělo klidně nevinnější "dívka", nebo třeba "děva" a neinzerovalo by to pointu předem, ale já nejsem autor a mohu max navrhnout, ne však ho ke změně nutit. Tedy můžu to zkusit, kdybych chtěl, ale to je z mého pohledu zbytečnost a autor má svrchované právo, mě s mým návrhem, třeba i poslat k šípku, nebo i dál. Je to jeho dílko, ne mé... ;) S.f.

06.07.2023 12:39 K dílu: Máj - první část, K.H.Mácha (originál v přepisu do češtiny 20.století a úprava textu) Savage Flame

Souhlasím s Janina6, co se melodičnosti týče a i mě přijde příjemnější Máchův ostřejší rytmus. V té úpravě mi to trošku splývá a ne vždy je jen "plynulost" výhodnější, obzvlášť pokud jde o to ukázat odděleně jednotlivé vjemy, které až následně vyplynou do jednoho většího celku. Totéž co Janina6 si myslím o metafoře hvězd.

V něčem se ale mírně rozcházím s až strohým odsouzením, jež jsem tu četl... ;)

Mám Máj za dokonalý? Já jeho úrovně nejsem schopen dosáhnout, přesto ho za dokonalý nemám. Mám ho ale i tak moc rád a přiznám se, že v podobě, jak ho znám od Máchy. Přesto mi nepřijde nemístné se pokusit o přepis, nebo změnu. Jen veršů, které zní v překladech stokrát jinak a mají i rozdílný smysl a momentální vyznění, jsou hory, pohoří... Tak proč ne? - říkám si...

Myslím si ale, že užít autorovy nejvýraznější jazykomalebné obraty a zhutnit je do jednoho momentu není tou úplně nejlepší cestou, alespoň ne pro mě, jako pro konzumenta. Možná je to o zvyku na "klasiku" ale zkrátka tady to tak vnímám. Nehraju si ale na to, že bych snad tušil, zda opravdu chápete metafory apod., jež vytvořil původní autor, správně vy, nebo já, nebo kdokoliv jiný. To mohu jen tušit a ne nutně správně. ;)

Nezatracuji Vaši snahu, leč stále se mi líbí Máchovo podání mnohem více, než to vaše, pro mě tak nějak zplihle, mělce znějící. Dokážu se do něj (myšleno do Máchova originálu) přes určitou archaičnost obratů prostě vcítit mnohem víc a víc mě oslovuje a sedí mi pak i v přednesu, nejen při čtení v duchu. Ta vaše verze mi v přednesu vyloženě nesedí a tříští vjemy jednotlivých popisovaných dějů. 

Toto je čistě můj osobní názor a ne odsudek. Jen na rovinu sdělený dojem z vaší úpravy, která mě osobně nepřijde ani nijak objevná, ani lepší, než originál. A v tomhle se blížím tomu, co psala Janina6. Na Máchu podle mého názoru vážně nemáte. ;) S.f.

06.07.2023 12:10 K dílu: Vysvětluju mamině jak já jsem v tom nevinně Savage Flame

To Nami99: Možná i dal... Tuhle mě kouslo "hovado", velký jak kráva :D S.f.

06.07.2023 12:08 K dílu: Vysvětluju mamině jak já jsem v tom nevinně Savage Flame

Chtěl bych být komárem.

Pořád nasávat a nebýt za notorika

a píchat si koho by se mi zachtělo.

No a ještě by mi za to tleskali...

Hm... nebo že by mě pleskali...?

No uvídíme -

škyt... bzzzzzz... plác!

Tak přece jen BDSM :D

 

 

06.07.2023 12:01 K dílu: Monolog Savage Flame

Já bych se nejradši... políbil, jak se mám rád! Ale nějak mi to kdoví proč stále nejde... :) S.f.

06.07.2023 11:59 K dílu: Krystalizace nemožného Savage Flame

P.S. myšleno vypustit to "se" buď na 7., či na 8. řádku. Jedno se by tam zůstat mělo... ;) S.f.

06.07.2023 11:57 K dílu: Krystalizace nemožného Savage Flame

Pěkné, jen jsem měl pocit, že na řádcích 7 a 8 je jedno "se" navíc, vypustit by šlo myslím ať na jednom, či na druhém řádku a smysl by zůstal zachován a líp by to znělo. Nicméně prioritní vjem je, že se mi to líbí. Děkuji. ;) S.f.

06.07.2023 11:49 K dílu: 2x Fráňu Šrámkovi Savage Flame

Ta první je excelentní, ta druhá taky pěkná, ale nesedí mi tolik, jako ta první, která má perfektní rytmus a náladu na vcítění se, alespoň pro mne. Děkuji. ;) S.f.

06.07.2023 11:40 K dílu: Vysvětluju mamině jak já jsem v tom nevinně Savage Flame

"Proč házíš ten hnůj na větev ořechu?

Nějak v tom smysl ztrácím..."

"Ten pták co tam hnízdí, "kydl" mi na střechu.

Tak mu to prostě vracím!" :) S.f.

06.07.2023 11:29 K dílu: U Zambezi vanu nemají Savage Flame

To Gora: Je to tam schválně, aby tam nebylo hned dvakrát za sebou smývat. Varianta byla ještě nevezme, neodnese mi tam už nesedlo délkou i když by se víc významově hodilo k tomu "bere". Souhlasím, že spisovnější by zřejmě bylo nesmyje, nebo neumyje, nicméně mě to třeba tady až jakové takové "faux pas" nepřijde a přirozeněji se mi to říká a pamatuje. Prostě tak mluvím, stejně jako říkám například "vembloud", nebo "deflín", ačkoliv vím, že je to správně velbloud a delfín. ;) S.f.

05.07.2023 01:38 K dílu: Konečně zase doma! Savage Flame

Proč prý ho mlátím tím vybavením,
vždyť on ho přece dal dolu.
Za moment, po chvíli vybouření,
nadal bych si ještě volů...

Další pohled už mě tak neplní běsem. 
Vídím souseda, řechtat se za závěsem.

Vskutku jsme byli notně rozezleni,
v šoku, však přec ještě schopni vjemu,
že oba dva krutě jsme podvedeni,
když soused se ženou se smějí i jemu. :D S.f.

27.06.2023 23:16 K dílu: Kráska&zvíře Savage Flame

Mám štěstí, že mě nespavost spíš otupuje, než nabuzuje... Občas mám pocit, že mi snad musí být tisíc let, když mě už v mých nočních bděních nepronásledují podobné myšlenky... V takových chvílích mi přijde svůdný snad jen spánek, ostatní bývá překryto spořičem mysli... :) Matně si vzpomínám, že i já podobně doufal ve spaní bez spánku... ale to byla asi už jiná epocha mého bytí. Přesto a snad i právě proto se mi to líbilo aspoň číst... Děkuji. ;) S.f.

27.06.2023 22:47 K dílu: dnes je vietor zmätený Savage Flame

Moc pěkné. Děkuji. ;) S.f.

27.06.2023 10:52 K dílu: V ideálním světě by měli vládnout muži Savage Flame

To babca: Bohužel pohlaví v případě vlády, tedy svrchované moci, nehraje po určité době pražádnou roli. Ačkoliv převážně patriarchální uspořádání v historii délkou převládá, významem a dopady nikoliv. Matriarchální společnost byla celkem nezanedbatelnou dobu historie třeba ve velké části asie (viz. například kult velké matky, skythských královen apod.), v části amerického kontinentu atd atd. kdy taktéž vymizely celé národy. A že by to byla třeba jen převážně období míru a pokoje, bez manipulací, genocidy atd. bohužel neplatí ani náhodou a běžně se mydlila většinu té doby matriarchální dogmata mezi sebou a až po kolapsu moci a dramatickém snížení populace je nahradila po čase dogmata převážně patriarchální. Zkrátka lidé jsou lidmi a sami sobě často až šelmami bojujícími o alpha pozici a to ať mají pohlavní orgány primárně zevní, či vnitřní. Moc je droga všeobecně a sklon blbnout z pocitu nedotknutelnosti mají, bohužel, ženy úplně stejně, jako muži. Že ženy volí metody sofistikovanější a často v důsledku krutější a definitivnější, je také až s podivem, vzhledem k jejich udělu matek, ale je to prostě tak. V moderní historii, mají prim v blbosti mocných jednoznačně muži, to je taky fakt. Přesto ani oni nebyli neovlivňováni a někdy až řízeni mnohými schopnými, schopnějšími až všehoschopnými ženami. Hrát si na to, že jeno pohlaví je jasně lepší a vhodnější volbou je, podle mého názoru, bezbřehý alibismus. Jak rozdíly dělí a ne doplňují, je to vždy prakticky předem jistá cesta do pekel a to bohužel je vlastní člověku obecně. Můžete s tím nesouhlasit, ať už jste ona, či on, ale nebude to proto méně pravdou. Howgh. ;) S.f

27.06.2023 01:07 K dílu: Vatra hoří Savage Flame

Tak schválně o co soutěžíte...? Že bych si tipnul...? :D S.f.

27.06.2023 01:04 K dílu: Copánky aneb Stařec a děvka Savage Flame

Jeden cůpek, druhý cůpek...

Děva hledí tázavě.

"Já myslela, že mi dědo,

chcete plést cop na hlavě..." :D S.f.

27.06.2023 00:31 K dílu: V ideálním světě by měli vládnout muži Savage Flame

Pochybuji, že když nestačilo těch cca 10 tis let psané historie a předtím prvobytně pospolná společnost, jsme odkázáni k tomu, vrátit se zase k neolitu, až někdo v zájmu nenásilí zmáčkne špatný čudlík. Dějiny stále ukazují druh homo sapiens sapiens jako bytostně nepoučitelného blbce, co má na háku to, že by neměl nejen neustále opakovat stejné chyby. Bohužel pakliže nezopakuje stejnou, udělá běžně větší botu, než předtím. Občas mě napadá, že v ideálním světě by v prvé řadě nesměl být člověk... ;) S.f.

27.06.2023 00:21 K dílu: Otec Josef Votava to už někdy nedává. Škrtanec a oprava to s ním vždycky zamává Savage Flame

Slabý nervy, když jedno "va",

s předsíní srdeční zamává.

I já často téměř kvet,

ze synkových počtů, vět.

Dvakrát pět? No devět!

Na met višel medvjět.

A to fikce vážně není,

ještě to mám vyfocený :) S.f

 

26.06.2023 11:45 K dílu: Hedvábná Savage Flame

Často ano :) Tip. ;) S.f.

26.06.2023 11:33 K dílu: Probuzení v ráji (pseudohaiku) Savage Flame

To Alenakar: ...ta alej je ale ok, nemohl jsem si vzpomenout a pořád jsem měl v hlavě "v hájí", až jsem to radši pustil do metafory. Ta alej mi tam ale sedí víc a použiju ji, děkuji. ;) S.f.

26.06.2023 11:26 K dílu: Probuzení v ráji (pseudohaiku) Savage Flame

To Alenakar: Děkuji. Mě baví japonská poezie, ale na její tvorbu si netroufám. Při zachování tradičních norem mi to přijde jako pro mě neproveditelná věc. Pokud bych měl napsat výstižně jen hokku, možná, snad s vypětím sil, ale najít správné kigo, přesně trefit pauzu, aby to mělo smysl a nepůsobilo uměle, na to myslím nemám a po pravdě na to tím, žít nemám zas čas... ;) Moje oblíbené hankai no renga, ze kterého moderní haiku vychází, bývalo často až obhroublé, plné ironie a sarkasmů. Přijde mi, že dokonce mnohem častěji, než čistě zaměřené na lyrické opěvování požitku a i metafory se v něm objevovaly (speciálně u těch až sprostých kousků :) Asi i proto jsem se nedržel toho popisu s pomocí obvyklého, jako právě třeba mistr Baso. Byl jsem každopádně pomaljší s tím popisem, než Vy s reakcí... ;) S.f.

25.06.2023 11:06 K dílu: Na břehu řeky Zambezi nejsou jiní vítězi Savage Flame

Pod hladinou lačně vyčkávají stvůry,

až sousto jim spadne z té větve shůry.

Možná že se ani nemračí,

pod hladinou rozverně skotačí.

Jejich motto: "To my vládnem jezerem,

kdo vpadne k nám, toho si sežerem!" :) S.f.

25.06.2023 10:59 K dílu: ...až naprší a uschne Savage Flame

To Merxanta: Trošku konkrétněji - jako že jsi chtěla něco jiného, něco víc a ten druhý to nepobral, lekl se toho a možná dokonce zaútočil, nebo jen utekl... Ale jak říkám, jasnovidec a čtenář myšlenek nejsem a jedno z nej plus poezie vidím v tom, že i když vidím v popsaném něco jiného, než třeba autor zamýšlel, můžu si v tom najít paralelu s tím "svým" vjemem, prožitkem, vzpomínkou a můžu se mi to i proto líbit... ;) S.f.

25.06.2023 10:53 K dílu: ...až naprší a uschne Savage Flame

To Merxanta:... Jako melancholickou vztahovou reminiscenci... ;) S.f.

24.06.2023 16:07 K dílu: Na břehu řeky Zambezi nejsou jiní vítězi Savage Flame

...a :D

24.06.2023 16:06 K dílu: Na břehu řeky Zambezi nejsou jiní vítězi Savage Flame

Nejenom v Zambezi, i v řece Nil,

může Tě požužlat krokodýl. 

Těch nebezpečí tam nebude trocha,

není nic moc naštvat třeba hroch.

;) S.f.

 

24.06.2023 09:56 K dílu: jak mě probudila 3. světová Savage Flame

Umím trochu arabsky,  ale že bych se v Tunisu po zapnutí TV něco dozvěděl, o tom dost silně pochybuji. Možná, kdyby to bylo vysílání CNN... Navíc tohle je přes všechny komplikace ještě ta lepší varianta. Horší by bylo vrátit se a ráno po probuzení, nebo třeba i dřív než ráno, zjistit, že jsme se vrátili fo války... Nápad není zlý,  zpracování mě ale nijak nedostalo. Podle mě tomu chybí atmosféra, alespoň pár detailů přidávající na věrohodnosti a nějaká jiná pointa než,  co bych dělal já,  jako dotaz v anketě ke slevové kampani. Osobně bych si na tohle téma sám netroufl. Ad jedna jsem válku zažil i osobně a vím, že pro mě to prostě je až nepopsatelné mými slovy a za druhé gradace děje není zrovna můj šálek čaje a mám sklon v popisu děje se utopit v podružných detailech... Přesto nezatracuji tenhle pokus, jen to prostě podle mě není tak úplně ono... Něco tomu schází,  než avy to vyznělo jinak než jako úporná snaha zatlačit na city jen uvedením něčeho,  co autor nijak nedokázal uvodit, popsat, přiblížit... ;) S.f

24.06.2023 09:35 K dílu: Setkání Savage Flame

Připomíná mi to pohádky... asi to chápu špatně, nebo vůbec, ale něčím mě to zaujalo... asi mi pohádky v životě chybí... kdo ví... ;) S.f

24.06.2023 09:32 K dílu: Až zase vstanu Savage Flame

Pěkné.  Děkuji.;) S.f.

23.06.2023 17:04 K dílu: U Zambezi vanu nemají Savage Flame

To aleš-novák: ...Si to teď pořád broukám, na benzínce na mě paní koukala jak na magora, když jsem si prozpěvoval, že bych radši koloucha :D Asi si chudák myslela, že to byla reakce na to, jestli jsem tankoval :D S.f.

23.06.2023 10:51 K dílu: Než zmlknu docela Savage Flame

To Alenakar: Jen doušku k reakci ne na mě... Ona poezie je podle mě jako hudba, každému sedne něco jiného a ani tisíce let staré nemusí být nutně mimo dobu...

Mám rád třeba několik set let staré trojverší z ještě maurské Granady - أنتي وردتي , أنتي شمسي , أنتي عيني ('anti wardati , 'anti shamsi , 'anti eayni) - volný překlad: Jsi mou růží, jsi mým sluncem, jsi mou zřítelnicí (mýma očima). 

Je to milostná poezie která mi přijde, přes tu zdánlivou stručnost, až lakoničnost, že přece vystihuje více, než mnohdy tisíce slov.

Mě tohle třeba mimo dobu nepřijde ani trochu i když podle někoho by to za těch přes 800 let mělo být vyčpělé a nemoderní... Pro mě prostě není. Myslím, že s poezií obecně, je to stejné, bez ohledu na době poplatné a poslední trendy. Proto myslím netřeba házet kalhoty do žita, když flinta je po ruce a  brod ještě daleko... :) Každý prostě máme to své... Můj osobní názor. ;) S.f.

23.06.2023 10:16 K dílu: Než zmlknu docela Savage Flame

To Alenakar: Někdy je v jednoduchosti síla a cizelování může věc až učinit nečtivou pro jiné, když nemají naše vjemy a tak jako my v sobě... Potvrdil jsem si to kdysi opakovaně s muzikou. To co jsem nejvíc piplal a pořád "zdokonaloval" nakonec kromě mě nikdo moc nedával... ;) Mě se ta básnička líbí a vůbec mi nepřijde dělaná tak nějak "na rychlo". A má reakce? No občas mívám nutkání odpovídat ve verších a někdy to třeba ani nemusí vystihovat původní myšlenku toho, na co reaguji. Že reaguji prostě znamená, že mě to zaujalo... ;) S.f.

23.06.2023 10:06 K dílu: U Zambezi vanu nemají Savage Flame

To aleš novák:

...Za mě, ať si tam mají třeba vorvaně... :D 

Ne vše co kdy spatřily lidské zraky,

musím si nutně vyzkoušet taky... ;) S.f.

23.06.2023 10:03 K dílu: Netušeně dobrá rada Savage Flame

To Alenakar: No možná budu za hazardéra, ale bezpečný sex via smarphone mi fakt vůbec nic neříká. Je to pro mě asi tak osobní, jako si podávat ruku přes metr tlustou a neporušenou zeď a rozumné, svůdné a přitažlivé asi jako strčit si živého (nebo vůbec jakéhokoliv :) ježka do plavek, aby se mi nelepily na tělo :D Pro mě holt třeba intimnost není holt zkratka "INternet a TIM...MNó...dOST" :) Beru net, telefon apod. jako čistě komunikační prostředek. Nedokázal bych na netu "žít", online "láskovat" a tak... Až se vlastně divím, že sem píšu :) Asi fakt platí, že nic není tak plně absolutní... ;) S.f.

23.06.2023 09:42 K dílu: U Zambezi vanu nemají Savage Flame

To Evženi Brambůrková: U Zambezi mají holt černý i humor :) S.f.

23.06.2023 09:39 K dílu: Netušeně dobrá rada Savage Flame

To Alenakar: Ten, pokud se správně pamatuji, si ale vystačil i bez appky úplně sám a dokonce to stálo život jednu nymfu... :) Faktem je, že i to seznamování a vlastně i život přes appky může končit i dost tragicky, když všední realitu pak daný jedinec nerozdýchá... Sláva třeba úsměvným, ale hlavně netragickým koncům... ;) S.f.

23.06.2023 09:05 K dílu: geopolitická úvaha Savage Flame

Souhlas, někteří jedinci jsou skutečný poklad, jenom zakopat... :D S.f.

23.06.2023 09:01 K dílu: Než zmlknu docela Savage Flame

Stává se věru zas a znova,

že ztratí se dopisy, knihy, věty, slova...

Mizí z paměti i celé národy,

"nemizení" je spíše dílem náhody.

Však ten kdo zná dějiny, ten jedno ví,

slova ztracená často někdo objeví... ;) S.f.

23.06.2023 00:37 K dílu: S kabinkou a bez kabinky Savage Flame

Rozjařelé - správně rozjařené. Jinak vtipné, konec trochu pokulhává. I když ono s jednou nohou jak jinak..? Líbilo se mi to, děkuji. ;) S.f.

23.06.2023 00:28 K dílu: Slunovrat Savage Flame

Děkuji. ;) S.f.

22.06.2023 23:51 K dílu: Mimikry Savage Flame

Děkuji. ;) S.f.

22.06.2023 23:47 K dílu: modrej čoud Savage Flame

Super alegorie. Děkuji. ;) S.f.

22.06.2023 23:45 K dílu: Pachlopnice jedovatá Savage Flame

To je super :D S.f.

22.06.2023 23:42 K dílu: Další falešná vějička - říkačka Savage Flame

Kur má holt často kur..... smůlu... jeden příklad za všechny níže - ;) S.f 

Sklofla slípka feferonku,

copak ji to posedlo?

Stálým třením o beton,

si prošoupala snášedlo :D

22.06.2023 23:37 K dílu: Zase nemůžu spát Savage Flame

To galán: U mě byl rekord 96 hodin v kuse a pak zas jen mé tehdy běžné tři hoďky a jel jsem dál. Dneska bych tak po 48 hodinách nemluvil s lokomotivou, ale lokomotivou bych se nejspíš stal :D S.f.

22.06.2023 23:34 K dílu: Zase nemůžu spát Savage Flame

To Benetka: Kdysi jsem spal průměrně tři hodiny denně a netrápilo mě to... Dneska mi běžně chybí každá nenaspaná minuta a musím spát aspoň hodin pět, abych byl schopen fungovat. ;) S.f.

22.06.2023 23:30 K dílu: Grétka Savage Flame

To Alegna: Děkuji. Já na konec málokdy vidím, nějak se mi skoro vždycky mlží a myslím, že už to tak zůstane napořád. Stejně jako se už bez ní nedokážu 20 let dodívat na film Casablanca... ;) S.f. 

22.06.2023 23:24 K dílu: Grétka Savage Flame

To Benetka: Má Grétka byla radikální tak akorát smíšek, vtipálek a recesistka. Gretchen byla z Melbourne, po mamince češka a odešla ve stejném roce, necelé tři měsíce po tom, co se ta švédská radikální holčina narodila. Uměla být sice taky paličatá a nedala se uhádat, ale ekoaktivistka fakt nebyla i když přírodu měla ráda. Myslím, že by se ale tou poznámkou celkem slušně bavila... ;) S.f.

22.06.2023 23:13 K dílu: Grétka Savage Flame

To janina6: Jeho texty mě baví, zkusím dohledat a poslechnout si. ;) S.f.

22.06.2023 23:09 K dílu: Ještě jedna o Popelce Savage Flame

To Benetka: To mě moc těší a děkuji za návštěvu ;) S.f.

22.06.2023 23:08 K dílu: Ještě jedna o Popelce Savage Flame

To Evženie Brambůrková: Taková trošku hladová, ale pečení holubi holt sami do úst nelétají ani v mých pohádkách :) S.f.

Sice se stále nad hrachem krčí,

však na peří měkoučko,

v břiše nekručí... :)

22.06.2023 23:05 K dílu: Ještě jedna o Popelce Savage Flame

To Janina6: Já osobně raději čtvrt na tmu, nebo za pět minut do chrrrr :) S.f.

22.06.2023 23:01 K dílu: Bohyně hvězda II. Savage Flame

Zajímavé čtení, už se těším na další díl... ;) děkuji. ;) S.f.

22.06.2023 11:12 K dílu: Netušeně dobrá rada Savage Flame

To Alenakar: Tak ono to není jen problém mužů, mnoho žen má velmi podobné problémy, navíc mnohdy umocněné pocitem nepatřičnosti to "řešit a nebýt za pako". Mám osm sester a hned dvě z nich mívaly stejný problém, jako Jenda... ;)

Co se retušovaných jedinců týče, asi většinou i vědí, že jejich počin, bude při osobním setkání velice rychle odhalen. Je fakt, že někteří soudní nejsou a ti co  jsou aspoň z části, si problém mnohdy nepřiznají. Za mě, jejich boj. Mám kliku, že na fotkách prý většinou vypadám obstojně. Já ale běžně upozorňuji, že fotky hoooodně klamou a jsem bez přehánění skutečně děsný a to napohled ještě dost možná míň, než na vydržení se mnou. Na druhou stranu já jsem ještě stará škola, co pubertou prošla bez mobilů, psávali jsme svým láskám dopisy, telefon doma, neměl každý a tak bylo běžnější, chtít se potkat reálně a to mi i zůstalo. Vztahy přes appky apod. nejsou prostě pro mě. ;) S.f.

22.06.2023 09:48 K dílu: Grétka Savage Flame

To bez pochyb, bohužel stejně jako ztráta, jejíž rozsah a dopad je také jen velmi těžko popsatelný... S.f.

Nahoru