Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSonet o otrhaným harlekýnovi
Výběr:
29. 07. 2000
6
0
2857
Autor
misan
Jednou večer cestou z kina
/vítr byl studený a trochu pršelo
u jedné z luceren jsem tě políbil na čelo/
potkali jsme harlekýna
Byl celej otrhanej Cáry z něj visely
zmámený rumem se kymácel po ulici
řeklas mi Podívej! Podívej na opici!
Kdo jste to božínku jakživi viděli?
V tom mě ten harlekýn odtáhl stranou
zašeptal Poslyš Nemáš na vybranou
Každá holka tě jednou odkopne!
Koukni se na mě Bejval jsem jako ty
žehlená košile Značkový kalhoty
Dopadneš stejně Ať chceš nebo ne…
hmmm, já si dovolím opačný názor, to zpracování, volba veršů, rytmika, ... ne, ne, ať se snažím, jak chci, tak tenhle sonet považuju spíš za nezdařilý, myslím, misane, že máš na víc, na mnohem víc, zkrátka a dobře... mám-li být konkrétní - volba výrazů, slov, jejich kombinace, rýmů, členění, interpunkce... přijde mi to jako záznam nápadu, kterej by se měl teprve předělat do něčeho, třeba do sonetu :-)
Přijde mi to strašně nesourodé a ke škodě věci
Jsou nesourodosti, který snesu (třeba hrušky s jabkama) a nesourodosti, který nesnesu (třeba zlatej kříž v bílém okně v jednom bytě v jednom paneláku v jednom nejmenovaným městě, na tý křižovatce u obchoďáku)
Já bych asi nebyla tak krutá, kdyby to nemělo tolik tipů a chvály. :-)
Ten nápad, zpracovat příběh včetně přímých řečí, vnitřní zloby někoho, kdo je údajně harlekýn, kdo pak všechno vidí černě, kdo ti věští zlou budoucnost... jo, asi to nemá vyvolat příjemné pocity, přesto všechno a nebo možná právě proto mi to přijde odbyté a na tvým místě bych tomu věnovala víc času.
Odpusť :-)