Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoušť...
Výběr: Eilil, vesuvanka, Kid_A, Print
17. 12. 2006
60
47
11218
Autor
Day_light
Až příliš
pochopila jsem
jak se po zrnkách
sype krok
zadrhávající
o roztřesenou fata morgánu
promrzlých pouští
Nakažena zimomřivostí
chřadnu chladem
od pólu
Ledová krusta
do jádra písku zebe,
však dál
s žízní oázy
choulím teplo do not
a bez oblevy popraskaná
vrstvu za vrstvou
pod povrchem
usychám
47 názorů
Martas1985
09. 03. 2014NightStalker
30. 01. 2011zblblýptáček
09. 10. 2010Lady_clash
04. 08. 2008Predrag_Tomič
15. 06. 2008nonamebeast
10. 06. 2007
Zbora :-) signifikantní pro tento typ poetik je to prásknutí bičem za textem v podobě vyhroceného formálního podání pointy (podstrčeno na podnose), dál artistnost a "uměleckost" zalamování... to o čem Zbora mluví jako o novém trndu je příklon k civilnosti.. což může být ovšem jen estetické kyvadlo a formální model podobně viděné poetiky jako tato může opět zažít renesanci..
jinak tento text pro mě příliš prvoplánový a výrazově až moc "chtěný" čiže bez tipu.
Zelený_ráj
20. 12. 2006
Day_light: určitě není potřeba se omlouvat za něco, co jsi nezpůsobila :o) A naopak je, myslím, příjemné jednou za čas vytáhnout nějaké starší dílo.
...děkuju za kritiky, nicméně tohle dílko se tu nemělo objevit..jak jste si jistě všimli, je pár let staré a už dávno jsem ho zveřejnila..ale asi tak před půl rokem(při přechodu na nový Písmák), jsem v něm chtěla opravit jedno slovo a místo aby se opravilo hned, mi systém oznámil, že mi ho zveřejní až za půl roku..pak už to nešlo změnit... Tak se omlouvám, ačkoli za to nemohu, za tohle nedopatřetí a díky za návštěvu:)
Je zajímavé pozorovat, jak tento dříve tolik oblíbený styl psaní z literárních serverů postupně vymizel (nebo možná vymizeli jeho autoři). Dříve tu mělo každé třetí (lepší) dílo podobnou kostru. Podobné výrazové prostředky, podobný poměr slovních druhů.
Kolik je tu dnes autorů píšících podobně? Alimra, Craerassy (ale ony jsou už taky "jiné").....+ vždy pár talentovaných nových, kteří se časem většinou ocitnou v jiné pozici (většinou úspornější), nebo odpadnou.
Tak mě napadá, možná se pletu, že ony často znevažované literární servery zrychlují tempo, jakým se poezie (alespoň na nich) vyvíjí...to co stačilo před třemi, čtyřmi lety už nemá pro stálé onu sílu. Stalo se postupně vyčerpaným...a je tak žádoucí objevovat nové cesty...nová slovní spojení...využít motivy zase jinak. Názory několika dnešních reagujících jsou v tomto ohledu docela výmluvné.
člověk_který_není
17. 12. 2006
tak nevím
již to čtu asi potřetí a pořád se mi moc nedaří se chytit něčeho co by mě chytlo
mám pocit jakéhosi šroubování slov aby zněly
hra
ale poslouchat
mě taky nemusíš
asi napopáté se mi začala i docela líbit..
nevím.. asi je mi moc blízká - až příliš na tip
zvláštní
dablova_pani
13. 05. 2006Pablo_honey
16. 10. 2005
tady ji vnímám jako odcizení...nesmíš se na mě zlobit, já neumím kritiky, řídím se jen pocitem, ten je pro mě důležitý, i když se mohu mýlit...a děkuji moc...ty víš...:-)
*
Někomu opožděně...ale přece ...děkuji všem, že jste se tu zastavili...
citlivý psaní
krásný *****
fakt bych taky neměl co vytknout... taková zimo mřivá
l)evilIlive(l
17. 04. 2004
Ta pětatřicítka jsem byl já - nepřihlášenej, takže teď to snad ještě napravím...
Celá skvělá! Podle mne nic nechybí, nic nepřebývá. ....vrstvu za vrstvou pod povrchem usychám… tttt