Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZhluk buniek
Autor
zvedavec
Zhluk buniek
Zhluk buniek, tvoriaci spoločenstvo.
V kvetináči zasadený kvet. Sukulent.
Keď si ho zaobstarala, bol ešte maličký a úhľadný.
Potom niekoľko rokov rástol. Ale akosi stratil tvar.
Tak som sa rozhodla: obrežem ho, veď on znovu vyraší. Bude košatejší a nadobudne stratenú krásu. A naozaj, zobrala som do ruky nôž a rezala som. Tie odrezané halúzky mi ale bolo ľúto vyhodiť, nech ešte chvíľu žijú ... však na ich koncoch sú tie najkrajšie listy.
Dnes, po niekoľkých týždňoch, viem, že môj plán vyšiel. Dokonca aj s nepredpokladanými dôsledkami.
Naozaj mám pred sebou opeknenú rastlinu. Čo prežíva oklieštený život v hrsti zeminy v kvetináči ... ktovie, aký život ... život pre moje oko.
A dnes, po niekoľkých týždňoch vidím,
že nielen zhluk buniek v kvetináči sa po úkone prebral nanovo k životu! V nádobe, kde som vložila halúzky, sú nové životy! So samostatnými a silnými koreňmi.
Vytvorené menšími zhlukmi buniek, ktoré boli nie tak dávno pospájané vo vedno.
Bola to jediná rastlina.
Vyživoval ich jediný koreňový systém.
Cítia sa ako jediné spoločenstvo dodnes?
Alebo je to ešte stále jediná rastlina?
Rozmýšľam, ako je to s nami, ľuďmi? Pooddeľovaní, či len zdanlivo oddelení?