Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seadvent
21. 07. 2000
4
0
6204
Autor
alina
Na zmrzlých ulicích
smrt číhá z každé kádě
váhy váhavě krčí rameny
budíky bezmocně lomí ručičkama
čas visí na vlásku
Smutek v nás přetéká jak moře v přílivu
Čekáme na příchod spasitele
Veverka: no, možná ....sedí opodál ..... a dívá se ...jak si "vystačíme" sami! :o)) ....kdož ví! ;)
Spasitel v nás…
To je asi to jediné místo, na které se (snad?) dá spolehnout…
A jsme-li součástí přírody, světa, vesmíru, pak tímto rouháním snad ani nepopírám Jeho všudypřítomnost.
Bůh neviděn jde s námi ulici – (i) my jsem ON.
Spasí nás? Spasíme se? Kdy si uděláme Konec Světa?
|||-_-|||
|||-_-|||
Navždy_Tvůj
04. 06. 2003
dík .......... když já se občas docela zatoulám :)) ..... ale nebojte ..... já taky nebojím!
Navždy_Tvůj
04. 06. 2003
V: a když už byla řeč o adventu ...... ale tahle už je docela nějakejch pár let stará ;)
JiKo, z jedné strany máš pravdu, na druhou stranu,... já věřím /či VÍM/, že ON tam je!
A jen tak naokraj, strašně moc se mi líbí jedno přísloví, které pochází snad již ze středověku:
"Člověče přičiň se a pánBůh ti pomůže"!!!!!
alina no to ano, tak vidíš, že první impuls musíš dát ty. To že ho prosíš není přičinění. To že začneš a on to pomůže je cesta.
btw: jsem atheista, ale ne bezvěrec. Můj názor je přes vše tu napsané jiný. Teď vycházím z tvé definice
Proč se člověk stále snaží dovolávat někoho kdo přijde a zachrání to tu? Když se budou dovolávat všichni, nepřijde nikdo. Je to jen a jen na nás co tu bude. Každý musí začít u sebe. Bez toho tu budem čekat ještě tisíce let než přijde spasitel, nikdo jím totiž ve své lenosti nechce být..
O vánocích se lidi "xichtěj" protože si zvykli na oddych o vánocích, oddych z válek všedních dnů. Tak si též oddychni ...
Tak jako pokaždé, líbí se mi, jak dokážeš zvěčnit okamžik, náladu, rozpoložení. Zase mě to dostalo, ale s teď s odstupem musím napsat cynickou větu: lidi jedí ryby od nepaměti. A i když je mi třeba líto nádhernejch králíků, nezabráním tomu, aby je můj strýc na statku pěstoval a zabíjel.
Rastine: co se týče požírání zvířátek, je mi z toho dost smutno a tiše doufám, že se mi někdy v životě zadaří stát se vegetariánem a nebýti ohavným alibistou, ale to u mne bude ještě nejspíše dlouhá životní pouť.
Jinak ale: byl to hlavně takový velký smutek nad tím, jak tak člověk vidí "ksichtit se" všechny okolo sebe i v nastálém čase vánočním.
Mahony: to je zvyk z dob, kdy zabíjením ryb a stromů neznamenalo nic špatnýho... věci se mění, ale zvyky zůstávají
juchůů, jdem upálit nějakou čarodějnici, vždyť zvyky zůstávají a výběr je dnes taaak veliký...
Ale, ale, nicko, a na co čekáš Ty?!! To pak musí být celkem smutné čekání.
Ještě, že je na koho čekat!
Mila(y) MM, ja v to pevne verim a doufam, ze doopravdy prijde. Jen si řikam, že z naši netečnosti a bezohlednosti musi byt nekdy moc zoufalej.
Mahoney,... protože lide jsou totalne nepoucitelni tvorove bez špetky ucty a lasky k životu jako takovemu. /viz předchozi řadky/
však já vim... to byla jen taková hloupá otázka... myslím že takhle hloupé otázky se nazývají řečnické :-))
ale stejně jsem rád za odpověď - je dobré to říkat všude a hodně nahlas (ne že bych si myslel že to pomůže, ale co kdyby náhodou :-))