Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDětská nestálost
Autor
C_ensinka
Lucinka se probudila do pohádkového rána, plného příslibů. Vždyť dnes je přece Štědrý den. Dvakrát, třikrát se protáhla a zavrtěla ve své postýlce. Topení příjemně hřálo, a tak zkopala deku na koberec. Ještě ospale si přiklekla ke stěně a z kalendáře vyloupla poslední čokoládku. Mňam, mňam, Lucinka si pomlaskávala. Pohlédla k oknu a radostí vyskočila z postele. Sněží! Jak jen milovala sníh, tedy pokud jí nevlezl za bundičku nebo do rukavic a mrazivé štípání ji nepřipravilo o pohodlí. To se uměla rozčilovat!
Přistoupila k oknu a položila na něj ruce, zvídavýma očima hltala každý centimetr známé krajiny, která si nyní schovávala do sněhové pokrývky. Najednou ucukla, vzpomněla si, že maminka se vždycky zlobí, když prý matlá rukama po skle. Vykasala si noční košili nad zadeček a snažila se stopy po nezbedných ručkách zamaskovat. Moc se jí to nedařilo. Přitom si ale všimla krásných obrazců u rámu okna, které tam děda Mráz vykreslil. A sněhových vloček napadaných na parapet. Zdálo se jí, že slyší cinkání zvonečků a rolniček. Připadalo jí, jako by se odněkud ozývaly tenounké hlásky. Zmlkla a snažila se poslouchat…
„Fí ha! To byla jízda! V Německu jsem nasedla na studenou frontu a s větrem o závod se jsem přistála tady, úplně mi to pocuchalo moje ledové bodlinky,“ svěřovala se jedna sněhová vločka druhé.
„To já měla klid, vířila jsem vzduchem a měsíční svit nám k tomu do ouška šeptal příběh o Lauře, věru zajímavé povídání! Je to na dlouho, ale obleva nás snad v dohledné době nečeká, tak bych Vám ho mohla povědět, co Vy na to?“
„Ale jistě, jistě, jen do toho, já jsem do takových příběhů celá žhavá – jen abych se neroztekla, ha ha!,“ zakuckala se smíchy.
Lucinka už to déle nevydržela a otevřela okno. Do hrsti si vzala sněhový poprašek na parapetu. Tak moc si chtěla ohmatat to neznámé cinkání. Hlasy ustaly, sníh se rozpustil… Lucinka si nevěřícně koukala na ruce, jak mohla zapomenout?! Na rukou jí záblo a štípalo, utřela si je do růžové košilky s pejskem, co měla na sobě. Sedla si pod okno a náhle se rozbrečela. Nechápala to. Seděla a čekala, až ji někdo utěší. Sama se neuklidní.
„Lucíšku, tatínek přinesl stromeček, půjdeme zdobit, honem vyskoč z postýlky!,“ ozval se od dveří Lucince důvěrně známý maminčin hlas. V mžiku přestala plakat, zvedla se na nohy a utíkala ke dveřím. Uprostřed pokoje se zastavila, vrátila se k oknu a zavřela ho. To tak, pomyslela si, maminka by hubovala!
„Mamí, maminko a budu už moct věšet i ty velký červený ozdoby?,“ hulákala nadšeně s nadějí v hlase a už se vřítila s dětskou dychtivostí do obýváku.