Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCit zvaný láska
21. 01. 2004
7
1
7799
Autor
Voloďa
Ó, bohyně má
vilná
sedmibolestná
svíjím se u tvých nohou
ani nedýchám
Lásku svou mi naordinuj
budu tvůj pejsek
rasa pitbul
Ach, jaký
jaký by to život byl
nebýt citu onoho
ach, jakou
jakou cenu by to mělo
pro člověka tamtoho
Jsem uhranut
a blouzním
básničky psát
zkouším.
1 názor
hmmm fakt jenom zkoušíš...
Lásku svou mi naordinuj
budu tvůj pejsek
rasa pitbul
jo docela vtipný...skoro
alter__Nick
01. 02. 2005traktorysta
09. 12. 2004Krásnoočko
18. 07. 2004Marilyn_Manson3
23. 01. 2004
k prologu: to minulé dílo nebylo přijato a už vůbec ne s mírnými rozpaky :))) jsi humorista, máš ve čtrnácti jako nejbližší téma lásku, neumíš do pěti počítat a přitom píšeš odstaveně "vilná / sedmibolestná" jedním dechem s "Lásku svou mi naordinuj / budu tvůj pejsek / rasa pitbul" a "blouzním / zkouším", cháááá :)))
nevím proč mi stále pripomínate moji minulou básen ted jsem tady a jsem poučenejsí
Morbid_Pimple
22. 01. 2004
Pán je dle mého názoru vskutku recesista a zahaluje svou pravou tvář. Co, pane fantome?
myslím že toto mé nové dílo již určitě přijmete, cítím že se mi velmi povedlo
To mi připomíná veledíla od autora Morr. Takže zatím netip
aviatik Elyn
Ten_co_dává_avíza
21. 01. 2004
První dvě sloky mi přijdou OK. Ta první je ale přeci jen nejlepší. Pak začíná blouznění;-)
já myslel, že ten konec je nejlepší, no nevadí třeba se bude líbit víc někomu jinému
pozor na nezralé otřelé rýmy...ale ten pitbul je originální nápad ;) to se časem vytříbí, pokud rozumíš, co myslím...najdeš svůj styl...svá slova...
*
jo, tak ten konec je Volodíku, dle mého skromného názoru hodně na prd. Mimochodem - četla jsem krititku, co se strhla okolo tvého dílka minulého, nepřidávám se, zříkám se, nikam to nevede. Dělej jak myslíš, jen dávej pozor, ať to zas tak moc nikam nepřekročíš (ikdyž hranice by v poezii existovat neměly, ale v morálních a životních hodnotách určitě)...
to, že budeš napodobovat - byť se jen pokoušet o styl kohokoli, neveda ani dopředu, ani dozadu, možná zůstaneš na místěě, nebo tě zrovna někdo vyrazí, popřípadě individuálně zavrhne.
Jak už jsem ti mockrát řekla - zkoušej dál, ale sám za sebe, piš proto, co máš v sobě a popřípadě to chceš dostat ven, ne proto, abys očekával úspěch a šlo ti o něco tak pochybného, jako jsou tipy, protože zrovna ty jsou hodně neobjektivní (aspoň na první pohled, jinak správně řekla M_M, že to rovnoměrně stoupá se čteností).
takže tak:)
Marilyn_Manson3
21. 01. 2004
...v pořádku, tak neznáš....
a koukala jsem, jak hezky radíš faustovi.... je určitě šťastnej...
já se snažím pomáhat nezkušeným autorům, já být na jejich míste take bych radu neodmítl.
Jojo, já vím. Mapa vlídných rtů...:)))
Co se týče rtů jako takových... třeba zas tak zkušenej nejsem, protže vím, že podle téhle mapy, jsem už mockrát zabloudil... a asi ještě bloudit budu (konrétně v jedněch bych se teď rád ztratil i našel)...
Tj. o mých nezkušenostech zde nemůže být pochyb:)))
No, tak nevím...souhlasím s Ashen, ten pitbul je vážně originální, ale jinak....ten konec je takovej moc jednoduchej, nějak mi tam nesedí, ale nic proti :o) t*
hippiesanda
21. 01. 2004
nedá sa povedať, že by som túžila práve po tom, aby sa mi pri nohách zvíjal pitbul, ale koľko ľudí - toľko chutí... rozosmialo :)))
ináč súhlas s child
fauste, máš pravdu, radši někde bloudit..:)
Voloďo, .... dobrý vtip... Tak už si rozmysli, jestli jsi ty sám zkušenej, nebo nejsi a zařiď se podle toho.
jdu si bloudit, tedy, jinam než faust..:)) zdar...
Pišta_Hufnágl
21. 01. 2004hippiesanda
21. 01. 2004
To Ó na začátku a slovo jaký opakující se uprostřed mě vytáčí,ale jinak je to rozhodně lepší než všechno minulý dohromady..
Pišta_Hufnágl
21. 01. 2004
Takže se pokusím na oplátku poradit já tobě, jo?
Hned v prvním verši vidíme:
Ó, bohyně má
vilná
sedmibolestná
- vilná je jasné, sedmibolestná také, takže z toho usuzujeme, že sedminásobně trpí svou vilností...
Ok. Zřejmě je strašná moralistka ale zároveň neodolá chtíči... dobře
No ale proč se v dalším verši dozvíme, že se jí svíjíš u nohou?
Proč se nezvedneš a neřekneš: Jsem tady!
Miluj se se mnou...
(pravda u toho se musí dýchat:((( tedy alespoň mně se to bez dechu nedaří)
a ty ani nedýcháš
Ona, zmítána svou sedmibolestí, vilná trpí. A co čteme z dalšího verše? No jen se podívejme: Láskou svou mi naordinuj...
No tak jak vidno, ty svíjící se u nohou se asi tou láskou uzdravíš... ji to ovšem zřejmě zahubí (sedmibolest se umocní čtyřicetidevítibolest... a to už ani bohyně nezvládaj... leda že by to byla školená masochistka...)
Je to nádherně významově konzistentní s tím, že budeš její pejsek rasa pitbul... asi se do ní zakouskeš, na straně krku... tepna se otevře...
Ano jaký by to byl život, bez citu onoho...
Jakou cenu by měl život pro člověka jednoho...
Vídím zde Raskolnikova, který si uvědomil, jak hrozný čin spáchal (zabil bohyni), ptá se proč? Proč jsem to jen udělal... to jest ptá se po ceně, jakou to mělo...
čtyřicetidevítibolest za pár kopějek...
A poté, co si uvědomíš, jak hrozný čin jsi spáchal a z jak mrzkých pohnutek, dojdeš pokáním k odpuštění a jsi povznesen... v síle nového ducha lidství... (jsi člověk Nové smlouvy - je odpuštěno, láska vítězí... mezi všemi céčky)... začínáš psát básně.
Ano i happyend zde nacházíme.
-----------------------------
No jo asi jsem se ve své interpetaci tvého textu netrefil. Já vím. Poradíš mi prosím, ať nezůstávm v tmách? A´t nezkončím v pekle bezfantazijních nevzdělanců? Kež jsi mým učitelem:))))
-----------------
Tak jo. A dík. Tip za snahu:)))
Voloďo, jestli z toho máš dobrý pocit, z určitého úhlu pohledu je to fajn. Nadále však platí, že víckrát by to četl pouze masochista. Snaž se dál. A pokud ti záleží na tom, aby se čtenářům básničky líbily, zkus nad nimi strávit trochu víc času.
drfaust!!!! :oD
Miss_Moody
21. 01. 2004
drfaust: bez komentáře na pusinku:))))
volodíku, aspoň tu nehaž patky a možná tě bude mít svět mnohem radějí, bude se k tobě chovat vlídněji a hlavně ty sám se ze svého velkého poučení vzneseš, zatím ovšem stagnuješ, ju?:))ju...
child: no, já ti nevim, možná to nakonec myslí vážně. Těžko říct, jestli je to něco jako Nezval, který si vydal pár sbírek věčného studenta blablabla pod úplně jiným jménem a všichni se jen dohadovali , kdo to je..ovšem, zda Volodíkoš dosahuje takových kvalit, toť otázka:)