Andulko, vyzařuje z toho cit, moc moc citu.. Je krásná a jsem ráda, že jsi měla možnost poznat takového vzácného člověka.
Dávám TIP
Moc pěkné počtení. Já jsem žádnou takovou babičku neměla, kdybych měla, bylo by to jistě pěkné, tak si to jen díky tvé krásné povídce přestavuji a chtěla bych být jednou taky takovou vzpomínanou babičkou, ale to se budu muset moc snažit. A to by nebylo ono, ta tvoje babička se snažit nemusela, byla taková jaká byla a tak to má být. - T
no jo, kdyz obe nase rodiny trpeli za to, ze pred komunismem meli pole, kone, kravy, traktory......a lidi, kteri chodili pomahat.....At je to modni nebo ne, fakt je, ze tomu tak bylo, a jsou to veci,ktere bychom si meli neustale pripominat, aby se uz nikdy neopakovali. Jeden dedecek odmitl, sebrali mu pole, dali jina, kazde nekde jinde....:-).....druhy deda taky odmitl....jenze ten toho mel vic, takze tem sebrali vsechno, ani se s nima nebavili, a sup s nima do tovarny na smeny a jejich kulacke deti...nesmeli ani na stredni skolu...StvN na to ma jiny nazor, jelikoz jeho rodina byla zrovna na ty druhy strane. ...:-)..dik za precteni..:-)
Krásná babička, a ty babičky asi mají fakt moc společnýho…mám taky takovou…první odstaveček je nádhernej! Asi bych se výjimečně postavil za StvN, protože mi to připadá jako taková podivná móda, že dnes každej říká, že právě jeho dědeček jedinej z celé vesnice odmítl JZD. Stejně jako dnes nenajdeš nikoho, kdo se podílel na komunismu, kdo obcházel všechny průvody a tak… Tobě to o Tvé babičce naprosto věřím, jen mi to tam z výše uvedených důvodů nesedí….
Velikej tip, protože každá správná babička má fakt prsa až do pasu!
teda to bylo tak hezké, jestli je to z tvého života, je vidět, že jsi svou babičku moc milovala a že ti chybí.....tip
Příjemné zaplutí do babičkovských vod...Chápu!***
Cannisha> To mě délka sedne - a nejen ta...
Povedené - TIP ! :-)
jo, je lepší vydržet všechno blbý s úsměvem na tváři, občas to chci umět, no neumim a na komunisty máš skvělej názor možná proto že tu nejsi a není na tebe pořád tlačeno, že oni přeci nic, rozjeli tu odporný chování a prima se mu tady daří, kéž naši těžce zkoušenou zemi jednou opustí ten navyklej svinskej přístup,
díky za hezký počtení
Až do těch komunistů jsem si říkal "Šťastná to žena".
Krásný svým obsahem a něhou.
To jsem řek blbinu, komunisti jsou tam od začátku.:-) Myslel jsem až do těch dětí komunistů a listopadu 89, což je již vlastně úplný závěr toho hlavního odstavce.
Krásná vzpomínka uvozená do vět... Taky bych objala svou babičku...
Krásný den
To je hezký. Jsem dojat a to se stává jen při velmi zvláštních příležitostech...na písmáku ještě ne!*****
dojemné...tolik krásných vzpomínek to ve mne vyvolalo...
Taky brečím. Moje zlatá babička! Což je možné, aby všechny babičky měly tolik společného? Nádherně napsáno! ****
No jo, moje babička byla taky moc hodná, když mi donesla čaj se slivovicí, upozornila mne: Na dně máš čaj...........
Jo povídání je krásný a vzpomínání který budí je ještě lepší......
Děkuje BARBAR*
je to takové krásně protkané vzpomínkami a ikdyž se mi nejvíc líbil ten praštěnej první odstavec, dávám tip za celou báseň:)
No jo, Božka jak vyšitá ;o)
nebylo to v listopadu 89??
Ano, lidské osudy jsou plné nespravedlností a ústrků.Ovšem někteří lidé se s tím vyrovnají a udivují svou pokorou a moudrostí.
Opět velmi lidský příběh ! p.*
Babičky... rozumím, moc dobře rozumím... můj nejbližší člověk byla celá léta moje moudrá babička. Jinak povídka je psaná snad až přiliš úsečně, určitě by mohla být delší. Ale děkuju a tip.
Nejlepší je ten poslední odstavec, ale celkově pěkné povídání. Tip
je to upřímný projev, trošku naivní, ale pěkný - bez příkras
Takova, no, pohadka ze zivota. Kdyby tam nebyl posledni odstavec, hodilo by se to jako sloupek nekam do casopisu, ale zase by to nebylo cele. Tak nevim. Neni to snad ani tak *povidka*, jako spis *povidani*. :-) Ale jo, libilo se mi to i kdyz spis obsahem, nez formou. A mimochodem, hacky a carky jsou dobre (pozn. na tehle klavesnici proste jen nejsou :-) ). ;-)
Tip
Tom
Nevim, co na to napsat. Nechci byt strucny, protoze tohle si strucnost rozhodne nezaslouzi, ale... co se da dodat.
Presto, ze se mi to misty cetlo docela tezce a na me to melo az moc rychly prubeh, bez zbytecnych obrazu a omacek, ktere by zde vsak kazily celek a predevsim... vysledny pocit! Vis, nevim, zda-li je to mou precitlivelosti, ale musim uznat, ze jsem mel na konci na krajicku... vazne. Vzalo me to a to je to hlavni. Promluvilo to na me srdce... diky!
Vazne? Ja se teda priznam....kdyz jsem psala ten posledni odstavec, tak ja u toho doopravdy brecela....:-).
Já ti nevím, co ti k tomu napsat... musela jsem to číst dvakrát a ještě si to asi přečtu i potřetí... je to moc krásné, takové hrozně něžné a vyhání to z očí slzy (no, moc mi nechybělo, přiznám se:)
určitě tip
Opravdu ... moc pěkné ... ***
U nás na chalupě žijí na samotě dva staroušci, jako vystřižení z Tvé babičky. Takové ze života. Nešlo by to s diakritikou?
Víš, já nemusim stále slýchat, jak někdo trpěl kvůli tomu, že nebyl ve straně. Mám za to, že na povaze tvé babičky a na jejím vztahu k tobě, by to nic nezměnilo. Co se týče smyslu povídky, tak je to zbytečná informace.
StnV: Tady s tebou nesouhlasim.Kdyz se podivas co vsechno komunisti zavinili a kolik lidi dneska stale voli KSC, tak vidis, ze neco neni v poradku. Podle me ten fakt, ze ti nekdo sebere neco, na co jsi ty a tvoje rodina po generace pracovala, ze ti nekdo nedovoli dat deti ani na stredni skolu....a kdyz uz babi s dedou nemohli na statku pracovat, protoze jim bylo pres sedesat, tak misto do duchodu je komunisti poslali delat do fabriky, kde museli delat az do konce svyho zivova, je velmi dulezitej. Babicka tam pracovala jeste v 86 letech. Komunismus nas znicil nejen po ekonomicke strance, ale hlavne po te strance mentalni. Zmenit mysleni lidi, nam bude trvat cele generace!
Takhle to vidíš ty.
Doufám, že máš taky nějakou představu, jak bylo po roce 90 nakládáno s lidmi, kteří zastávali významnější funkce a bývali ve straně. Samozřejmě, největší křivda je ta, která je páchána na našich bližních.
Jenomze ja nepsala o krivdach pachanych na svych bliznich, ja psala o sve babicce. Dneska s obdivem si uvedumiji, ze presto vsechno, cim si v zivote prosla, jsem ji nevidela ani jednou se zlobit nebo nadavat. Porad se jenom usmivala a starala se, abychom meli vsichni co jist.
Navic to je dalsi duvod, proc si zlociny komunismu musime neustale pripominat -> protoze deti byvalych komunistickych funkcionaru jsou dneska milionaru, z penez co se ukradli po 90!
chvílemi z toho dýchne Staré bělidlo :-)...ale konec je hezký *
Je to krásne. Tvoja babička, aj to, ako si ju opísala (aj deda, aj ich deti). Cítim z napísaného tak veľa lásky, že ich musím mať rada aj ja s Tebou. :-)
Moja stara mama bola presne taka ista ako tvoja babicka. Aj meno som po nej zdedila. Prijemne som si pri citani tvojej peknej poviedky, zaspominala. :-) *
Líbil se mi Tvůj "andulkovskej" styl psaní :o)) Ale tentokrát mi přijde obsah trošku nedotaženej, možná to bude tím, že ještě nejsem žena, takže to nemůžu zas tak chápat, ale první odstavec u mě úsměv stoprocentně vyvolal.