Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoslední tango
20. 01. 2004
8
0
1871
Autor
Sophia_
Poslední tango
Bylo to naposled a my to věděli
sto let nás dělilo a my si byli blízko
v rukou jsme třímali pár vteřin z věčnosti
doufajíce, že je nikdy nepustíme
Lesk pohledu očí tvých
lehký závan větru, co jitří duši
polibky slov, co hýčkají
a vědomí že je to naposled
Tesklivé tóny co zůstanou pod kůži
opilost lásky a ještě něco víc
poslední píseň raněné labutě
zůstane možná i v tobě
Ještě dvě otáčky, pak spousta vášně
hněvivá slova na rozloučenou
děsivé prázdno, pár lahví campari
"My dva už netančíme tango…"
Musil+Dero:Oboum vám děkuju za poučení a slibuje, že co se týká přechodníků, tak své vzdělání doplním:-)Jinak pravdu má Musil, dává to logika věci, naprosto správně to sám objasnil.
Od této chvíle už jen pane učiteli ! :-))
A dovolovat není co. Má úprava je jen oprava dílka nadané žákyně. JU? První úkol: ZLIKVIDUJ VŠECHNY TEČKY, SKORO VŠECHNY ČÁRKY NA KONCI VERŠŮ. Nech jen ty, které jsou před spojkou... ZBYTEK UŽ SOUKROMĚ... :-))
Sophio a Dero: správně je v tomto případě přechodník "doufajíce" - naučte se je, nikdy nevíte, kdy se vám budou hodit, jako se to stalo právě teď.
Musil: No, tady by se dalo polemizovat, jestli se jedná o přechodník přítomný nebo minulý. Pakliže přítomný, pak máš pravdu, pakliže minulý, pak ji mám já.
Jinak, díky, přechodníky zvládám. :o)
Ale, Dero, vezmi logiku věci. Když tam dáš minulý příchodník, znamená to, že doufání začalo dříve než třímání. A to se mi moc nezdá. Myslím, že autorka chtěla vyjádřit, že oni něco třímají a současně doufají, že třímat nepřestanou. Napovídá tomu i její přítomný přechodník v nesprávném tvaru. Je dobře, že přechodníky znáš. Snad nám rozřešení dá autorka.
Kolega:Myslíš tu svou, co jsi mi poslal?Mileráda ji sem hodím, když mi to ty, jako autor dovolíš:-)
Kolega:Levý x pravý básník...vždyť je to jedno, myslím, že bys byl skvělý učitel:-)
Kolego, tak mě uč!:-)Nevím, kam se čárky, velká písmena hodí či ne, nikdy jsem nic podobného nedělala...
Poslední slovo: Opravdu se chceš učit od pana Kolegy alias levého básníka? :-)
celkově se mi to líbí, má to svou náladu, strhává to s sebou, cítím to a cítila jsem podobně, ale hlavně za geniální prolog***
No ještě to chce trošku přitlačit tu přidat tu ubrat a ono se to podá. Tip za upřímnou snahu*
Doufajíc -> doufavše (ať to zní jakkoliv divně, myslím, že takhle ten miunlý přechodník je správně ...)
navzdory_čtenářům
20. 01. 2004Miss_Moody
20. 01. 2004
mně se to líbí, kypí z toho tvoje vyjadřování a smyslnost každého tvého slova...:)
T
a
poslední píseň raněné labutě
zůstane možná i v tobě
... moc povedené
A ten konec se ti také povedl.
Už jen ty tečky a čárky a velká písmena!!! Nezlob!!! :-))
Tip