02.05.2006 23:39 |
K dílu: 6. 5. 6. r. Večer autorského čtení
|
Crowley
|
hele moh bys prosimtě všude přestat cpát to "s"? děsně mě to irituje.
|
03.04.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Bože, kam zmizely tvoje miniatury?! Ty chceš abych se rozplakal, proč jsi to udělala?
|
27.12.2004 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Nebo Lyrykovi..? teď nevím..
|
27.12.2004 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Poslyš, superskvělá sbírka. Škoda, že se nedá dát do oblíbených jako celek. Asi budu muset něco napsat Lyrikovi ...
Měj se a určitě ještě brzy přijdu na návštěvu
Crw.
|
07.12.2003 00:00 |
K dílu: Típci třetí doby
|
Crowley
|
No tak tos mě pobavila, skvělej je hlavně ten nadhled...T*
|
06.01.2005 00:00 |
K dílu: Poslední halucinace
|
Crowley
|
forma: 0, není co kritizovat
rýmy: formou asonance (což je ale dobrá vlastnost)
obsah: asociační, obrazy, ale přitom má osu. Dojem, který ve mně vyvolala je příjemný, skoro nic bych v ní neměnil
líbí
obsah se dá kritizovat jen těžko, strašně záleží na osobním pohledu, každý si z tohodle může odnést nějaký jiný obraz. Myšlenku už hůř
Chápeš co myslím hlubší kritikou? nemusí být dlouhá ani chválící, ale jasná
to ta tvoje nebyla ani v nejmenším. Za jakýkoliv přínos, byť i negativní kritikou, která mi něco poví, jsem vděčný.
Nemám potřebu se hádat, ale chci, abys mě pochopil.
To cos napsal pod mým dílem tam nemá co dělat
crw
|
06.12.2003 00:00 |
K dílu: Co znamená svět?
|
Crowley
|
Ahoj Maskáči :-)
Tahle báseň se mi líbí, nejen Ty občas zahazuješ světové sbírky!
Ale je to taky kvůli tomu, že se člověk za každou větou díky otazníku aspoň na chvíli zastaví a dojde mu její obsah. - narozdíl od Tvých předešlých básní, které člověk čte jednolitě a nad máločím tak má šanci se víc zamyslet a pochopit.
Forma dělá hrozně moc, toť má rada!
Crw.
|
06.12.2003 00:00 |
K dílu: Vítr
|
Crowley
|
Takhle lehce popsanou lásku nějak neumím zhodnotit, je v tom hodně poetiky, ale já tyhle věci radši veršuju z té druhé stránky...
Ovšem nepochybuju, že báseň je povedená a určitě se bude líbit.
|
06.12.2003 00:00 |
K dílu: "Nepotřebná slova"
|
Crowley
|
Kategorie "Jen tak pro radost" - to je můj názor...
Myslím, že jsi krásně vystihl pocity mnoha snah básníků
Tahle ja ... milá! T*
|
20.12.2003 00:00 |
K dílu: Postelová
|
Crowley
|
Když jsem psal svoje "Láska na jednu noc", měl jsem před sebou úplně stejný obraz jako teď...tphle dílo vystihuje spoustu mých vidin. Do třetice všeho dobrého :-) : T*
|
24.11.2003 00:00 |
K dílu: Odpusť mi
|
Crowley
|
pokud stojíš o hlubší kritiku tak ... jo... JO... je to dobrý... T
|
16.09.2003 00:00 |
K dílu: Nad i pod vodou
|
Crowley
|
Krásný cit pro vystižení chvíle..
rozhodně s *
|
16.09.2003 00:00 |
K dílu: Tenhle rok je nějakej divnej
|
Crowley
|
...nevěřili, ledaže bys byl sjetej po houbičkách.
Ovšem za to, že jsi mě svým dílkem varoval před možnými následky užívání psychotropních látek, jednoznačný tip...
|
23.01.2004 00:00 |
K dílu: Ko(u)ření života 1/ pro muže
|
Crowley
|
Díky Terezko (7), jsem rád, že se líbilo... jestli chceš, tak spolu někdy zajdem, když se tak stydíš :-)
|
15.12.2003 00:00 |
K dílu: Ko(u)ření života 1/ pro muže
|
Crowley
|
815_0: Nejsem na tom zas tak špatně, jak by se mohlo zdát :-)
(vzpomeň si na děti v Africe...??)
|
15.09.2003 00:00 |
K dílu: Po(s)lední iluze (vyhráváš?)
|
Crowley
|
nebereš halucinogenní drogy??
nebo je tady berou všichni kromě tebe??
nezbývá než si TIPnout...
|
15.09.2003 00:00 |
K dílu: To je marné...
|
Crowley
|
Jak už jsi jistě poznala, s tímhle stylem já nemám problém se ztotožnit...zvlášť když je to velmi povedeně podané...což rozhodně je! T
|
15.09.2003 00:00 |
K dílu: Zoufalost
|
Crowley
|
Tak tahle se mi líbila! první slůvka upřímné chvály...
|
20.12.2003 00:00 |
K dílu: None sense
|
Crowley
|
Chytit nový dech...jo, potřeboval bych...stejně jako přežít vlastní smrt, abych si vážil toho, že i když necítím, tak žiju.
Jestlis tím myslela tohle, pak upřímně přeju Šťastné a Veselé,
T*!
|
07.12.2003 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Tahle opravdu hodně působí, T*
|
20.06.2004 00:00 |
K dílu: Poušť
|
Crowley
|
Ale to je hezké a milé*!
|
10.10.2004 00:00 |
K dílu: Mise Noia
|
Crowley
|
Jo, moc dobrý, taky jsem hrál mafii a toho chlápka naprosto chápu :-)
( ten závod je fakt prekérní )
ne, to byl vtip. Líbí se mi, jak jsi to zpracovala - docela jsem se zasmál. T*
|
20.12.2003 00:00 |
K dílu: Sonet budoucího sebevraha
|
Crowley
|
Jedinou chybu vidím v tom, že to má být sonet a...(aspoň podle mě)...není. Ale nebýt toho, moc se mi líbí. T*
|
20.12.2003 00:00 |
K dílu: Sonet budoucího sebevraha
|
Crowley
|
Jedinou chybu vidím v tom, že to má být sonet a...(aspoň podle mě)...není. Ale nebýt toho, moc se mi líbí. T*
|
26.11.2003 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
šlo o výlev pudů.
|
22.01.2003 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Vůbec jsem to nečetl, ale tip za tu snahu, kterou jsi musel projevit při vkládání povídky na imaginární papír :-))) *
|
19.01.2003 00:00 |
K dílu: The Great Sensation
|
Crowley
|
Lidi tady ani nevěděj kolik v tom je pravdy!
|
12.09.2005 00:00 |
K dílu: Utopie jazzu
|
Crowley
|
nene Hrabě
v sukních
/zabořený/
že tys ho v tý době četla...
Hrábě v sukních vomotaný, těžce po schodech se valící, hrany násadou hanící, tvrdě dopadly. A pak přišla sestřička a donesla jim velkou bílou tabletku. Poděkovaly a řekly: "
|
11.09.2005 00:00 |
K dílu: Utopie jazzu
|
Crowley
|
hmm*
Hrábě v sukních
zabořený :-)
|
14.09.2003 00:00 |
K dílu: Povaha Básně
|
Crowley
|
škoda! a já to dělal právě kvůli té poentě...
|
09.09.2002 00:00 |
K dílu: nasrat sráči
|
Crowley
|
Jako vždy v bezhlavé opozici! : TiP ...
|
08.09.2002 00:00 |
K dílu: Rút
|
Crowley
|
přsestožeb k většině nerýmovaných básní zůstávám kritický, tady to prostě nejde..TiP
|
08.09.2002 00:00 |
K dílu: Lov(e)
|
Crowley
|
tak trochu...ehm...šokující jmenovat se Amanda, ne?
:-)
|
08.09.2002 00:00 |
K dílu: Jak...?
|
Crowley
|
plnej kýbl díků!
|
08.09.2002 00:00 |
K dílu: rotvajler v krychli projímadla
|
Crowley
|
tato báseň byla.? sepsána podla skutečné události..
|
05.09.2002 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Tak to celkem odpovídá
|
08.09.2002 00:00 |
K dílu: Denně jednu ftákovinu C.
|
Crowley
|
To není blábol.
|
18.11.2004 00:00 |
K dílu: Láska na jednu noc
|
Crowley
|
Dík za kritiku i tip ( i když žádnej nepřibyl.. :-)
|
22.12.2003 00:00 |
K dílu: Láska na jednu noc
|
Crowley
|
huh, díky!
|
04.09.2002 00:00 |
K dílu: Láska na jednu noc
|
Crowley
|
marcela: jen aby ses nedivila...
Jeanne: Jaký jsem já podle sebe nebo jak mě vidí ostatní?
|
04.05.2004 00:00 |
K dílu: potřebuji (první exhibicionistická báseň)
|
Crowley
|
No, jak říkala Landstromová, život bez bolesti nemá cenu..
t*
|
21.06.2004 00:00 |
K dílu: Hlavní diskuze klubu pražských písmáků
|
Crowley
|
Zdravíčko.
Klub je zařízený vkusně
ale venku
je hnusně..
Crw.
|
11.05.2004 00:00 |
K dílu: Hlídací děvky
|
Crowley
|
Tip + Nej.
Nerad zůstávám beze slov, ale tohle mi vzalo dech nejmíň na dobu mého připojení k síti...
|
24.09.2002 00:00 |
K dílu: Obět sekty
|
Crowley
|
I já vystrkuji růžky a TIPUJI tě na pěknýho cvoka:-)
|
18.09.2004 00:00 |
K dílu: Blázen pták
|
Crowley
|
perfektní!
tvůj styl se mi moc líbí.
stejně jako konec téhle básně, T*
|
10.02.2006 00:00 |
K dílu: Našel jsem svoje místo
|
Crowley
|
jedna z těch úplně nej
|
24.11.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
|
11.11.2005 00:00 |
K dílu: * Tipy písmáků *
|
Crowley
|
a já ti to budu kazit a těm dílům u tebe budu šoupat výběry..:-)))
|
25.01.2006 00:00 |
K dílu: Bílý muž
|
Crowley
|
/*/
|
11.09.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
VELICE VÝSTIŽNÝ NÁZEV PRO TO CO TU VYVÁDÍŠ ... :-)
|
08.12.2005 00:00 |
K dílu: Gándhí
|
Crowley
|
Ale ale, 32,88 let Mikuláši ?
zdá se mi, že poněkud klameš tělem..
|
13.09.2005 00:00 |
K dílu: Gándhí
|
Crowley
|
tak vidíš..:-)
|
12.09.2005 00:00 |
K dílu: Gándhí
|
Crowley
|
Ale ty bys to pak nenapsal, a když, tak bys už třeba nebyl objektivní. Doufám, že tě to tolik nevzalo..:-)
Jestli ano, tak si ti omlouvám, nebyl v tom žádný škodolibý úmysl a navíc bylo jasné, že se to dříve nebo později dozvíš. Měl jsem pocit, že kdyby ses to dozvěděl ode mě, vyznělo by to zjištění asi o dost jinak...
|
11.09.2005 00:00 |
K dílu: Gándhí
|
Crowley
|
Lituješ toho, když víš, že jsem to já ?
|
11.09.2005 00:00 |
K dílu: Gándhí
|
Crowley
|
ty mě máš normálně zcela bezdůvodně nerad..
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Gándhí
|
Crowley
|
no jo, co bys po mně chtěl, sem jenom blbej student. :-)
|
10.09.2005 00:00 |
K dílu: Gándhí
|
Crowley
|
jen jestli to bylo na férovku..:-
)
Em: taky bych s tebou chtěl chodit do třídy..:-))
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
lepší než předchozí*
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
No tak mě pouč :-)
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
to neříkám, říkám, že ten boj východ vs. Německo by proběhl tak jako tak. Ta touha po moci, to bylo směrodatný, ne režim.
Ta smlouva o neútočení byla naopak velmi jednoduchá. Zásadní body byly Polsko a neútočení výměnou za něj, nic složitého v tom nevidim.
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
Tak, komunismus je se státem teda neslučitelnej. U nás je komunistická strana. Pokud je to pravda, není trochu paradoxní, že se nechává volit, i když je se státem neslučitelná a protipolitická ? A pokzd to tak není, proč si teda nechali to komunistická v názvu strany ?
Se zbytkem souhlasím
Bez SSSR by tu bylo Německo? Bez Ruska by tu bylo Německo.
To nezáleží na tom, jakej režim v Rusku zrovna byl nebo nebyl, bojovali by i kdyby nebyli komunisti, tam šlo o moc nad Evropou, ne o to, že jsou proti sobě jen politicky. Nehledě na tu počáteční spolupráci :-)
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
Odpovím později, musim jít..
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
Bez toho, abychom sjednotili svoje měřítka na levici a pravici, je teda naše komunikace asi dost zabržděná...
Někde jsem ti vysvětloval, jak je celá naše politika posunutá doleva a dokazoval ti to na tý rovnováze a zdálo se mi, že jsi to pochopil. A teď mi tu říkáš, že i v tý posunutý rovnováze je strana, která je i bez toho nalevo, nelevicová...tak já nevim.
Ty komunity jsou úplně mimo hodnocení orientace politiky a "naši" komunisti rozhodně nemaj jejich vize. Tyhle skupinky možná ukazujou možnosti, který jednou budou moct bejt realizovatelný a bejt jistou alternativou vývinu, ale zatim jsou právě natolik alternativní, že se nedaj srovnávat s programem nějaké strany...ty hodnoty jsou neaplikovatelný na lidi, který do toho stavu prostě nedorostli.
A tu otázku mi opět nikdo nezodpověděl...protože na ni odpověď ani neexistuje, žádnej zavedenej komunismus nikdy neuspěl.
Máš pravdu - díky té násilnosti. Až jednou lidi dorostou do stavu, že ho bez vyjímky přijmou dobrovolně, pak jako systém může být ideální, ale do tý doby (jakože to se nejspíš stejně nestane nikdy) je to právě jenom ta teorie, kvůli který už popadalo hodně hlav (a přesto se o ní pořád někdo pokouší)
Má vůbec cenu tolika životů, který kvůli ní padly?
Já myslim, že ne.
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
To cos napsal o pravici a levici není pravda - ČSSD je levicová strana, vládne tady a stejně máme ekonomiku takovou jaká je..
|
01.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
Den ještě neskončil...:- ) ) )
je mi blbě, jdy zvracet
tak se tu zatim měj(te) hezky
|
01.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
raul - hele, lidi se bavěj :-)
aspoň nečuměj na Velkýho bratra, můžu si vybarvit modrý okýnko za dobrej skutek..
|
01.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
Feo - zopakuju ti tu zásadní otázku, doufám že odpovíš. Těch dobrých argumentů je mraky, ale nejlepší je obrátit se na realitu.
Ukaž mi fungující komunistický režim, který není založen na násilí a strachu lidí z jeho vlády.
Vyčtené nereálné teorie jsou na velké hnědé lejno, když nefungují.
|
01.09.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
Havranko, nemůžu nereagovat....
1. přečti si co jsem psal kousek nad tebou, ohledně této "vážné diskuze"
2. co sem proboha sereš ty dějepisný kecy, nikoho nezajímá, co všechno jsi přečetla. Velice mě naopak zajímá, jestli jsi na tuto debatu reagovala s prvotním zájmem obhájit komunismus nebo si daleko spíš nahonit ego zveřejněním své sady cizích slov stejně jako obsahem vlastního čtenářského deníčku, který má ale bohužel s dnešní realitou pramálo společného.
Proč tu proboha řešíš toho Lavoasiera?
proč asi...sorry, ale ta pózička z toho fakt úplně smrdí
A co má bejt tohle ? :
"Ideologie toho systému, který nazýváte demokracií potlačuje práva jednotlivců (komunistů) i skupiny (Komunistické strany) naprosto zjevně a to i ve svých zákonech."
Kdybychom v 89. nebyli zřejmě tak opilí tou vlnou demokracie, KSČM bude u nás na stejný úrovni jako NSDAP v Německu.
Zakázaná - a to z žádných primitivních antikomunistických (používáš dost hloupý a silný slova), ale naopak z naprosto racionálních - důvodů.
Komunismus jako systém nemůže bez násilí fungovat. Řekni mi, kde se kdy udržel za dobrovolného souhlasu lidí. Kde na světě existuje fungující komunistický režim, který není založený na hrozbě násilí?
Nehledě na ekonomickou stránku, o který jsem tady na Písmáku taky už psal a nechci opakovat, jak je ta centrální ekonomika oproti tržní pozadu a neschopná díky znárodněným podnikům uspět v konkurenci (pouze zahraniční, protože vnitřní ani nemá!). To vede obecně k snižování životní úrovně, která má sice mez, ale ta oproti dnešnímu stavu je několikanásobně nižší.
|
31.08.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
SoRRy Che, jestli tě to nějak urazilo. Upřímně se vlastně snažím jen tak trochu odreagovat před zítřejší sklizní....tohle je myslim fajn způsob jak se pobavit. V žaludku mi to neleží, prostě jsem si na to jen vzpomněl a přišlo mi to jako lepší námět k diskuzi, než ostatní nápady, protože na tohle téma se vždycky chytnou zaručeně všichni :-)
Spolu už to máme celkem probraný, není to tu kvůli tomu, že bych chtěl potvrdit svoji pravdu - to by ta otázka musela být položena o dost jinak, ne tak účelově - neboj se, vím to (mohl sis všimnout, že vůbec nezasahuju do debaty)
Na druhou stranu, když o tom tak píšu, začínám mít trochu chuť to znovu otevřít...:-)
ježiš to už radši ne...nebo...
ne kašlu na to, nejdřív až odmaturuju
Ty žlutý kritiky měly skoro až agresivní nádech...doufám, že tě to moc nevzalo :-)))))
|
31.08.2005 00:00 |
K dílu: Je KSČM demokratickou stranou ?
|
Crowley
|
Fea: řek by ---
nech na pokoji ten popel
než
proměnim tě v sopel
byl to velkej básník...
díky za názory zatim
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Vesmír jako hologram
|
Crowley
|
avi
|
02.09.2005 00:00 |
K dílu: Vesmír jako hologram
|
Crowley
|
Díky, sem taky pošlu další avi.
Zajímavý, ale neni to na jedno přečtení jako jsem to udělal teď...
Taky se ptám Ewonneho na něco víc, jestli ví
|
22.08.2005 00:00 |
K dílu: COPPENHAGEN CALL-GIRL
|
Crowley
|
Sorry, ale já to úplně nepochopil...celou dobu si nejsem jistý, jestli povídání o mamince je od maminky nebo od té holčičky..
je to dobře napsaný, ale obsahově -právě možná kvůli nepochopení- se mě to nedotklo až tolik.
Ta sbírka a povídky z ní mě vzaly víc
|
01.08.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
že by se už i na Slovensko dostala společnost Doktora Krásy?
divadlo amatérský, ve kterym král jezdí pořád v nákúpnim košíku
Je to bezkonkurenční barevná prdel
(to divadlo)
/ta báseň taky:-))/
|
22.08.2005 00:00 |
K dílu: Kde je smysl umění ? (literatury)
|
Crowley
|
cha, pořád říkám, že si brzy dost lidí uvědomí přehnanost índividualismu v dnešní době a možná se opět najde strana, která bude usilovat k přehoupnutí ke kolektivismu.
ne že by bylo tolik o co stát
jen mě to potěšilo
umění samotné já taky nepokládám za slabé bez odtržení se od náboženství - zvláště, když se od náboženství neodtrhlo, to naopak náboženství se změnilo - z víry duchovní na materiální.
ten článek mi nepřijde zas tak objevný, pokud bych ho přeložil do kratšího významu, Bergmann kritizuje jako všichni ostatní tu komerci, protože nic jiného to umění nekazí. Dokonce ani ten individualismus, ten mu spíš pomáhá. A smysl umění?
pro mě je to otevírání očí někomu - jiný pohled, než ten vžitý, uvědomění si reality z různých úhlů.
jojo, Cizinec
když jsem ho přečetl, miloval jsem Camuse za to,že si nemusim připadat sám a to co mam v hlavě neni ojedinělý
|
21.07.2005 00:00 |
K dílu: i bez líbání
|
Crowley
|
tak to jsem s kritikou předčasně přestřelil..*!
|
13.07.2005 00:00 |
K dílu: Stomatologicky řečeno
|
Crowley
|
*
|
18.07.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
ta by se na záda nevešla :-)
|
24.06.2005 00:00 |
K dílu: Kalhotky vs. tanga
|
Crowley
|
To seš ty tam nahoře?
Pokud ano tak tě musím se zármutkem upozornit, že máš nedostatečně vyvinutý penis.
|
22.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Tohle mám v sobě denně, ale nikdy to ze sebe neumím pořádně dostat. Závěr je jako zpomalený film oproti tomu pohybu předtím, to ho umocňuje. Pěkný*
|
17.06.2005 00:00 |
K dílu: Momentka
|
Crowley
|
znáš to
potrefená husa...
|
16.06.2005 00:00 |
K dílu: Nemluvnou
|
Crowley
|
Neudržel jsem při četbě koutky úst dole, moc se mi líbí, krásně lehká (zvlášť ta poslední věta)*
|
09.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
minim_sladkyj
|
19.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Jsem rád, že tyhle pocity začíná mít čim dál víc lidí
(myslím dnešní dobu)
|
01.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
StvN narazil na podstatu věci.
Ale láska je láska, tak jaký kecy ne? :-)*
|
02.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Ahoj, taky bych se rád konfrontoval..:-)
nick Crowley (hlavní strana) a nick G_B_Show (pouze sbírka)
|
01.06.2005 00:00 |
K dílu: Váš názor?
|
Crowley
|
Zbývá poslední otázka...
|
01.06.2005 00:00 |
K dílu: Váš názor?
|
Crowley
|
asi začnu používat tvojí verzi, je o dost originálnější :-)
a nebo bych mohl vymyslet svoji, když už jsme u té originality
třeba:
jeden za milióndvěstěpadesátosmtisícšestsetdvacettři
a druhej bez
dvou za milióndvěstěpadesátosmtisícšestsetdvacetpět
(doufám, že sis všimla a ocenila, jak podlézavě jsem přešel na tvůj způsob vysvětlení :-)
jo
to bude wono
|
01.06.2005 00:00 |
K dílu: Váš názor?
|
Crowley
|
mimochodem
prokletí
ví vo čem mluví
(zatimco já se jen tak hádám protože mě to baví:-))))
|
01.06.2005 00:00 |
K dílu: Váš názor?
|
Crowley
|
no jo, samo že to můžeš brát i takhle, záleží na tom, jestli bys to řikala ty nebo ta prodavačka :-)
jenže je známo, v jakém kontextu se přísloví říká a tak je nasnadě, že z těch dvou verzí musí být pravdivá ta 20-2=18
(takže se to pořadí slov zaměnit dá..)
(to je argument co..! :-)
|
31.05.2005 00:00 |
K dílu: Váš názor?
|
Crowley
|
Musíš to zadání napsat jinak :-)
pokud přiznáme že dvacet bez dvou znamená dvacet mínus dva pak je jasné, že můžeme říct (místo původního zadání):
Jeden za osmnáct a druhý za dvacet BEZ DVOU = 20 - 2 = 18
:-)))
vážná kritika!!
|
02.06.2005 00:00 |
K dílu: Štěstí
|
Crowley
|
Já spíš myslím nebo jsem měl z pozice čtenáře pocit, že lyrická místa se právě snažíš nahradit těmi klišé (jako kdyby ses snažil místo delšího lyrického popisu tu jeho intenzitu extrahovat do co nejmenších ale o to intenzivnějších obrazů - a tak klišé vzniknou, pokud nejsou vyloženě v originálním spojení).
Jestli byl tvůj záměr ohledně jejich použití skutečně právě jen zironizovat, pak jsem to takhle nepochopil. Zůstává pouze otázka, jestli je to špatně podáno nebo pochopeno :-)
A obojí není nic moc:-)
ale to už zase plavu v blbosti rozpitvaných detailů, které bych si před diskuzí nejspíš ani neuvědomil. Rozhodně to není nijaký problém, i když to tak možná vypadá, když se o tom tolik rozepisuju.
Vlastně musím přiznat, že ač mě ta klišé občas bacila přes oči, nebolelo to vůbec tak, jak by člověk čekal. Dokonce tam možná i jaksi patří...
Ale kdoví, že..? :-)
snad jedině Autor
|
02.06.2005 00:00 |
K dílu: Štěstí
|
Crowley
|
Já bych na šabloně střídání popisů a dialogů neviděl naprosto nic špatného, myslím, že to naopak přispívá čitelnosti.
Nevím nakolik o té povídce mluvit obecně a nakolik konkrétně - začnu konkrétně a dál uvidíme.
Nejméně třikrát se v povídce objevila jakoby notoricky známá scéna z filmu (žena na baru pijící panáky a říkající já si můžu pít kolik chci a kde chci apod.). Mě trochu mrzelo (ne vadilo!), že v těchto situacích nepřišel nečekaný zvrat, ale pokračovalo to naprosto známým směrem.
Ale nakolik je to na škodu nevím, jinak je ten příběh vykonstruovaný tak, že člověk buď nestíhá nebo nijak extra nedokáže odhadovat co bude následovat v linii děje a tak tyto "jistoty" možná působí i trochu uklidňujícím dojmem. Tvoří jakousi pevnou půdu pod nohama...ale to spekuluju, osobně bych tyhle situace zkusil vyřešit trochu nečekaněji nebo alespoň nějak osvěžit.
Ale to je už kritika dost velikých detailů.
Jenže co ti napsat přínosně kritického, když vím jak píšeš...je to čím dál tím těžší:-)
Připomínáš mi něčím Sartra (doufám, že budeš polichocen)
jediné, co bych ti možná ještě vytkl je ten igelitový pytlík poletující vzduchem. To je klišé jako blázen a máš ho i v jedné své jiné povídce (a možná i více) v podobě nafukovacího balónku. Tyhle obrazy podle mě už slouží spíše k ironizování, než k navození atmosféry.
Samotné zmínění Adama a Evy mi nevadilo, naopak mě navnadilo. Stejně je od začátku jasný příměr autor/bůh, tak proč nějak pozměňovat jména aktérů. Takhle je příběh o to atraktivnější, že člověku ihned docvakává vývoj biblických postav současně s těmi tvými a to ještě před tím, než to začneš sám rozebírat.
Této vlastnosti si u tebe vůbec vážím nejvíc (a obecně podle ní hodnotím svoji oblíbenost spisovatelů) - dokážeš člověku nasměrovat myšlenku na nějakou problemtiku, kterou si čtenář sám v hlavě přebere a chvíli po tom co skončí mu servíruješ svůj pohled čímž vzniká jakýsi pomyslný dialog
(miluju postmodernu:-). To u mě zvládal např právě Sartre, Kundera nebo Fromm. A společnost těhlech pánu bych si dovolil tvrdit, že už neurazí.
Na rovinu musím říct, že je mi jedno, jestli si vyberu povídku od nich nebo od tebe, protože mě nezklame ani jedno.
Vyčníváš tady, ale tím rozhodně nechci říct, abys přesunul těžiště svého publikování jinam.
A taky se chci omluvit, že jsem byl líný ti psát kritiky i u minulých povídek, přestože se mi líbily. Jsem zevl...
Tak tahle je i za ně.
Těším se na další věc, tvůj styl je mi čtenářsky velmi blízký
Crw.*
|
31.05.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Zas jedna u které jsem se rozplakal. (ne to kecám:-)
Ale připadá mi, jako by ses podle těch posledních básní trochu měnila. A vůbec to nevypadá špatně!*
|
27.05.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Havranko, a víš jak mluvíš? Úplně stejně jednostranně a zaujatě jako ostatní, ať hájí jakoukoliv stranu. To co napsala Nicollette platí pro Chrousta stejně jako pro Lyryka.
Já se pod článek podepisuju.
A taky myslím, že vybíjet si své revoluční a intelektuální ambice na soukromém literárním serveru je něco nadmíru zbytečného. Věřím, že kdyby ta diskuze neprobíhala tak zbytečně vyhroceně právě z těhlech malicherných důvodů, nebyl by problém se dohodnout. Vždyť probůh o nic zásadního neběží, tak proč do sebe všichni tak jdete...
|
10.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Tak to se rád přidám, ale chci znát předem cíl znesvěcení :-)
jak jsi mě dostal z pozice zastánce demokracie a omezování kapitalismu do pozice někoho, kdo tvrdí, že naše novin o Iráku tvrdí pravdu, to fakt nechápu :-)))
všiml sis, že máš zajímavou vlastnost nabalovat na jakoukoliv otázku problémy, které tě zajímají bez udání souvislosti? :-)
ale já to nevyčítám, mě se to hrozně líbí (protože to dělám taky, i když se snažim všelijak krotit).
Pak je z té nudné diskuze veselá hádka (se spoustou obrázků)
Samozřejmě, že nedošlo k omezení kapitalismu, protože téměř žádné silnější ... síly ... se o to ani nepokoušely. USA ani komentovat nemusím a v Evropě se čím dál více prosazoval volný trh kvůli sjednocení.
Nakonec ani ten samotný volný trh není špatná věc, jen ho ničí obrovské podniky (myslím, že konkurence na trhu neprobíhá úplně férově)
musíkm jít, dopovím jindy
|
09.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
našel jsem to na stránkách hare-krišny :-), dobrý ne?
a taky ti dám tip, ať je ten jubilejní ode mě
|
09.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Dá se představit demokracie bez kapitalismu?
Jestli vůbec, za jak dlouho?
A půjde to nenásilnou cestou?
Jaká pak bude její míra?
Není jednodušší a účinnější spirálu kapitalismu postupně omezit a ne dělat násilnou revoluci, která by ještě k tomu musela vycházet od politiků místo "zespodu" z vůle lidí, což nikdy není dobře?
Začíná to bejt na jedno brdo :-)
tak ti sem aspoň šoupnu obrázek :-))
|
22.05.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
moc krásná*
|
08.05.2005 00:00 |
K dílu:
|
Crowley
|
Nevím, nakolik je vaše profesorka puntíčkářská, ale té naší by to rozhodně nestačilo.
Ale předem doufám, že kritiku přijmeš v dobrém! :-)
Chybí tam chronologie (Baudeleire, Verlaine, Rimbaud), dal bych tam aspoň dvě nejznámější díla a na nich prezentoval jejich pohled na svět (Mršina nebo Albatros a Opilý koráb např.), kde jsou odkazy na tuláctví a hlavně v Mršině - což je stěžejní a naprosto ti tam chybí - prokletí básníci se snaží HLEDAT KRÁSU V OŠKLIVOSTI, viz už např. oxymorón (teď jsem se vytáhl cizím slovem:-) v názvu sbírky Květy zla.
Dál bys tam jako pikantnost mohla dát ten známý homosexuální vzah Verlaine/Rimbaud...
Důležité je také ovlivnění jednotlivých básníků a to, co po sobě způsobili.
Z Baudeleireho chtěl mít otec diplomata, ale rozepře do nakonec vyústili k cestě (za trest) do Indie na zámořském parníku, kde měl pracovat. Zde Baudeleire začal lnout k tuláctví, okusil hašiš apod. Ovlivnila ho především tvorba E.A.Poea, což je i na jeho básních, kde se mísí romantika s naturalismem (krása a ošklivost) často vidět. Ostatně Poea překládal asi sedmnáct let...
Naopak po těchto třech francouzích přišla vlna upřímné dekadence a asi její největší dítě BEAT generation. Všechny tyhle lidi spojuje okatá nekonformnost a tuláctví.
Taky bych ještě nezapomínal na Stéphane Mallarmého, který do téhle "skupiny" patřil a byl vůdčí představitel francouzského symbolismu - jeho verše mají za cíl navodit hudebnost, grafické členění celé básně i jednotlivých veršů pak výtvarný dojem. Dojem je zde to hlavní, na realitě nebo jasném smyslu nezáleží.
Sbírka Faunovo odpoledne
(Ale tohodle autora moc rád nemám..)
Crw.
|