Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senaivní báseň
09. 12. 2003
13
0
6571
Autor
Lasy
Rozplynul se
sen
pouťový bonbón na jazyku
Trhám kopretiny
v lednu
je zima
Jednou si řekla . . .
už ani nevím co
pomatuji si jen ten pocit,
že si to CHCI pamatovat CELÝ ŽIVOT
rozplynul se
na jazyku
společně s hořkou chutí sedativ, pozitiv a negativ
celý život
Zamračený_mnich
15. 04. 2004NIghtRunner
07. 04. 2004
Trhat kopretiny v lednu?:)
Jo, taky si pamatuju ty pocity, že tohle si budu pamatovat celý život.
A že se život rozplývá na jazyku s hořkou chutí sedativ, pozitiv a naegativ? Tak to je vážně dobrý!!
Putuje do nejoblíbenějších...
***
Romantická_dušička
14. 12. 2003
je to opravdu velmi zajímavé... Musím říct, že jsem si to párkrát přečetl než jsem se pustil do hodnocení, poněvadž je to dost křehká báseň a já jí prvním přečtením akorát rozlámal... musel jsem ji tedy opatrně vrátit do původního stavu. Moc se mi líbí: "Pamatuji si jen ten pocit, že si to chci pamatovat celý život"
Jediné co mi do básně nesedí je: "Trhám kopretiny v lednu." Je to sice pěkná ukázka oxymoronu, avšak zdá se mi omšelá... Naštěstí v díle netvoří hlavní roli... (mohla by se klidně odstranit)
proto si zaslouží 7,5/10... leč bez tipu, díky již zmíněné brzdě...
to Karbo:
Nedělám to rád, ale budiž - pustím se do výkladu vlastní básně, protože na téhle mi opravdu záleží:
zmíněná brzda - přečti si ji takhle:
trhám kopretiny
v lednu - stop -
v lednu
je zima - stop -
je zima - stop -
-----
nevím jestli se mi to podařilo dostatečně vysvětlit . . .
Lasy
Obávám se, že jsi nepochopil Ty mě.
Nelíbí se mi ten obraz "Trhám kopretiny v lednu", přijde mi to laciné... Omšelá básnická fráze... proto!! ne, že by snad kazil smysl... jde mi jen o ten obraz. Srozuměno??
No, zda se ze mame na jednu vec rozdilny nazor, ale uznavam, ze to neni nic zcela vyjimecneho a napaditeho . . .
Jen se mi ten obraz libil a napadl mne v tu chvili, kdy jsem to psal . . .
:o)
Lasy
mě zase napadlo tohle, když jsme to četl .c)) No nevadí... jsme tu přeci od toho, abychom si říkali, co se nám zdá a nezdá .c)) nebo ne?? měj se .c))