01.08.2018 13:02 | K dílu: kacíř | Tym |
Zdravím Whitesnaku, ach ta tajemná zákoutí sylabotónického systému, je poměrně těžké na váš komentář reagovat aniž bych si nepřipadal jako povýšenec, ale zkusím to. Nesrovnalost na kterou narážíte není otázkou metra jednotlivých stop (1 TTTT 2-3-4 DTD) ale shody metra mezi jednotlivými verši nedá se tedy určit v jakém verši je první sloka napsaná (jak kacířské (o:). A v kontrastu s ostatními slokami to působí značne disharmonicky. Nepoužil bych sice slova jako dětinské (preferuji hravé) ani zhovadilost, ale to je pouhá formalita. S versologií jsem se samozřejmě potkal, jen mi pořád nikdo neobjasnil proč se v recitaci nutně držet běžných přízvuků a sem tam občas jazyk nepotýrat. Pokud je čtenář zběhlý ve formální nauce a vnímá disonanci jako formu vyjádření může črtnout paralely mezi formální, obsahovou stránkou věci a povahou či spíše rozpoložením autora. Děkuji vám za komentář budu se těšit na další pokud budete mít další výtky. Díky T. |
||
20.02.2018 21:08 | K dílu: Zhasni a neruš. | Tym |
Jak psaní tak interpretace poezie je věc extrémně individuální ale dokud nám přináší radost plní svou funkci perfektně. Přidám sem dvě věci, ve kterých se s tímto popasovávám svým vlastním způsobem (o: |
||
20.02.2018 21:07 | K dílu: Zhasni a neruš. | Tym |
Jak psaní tak interpretace poezie je věc extrémně individuální ale dokud nám přináší radost plní svou funkci perfektně. Přidám sem dvě věci, ve kterých se s tímto popasovávám svým vlastním způsobem (o: jiní nakonec slovaprázdná jsou jen takjako ti kteří je čtoucítíš to znovatak píšeš naopakněkteří zůstanou... jiní odejdou
odlesky je mi asi líto všechco nevidípoezii ve věcechvšude kolem nás jako rybaco k vyschlému pramenichodí pítje jen moje chybaže ji nedokáži zachytita teskno je mi z vás |
||
20.02.2018 20:49 | K dílu: Malé projevy lidskosti | Tym |
Oldjerry - Čteš to moc rychle (o: nech ty obrazy ať se víc míchají. Tvá verze chce dobře dopadnout, ta moje tak nakonec dopadne. Mě představa ženy nebo psa v hygienickém pytlíku velice baví (o: Snad bych tomu více napomohl "a svět zase je" Protože svět je stále lepší místo, dokud někdo chce aby byl. |
||
20.02.2018 20:33 | K dílu: rost-frei | Tym |
Děkuji za reakce, dovolím si reagovat na nadbytečnost či spornost hákového kříže. Pokud by zde nevystupoval, jednalo by se pouze o generickou tryznu. Orel je zvíře majestátní a vyskytuje se v mnoha národních, vojenských či heraldických případech. (Orel je symbol nejen německý, ale také americký či třeba moravský, ve vojenství je pak tento symbol prominentní jak u druhé i třetí říše). Teoreticky by stačilo zmínit wehrmacht jehož oficiální vznik je spojen s třetí říší, ovšem wehrmacht je dnes obecné označení spojené i se soudobou německou armádou. Ovšem zmíněním svastiky uvádím nadevší pochybnost o kterých padlých mluvím. Tento kus není oslavou třetí říše její ideologie či symboliky. Je to upomínka, že i ta největší zvěrstva v dějinách lidstva způsobil, světe div se, člověk. Ani vrazi nejsou pochováváni do neoznačených hrobů a i přesto se o vojácích třetí říše nemluví, přestože hrdinně bojovali s odvahou, nasazením a pokládali životy za svou věc. Jaká ta věc byla ? v pravdě o nic horší než věc rudoarmějců, ale to je na jinou rozpravu. Oldjerry to vystihnul v mnohem méně písmenech (o: umírat se nechce nikomu a je na živých aby na mrtvé vzpomínali. |
||
20.02.2018 19:26 | K dílu: Útočiště | Tym |
Zdravím a děkuji za reakci, útočiště je poněkud redundantní vzhledem k názvu ovšem, "ale moje" není pouze spontánním citovým prohlášením, je to akceptace reality která i přes svou nepřitažlivost JE. Vyznění je pak trochu odlišné, nejedná se jen o vizi budoucnosti kde chci být, jedná se stejnou měrou také o cestu k ní zkrze pot a bourací kladivo jehož filharmonie je jako úvodní znělka oslavné ódy, a i proto je útočiště zmíněno znovu, mohl by to být, byt, pelech, noclehárna, ale je to útočiště. Samozřejmě záleží na tom, jaké významy přikládáte tomu slovu. Snad proto je tak akcentováno. Díky T. |
||
20.02.2018 19:05 | K dílu: Ukrytý v poupěti | Tym |
Zdravím Jerry, v šuplíku toho je spousta, několik set, ale ne pouze miniatury, popravdě ovšem nejsem schopen rozeznat ty "kvalitní" od těch "nekvalitních". Pokud tě moje věci baví rád se podělím a uvítám reakce. Málokdo se zastaví aby hledal významy a tato miniaturka vyžaduje aby se člověk zastavil a zamyslel. Udělal jsi mi radost díky. T. |
||
20.02.2018 18:57 | K dílu: Okno v ránu | Tym |
Zdravím vás oba, děkuji za reakce na mou tvorbu. Snad mi odpustíte tykání nejsem vykací typ (o: @OJ vystihl jsi velmi přesně i můj vlastní postoj k tomuto kusu. @a2a2a děkuji za pochvaly ovšem dovolím si výtku, píšeš o důvěře ke čtenáři a jeho interpretačním schopnostem a s tím zcela souhlasím ovšem zárověň si dovolím nápovědu k interpretaci té kostrbatizující části, protože to je místo kde se "jednoznačnost" štěpí. Nastupuje mé vlastní hraní si s jazykem a jeho významy, nedělit -- zápor od dělit nebo také nedělit -- chovat se, nebo být v nedělním rozpoložení jako nápovědu pro čtenáře je hned na dalším řádku středa opět to může být vnímáno jako střed nebo také jako středa což implikuje rozmazanost času kde jednotlivé dny ztrácí smysl i hranice. Tedy ano, důvěra ve čtenáře je namístě, ovšem dlouhodobě se setkávám s nepochopením svých jazykových hrátek ze strany čtenáře. V nezanedbatelné části svých říkadel si hrají s jednotlivými interpretačními vrstvami a sem tam nechávám čtenáři nápovědy (o: |
||
26.07.2017 07:32 | K dílu: rost-frei | Tym |
Mezi Wehrmachtem a Schutzstaffel je velmi podstatný rozdíl,ale chápu, že stigma těch nejhorších si nesou všichni. Díky za podnět. T. |
||
19.06.2017 14:16 | K dílu: Tara | Tym |
Milý Květoni, jako jeden z mála místních, máš na mou maličkost onen blahodárný účinek prodlužování délky života. Tento konkrétní kousek ze zdál býti poněkud smutným a stoosmdesát fotek špinavého skla by mohlo hravě vést pluk světobolu. Naštěstí poslední dva odstavce navrátily do mé tváře nepříčetný škleb a do mých úst nesrozumitelné hýkání, ve kterém pouze věciznalí poznají smích. Díky T.PS já mám libelu v telefonu (o: |
||
06.06.2017 23:43 | K dílu: Chvála literatury | Tym |
Pointa přišla z Ameriky a byť vlastní útvar je bezesporu kvalitní opravdové výbuchy smíchu přišly až u komentářů. Abych parafrázoval klasiku své generace. Já spíš myslím že tady lidi málo Díky T. |
||
06.06.2017 16:10 | K dílu: Vrtochy | Tym |
Tak takhle dobře už jsem se dlouho nezasmál. Myslím že na KDM asi něco bude když jsi mi jenom psaním o něm náramě zvednul náladu. Vřelé díky T. |
||
06.06.2017 10:32 | K dílu: Taxi | Tym |
Díky za úsměv. T. |
||
31.05.2017 20:45 | K dílu: Banán s příběhem | Tym |
Banán s příběhem je naprosto skvělej. Díky za křeče v břiše od smíchu.T. |
||
31.05.2017 20:17 | K dílu: Návod na život | Tym |
Číst to stejně nebudu ale i tak díky. smrad Tym |
||
31.05.2017 20:01 | K dílu: ESC #42: Odblogení | Tym |
TY VOLE MICHALE, OCHOČUJ (o:psát můžeš i do šuplíku a Rút je možná všude plno, ale kdyby to tak bylo tak by byl na trhu kritický nedostatek okurek. @RimmerMoc příjemně napsané bavilo díky. T. |
||
31.05.2017 19:45 | K dílu: odklad | Tym |
Když to nemá pecky asi to nebude meloun nebo není dost zralý ale lidi dneska sežerou kdeco. Vlastně se mi to skoro vůbec nelíbí skoro. Mám rád když se do básně schová další báseň.Ráno budu dobrá, opakuješ naučenou větu....a tohle se mi líbí moc a má to sílu samo o sobě. Všechno ostatní mi přijde jako taková zbytečná cinkrlátka Díky T. |
||
31.05.2017 18:54 | K dílu: Na konci Máje | Tym |
Filip se před nejvyšším netřese. Nejvyšší je úplně vydřenej z ty hudby co mu hraje v hlavě protože ji taky slyší. Díky za vzpomínku. T. | ||
24.03.2017 12:05 | K dílu: Kamarádčoft | Tym |
Zábavně pravdivá story o jesence. T. |
||
20.02.2017 18:00 | K dílu: Postmoderní jeptišky II | Tym |
Psáno výrazně objektivněji než první díl. Úvaha již nepáchne mužským šovinismem ani jinou předpojatostí. Ovšem fakta jsou opět zcestná. Řeholní řády jsou stále aktivní i na území naší malé země. https://www.cirkev.cz/cs/rady http://www.sestry-nppm.cz/formace/prijeti-krok-za-krokem Smutnou skutečností naší doby, může být, že slyšet boha je mnohem těžší, než tomu bylo kdysi, ale není to tím že by mluvil tišeji snad jen tím, že je víc hluku. Zkus napsat úvahu na téma proč středověk nebyl dobou temna. Docela bych si jí přečetl. T. |
||
20.02.2017 11:41 | K dílu: Půlnoční pub | Tym |
Mně měsíc je dost jazykolam proč ne mi měsíc lépe se to vyslovuje. Pak snad Chuť tmy je zvětralá, bez jiskry a bez čepice. A nakonec na čepu se objeví.... (aba mi tady moc nefunguje baa se mi lépe čte díky tomu že 4 verš je dost dlouhý) Jinak pěkné, taková normální zavíračka v hospodě díky za úsměv T. |
||
20.02.2017 08:38 | K dílu: Chtěl jsem napsat báseň o sexu | Tym |
Chápu, nesdílím zcela tu myšlenku, ale poslední verš se mi natolik líbí že posílám úsměv. T. |
||
12.02.2017 19:23 | K dílu: Postmoderní jeptišky | Tym |
Výborné, už dlouho jsem neviděl tak zajímavě a zcela v zásadách mužského šovinismu rozvedenou větu "Zasranej liberalismus." Byť s premisou i se závěry zásadně nesouhlasím přečtení mi vyčarovalo úsměv na tváři. Díky T. |
||
10.02.2017 20:07 | K dílu: Chrám. | Tym |
Líbí, i když jako kacíř to pravděpodobně vnímám jinak než to bylo napsané. Díky T. |
||
10.02.2017 20:05 | K dílu: Obrancom hodnôt | Tym |
Buď je to xenofobní a to se mi nelíbí (i přes lehký tón) nebo se mi tam ztratila ironie a vlastně se mi to taky nelíbí. Smajlík za uja Orbána (o: PS: řemeslně dobré. |
||
10.02.2017 19:58 | K dílu: Werther | Tym |
Forma, ach ta forma. Určité záblesky poetiky zde jistě jsou. Byť nejsem příznivcem formálních pravidel tak tady bohužel nefungují až na vyjímky rýmy ani vnitřní rytmus. Se mnou nekompatibilní slovní skladba mi ani nepomůže při přednesu. Čti a piš, čti a piš časem to bude lepší. T. |
||
09.02.2017 00:22 | K dílu: Špitál | Tym |
Čtivé, nepodbízivé a pozitivní díky. T. |
||
08.02.2017 11:36 | K dílu: bytva s osudem | Tym |
Nelíbí, dyslexie není nepřekonatelný problém, ale nepovažuji ji za vhodnou platformu pro vyjádření. Jsem toho názoru, že zaznamenat myšlenky je zcela v pořádku. Ale redigovat vlastní tvorbu aby sečtělejším netekla krev ze zubů je minimálně slušnost. Samozřejmě lze považovat týrání pravopisu za formu sebevyjádření, ale jak jsem psal s tímto nesouhlasím a navíc mi to ani nesedí do celkového kontextu. Jako nahlédnutí za oponu reality pod vlivem omamných látek ok, ale jinak nic moc. |
||
08.02.2017 11:15 | K dílu: RÝMA | Tym |
Konec (posledních osm veršů) se mi nelíbí chybí mu humorný nadhled předešlých, ale jinak díky za úsměvy nebylo jich při čtení málo. T. |
||
27.01.2017 21:00 | K dílu: Netrpělivý | Tym |
Uff to se mi ulevilo už jsem se bál, že začne svítat a já se nevzbudím ale rozplynu jako poslušný stín (o: Díky za reakci T. |
||
27.01.2017 20:11 | K dílu: TOP 20 české literatury | Tym |
Ne, tohle téma není žádná prča, naprosto s tebou souhlasím. To že lidi málo čtou je ohraná písnička kterou poslouchal už Gutenberg. Myslím si že top x čehokoliv je blbost náklonost k literatuře se dosti těžko vštěpuje. Pokud tohle téma myslíš opravdu vážně myslím si, že jedinný (a velmi pracný) způsob je individuální přístup. Chce to poznat své žáky a doporučit jim díla na základě jejich zájmů. Kluk kterej má třífázový treninky asi nebude žrát krásný jazyk v poetické literatuře ale mohl by se mu líbit třeba Výstup na Eiger. Čili jedinné top 20 které má aspoň malilinko smysl je navrhnout každému svému žákovi individuálně jednu knihu a pak z toho udělat seznam pro celou třídu. Jedinný důvod proč jsem četl věci ať už české nebo zahraniční bylo moje skvělá češtinářka která chtěla slyšet můj názor. Často jsem si pak více odnesl ze vzájemného rozhovoru o knize než z knihy samotné. |
||
27.01.2017 10:25 | K dílu: Jak lépe porozumět Číňanům? | Tym |
Trocha xenofobie (jenom špetka) trocha politického antipopulismu (ať žije nenáviděný prezident) a trochu normální lidské hlouposti .... dvakrát ráno a po každém jídle pět kapek. Na poznávání cizích kultur není nic špatného. Velká část turistů je jak utržená ze řetězu nemá to nic společného s jejich původem ale s tím že jsou na dovolené a upoštějí páru. Jak moc ji upouštějí se nedá zjednodušit pouze na krajinu původu. Nakonec je to riziko podnikání a patří to k věci vždy lze nepronajímat nežádoucím hostům. (A ano pracoval jsem nějakou dobu i v pohostinství a o různých tělesných výměšcích sahajících po ramena vím svoje, dokonce jsem se z toho i přestal budit ze spaní (o: ) |
||
27.01.2017 10:25 | K dílu: Jak lépe porozumět Číňanům? | Tym |
Trocha xenofobie (jenom špetka) trocha politického antipopulismu (ať žije nenáviděný prezident) a trochu normální lidské hlouposti .... dvakrát ráno a po každém jídle pět kapek. Na poznávání cizích kultur není nic špatného. Velká část turistů je jak utržená ze řetězu nemá to nic společného s jejich původem ale s tím že jsou na dovolené a upoštějí páru. Jak moc ji upouštějí se nedá zjednodušit pouze na krajinu původu. Nakonec je to riziko podnikání a patří to k věci vždy lze nepronajímat nežádoucím hostům. (A ano pracoval jsem nějakou dobu i v pohostinství a o různých tělesných výměšcích sahajících po ramena vím svoje, dokonce jsem se z toho i přestal budit ze spaní (o: ) |
||
27.01.2017 10:12 | K dílu: protokolární bla blá bláááá | Tym |
Hystericky to na mě nepůsobí, spíš tak nějak nesourodě, ale frustrace už takové bývají že když máme potřebu psát o černých kokotech a nemáme koule na to psát o NBA všechno ostatní se jeví taky tak nějak špatně. Pojítkem nejsou jednotlivé obrazy či myšlenky, ale může jím být frustrace. Ostatně již Freud měl podivuhodné myšlenky ohledně léčby hysterie (o: nebo frustrace nebo tak nějak ((o: |
||
26.01.2017 09:21 | K dílu: Pásová výroba: Lesk | Tym |
Vlastně se mi to ani nelíbí, nemyslím si že ve fabrikách na auta dělají zkrachovalci a nelíbí se mi celkové vyznění, ale /príliš jemná/robota/pre robota/ možná ukazuje na skrytý význam, nebo je prostě jenom básní v básni a ta se mi líbí moc. T. |
||
22.01.2017 21:12 | K dílu: O CIGARETĚ | Tym |
Podivně sexuální, ale to jsou možná jenom moje frustrace. (o: |
||
22.01.2017 21:11 | K dílu: Mám bohatého muže | Tym |
Jak absurdně lživé a přece s pachutí pravdy. Ještě že se tomu dokážu usmát protože mám zvrácený smysl pro humor. Díky za úsměv. |
||
22.01.2017 20:56 | K dílu: Dlouhá míle | Tym |
Zamilovanost vyprchá někdy po týdnu někdy po letech, ale láska je jako oblíbená kniha kterou chceš číst stále dokola. Je ohmataná plná skvrn a oslích uší, některé pasáže už se nedají přečíst, ale to nevadí, protože zrovna takové znáš nazpamět. Možná mít rád je to opravdové milovat. |
||
29.11.2016 12:10 | K dílu: chci jet do Paříže!! | Tym |
Ten první odstavec je naprosto úžasný. Musím si najít ženu která mi omylem odnese šroubovák do práce. Tip za zvednutí nálady i když ty návraty do reality jsou strašné. |
||
28.11.2016 22:01 | K dílu: Pozdrav | Tym |
Děkuji za všemi smysly z celého svého srdce. |
||
19.02.2003 00:00 | K dílu: Kolona | Tym |
Kolona je zařízení na destilaci (rozdělení jednotlivých složek) ropy. (o: | ||
15.11.2002 00:00 | K dílu: 2:30 | Tym |
Lemurii si přečtu ale moje říkadla jsou hlavně vývojovým stupínkem za vyšším poznáním sama sebe T. Každopádně díky za ohlasy | ||
24.10.2002 00:00 | K dílu: Loď | Tym |
Shammane díky za upozornění a tobě tanganiko za zastání (o: | ||
11.11.2002 00:00 | K dílu: Studie křivek | Tym |
Dobrý (o: | ||
24.10.2002 00:00 | K dílu: *** | Tym |
Já jsem malej kluk (o: | ||
24.10.2002 00:00 | K dílu: Časová smyčka | Tym |
Proč se nazývat cvokem kdo nepochopil nepochopí a ostatním to násilné nepřijde. | ||
24.10.2002 00:00 | K dílu: Časová smyčka | Tym |
(o: | ||
29.10.2002 00:00 | K dílu: SPLYNUTÍ TĚL | Tym |
Pěkné, co dodat ? | ||
11.11.2002 00:00 | K dílu: | Tym |
Pěkné obsahem i formou | ||
15.11.2002 00:00 | K dílu: | Tym |
Děkuji za milé přivítání (o: T. |