Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBudu bydlet ve starém oprýskaném domku...
Autor
Perdita
Budu bydlet ve starém oprýskaném domku, zpola zarostlém trním a břečťanem.
Budu mít starý rozladěný klavír se zažloutlými klávesami, pokrytými prachem a závojem z pavučin.
Budu mít vysoké hodiny s kyvadlem - ciferník římské číslice a ručičky půjdou pozpátku.
Budu mít dřevěnou truhlici s okovaným víkem a v ní třináctero černých šatů a jedny rudé a jedny stříbrné.
Budu mít širokou postel s nebesy a pod ní schovanou rakev - schovanou pro kosti milence, kdyby mne snad zradil.
A v rohu za těžkými závěsy postavím oltář, sametem pohřebním jej přikryju. Ať hoří na něm svíce. Mezi stíny jejich plamenů uložím lidskou lebku, kalich a dýku s ostrou čepelí.
Budu bydlet ve starém oprýskaném domku,
daleko od záští, daleko od lidí.
Na zdi pověsím zrcadla a kolem nich ať vadnou, ať tlejí květiny.
Budu mít vodní dýmku a podle chuti si z ní zakouřím voňavý tabák, hašiš nebo opium.
Do dveří na půdu zatluču železný hřeb - tam pověsím tlustý svazek zrezivělých klíčů. Nejstarším z nich odemknu se skřípotem ty dveře a vystoupím nahoru po práchnivějících schodech do komory, kde uschovám všechny své magické knihy - vázané v kůži, vázané v sametu, psané krví, psané inkoustem - a svitky.
Na podlahu bílou křídou nakreslím kruh a v něm pentagram.
Budu bydlet ve starém oprýskaném domku a budu tančit v lesích nahá za úplňku.
Budu sbírat a sušit byliny: léčivé, halucinogenní, afrodisiaka
i nebezpečné jedy.
V kuchyni postavím měděný kotlík na lektvary.
Budu pít víno a vyrábět čarodějné masti.
Budu si povídat se stromy a deštěm, s kočkami a s hady.
Budu se koupat v hlubokých vodách jezera, z nějž stoupá hedvábný opar zvečera.
A budu naslouchat (sama a uplakaná) serenádám noci.