Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKřest krví
Autor
_Gallas_
Scéna 1,u Antonia doma pohovka, stůl, na stole hoří svíčka
Antonius: Senáte římský….. potřebuju prachy na lázně…. Ne..ne …. velectěný senáte, žena chce vlastní vyhřívané lázně a… ne, ne……ne……. .. Drazí spolupracovníci, představitelé Říma, chci vás požádat o drobný příspěvek na státní záležitost… drazí spolupracovníci no spolupracovníci...přátelé…drazí přátelé …“přátelé“…../píše/ Takže: Drazí …..přátelé…., představitelé…. VELKÉHO…. ří…..
Lunidie: Tak se konečně chystáš somrat peníze v senátu?
Antonius: /souhlasně/ No
Lunidie: Kdybys nebyl takovej ňouma, mohli sme mít lázně dávno,a spoustu služebnictva k tomu….. jako Flavius.
Antonius: Flavius je…..hm…. podvodník….a ….no… zloděj!
Lunidie: Ale má lázně a jeho žena má tolik zlata, že by s ním mohla vydláždit cestu až ke koloseu…. Tak koukej sehnat peníze, nebo pudeš z domu!
Antonius: joo … jajasně……
Scéna 2, senát, schůdky, umělá kytka
Flavius: Tak co budem dělat dneska?
Markus: Sebrusi, slyšel sem, žes sehnal nějakou novou keltskou tanečnici, nechceš se předvíst?
Sebrus: Bereš mi slova z úst, zrovna sem vám jí chtěl představit fvvvvvvvv!
Markus: tak ta se povedla…… obsluha!
Flavius: Pro mě víno
Otrok přinese jídlo a pití
Flavius: chlapče ty seš tady novej co? Tak já ti teda poradim, když řeknu víno, myslím to k pití, ne tenhle patvar, jasný?
Otrok: aaano pane
Flavius: počkej, kdyžs už to přinsl, nech to tady, a teď dělej. Beztak nechápu proč to víno lisujou do takovejhle kuliček….
Sebrus: ale, ale Flavie, co tak najednou, minule si otroka nechal hodit lvům za to, že se ti nelíbilo, jak se tvářil…
Flavius: No eště aby se mi to líbilo, dělat na mě takový bleee….
Pretorián přijde do místnosti
Sebrus: Hele pretorián, nemám pretoriány rád
Pretorián se na něj nenávistně podívá
Pretorián: přichází ceasar!
Sebrus: a zvlášť ne ty, co přinášej špatný správy
Přichází Caesar, všichni schovají jídlo, tanečnice odběhne, Flavius si nacpe hrozen do pusy
Caesar: Zdravím římský senáte, jdu se zeptat, jak jste pokročily při projednávání obrany Říma před barbarskými nájezdníky…. No Flavie, můžeš mi přednést váš návrh?
Flavius vstane snaží se hrozen spolknout
Caesar: no?
otrok přijde k Flaviovi
Otrok: zde je vaše víno pane!
Přichází rozespalý Antonius, nevšiml si ceasara
Antonius: Doufám, že nejdu pozdě…. Chtěl bych vám přednést návrh: Drazí přátelé, představitelé velkého říma, chci vás požádat o drobný příspěvek na státní /Všichni ukážou na Caesara/ zá…le…žitost….
Caesar: No, Antonie, doufám že jsou to peníze na posílení vnějších hradeb
Antonius: sssakr….za.zzzajisté, velký Caesare, musíme…. Posílit…… hradby?...před…….
Sebrus: …nájezdem barbarů, přemýšlely jsme na to a už to skoro je…
Caesar: /beztak nevěří/ no to rád slyším, na zrealizování máte tři týdny, jinak nechám senát rozpustit a vás předhodit lvům. Pozítří odjíždím, ještě vás přijdu zkontrolovat.
Markus: Kecá
Flavius: Nesnáším ho, dědka, musíme s tim něco udělat.
Sebrus: z hradbama?
Flavius: ale ne, z caesarem, znám jednoho britona, ten to vyřeší
Antonius: aa co ten příspěvek?
Sebrus: na hradby?
Antonius: nno spíš na, hmmm na na …Lázně?
Flavius: Lázně?
Antonius: no, žena chce lázně,….. jen malý…
Flavius: hmmm.. tak to by asi nešlo, Víš kolik takový lázně stojej? A my teď máme hodně málo peněz, a navíc musíme udělat něco s tou hradbou. Jemi líto, ale nepůjde to.
Antonius: …vážně… no ..jasně..barbaři, ani trochu zlata? Fakt málo? /Flávius zakýve hlavou/ hmmm a žena mě zabije
Markus: hej už je čas, tak zas zejtra
Scéna 1u Antonia doma
Lunidie: cože? Asi sem ti špatně rozuměla
Antonius: musíš to pochopit, nejsou peníze ani na obranu proti barbarům
Lunidie: Antonie, ty seš pitomec, nechápu proč sem si tě brala……
Odchází
Přichází Janus
Janus: tak sem zase tady Antonie
Antonius: ach Janusi, rád tě vidím
Janus: Antonie, už jsi přemýšlel o křtu? Dnes pro tebe mám kopii Matoušova evangelia, přečti i ho a snad zapůsobí na tvé srdce
Antonius: Díky Janusi, řekni mi, proč si na mě tak hodný
Janus: Ježíš učil, že máme milovat všechny lidi.
Antonius: Já,.. už sem přečetl Janovo evangelium, Pavlův dopis římanům, tesaloničanům já, už bych se měl rozhodnout, budu na to myslet. Nepotřebuješ něco?
Janus: Antonie, dvě sestry se dostaly do vězení a chtějí je předhodit lvům, prosím tě, mohl by ses za ně přimluvit v senátu?
Antonius: /náhlý zápal/ určitě! nedovolím, aby se jim něco stalo, postarám se o to, aby byly propuštěny, můžeš se spolehnout!
Scéna 2
Flavius: tak ten problém s caesarem můžete počítat za vyřešenej, tohle je John, nejlepší britonský střelec
Flavius: takže john si zítra vleze támhle a až příde Caesar s tim pretoriánem, oba je zastřelí
/John přikývne, pretorián, schovaný v rohu odejde/
Sebrus: slyšel sem, že………….
Antonius přijde zase jako obvykle pozdě
Antonius: včera byly zajaty dvě dívky, a já požaduji jejich propuštění!
Flavius: co?
Antonius: propusťte ty dívky, neudělaly nic špatného
Flavius: myslíš ty dvě křesťanky co jsem je sám nechal chytit a uvěznit, abychom měli čím nakrmit lvi?
Antonius: /znejistí/ no, ty, a nemoch bys je propustit, třeba zaaa… sto sesterciů?
Flavius: proč ti tolik de o ty křesťanky? za sto sesterciů bys moch mít dvě krásné otrokyně nejsi ty náhodou taky křesťan?
Antonius: já noo….?...., NE! Jaks na to přišel.. já.. jen….., zdáli… se .mi… no…. co dvě stě?
Flavius: Ááá, takže Antonius je taky křesťan? Lvi budou mít radost. Tak co ty na to?
Antonius: no, tři st.. tři. Zapomeňte na to! Jako bych nic neřek!
Scéna 1
Antonius doma čeká, někdo zaklepe
Antonius: sakra Janus /snaží se schovat, přichází Lunidie/
Lunidie: Tak co, máš ty peníze
Antonius si na to vzpomene, nezmohne se na slovo, ukáže jen odmítavý posunek
Lunidie: takže nic nemáš! Zítra máš poslední šanci, pak tě vyhodim z domu, co mi je platný, že seš senátor, když neumíš ani domů přinést prachy….
Antonis vytáhne dýku a chce se zabít, ale po třetím neůspěšném pokusu to vzdá, usne. Pronásleduje ho noční můra: senát, barbaři, manželka, janus, křesťanky, dýka
Senátoři k němu přiběhnou a vysmívají se mu, barbaři přinesou polystirenovou hradbu, kterou rozboří, manželka ho prošacuje a pak mu dá raneček na cestu. janus příde s kosou, přeběhnou křesťanky, na rukou se mu objeví krev, nakonec příhe dýka a vysmívá se mu.
Scéna 2
V senátu se zase tlachá sedí tu zničený Antonius
Antonius: hej flaaavie, co ty dívky, nešlo by to přeceněn nějak…
Pretorián: přichází Caesar!
Caesar vejde, všichni na něj kouknou a čekají výstřel, 1s, 2s, čekají 3s, trapná chvilka… Flavius trochu znervózněl,
Flavius: jé, mě upadlo brko, /hodí ho, k místu, kde měl číhat john/
Caesar: Flavie, nehledáš tohle? Ukáže johnovu hlavu
Flavius: /upadne na zem/ caesare, já ti to vysvětlim to…../ukáže do senátu/ Sebrus chtěl…
Caesar: tak pánové, už jste viděli tygra? Je to něco jako lev, ohromný dravý zvíře. Ale je silnější než lev a má to delší zuby a větší hlad, ach. Zrovna dneska je přivezli jako dar z východu. No nic, škoda že je neuvidim, já už totiž musim, tak zejtra pozravujte ty tygry. Stáže!
Stráže je omráčí klackem
Scéna 3, vězení, lavice, sláma, mříž/řetězy
Proberou se ve vězení,
Sebrus: Hej stávejte, měl sem takovej zvláštní sen, přišel Caesar a nechal nás odvést do vězení, aby nás předhodil lvům.
Flavius: Nebojte se, to vyřešíme, hej ty, dám ti tisíc sesterciů, když nás pustíš!
Sebrus: sakra je hluchej! Vysvětlete mu to někdo! /udělá pár nesrozumitelných posunků/
Zoe: dobrý den pane!
Flavius: já?
Zoe: ano, nepamatu je te si na nás? Nechal jste nás zavřít.
Flavius: hmmm, to je mi líto, nevíte, jak se odsud dostat?
Zoe: dostat odsud, to nevím, nejspíš to nejde? ale je to radost zemřít kvůli našemu pánu!
Antonius: A nemohli by ste mě pokřtít?
Zoe: Ty seš ten senátor? Janus o tobě vyprávěl. Jo klidně, ale není tu žádná voda.
…..konec dodám časem, skončila inspirační chvilka a asi počkám na