Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZádušní mše za Vánoce
Autor
SarahMarieSchwarz
Zádušní mše za Vánoce
Dav se rve nahoru a nebo zase dolu. Jezdící schody končí v nedohlednu a Nedočkavá do mne vráží, že snad nemám stát vlevo. Vlevo je totiž ona. V tom je ta potíž.
Dveře se zavírají. Anděl. Alespoň jeden Anděl ještě existuje a přesně tam vystupujeme.
Pod mostem je benzínka. Sebevrah čeká, až ji zruší, aby se o ni nepotloukl. Ale ne každej. Možná jenom já. Pod mostem je hospoda U Skokana. Skočte si na panáka. Za pět dní budou Vánoce.
Nevím, proč jsme zpívali Internacionálu. A potom ten krásnej spirituál o dítěti, jehož jméno zná i král. A proč na ulici? Byla celá rozsvícená kometou z umělotiny a my byli tři jako králové. Pak najednou všude kolem mně megdonald a někdo chtěl čízburgry. Ve dvě ráno dva předražený mrtvý čízburgry. Zakusovala jsem se do nich stejně jako ostatní. Zpívej haleluja. Ukončete výstup a nástup. On bude vládnout na věky. Sídliště. Koupelna. Košile, džíny, ponožky, trenky a urvaná mašlička na kalhotkách. Tichá noc. Svatá noc.
Za čtyři dny budou Vánoce.
Výkladní skříně otevírají svoje chlípné náruče. Je libo ruskou beranici? Bábušku s xichtem Putina? Vrchol nevkusu v jakékoliv jiné formě? Jsme tu pro tebe, bejbi. Nakupuj. Dělej! Rychleji! Ještě! Che na mne mrknul z trika.
Checheche!!
Za tři dny jsou Vánoce.
Dav se rve na všechny strany. Metro sviští kolem. Imitace vánočního stromku je ověšená něčím, co nesnesitelně bliká. Barvy se mění ve zlomku sekundy a já jim nestačím. Imitace domácího cukroví stojí o polovinu méně. Imitace úsměvu nezahřeje a imitaci života dnes seženete o 50% levnější. Speciální slevy!!!
Chci vypadnout. Zadarmo i za každou cenu.
Autobus staví na Zvonařce. Imitace Santa Clause mi chce podat ruku. Napal to do něj!
V parku je pusto. Zapalovač zablikal na cestu k jesličkám. Na Skleněnce jsou přesně tři volný židle. Já na jedné z nich. Sem na mě nemůže Santa, ani ten zatracenej Che. Jsi tu ty. Jsi tu se mnou, víš to?
Za dva dny budou Vánoce.
Narodila se v 7:50. Terezka. Tři kila a něco přes půl metru. Další Marie je máma a někdo další dostal šanci spasit svět.
Zítra budou Vánoce.