03.03.2022 18:28 K dílu: Nová doba 2 - Mediální válečníci Ponocnej Venca

Jsem Ukrajina. 

12.12.2021 18:13 K dílu: Sten šedých stěn Ponocnej Venca

Benetka - jsem rád, že mohu být někdy pro změnu příjemným překvapením. 

12.12.2021 18:10 K dílu: JAK JSEM DNES POTKAL HOULU Ponocnej Venca

Podle mě v příběhu neprší jen tak pro nic za nic. Existuje takový černý žánr - noir. Viděli jste Blade Runnera? Kultovní film a pořád tam prší. Harriston Ford/Decard chutná s vlastní krví smíšenou s deštěm strach ze smrti, Roy Batty/Rutger Hauer stojí v dešti a pronáší svůj kultovní monolog. Prší na hlavu i Philu Marlowovi, když snad po tisícáté padne obličejem do kaluže, protože peníze a moc, pokud spolupracují, jsou prostě na jednoho vyhořelého soukromého detektiva přiliš silní nepřátelé. Pršívá i v ulicích starého města, v Nerudovce, drobnými kapami, otravnými a neodbytnými jako ženské výčitky, a prší i na igelit pařníku přičinlivého vesnického pěstitele, který má největší okurky v celém okolí. 

Bez deště zkrátka není melancholie. 

06.12.2021 16:27 K dílu: Romantik dnes Ponocnej Venca

Jak se zdá, dneska to romantici nemají jednoduché. Mácha prostě popadl plášť a hůl, a vyrazil přes půl Evropy poznávat nové kraje a lidi, přitom se nastydl a umřel. Dneska aby člověk vláčel celou encyklopedii, jak koukám. 

01.12.2021 19:12 K dílu: úvaha o zkratkách Ponocnej Venca

KGB

kotrolovala 

STB

01.12.2021 19:10 K dílu: úvaha o zkratkách Ponocnej Venca

KGB

kotrolovala 

STB

30.11.2021 17:38 K dílu: Vyhodnocení Tematického dne za listopad a téma na prosinec Ponocnej Venca

Benetka - možná na to ale právě máš, to je ten smutný aspekt oné soutěže. 

30.11.2021 14:25 K dílu: Trubadúr Ponocnej Venca

Vepřový chasník,

orchidej slupl, 

(podivné věru dění)

svíjí se v křečích, 

jak by ohlupl,

(ta kytka přec toxická není).

 

Z hlubin jeho útrob

prd vyšel, pak krk,

Závtra útrom,

bude tuhý jak smrk!

30.11.2021 13:43 K dílu: Hádés Ponocnej Venca

Bačkovský - děkuji panu redaktoru za jeho empatickou starost, nicméně moje dávná milá (ač má skutečně reálnou předlohu, autentické je i popsané zoufalství, ač naštěstí již bezpečně minulé) na mě celkem dlabala (prokletá asymetrie hormonálně indukovaných posedlostí), býval jsem jí užitečný asi jako hadr na podlahu, kterým se daly utřít slzy frustrace z toho, že jí třeba nějaký galán místo nabídky k sňatku posadil ovíněnou do taxíku, a ještě dal řidiči štědré zpropitné. Teď už je dávno šťastně vdaná (občas někdo zřejmě na ten taxík prostě nemá), a kdybych se snad opovážil zazvonit u brány, tak na mě asi pustí psy (zkoušet takovou pitomost samozřejmě nikdy nebudu). 

Takový je ale prostě život, a proto mám radši noc, z důvodů, ze kterých už jsem se tu vypsal. 

30.11.2021 13:37 K dílu: Hádés Ponocnej Venca

Máš to přesnější, blíže historické předloze (pokud jí ovšem chceme věřit, protože myslím Poetickou Edu sepsal nějaký křesťanský mnich mnoho století poté, co byla už celá Skandinávie bezpečně pokřtěná, a proto taky z říše "Hel" udělal křesťanské peklo (tím ostatně nebyl ani Hádes), a další "drobné" změny v interpretaci, takže většina populárního povědomí o "severské mytologii", pochází od křesťana, který zřejmě věřil, že se všichni pohanští vikingové i nevikingové smaží v pekle). 

30.11.2021 13:32 K dílu: Vyhodnocení Tematického dne za listopad a téma na prosinec Ponocnej Venca

supizmus - ať to pojme, jak to pojme, kdo chce jak, chce, enyky benyky, kliky bé, vždycky vyhraje tadyhle "blacksabbath". 

Může to být náhoda? "Teď jste u policie, nemáte už právo věřit na náhody!", řekl James W. Gordon jednomu mladíku, ještě zelenému z Akademie. 

Ani tady kolega "supismus", podle jeho děl silně věřící člověk, zřejmě nevěří na náhody, není-liž pravda? Buď je blacksabbath opravdu strašně, strašně dobrá (a nepíše vůbec špatně, jak se zdá), nebo je v tom nějaká jiná zákonitost (černá ve jméně jí propůjčuje sílu noci? Tomu bych dokázal uvěřit). Nebo je v tom nějaká vyšší síla. Jinak si to nedokážu prostě vysvětlit (nejsem ale nijak velký chytrák, ani žádnou pořádnou školu nemám). 

30.11.2021 13:22 K dílu: Hádés Ponocnej Venca

netwoor - máš pravdu, chlapče, ve všem, co říkáš máš pravdu, šak budeš taky mladší, čipernější, a chytřejší, než jsem já. Ale co naplat, i když člověk stárne a stíny se dlouží, ač vše se zdá márne, do hrobu se mu ještě nechce, a tak něco zkouší a zkouší (nejde to lehce), než Chárón řekne "zaplať", snad ještě stihnu nějaké tvé lekce ;-)

30.11.2021 10:28 K dílu: Hádés Ponocnej Venca

Skvělé, přátelé, tolik reakcí jsem nečekal, pusťme se hned do nich - rozvážně ovšem, bez emocí, jako když po partii halmy mudrujeme nad jednotlivými tahy. 

Salquir - to je právě ta věc s pudy a emocemi - občas jsou mimo kontrolu do takové míry, že člověk dělá, cítí a říká věci, kterým se sám diví.

netwoor - Fenris i Fenrír je správně, pokud vím, je to stejné jako s absintem (původní francouzské slovo je "absinthe", jeho česká podoba je "absint", používají se oba tvary, oficiální místa radí spíše používat počeštělé podoby, ale někdy to "bolí". Fenrír je starou norštinou, pokud vím, Fenris latinsky, anglicky, nebo co já vím). 

Co se týká míchání dvou mytologií... hmm... je možné, že jsem na to zapomněl? Ne, pravděpodobně jsem na to nezapomněl, o Styxu píše jak Petiška ve svých převyprávěných bájích, Robert. E. Howard má ve svém Conanovi celou "stygijsou" říši (defacto starý Egypt), navíc si myslím, že se přes Styx plaví i hrdina Danteho Pekla, a Vergillius k tomu něco žvaní, kdežto severská mytologie je hlavně ve starší, poetické, a těch dalších edách, nebo co, a pak taky s tím byl posedlý Wagner, furt na to něco skládal, a pak fašisti, a dneska komixy z těch internetů - už nevím, hlava mi tak dobře neslouží, ale severskou a řeckou mytologii pořád ještě rozeznám, což neznamená, že by se nedaly mixlovat - šák nejsem první, ani poslední, kdo to dělá. 

Co se měsíce a vlka Fenríra (Fenrise) týká, v těch severských ságách je to tak nějak napsáno, že jeho děti sežerou jeden slunce a druhý měsíc, nevím teď který co, a kdy, a pak nastane Poslední Mela, ten Ragnarok, nebo co, a je přesně dopředu napsáno, kdo koho sežere, kdo koho picne, kdo kam spadne (což mi připadá vrcholně legrační, protože proč se potom snažit, když se stejně ví, jak to všechno dopadne?!), a ten Fenris sice sám měsíc nesežere, to má tadydle netwoor pravdu, ale si už na něj pifku mít musel, když jeho potomstvo bude takové planetožravé a hvězdožravé, noné?

Na o Norsko, hele ty se jmenuješ Norsko, a neznáš norskou mytologii, jak se tohle přihodilo, člověče, to bude taky nějaká povedená pohádka... Měsíc je v noci, já chodím v noci, vlk z pověstí měsíc nakonec sežere, jaký přesně nejni pro mě tak echtovní.

Jasné?!

30.11.2021 00:41 K dílu: Všichni dobří obři Ponocnej Venca

Aťsepicnu! To zvíře mluví!

30.11.2021 00:10 K dílu: Proč umírá svět Ponocnej Venca

Navlékám jako korálky,

zásady vznešené morálky. 

Náhrdelník potom prodám,

Džabůlovi drachmy dodám.

Neb Džabůl se chystá do války, 

ve jménu svojí morálky...

29.11.2021 21:23 K dílu: Poutníci Ponocnej Venca

Na řece smolné,

Styx mnohými zvané,

převozník v člunu dlí na číhané.

 

U řeky černé,

zvané též Styx,

číhá vlk Fenris na měsíc.

 

Za řekou temnou 

podzemní říš,

jednou tam, má milá, dorazíš

 

V hlubinách země,

v říši mrákotných snů,

čekám tu na tebe do konce dnů!

29.11.2021 21:14 K dílu: Sten šedých stěn Ponocnej Venca

Tak to je dobré, zdá se mi, že dnes večer všechno skončilo, jak se říká, happyendem!

A venku už je tma, tak je čas vyrazit na lov nějakých těch zážitků. 

29.11.2021 21:13 K dílu: Citace I Ponocnej Venca

Hmmmm... zajímavá myšlenka. 

Co třeba kostrč - ta má jméno, ale má i řešení?

29.11.2021 12:20 K dílu: Sten šedých stěn Ponocnej Venca

Myslím, že ti rozumím, Marcelko (doufám, že důvěrné oslovení neurazí - někoho mi totiž připomínáte). Samozřejmě tuším, že psát lze všelijak, ale jistě uznáte, že každkém "huba naroste ináč", a že v básních je jistá jazyková stylizace nejen očekávána, ale dokonce žádoucí. Jistě ani Vrchlický nemluvil při nákupu v koloniálu tímto způsobem:

"Za kilo dvounulky šel bych světa kraj,

šel s hlavou odkrytou, a šel bych bosý,

ještě mi máslo dejte (muziko, teskně hraj!)

rybíz rezatý jak vousiska Barbarosy!"

Možná proto lidé básně píší, a nestačí jim kafrání na pavlači o tom, kdo komu z baráku s kým zahnul, a jaká že je to děsná drahota, není-liž pravda?

29.11.2021 09:19 K dílu: Velká pardubická Ponocnej Venca

V první fragmenu náznak vtipu, druhý vypadá jako výstřižek novinové pozvánky, třetí je plnotučný kýč, celé se to čte jako záznam švitoření do mobilního telefonu.

Vkus redakce zdá se být nanejvýš bizarním. 

24.11.2021 13:16 K dílu: Pani, prosim vás, můžete sebrat to hovínko? Ponocnej Venca

HAF!!!

19.11.2021 21:32 K dílu: Dnes ne... Ponocnej Venca

Není co odpouštět. Jako ostatně většinou. 

19.11.2021 19:21 K dílu: Dnes ne... Ponocnej Venca

Občas je v ulicích v noci potkávám, kolem Bertramky je jich asi nejvíc. Mátožné, zmatené stíny, ale občas se najde i nějaká hlava otevřená, která po chvíli vyšpekuluje, kolik uhodilo. Sedneme si mezi náhrobky, já kouřím, on zkouší něco vyčuchat, vzpomínáme, a s ranními červánky, když žluté a modré osvětlení ulic Práglu začíná blikavě pohasínat jako přestárlí světlušáci, se vše rozplyne. 

Byl to sen, opilcův košmár? Kdo ví.  Sám se musím ohánět, aby mě kyvadlo dní a nocí nebacilo po palici. 

15.11.2021 02:59 K dílu: Hodnota Ponocnej Venca

fuska - já taky nevím, kdo to řekl, ale na tom asi teď nezáleží, protože mě to říkáš teď ty, takže obsah toho, co říkáš, je jen tak dobrý, jak dobrá jsi ty. 

Jak jsi vlastně dobrá, fusko? Ptám se jen proto, abych věděl, jak může být maximálně dobré tvrzení, že každé tvrzení je maximálně tak dobré, jako ten, kdo ho sděluje. 

14.11.2021 03:13 K dílu: CO JSEM DNES VIDĚL V PARKU Ponocnej Venca

Kdo je proboha "Ten, který je na naší straně"? To je jak indiánské jméno - "Stojí s pěstí", "Děravá kánoe", nebo "Ten, který mluví a mluví, aniž by cokoli řekl". 

14.11.2021 03:09 K dílu: U fontány Ponocnej Venca

Hřbitovní svíce

skrz hradbu mraků

srpek půlměsíce

kove kladivo dnů. 

14.11.2021 02:55 K dílu: Zpovědnice Ponocnej Venca

Půlnočním ticho za kostelem,

jako meč náhle proťal zvon,

zatímco tady pantem melem,

jednou nás bude soudit On!

14.11.2021 02:42 K dílu: Z nepřítomnosti Ponocnej Venca

Fakt, že jo! Už do na mě leze, koukejte:

 

            - 9 -

Bolného srdce trpká láska

v Perlovce přes noc podraží,

světlušek moře beton laská,

budovy Smíchovského nádraží.

 

Tak co, kolik dostanu tipů?

14.11.2021 02:37 K dílu: Z nepřítomnosti Ponocnej Venca

Dvěstě tipů, a kolem dav lidí úplně se roztékajících nadšením (Moritcio, zdá se mi to, nebo jsi celá navlhlá?) nad osmi veršíky, které jsou pravda pěkné, ale mohlo je klidně napsat malé děcko.

Přidávám tip dvěstě prvý, schválně, jestli taky upadnu do tranzu. 

14.11.2021 02:31 K dílu: Nádražíčko Vyhnálov Ponocnej Venca

Ve folkových písních je motiv nádraží celkem častý.

"Sedim na pátym patníku,

a na nebi bez blatníků,

jede Velkej vůz, 

jak vlak má voči veliký,

zpívá mi bimbam, budliky,

a už má dávno skluz.

Proč pořád se jen toulám sem a tam?

proč hajzlíkům a ohradám

na dvířka křídou načmárám,

svý trápení, co nerad postrádám..."

... a tak dál, pořád dokola, kytára hraje, buřtíky s škvařej, oči pláčou, smradem, kouřem, dojetím i únavou. 

 

14.11.2021 02:25 K dílu: Pan Šneček Ponocnej Venca

To jsem z toho jelen.

14.11.2021 01:17 K dílu: Hodnota Ponocnej Venca

Podle mě má největší hodnotu to, co člověk zrovna nejvíc potřebuje - ale cena může být příliš vysoká. 

Vezměte si třeba zvyk bezdomovců vyhazovat jídlo. Pro někoho je to důkaz, že si bezdomovci na chudáky jen hrajou, a hlad ve skutečnosti nemají. Jenže už se stalo, že někdo v "soucitném" gestu podal bezdomovci bagetu nebo sendvič plný skleněných střepů, drog nebo třeba i otrávený - snad si myslel, že bezdomovce je nejlépe hubit jako krysy nebo toulavé psy. 

Bezdomovci nejsou žádní pitomci, a proto chtějí raději peníze, za které si můžou koupit jídlo sami. Pro člověka na ulici má dobré, vydatné jídlo obrovskou hodnotu, ale zaplatili byste za něj pořezaným krkem nebo žaludkem, nebo možná i životem?

14.11.2021 01:12 K dílu: Dívka a moře - Smlouva III. Ponocnej Venca

Taky bych hned vyrazil s nějakou kráskou na moře, ale chybí mi několik drobností - odvaha, peníze, mládí, charisma plavky, loď, a ona kráska. Jo, a hlavně - v Praze žádné moře není. Tak si o tom budu zatím jen číst.  

14.11.2021 01:08 K dílu: " Názory " Ponocnej Venca

Mě už z toho věčného kraválu taky bolí hlava. Je dobře, když někdo lidem pěkně na plnou hubu řekne, ať už jsou konečně zticha. Když je to básník, snad mu uvěří.

14.11.2021 01:04 K dílu: Porcelán Ponocnej Venca

O saze v temném koutě se člověk snadno umaže, protože si jich ve tmě většinou nevšimne. 

14.11.2021 01:02 K dílu: Alenakar Ponocnej Venca

Spousta randálu pro nic. 

14.11.2021 01:00 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

Alenakar - díky!

05.11.2021 09:26 K dílu: Návrat Ponocnej Venca

Není to špatné, Přemku. Dávám šest půllitrů z deseti. 

03.11.2021 07:42 K dílu: Vyznání Ponocnej Venca

Promiňte, přátelé, omylem jsem si smazal vlastní dílo, a tím jsem smazal i jeden komentář a dva tipy, pokud se to dobře pamatuju, od Arua a MilanaH, kterým se tímto taky omlouvám. 

Ještě tu neumím všechno tak dobře ovládat, ale naštěstí si všechno nejdřív píšu do Wordu a pak to sem teprve kopíruju, takže mám všechno ještě jednou u sebe. To je štěstí. Nebo smůla. Jak se to vezme. 

Každopádně jsem zjistil, že "v doporučených" můžu publikovat jen jedno dílo denně, takže tohle už nemůžu, i když je navlas stejné jako to předchozí, což je trochu legrační. Naštěstí jsem zjistil, že je možné dílo publikovat jako nedoporučené, a pak ho doporučit dodatečně, což je zvláštní, a ještě legračnější, aspoň mě to tak připadá. 

No nic, začíná svítat, za okny čimčarárají ti nesnesitelní ptáci, jdu spát. Večer asi zase na slyšenou (v noci ne vždycky na viděnou, hehe!)

03.11.2021 07:34 K dílu: Vyznání Ponocnej Venca

Aru - myslíš? Autentický upír nebo revenant na Písmáku? To mě začíná zajímat!

03.11.2021 04:53 K dílu: Kosu klepe na verpánku Ponocnej Venca

Hele, to by se možná dalo i publikovat. Zkusím to. Sorry, že píšu tady v tvých komentářích, kdyžtak to smaž, nebudu se zlobit, fakt ne. Díky za azyl. 

03.11.2021 04:49 K dílu: Kosu klepe na verpánku Ponocnej Venca

atkij - tak vidíš, já se zase bojím za světla. Bojím se posměchu lidí, bojím se, že za světla mě snadněji uvidí a budu pro ně stadnější cíl ("Támhle jde, na něj!"), bojím se slunce samotného, protože nemilosrdně odhaluje mou fyzickou podobu, na kterou vůbec pyšný nejsem, nemám světlo rád, protože bere prostor mé fantazii, a naplno ukazuje všechnu tu špínu, zchátralost, oprýskávající omítku (jaktože v Praze chátrá tolik budov, když prý je soukromník lepší majitel než stát?), zničené lidi bez nálady vlekoucí se do práce a z práce v další dny otročiny, špatně skrývaný vztek z vlastní i cizí bídy, a hlavně beznaděj, apatii a všeobecný marasmus. Je to jako procesí vyhořelých hřbitovních svící krchovem, na který už nechodí ani příbuzní pohřbených.

Zato v noci! Všichni usnou, nikde ani živáčka, kromě prostitutek (jsou neškodné, když se jim vyhneš), pasáků (platí totéž), zlodějů a lupičů (nemámívám u sebe nic, co by se dalo ukrást, a dávám to rozedranými hadry jasně najevo), vrahů (většina z nich dělá na zakázku, a kdo by mrhal peníze na to, aby mě zabíjel? Jsem dokonale a důsledně bezvýznamný), opilců a bezdomovců (občas jim hodím nějaký drobák, koupím něco k snědku a poslechnu si jejich příběh - většinou mají co říci a nemají už důvod pořád lhát a hrát divadlo, jako většina "spořádaných občanů"), toulavých psů a koček (nebezpečné jsou jen ty se vzteklinou, a to už poznám), a potom čertů, duchů, démonů, upírů, ghůlů, revenantů, Půlnočního skřeta z Morgensternovy poezie, krále ve Žluté, hraběte Drákuly a Nyarlahotepa, nebo jak se jmenuje - ale ti všichni existují, jen když v ně věříš - stačí přestat věřit, a rozplynou se jako pára nad hrncem. Neříkám, že se jich občas ale neleknu - to ne, občas mě vyděsí doslova k smrti, ale hele....

Pořád je podle mě noc tisíckrát bezpečnější než den. Miluju noc, je to moje černovlasá holka, se kterou se dá nejen spát, ale i donekonečně povídat o všem, a nikdy ti neřekne - to mě nezajímá, jdi už pryč. Nikdy.

Tož tak. 

02.11.2021 10:12 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

MilanH - Super, přečtu si něco, co píšeš ty, třeba mě to taky osloví!

02.11.2021 06:00 K dílu: Sten šedých stěn Ponocnej Venca

No, nejsi daleko od pravdy, máš dobrý postřeh. 

Hraješ na nějaký hudební nástroj, byl sis někdy zahrát s lidmi, které neznáš? Tam to taky nemůže každej hned rozbalitna plný pecky, protože by to byl randál jako blázen, začíná se pěkně piánko, lidi spíš poslouchají, co ty ostatní, a postupně, zkusmo, se jde ke složitějším věcem, až se všichni vystřídají v sólech a vyřádí, a nemůžou popadnout dech, tak to pak míří k nějakému finále - buď dramatickému, nebo do ztracena. 

Bitches Brew jsem tudle zrovna poslouchal od Milese Davise, nebo We want Miles, nebo Tutu, tak úžasné muzikanty, co ten člověk shromáždil v jedné místnosti, a ta energie - lidi mi říkají, že tomu stejně nerozumím, ale na to já kašlu. Je to prostě dobrá muzika, to se pozná tak, že při tom nepostojíš. 

No a tak nějak je to i  těmi básničkami, nejdřív ladíš, sám sebe, máš nějaký pocit, hledáš cestu kudy, a najednou to přijde, jako když se protrhne přehrada... no a pak je to pryč, a ty se snažíš zjistit, co se to vlastně stalo. 

V pohádce je taky boj s drakem až na konci, a celou dobu se na něj všichni chystají. Kdyby se z drakem bojovalo celou hodinu a půl, tak by u toho divák usnul. 

Proto si myslím, že stejně jako se z dortů nemají vyžďoubávat rozinky a mandle, tak se nemají z básní vyžďoubávat ty lepší verše a ty horší pak nechat válet někde na smetišti, protože stejně jako v každé skupině, ti lepší stojí na ramenou těch horších. 

Si myslím já, ale já jsem tu nový, a ty jseš tu redaktor. 

02.11.2021 05:44 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

zeleda - dík za upozornění, neboj, já se nedám. 

01.11.2021 14:59 K dílu: Bývá náš pokročilý věk vždy výhodou? Ponocnej Venca

Norsko 1 - pochopitelně, to já od nikoho ani nechci.

01.11.2021 14:55 K dílu: Stalo se v naší vesnici Krkmagiezanohu Ponocnej Venca

To rozhodně. Jen si říkám, co ten Babiš té Evženii udělal, že na něj má Evženie takovou pifku?

01.11.2021 11:39 K dílu: Bývá náš pokročilý věk vždy výhodou? Ponocnej Venca

Norsko, ber to jako trénink. Lejdy Zubatka nás jednou smaže všechny, mě, tebe, tadyhle pana autora, všechny v diskuzi, a nakonec i celý svět. Můžeš na to vsadit boty i kalhoty, tenhle ticket vyhrává. Takže ve srovnání je všechno ostatní prkotina, noné?

01.11.2021 11:38 K dílu: V první řadě... Ponocnej Venca

Nevím, jestli někdo něco vyslyší, ale na mrtvé by se zapomínat nemělo. 

01.11.2021 11:37 K dílu: O Slunečníku, Měsíčníku a Větrníku - část první Ponocnej Venca

Tak tohle se mi líbí. Podobně jako v nových peckách na Netflixu, ženy přebírají iniciativu, kopou muže do koulí, vyhrožují jim, a vězní je v žaláři v nějakém smrdutém hradišti. 

Snad se najde nějaký dostatečně zlý čaroděj, který princeznu exemplárně odkrágluje (někdo musí udělat tomuhle příšernému trendu utrum!), hrdinu osvobodí, a udělá zase v říši pohádek pořádek!

Nevím, jestli je moje kritika dost hluboká - prodávám, co je na skladě.

01.11.2021 11:33 K dílu: Vzpomínka 2022 Ponocnej Venca

Pěkná atmosféra, jako v Praze na Bertramce. Chodím tam rád. 

01.11.2021 11:33 K dílu: Stalo se v naší vesnici Krkmagiezanohu Ponocnej Venca

Tohle je jako nějaká vesnická idylka od Lady. Hozená do ždímačky a puštěná na TURBO. 

01.11.2021 11:31 K dílu: Trio Plus Ponocnej Venca

Tohle já moc neznám, my ponocní nejsme zrovna týmoví hráči. 

01.11.2021 11:29 K dílu: zemřel NOSTALGIK Ponocnej Venca

Všichni tam jednou musíme. Ale my, co už jsme tam byli, vzpomínáme s nostalgií a vracíme se rádi. 

01.11.2021 11:28 K dílu: Festival Den poezie 2021 Ponocnej Venca

Dejte vědět, až bude nějaká Noc Poezie.

01.11.2021 11:27 K dílu: ŽIVOTA BĚH Ponocnej Venca

Ještě mě nenapadlo přestavět cizí dělohu na skluzavku pro děti. 

Něco na tom ale je!

01.11.2021 11:26 K dílu: Vyhodnocení říjnového Tematického dne a téma na listopad 2021 Ponocnej Venca

Taky gratuluju. 

01.11.2021 11:25 K dílu: Ach Hospodine, ty naše hospodyně! Ponocnej Venca

Tak tady máš ten desátý!

01.11.2021 11:24 K dílu: Kosu klepe na verpánku Ponocnej Venca

Rachot naklepávané kosy mi často pomáhá v orientaci při pravidelných pochůzkách noční Prahou. Je to něco jako Polárka pro cestovatele, nebo sextant pro námořníky. 

01.11.2021 11:23 K dílu: Ať zůstane Ponocnej Venca

Tahle báseň je můj šálek kávy - černý, hřejivý a hluboký. 

29.10.2021 21:49 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

j.f.julián - no hele, musím říct, žes mě překvapil. Nadávalo mi už hodně lidí, na to jsem zvyklý, ale málkdo při tom jedním dechem uznal, že se mu líbí moje verše, to chce mít určitou sebekontrolu nad vlastní zuřivostí, a to já zase oceňuju. Dokonce jsi mi dal i ten tip, kterými se tady bodují básně, tak dík. 

Hele, já ti nadávat nebudu, podle mě to nemá úroveň, ale to co píšeš o Covidu mi vyrazilo dech. Mám známýho, kterýmu na to umřel tchán, pak kamaráda, kterýmu ta nemoc zchromila úplně zdravou, mladou a krásnou ženu, prostě v mým okolí je spousta lidí, komu ta nemoc buď někoho vzala, nebo zmrzačila, tak se nesmíš divit, že když si přečtu ty tvoje litanie - ani nevím, kdes to všechno vlastně posbíral - tak mi to trochu hnulo žlučí, no. 

...

Aha, už tě začínám chápat, jak to myslíš. 

"Chceš pravdu" znamená "Tady mluvím jen já, a o tom, čemu věřím se nediskutuje".

"Myslící lidé" znamená "Ti, kteří souhlasí s j.f.juliánem"

"Zpovýkanci" jsou všichni, kdo se s tebou opovážili nesouhlasit

a konečně "zkušení lidé, kteří vidí dál", to jsi zase ty. 

Škoda, že Hitlera už svět jednoho měl, ty bys tu fušku zastal taky, člověče. Jestli máš takový ten neurotický pervitinový třas v ruce a jestli kážeš cholerickou fistulí, tak by ti stačilo si jenom přimalovat knírek, hehe. 

Takže jsi mě jako správný myslící člověk zakázal, smazal moje příspěvky, aby neředily zbytečně ty tvoje fantasmagorie, a teď jsi zřejmě spokojený. Tak to ti musím pogratulovat!

29.10.2021 21:48 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

j.f.julián - no hele, musím říct, žes mě překvapil. Nadávalo mi už hodně lidí, na to jsem zvyklý, ale málkdo při tom jedním dechem uznal, že se mu líbí moje verše, to chce mít určitou sebekontrolu nad vlastní zuřivostí, a to já zase oceňuju. Dokonce jsi mi dal i ten tip, kterými se tady bodují básně, tak dík. 

Hele, já ti nadávat nebudu, podle mě to nemá úroveň, ale to co píšeš o Covidu mi vyrazilo dech. Mám známýho, kterýmu na to umřel tchán, pak kamaráda, kterýmu ta nemoc zchromila úplně zdravou, mladou a krásnou ženu, prostě v mým okolí je spousta lidí, komu ta nemoc buď někoho vzala, nebo zmrzačila, tak se nesmíš divit, že když si přečtu ty tvoje litanie - ani nevím, kdes to všechno vlastně posbíral - tak mi to trochu hnulo žlučí, no. 

...

Aha, už tě začínám chápat, jak to myslíš. 

"Chceš pravdu" znamená "Tady mluvím jen já, a o tom, čemu věřím se nediskutuje".

"Myslící lidé" znamená "Ti, kteří souhlasí s j.f.juliánem"

"Zpovýkanci" jsou všichni, kdo se s tebou opovážili nesouhlasit

a konečně "zkušení lidé, kteří vidí dál", to jsi zase ty. 

Škoda, že Hitlera už svět jednoho měl, ty bys tu fušku zastal taky, člověče. Jestli máš takový ten neurotický pervitinový třas v ruce a jestli kážeš cholerickou fistulí, tak by ti stačilo si jenom přimalovat knírek, hehe. 

29.10.2021 18:35 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

j.f.julián - no hele, musím říct, žes mě překvapil. Nadávalo mi už hodně lidí, na to jsem zvyklý, ale málkdo při tom jedním dechem uznal, že se mu líbí moje verše, to chce mít určitou sebekontrolu nad vlastní zuřivostí, a to já zase oceňuju. Dokonce jsi mi dal i ten tip, kterými se tady bodují básně, tak dík. 

Hele, já ti nadávat nebudu, podle mě to nemá úroveň, ale to co píšeš o Covidu mi vyrazilo dech. Mám známýho, kterýmu na to umřel tchán, pak kamaráda, kterýmu ta nemoc zchromila úplně zdravou, mladou a krásnou ženu, prostě v mým okolí je spousta lidí, komu ta nemoc buď někoho vzala, nebo zmrzačila, tak se nesmíš divit, že když si přečtu ty tvoje litanie - ani nevím, kdes to všechno vlastně posbíral - tak mi to trochu hnulo žlučí, no. 

29.10.2021 16:50 K dílu: CHCEŠ PRAVDU? aktualizuji 23.12. 21 Ponocnej Venca

Co to plácáš, člověče nešťastná? Fauci ještě nebyl usvědčen, to jenom republikáni, konkrétně Rand Paul, který by měl sám sedět ve vězení za účast na zločinném pokusu Donalda Trumpa na americkou demokracii, vyhrabal na Fauciho dokument, který naznačuje, že Fauci financoval z amerických zdrojů čínský výzkum koronaviru právě ve Wuhanské laboratoři, údajně za účelem vývoje biologických zbraní. 

S tím, jestli vakcína na Covid funguje nebo nefunguje to přece nijak nesouvisí. Mimochodem, ve všech těch tvých blábolech jsem nenašel ani jediný důkaz na důvěryhodný zdroj, to znamená na lékařskou studii nebo na nějaký seriozní výzkum. Všechno to jsou spekulace bláznů podobných tobě samotnému. 

29.10.2021 14:03 K dílu: CHCEŠ PRAVDU? aktualizuji 23.12. 21 Ponocnej Venca

Teda Juliáne, jako ponocný jsem už viděl ledacos. Viděl jsem ministra zvracet v parku na Arbesáku, viděl jsem šikmooké jakuzáky jak je s poctami vítají v restauraci U Holubů u Anděla, než jí vymetla policie, a mám pocit, že jsem na Bertramce jednou na chvilku, jen na maličkou chvíli zahlédl opravdického ducha - ale to se mi možná zdálo, to přiznávám. 

Ale tolik nesmyslů, kolik ty jsi tady natláskal na jedno místo, to se přiznám, to vidím poprvé. 

Člověče, že se nestydíš, vždyť ty věříš všemu, co se hodí do té tvojí slátaniny, a to, co jí vyvrací, prostě ignoruješ! Máš pocit, že jsi objevil Ameriku, že znáš tajemství, který se někdo snaží zatajit, ukrýt, nebo co, a při tom by se té tvojí zmatené "Pravdě" smály i děti ze základky!

29.10.2021 12:32 K dílu: Kryštof Ponocnej Venca

A tak jo, tohle vysvětlení beru. Tak se měj!

29.10.2021 09:36 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

Fusko, když chceš něco říci, proč to neřekneš tak, aby tomu ostatní rozuměli?

Theo, překvapuje mě tvoje zmínka o základní škole a o tom, že tě druhý verš "vyhodil z děje". Díval jsem se na některé tvoje verše, a získal jsem pocit, že se tvorbě pro základní školu věnuješ systematicky, takže bych očekával více pochopení, ale nevadí, zřejmě jsme se nějak minuli. Díky nicméně, že ses tu stavila.

29.10.2021 09:31 K dílu: Kryštof Ponocnej Venca

Podle mě tohle vůbec není báseň, ale šest oznamovacích vět zapsaných netradičně do sloupečků, přimlouval bych se tedy spíše za prozaickou formu.

Proč to není báseň? Protože se autorka nevyjadřuje básnickými výrazovými prostředky. V celé "básni" jsem našel jedinou metaforu, a to přirovnání dětské duše k motoru, kdo kterého lze nalít chladící kapalinu - dře to, ale jde to, nicméně na báseň to je málo. 

To si neber nijak zle, Theo; vidím, že své čtenáře sis už našla. 

29.10.2021 09:31 K dílu: Kryštof Ponocnej Venca

Podle mě tohle vůbec není báseň, ale šest oznamovacích vět zapsaných netradičně do sloupečků, přimlouval bych se tedy spíše za prozaickou formu.

Proč to není báseň? Protože se autorka nevyjadřuje básnickými výrazovými prostředky. V celé "básni" jsem našel jedinou metaforu, a to přirovnání dětské duše k motoru, kdo kterého lze nalít chladící kapalinu - dře to, ale jde to, nicméně na báseň to je málo. 

To si neber nijak zle, Theo; vidím, že své čtenáře sis už našla.  

 

28.10.2021 18:57 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

Díky za vřelé přivítání. Já jsem vděčný za všechno, ať je to bílé, nebo černé, i když, jak už jsem říkal, tíhnu spíš k nočnímu přítmí. Z prudkého slunce mě doslova bolí oči. 

28.10.2021 01:56 K dílu: Smíchovské nokturno Ponocnej Venca

Ďábel tedy rozhodně nejsem, ačkoliv dobrák od kosti asi taky ne. Je mi líto, že se ti závěr nelíbí, Luzz. Já jsem s ním spokojený, a tak na něm asi nic měnit nebudu. 

Nahoru