Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKDYŽ MUSÍŠ, TAK MUSÍŠ (aneb Fidorková)
07. 08. 2000
7
0
4373
Autor
(závorka)
Když musíš,
tak musíš!
miluju reklamu
ma fidorku
tu malou blonďatou
nevinnou holku
ten návod
k loupeži
(s panenkou
s aerbagy)
na přechodu
pro kousek
oplatky
(pro vlastní
potěchu)
pro pohodu
Ramba i Nikkitu
do kapsy schová
ta malá brutální
reklamka fidorková
Lamib_z_Arnoru
08. 10. 2005
ta reklama se natáčela u nás, když jsem ještě bydlela na Praze 2...moc hezoučký. BTW...líbí se mi ta jak jde ta malá holka s tátou na stromek do lesa a on jí vypráví o tom prasátku...:)
(závorko), vidělas to?jinak samozřejmě tip. a gratuluju k neotřelejm nápadům...
jarda_sibrt
19. 09. 2003
Tak tenhle Pilát se určitě -za jiné- nemeje :-)))
Závorko: napsáno k sežrání a je fajn tě u blbůstek číst! :-) jen se po přečtení budu muset napilno zvážit :-)
Miroslawek
22. 08. 2000
pro ty, kteří snad ještě neviděli - Lidové Noviny; pondělí 14.8.2000:
Fidorku už kupovat nebudu
Amorálnost a odpudivost reklamy na čokoládovou oplatku Fidorka překonává všechno,
co bylo v tomto žánru vytvořeno. Před přechodem pro chodce dává řidič sportovního
auta přednost roztomilému děvčátku s panenkou. Jakmile holčička spatři v ruce
spolujezdkyně to, po čem touží (tedy fidorku), ztvrdne jí pohled, chvíli přemýšlí a pak s
nečekanou razancí mrští panenkou proti čelnímu sklu, čímž v autě spustí airbagy. V
nastalém zmatku pak násilím vyrve předmět své touhy jeho majitelce z ruky.
Ditě i dospívající mládež si z této reklamy jistě odnesou vědomé i podvědomé poučení:
Toužíš-li po něčem, můžeš to mít, stačí chtít a někomu to násilím vyrvat. Nebo lze využít
nastalého zmatku. Doufám, že kdyby duchovnímu otci této reklamy vytrhlo nějaké dítě v
tlačenici obchodního domu peněženku přímo z ruky, uvědomí si svoji spoluvinu.
Zdá se mi, že sníží-li se výrobce produktu k takto podlé reklamě, vyznává filozofii "urvi,
kde můžeš a jak můžeš". Znamená to, že pro dosažení zisku je inzerent ochoten zhotovit
výrobek z jakýchkoliv surovin a jakýmikoliv metodami, třeba i bezohlednými, pokud se na
to nepřijde. Jeho prodejní a reklamní metoda tomu nasvědčuje. Mne však kromě kvality
výrobku zajímá i to, zda byl vyroben a prodán mravně, či nemravně.
Fidorka má tedy do mé domácnosti vstup zakázán, byť by chutnala sebelépe. Reklama na
ni je podle mne na samé hranici konfliktu se zákonem, ne-li daleko za ní, neboť se v
podstatě dopouští narušování mravní výchovy mládeže.
V Česku máme dost státních i volených orgánů, komisí a rad, do jejichž kompetence patří
náprava a postih podobné reklamní bezohlednosti. Doufám proto, že budou v rámci svých
kompetencí konat. Pochybuji však, že se podaří napravit škody, které už v dětských
duších reklama napáchala.
Arnošt Pilát, Praha
pozdrav pro arnošta :-)))
(chá chá já z něj snad padnu pod stůl :-)))))))))))
viz Janis aneb kdo dřív přinde ten dřív mele (jedno zda pantem či klávesnicí :-))
sice taky neznám, ale dovedu si to představit... jako básnička - zbytečně dobrý
Chi Chi
Reklamu neznám
televizi nemám
Ale tohle se mi celkem zamlouvá:o)))