Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMedicína pro duši - 2
Autor
Abur
Ženy jsou běloučký cukr v tom hořkém kafi života.
(Jaroslav SEIFERT)
- Žena je něžnější než květ, ale tvrdší než kámen.
(Baudelaire)
- Ideální žena je taková, která nás nepodvádí, ale je tak nádherná, jako by to stále dělala.
(Aznavour)
- Žena je jako lilie: jemný muž se jí neodváží dotknout, ale přijde osel a sežere ji.
- (Rochefoucauld)
- Žena je domácí bouřka.
(Shaw)
- Žena je docela obačejný tvor, o němž sis udělal krásnou představu.
(Flaubert)
- Do žen a do melounů se nevidí.
(Italské přísloví)
-Ženy jsou jako závodní vozy: jsou citlivé, nervní, je obtížné je řídit a ještě obtížnější brzdit.
(Stewart)
- Ženy nedokážou poradit. Umějí jen talentovaně odrazovat.
(Pitigrilli)
- Žena je budoucnost muže.
(Sumerské přísloví)
- Ženy jsou jako cigarety. Nejdříve táhnou velmi dobře, ale nakonec se všechen jed nahromadí v ústech (Shaw)
- Žena přitahuje muže svými přednostmi a připoutává si je jejich slabostmi.
(Anglické přísloví)
- Ženám rozumíme jako ptačí řeči: intuicí, nebo vůbec ne.
(Amiel)
- Každá žena se mýlí, dokud nezačne plakat. Pak má najednou vždy pravdu.
(Haliburton)
- Žena vždy učiní co si přeje muž, požaduje-li muž co ona chce.
(Taylorová)
- Intuice je přesně to, co ženě umožňuje sečíst 3 + 3 a dojít k jakémukoliv výsledku, jehož se jí zachce.
(De Sica)
- Jen co řekneš ženě že je krásná, hned si myslí, že je moudrá.
(Renard)
- U ženy si vážíme i špetky duchaplnosti, jako se nám u papouška líbí, pronese-li zřetelně pár slov.
(Swift)
- Ženy, jež jsou zvyklé myslet, jsou ty, na něž muži nemyslí.
(Donnay)
- Byla-li počestná, to nevím, byla však ošklivá, a to je u ženy již půl cesty k ctnosti.
(Heine)
- Co si o mně teď pomyslíte, ptají se ženy - většinou až tehdy, když už o tom není pochyb
(Maugham)
- Když řeknete ženě, že má nejkrásnější oči na světě, hned vás upozorní, že ani nohy nemá špatné.
(Musset)
- Ženy mají dost důvtipu, aby v případě, že se vdají za milionáře, se do něj i zamilovaly.
(Pavese)
- Ženy jsou dřevitá vlna v bedně života.
(Tucholsky)
- Hodné a počestné dívky se těžko vdávají. Čím víc odpovídají vkusu svých rodičů, tím méně zajímají ty, za které by se mohly provdat.
(Radovič)
- Konverzací rozumí žena umění nepustit druhé ženy ke slovu.
(Polgár)
- Ženy někdy mlčí, ale není to nikdy, když nemají co říci.
(Souday)
- Příliš žvanit začnou ženy teprve tehdy, když zestárnou. Když jsou mladé, zamlčí nám toho až až.
(Nestroy)
- V každém případě mají televizor a rádio před ženami tu přednost, že se dají vypnout.
(Carrel)
- Ženský jazyk může smlčet leda to, o čem neví.
(Seneca)
- Ženy spolu hovoří tak, že jde vlastně o dva na sobě nezávislé monology.
(Plzák)
- Ženy musejí být milovány, mají-li zůstat krásné.
(Bauer)
- Když žena odmítne tvou lásku a nabídne ti přátelství, nepokládej to za rozchod. Znamená to, že chce dodržet pořadí.
(Moliére)
- Žádná žena se nestará o erotiku, pokud se o ni dostatečně stará muž.
(Saganová)
- Dovedete si představit ženu, která by nechala svého milence, aby jí vyprávěl tisíc a jednu noc pohádky?
(Lec)
- Nepřístupnost žen je pouze vatříbený doplněk jejich půvabu.
(Rochefoucauld)
- Žena se směje kdykoli může, a pláče, kdy se jí zachce.
(Francouzské přísloví)
- Ženy nám někdy zpříjemňují tento svět, někdy nás smiřují s oním světem.
(Lidové rčení)
- Všechny dívky jsou hodné, krásné a milé. Odkud se jen bere tolik zlých ženských?
(Ruské přísloví)
- Ideální žena je ta, která je vám věrná a zahrnuje vás péčí a něhou, jako kdybyste byl jejím milencem.
(Achard)
- Ženy se nikdy neohlížejí. Jediná tak učinila a proměnila se v solný sloup.
(Shakespeare)
- Žena nás všechny redukuje na společného jmenovatele.
(Shaw)
- Ženy milují poražené, ale podvádějí je s vítězi.
(Williams)
- Každá žena umí z ničeho udělat tři věci: klobouk, salát a manželskou scénu.
(Francouzské přísloví)
- Nač ztrácet čas odporováním ženě? Stačí cvíli počkat, sama změní názor.
(Anouilh)
- Žena buď miluje, nebo nenávidí, nic jiného.
(Syrus)
- Kompromisem rozumí žena, že muž ustoupí, je-li ona v neprávu.
(Pagnol)
- Umění ženy spočívá v tom, že si umí zvolit muže, který si ji pak vybere.
(Green)
- Mnoho manželek by bylo lepšími ženami, kdyby neztrácely tolik času, aby udělaly ze svých manželů lepší muže.
(De Sica)
- Nejlepší způsob jak ztratit ženu, je ukázat jí život, jaký jí můžete nabídnout jen na pár dní.
(Remarque)
- Flirt je pro ženu rozcvička s tupým fleretem, než vstoupí na bojiště s těžkým kordem.
(Donnay)
- Každá žena hledá mimořádného muže. Když ho nalezne, snaží se učinit z něj cvičenou opici podle svých představ.
(Steiger)
- Většina žen není proti líbání rukou, neboť soudí, že muž konečně někde začít musí.
(N.N.)
- Žena je krásné zvířátko bez kožešiny, jehož kůže je velmi žádaná.
(Renard)
- Ženská duše je pro mne otevřená kniha, jenomže napsaná v nesrozumitelné řeči.
(Kishon)
- Jsou dva druhy žen: jedny pletou svetry, druhé je vyplňují.
(N.N.)
- Milijící žena je jako vyšetřující soudce: požaduje stále další důkazy.
(N.N.)
- Ženy, to není koníček, to je přímo kalamita.
(Brailowski)
- Ženy jso jako zápalky: přitlačíme-li málo, nevzplanou, přitlačíme-li příliš, spálíme si prsty.
(Goetz)
- Jedné ženě trvá dvacet let než udělá ze svého syna muže. Jiné pak dvacet minut, než z onoho muže udělá hlupáka.
(Rowlandová)
- Kdyby ženy řídily auta s takovou rozvahou jako své muže, staly by se jejich havárie vzácností.
(Steinbeck)
- Žena pokazí každý vztah, protože se snaží aby trval věčně.
(Wilde)
- Ideální žena, jak si ji muž představuje: dáma v salónu, kuchta v kuchyni a koketa v ložnici. Většina mužů ovšem dostane opak: dámu v kuchyni, kuchtu v ložnici a koketu v salónu.
(Reinhardt)
- Žena je lidské stvoření, které se obléká, žvatlá, a zase svéká.
(Voltaire)
- Chceš-li poznat chyby některé ženy, obrať se na její nejlepší přítelkyni.
(Barbey de Aurevilly)
- Žena raději podlehne násilí než vlastní slabosti; potom vypadá situace tak, že jí násilím vzali to, co by byla i tak dobrovolně darovala.
(Diderot)
- Ženy jsou sudí, kteří někdy ukážou žlutou kartu, ale nikdy červenou.
(Mastroianni)
- Když už žena dala klíč ke svému srdci, jen zřídkakdy nevymění zámek.
(Sainte-Beuve)
- Ženy jsou stříbrné misky, na něž klademe zlatá jablka.
(Goethe)
- Jen jedna věc by byla horší než žít se ženami - žít bez nich.
(Wilde)
- S krásnou a profesionálně úspěšnou ženou je vždycky těžké pořízení.
(Neff)
- Pro hloupé ženy máme galantnost, co si ale počít s chytrými? Tady je člověk bezradný.
(Mann)
- Intuice je zvláštní instinkt, který ženě říká, že má pravdu, ať ji má, nebo nemá.
(Hubbard)
- Žena, po které touží někdo jiný, hned stoupne v ceně.
(Remrque)
- Žena vyžaduje lásku tichou a klidnou, podobnou matné lampě v budoáru, která je příliš tlumená na to, aby při ní muž mohl pracovat, ale dost jasná na to, aby nemohl usnout.
(Erenburg)-
- Zpočátku žena odolává mužovu útoku, na konci mu brání v ústupu.
(Wilde)
- Žena není nikdy upřímnější, než když říká milionáři: Miluji tě.
(Voltaire)
- Není dobře pro ženu, má-li více milenců. Jeden se pak spoléhá na druhého.
(Roda )
- Zamilovaná žena je otrokyně, která nechává okovy nosit svému milenci.
(Rey)
- Ženy jsou nešťastné, protože věří, že by mohly být šťastné.
(Guitry)
- Žena zřídka pochopí, že milovat ji věčně vůbec neznamená milovat ji celou tu dobu bez přestání.
(Achard)
- U žen je všechno srdce. Dokonce i hlava.
(Paul)
- S cizími ženami se nemá spát. Správně. Ale ženy s nimiž spíme, nejsou přece tak docela cizí.
(Laub)
- Ráno do maštale, večer do postele.
(Slezské přísloví)
- Největší ctižádostí ženy je vzbuzovat lásku.
(Moliére)
- Žena je silná jedině mírou neštěstí, kterým může potrestat svého milence.
(Stendhal)
- Kde by byla moc žen, kdyby nebylo ješitnosti mužů.
(Ebner-Eschenbachová)
- Kdyby jen bylo možné klesnout do náruče ženy - a přitom neupadnout do jejích rukou.
(Montherlant)
- Strašné je, že není možné žít ani s ženami, ani bez nich.
(Byron)
- Když si žena poprvé nasadí brýle, znamená to, že u ní zvítězila zvědavost nad ješitností.
(Lebeděv)
- Polovina žen je nešťastná, protože nemá to, co činí nešťastnou tu druhou polovinu.
(Bazin)
- Žena, která neumí být šťastná doma, nebude šťastná nikde.
(Tolstoj)
- Ženy nechtějí rovnoprávnost s muži, to nic není, ale s jinými ženami.
(Radovič)
- Základ ženské povahy je koketnost; všechny ženy ji ovšem neuplatňují, protože některé jsou na to moc hloupé, a jiné moc chytré.
(Rochefouceuld)
- Ženy jsou dnes tak vysoce vzdělané, že je nic nepřekvapí, vyjma šťastného manželství.
(Wilde)
-Ženy přejímají špatné vlastnosti mužů a povyšují to na emancipaci.
(Lange)
- Upřímnost od ženy - toť projev krajního nezájmu.
(Nahr)
- Čtyřicetiletá žena pro tebe udělá všecko, dvacetiletá nic.
(Balzac)
- Ženě je naprosto nepochopitelné, jak ji může někdo milovat.
(Maugham)
- Žena je jako tvůj stín: běž za ní - bude před tebou prchat, utíkej před ní - poběží za tebou.
(Musset)
- Znám jen jediný způsob boje se ženou - vezmu klobouk a uteču.
(Barrymore)
- Je jeden jediný způsob jak jednat se ženami. Bohužel, nikdo ho nezná.
(Chaplin)
- Nepřítomnost žen z nás činí hrubce, nebo světce.
(Cesbron)
- Ovládneme-li se v přítomnosti ženy, máme jen dvě možnosti: malou, že to ocení, a velkou, že nás bude považovat za hlupáka. Neovládneme-li se však, máme také dvě možnosti: malou, že nám to bude zazlívat, a velkou, že nám to nebude zazlívat.
(Goetz)
- Nejlepší přístroj na odhalování lží je žárlivá žena.
(Thurber)
- Žena potřebuje v radosti i v zoufalství v každé situaci - zrcadlo.
(Kraus)
- Ženy nevědí co chtějí a nedají pokoj dokud to nedostanou.
(Wilde)
- Nemůžeš prožít celý den v radosti, jestliže ho strávíš se ženou.
(Simonides)
- Studovat ženy je lepší než je znát.
(Greene)
- U mladých žen nahrazuje krása ducha, u starých duch krásu.
(Montesquieu)
- Jsou ženy, které věří, že každá nespravedlnost se dá odčinit dobrým jídlem.
(Greene)
- Je lepší ženu rozčilovat, než nudit.
(Shaw)
- Když muž skoncuje se ženou, pro ni tím věc teprve začíná.
(Welles)
- Mužova láska a jeho život není totéž, ženina láska je její celá existence.
(Byron)
- Miluješ-li ženu, občas od ní odejdi.
(Malajské přísloví)
- Osobnost ženy je vždy rozpolcena, kdežto osobnost muže má za cíl jen sebe.
(Staelová
- Na světě existuje nanejvýš jedna zlá žena. Bojužel, každý muž jen tu svou má za onu jedinou.
(Lessing)
- Chceš-li hodnou ženu, buď správným mužem.
(Goethe)
- Žena, která nedokáže zakrýt líbezností i své chyby - není ženou.
(Wilde)
- Jestliže hovoří ženy o ženách, u krásných vyzvedávají především rozum a u rozumných krásu; u páva hlas, u slavíka peří.
(Paul)
- Krásné ženy se dnes připočítávají k talentu svých manželů.
(Lichtenberg)
- Ženské lži se liší od mužských, jako se liší fleret od hulánské šavle.
(Guitry)
- Každé ženě je vždy milé, kritizujeme-li jinou ženu.
(Graaf)
- Jakmile ženy přestanou být předmětem pomluv, začnou se jim samy věnovat.
(Augier)
- Chcete-li se dovědět co si žena skutečně myslí - což je mimochodem vždycky nebezpečné - dívejte se na ni, ale neposlouchejte ji.
(Wilde)
- Snáší-li žena jinou ženu, je k ní laskavá. Nesnáší-li ji, je k ní velmi laskavá.
(Sandová)
- Od nezkušených žen se můžeme mnohému naučit.
(Casanova)
- Ženskou je lepší utopit, než zranit její city.
(Mac Donald)
- Jak by byly ženy miloučké, kdyby nechtěly být šťastné.
(Guitry)
- Žena je jenom žena. Ale dobré cigáro, to je přece pokouřeníčko!
(Kipling)
- Jsou dva druhy žen: oženit se s jedněmi je šílenství, oženit se s druhými je zločin.
(Slaughter)
- Jako ustavičné kapání skrze střechu je žena svárlivá.
(Šalomoun)
- Říká-li žena ne, myslí ano.
(Shakespeare)
- Źeny, jsou-li počestné, jsou vzácné jako perly. Jsou-li pravé.
(N.N.)
- Existují tak počestné ženy, že mají vždy výčitky svědomí, když svého muže podvádějí.
(Maupassant)
- Některé ženy jsou tak odolné, že na ně působí jen diamanty.
(Lembke)
- Ženy někdy odpustí tomu, kdo zneužije příležitosti, ale nikdy tomu, kdo jí nevyužije.
(Jeanson)
- Každá žena má slabost pro pitomce, poněvadž si myslí, že zpitoměli z lásky k ní.
(Žáček)
- S krásnou ženou mluv o její moudrosti, s moudrou o její kráse.
(Chevalier)
- Muži si libují v tom, že rozšiřují zlomyslné bonmoty o ženách. Ženy se jim mstí tím, že v praxi dokazují jejich pravdivost.
(Magnaniová)
- Ženy přikládají větší důležitost své kráse než své inteligenci, poněvadž muži bývají mnohdy hloupí, ale zřídka slepí.
(Montherlant)
- Ženy nejsou nikdy při sobě, chtěly by tedy, aby také muži nebyli nikdy při sobě, ale při nich.
(Kraus)
- S nehezkými ženami se člověk cítí nejlíp.
(Casanova)
- Ženy nemají smysl pro humor, protože muže milují, místo aby se jim smály.
(Brecht)
- Nechápu, proč se ženy tolik stydí svléknout před lékařem. Vždyť je to jen mužský jako každý jiný.
(Bardotová)
- Žena snadno oklame sto mužů, ale ani jedinou ženu.
(Morganová)
- Nejlepšími znalci žen jsou meteorologové, neboť dávají uragánům ženská jména.
(Ustinov)
- Líná žena, má-li síto, nemá mouku, má-li mouku, nemá síto.
(Italské přísloví)
- Není ani tak zajímavé, co vám ženy povídají, jako to, co vám zamlčují.
(Dumas ml.)
- Nejtajnější přání musíme ženě vyčíst ze zavřených očí.
(Belmondo)
- Dáma je žena, která dělá z mužů gentlemany.
(Guiness)
- Ženy mají zvláštní vášeň pro matematiku: dělí své stáří dvěma, zdvojnásobují cenu svých šatů, ztrojnásobují plat svých mužů a přičítají pět let k věku svých přítelkyň.
(Achard)
- Ani nejkrásnější žena nestojí za to, co nás stála, i když nás nestála zhola nic.
(Balzac)
- Být ženou je hrozně těžká věc, protože obvykle musí žíti s muži.
(Conrad)
- Žádná žena nenosí ráda šaty, které jiná žena odložila. S muži již není tak vybíravá.
(Saganová)
- Mám rád ženy hlavně když líbají. Protože tak musejí dlouho mlčet.
(Achard)
- Dívá-li se některá žena často do zrcadla, nemusí to být ješitnost, ale statečnost.
(Twain)
- Ženské koleno je užitečný kloub a nikoli předmět pro potěšení.
(N.N.)
- Nejsou ošklivé ženy, jsou jen ženy lhostejné.
(Rubinsteinová)
- Některé ženy jsou spokojené teprve tehdy, vypadají-li mladší než jejich dcery.
(Gable)
- Vedle mužské se ženská rozkoš vyjímá jako epos vedle epigramu.
(Kraus)
- Každý erotik znovu a znovu tvoří ženu z lidského žebra.
(Kraus)
- Jen ženy, které nemilujeme, jsou přesné.
(Dumas)
- Tři muži kalí štěstí ženy: jeden, jehož marně získává, druhý, jehož se marně snaží zbavit, a třetí, který se chce zbavit jí.
(Rowlandová)
- U vdovy je vždy lépe být druhým manželem než prvním.
(Konfucius)
- Ženy jsou zaměstnáním pro lenochy.
(Napoleon)
- Vrátí-li žena muži dárek, pak ho opravdu nenávidí.
(Talleyrand)
- Není divu, že ženy nemají na nic čas. Podívejte se jen na ty jejich malinké hodinky.
(Tuwim)
- Bílé ženy se chovají jako mužové indiánských squav: když táhnou do boje proti mužům, pomalují se válečnými barvami.
(Zaloga)
- Žena může udělat z muže milionáře. Ale jen z takového, který je miliardářem.
(Chaplin)
- Chytrá žena má milióny nepřátel - všechny hloupé muže.
(Ebner-Eschenbachová)
- Každý génius je pro lidstvo ztracen, jestliže se narodí jako žena.
(Stendhal)
- Jsem ráda, že nejsem muž, protože bych se musela oženit.
(Staelová)
- Narodit se je dobrodružství, nebezpečnější pro ženu než pro muže.
(Henry)
- Z pozemských statků nejlepší je dobrá žena; špatná žena je nejtrpčí úděl života.
(Simonides)
- Svou ženu bych si nechtěl vzít.
(Martialis)
- Dobré ženy nemají ceny.
(Slovenské přísloví)
------------------------------------------------------------------------------------------