Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdešla
Výběr:
27. 07. 2000
22
0
8351
Autor
Vio
Stínítko lampy ohořelé
v lednici kostra uzené ryby
na stole okurka kyselá
odešla, i když věděla
že dopouští se chyby
nechtěla zůstat déle
Snad měla trochu strach
ze mne a ze života
uzené ryby nemá ráda
všechno prý tady na ni padá
tenkrát, byla to sobota
nezvonil nikdo na poplach
Kam vedla pak své kroky?
z kuchyně ke dveřím
zůstaly otevřené
jako mé srdce oné ženě
vrátí se? - nevěřím
utekly měsíce a roky
uzené ryby nemá ráda.... to asi málokdo.... i když někdo si na nich zgustne ;o)
Psychopate, myslím, žes to nepochopil... není v tom absolutně nic konkrétního. Jen jsem se na základě konkrétních věcí snažil postihnout obecnou podstatu situace. 90 procent konkrétních věcí zde jsou čirá fantazie ;-)
ono to není zas až tak lítostivé, jak mne popíchlo na první čtení... spíš to vnímám jako konstatování za zavřenými dveřmi... což je mi spíš sympatický... a nejradši mám uzený makrely...*
Tohle nemůžeš myslet vážně jako báseň ! Otřelá slova vyplňují rámcové klišé... Je to na míle daleko za skutečnými básničkami,které máš v Písmákovi. Přeju přísnější sebemetr...
Báseň je krásná a zkušenost cenná.
Proč mě tak pokaždé naladíš, že mám pocit jako bych dokonale rozuměla...
J
Bezejmenny
25. 09. 2001
tak tahle je vážně nádherná! čtu jí už potřetí a pokaždý ji vnímám trošku jinak...
nech však srdce otevřené pro Lásku...ne k té konkrétní osobě, ale pro všechny další...zaslouží si to!
TIP je děsně málo!
Miroslawek
29. 08. 2000
ad chybování: každý mluvíme trochu o něčem jiném: Já o tom, jak si autor může být jist, zda odcházející VĚDĚLA že dělá chybu. Vaše postřehy nezpochybňuji.
působí... "uzené ryby nemá ráda"... maličkosti zabíjí i nejhlubší lásku
skoro mi vlítly slzy do očí
(*)
tip
ne kvuli kvalite (ackoliv ji nepopiram).
ale pro ten pocit. ktery znam.
ale... lepsi najit a ztratit, nez nenajit vubec.
v oči mi bije poslední verš první sloky "nechtěla zůstat déle" rytmicky by možná bylo lepší, vzhledem k předchozí části sloky: zůstat déle nechtěla.
Napoprvé se mi básnička vůbec nelíbila ( Jelikož jsem "mírně" zabedněný )...Druhé čtení lepší...Třetí ještě lepší...
Hmm tohle stojí za přečtění takže zase s
P.S. To zas budeš samou pýchou U pařeza lítat až do stropu, co ?
Souhlas Břízou, ale stejně jako Sidi. Občas to tak vážně je. Ale Vio, není škoda ty dveře úplně zavřít? Třeba jednou bude potřebovat vejít.
Jo, Tip je jasnej.
hmmm ! tak tohle je velice krásné ! Začátek přímo obrazový (připomíná zátiší s jampou, okurkou a kostrou ryby - přímo to vidím...) se rozvíjí do elegantních a inspirovaných veršů, originální metafora s otevřenými dveřmi a srdcem a nazávěr skvělá pointa! Jediné, co mne trochu zarazilo je příliš jednoznačné tvrzení v první sloce "...i když věděla, že dopouští se chyby...". Rovněž i z důvodů metrických by bylo krásné "...že možná dopouští se chyby...". Ale to je jen nápad, který autorovi nikterak nechci podsouvat.
Vynikající báseň !!!
Mně to moc poetické nepříjde,ale dá se to císt, nic méňe bez velkých ambicí - text.
Souhlas s Břízou, začátek je skvostný.
Nesouhlas s Břízou, já taky kolikrát vím že dělám chybu a přece ji udělám.