Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNálada
19. 01. 2004
0
0
1327
Autor
Zruk
Nálada
Nálada je pro básníka
důležitá věc.
Bez ní hřeb do rakve víka
zatluče se nakonec.
Slyšíš jenom rány duté
jak se snaží drápat ven
v rakvi z břízy podetnuté
trávit bude noc i den.
Přemýšlet jsi dávno měl
hledat štěstí ve světě
než jazyk tvůj oněměl
dvoukolák teď veze tě.
Lásku, tu jsi nehledal
city prý jsou pouhý kýč
hned tady, pak opodál
hrobař v zemi noří rýč.
Tak se nediv, zůstaň tam
odkud vrátit nedá se
nebudeš tu chybět nám
svět neztratí na kráse.
Nevím, co je nevybroušeného na rýmu "hledat štěstí ve světě -
dvoukolák teď veze tě", pokud mám minimální cit pro rytmus, tak považuji rým za naprosto pravidelný, vyjma první, úvodní sloky, kde je rýmové echo. Kdo nepochopil smysl, může tvrdit, že je to banální námět. Zkuste si přečíst Gellnera, jestli považujete vybroušenost rýmu za to nejpodstatnější. A já nejsem Nezval, abych psal rýmy přes půl stránky. Dovolil bych si tvrdit, že vy nejspíš také ne. Kritika, že to chce "něco víc" je jedinečná. Děkuju.
Navždy_Tvůj
19. 01. 2004
v záhlaví stojí: "Autor u tohoto díla stojí o hlubší kritiku", ale jak "hlouději" kritizovat říkanku tak zjevně povrchní? Námět banální, zpracování omšelé, přístup bez náznaku snahy o originalitu.
I jako "rychlovka pro pobavení kamarádů je to průměrné.
Věřím, že máš na víc.
navzdory_čtenářům
19. 01. 2004
já si nemyslím, že to je zase až tak špatné, originální to sice moc není, ale rýmy zase až tak úplně triviální taky nejsou...i když asi máš opravdu na víc...