Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDívka jako krajina
10. 12. 2003
5
0
1635
Autor
Bakchus
Co vidíš, dítě, když zvedneš zádumčivé zraky
nad obzory ?
Snad totéž jako já ?
Jsme tolik stejní ?
Nebo vnímáš mnohem víc ?
A miluješ snad stejným citem ? –
Vždyť věty nemění před milenkami tvář –
a novou lásku vždycky stejně přivítáš
Chceš říci: Já nejsem všední jako vy a vaše padlá slova –
a zaplétáš se do osidel řeči, která Tvoji pýchu snadno zdolá
Zkus popsat nějakou vůni, nebo barvu květu –
marně zíráš na maketu
krásných vět,
jimiž je chceš ovíjet
výborné. snad neurazím malým přirovnáním - k otokaru březinovi (vždyť mému oblíbenému)
Ani neviem ako začať... Tých pocitov, ktoré vo mne Tvoje úvaha vyvolala, je veľmi veľa. Je mi blízke nielen Tvoje vnímanie krás milovaného, ale aj spôsob, akým ho vyjadruješ.
Už úvodná báseň skvele uviedla tématiku a aj samostatne by náporu kritík a kritikov určite odolala. Následný pohľad z balkóna na zimnú krajinu Tvojimi očami, popretkávaný filozoficko - prírodovednými :) postrehmi a zamysleniami sa, plynule prechádzajúci v citlivé (i citové) prirovnanie, ktoré dalo názov celému dielku a ústiace do vyznania pocitu šťastia z nájdenia sa dvoch blízkych duší... naozaj ťažko povedať, čo sa mi páčilo viac :) Ako celok je to potom o to pôsobivejšie.
Takže ... ďakujem za dotyk krásna :) ***
(pôvodne som Ti chcela máličko vytknúť dĺžku viet, ktorá trochu sťažovala čítanie, ale po tom, čo som si prečítala vlastnú kritiku, asi od toho upustím :) )
Mau: ďakujem za tip na pekné čítanie :)