Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePsisko
Autor
Červený_vrch
Psisko
To jsem si zase takhle jednou byl zaběhat tady u nás nahoře v té klášterní zahradě. Prostě sluníčko svítilo, byl mráz, ale to jenom trošku, takže jsem se hrozně na tu svojí sportovní aktivitu těšil. Akorát tahle klášterní zahrada je pověstná jednou věcí, která od ní většinu lidí odrazuje, takže tam je většinou skoro liduprázdno.
Člověka tam sice nepotkáte, ale proč. To je právě ta věc, o které jsem zrovna chtěl mluvit. Totiž tam si skoro v každou denní i noční hodinu dávají dostaveníčko fanatičtí pejskaři, kteří tady svoje hafany vypouští a ti běhají tou poklidnou klášterní zahradou a jsou tam naprosto svými pány. Jejich páníčci totiž spolu někde klábosí nebo kochají krásami přírody a tak podobně. Normální smrtelníci se tam tedy moc nezdržují a to z toho důvodu, že když je někdo správný chovatel psů, tak má většinou taky správného psa správného plemene, jinými slovy tedy nemá zvíře, ale zbraň.
Já jsem se ale nikdy nedal odradit, běhal jsem si tam poklidně svojí trasu a na ty bestie, které se mi pletly pod nohy anebo mi vyskakovaly s vyceněnými zuby až k obličej, jsem nebral ohled. To ale není moc zajímavé, takže o tom nechci mluvit.
Jak vám již zpočátku jistě došlo, jednou se stalo něco neobvyklého. To bylo zřejmé hned po první větě, neboť bych se jinak nemusel obtěžovat psát tady takový úvod a zakončil bych tento text tečkou hnedka po první větě, že. Jenže to bych potom nemohl být spisovatelem a má kariéra by skončila dříve, než začala a to se mi samozřejmě nechce. Plácám to tu zřejmě asi úplně zbytečně, protože stejně zatím nechápete, o co jde, takže dál.
Ten den zkrátka vypadalo všechno ideálně a věděl jsem naprosto, do čeho jdu. Když jsem vběhl do zahrady, začalo tam psí rojení, majitelé psů také se s údivem dívali na člověka, který žádného psa nemá. Všechno by proběhlo asi normálně, kdyby se nestalo právě to, o čem chci celou dobu mluvit a pouze neuspořádanost mých myšlenek mi brání v jejím plynulém přednesení.
Dobrá, přímo k věci. Z toho množství psů, které se tam tak běžně dennodenně poflakuje, vyběhl nějaký rotvajler a hned se ke mně náramně měl, čehož jsem si všímal jen pramálo, protože jak jsem již připoměl, nebylo to nic neobvyklého. Většina psů mě stejně již znala a já jsem znal je, takže jejich cenění zubů a další věci, které zlí psi dělají, jsem nebral vůbec vážně, asi tak, jako když se vy díváte na něco v televizi nebo tak něco. Ale tentokrát, jsem se krutě zmýlil a to mělo za následek to, že se stala věc, kterou se záhy dozvíte.
Prostě ten pes se asi naštval, že jsem mu nevěnoval ani pohled nebo nevím jednoduše proč se to najednou tak stalo, že se mi zakousl do nohy. Ale ne někam vysoko, jenom tak do kotníku, takže jsem si říkal, že si toho zase nebudu moc všímat a on mi dá pokoj. Běžel jsem dál jakoby se nic nedělo, ale po chvíli mi to začalo pořádně vadit, protože rotvajler, to je velký pes, a protože toho hodně sežere, hodně taky váží. S psy to máte jako s lidmi.
Jo, ale co se dělo kolem mě, to bylo mnohem zajímavější. Ty ostatní pejskaři, honem svolali svoje hafany k sobě a běželi s nimi pryč, protože jak známo, volné pobíhání psů je zakázáno. Asi tušili nějaký průšvih, čemuž jsem se zpočátku divil. Dokonce někteří křičeli údivem, asi je rozrušilo, že ten rotvajler za mnou vlál jako vlaječka, protože v tu dobu, kdy se mi do té nohy zakousl, jsem ještě neběžel dlouho, takže jsem byl plný sil.
Navíc je asi udivilo, jak jsem toho psa nadzvedával a zase jím mlátil o zem, ale mně to vůbec zvláštní nepřišlo, vždyť jsem přece regulérně běžel a on se držel mého levého kotníku. Tedy pardon, vy když běžíte, taky tu levou nohu nadzviháváte, já jsem to schválně nedělal. A právě tohle se mi snažila vymluvit ta zvláštní paní, která za mnou jeden okruh běžela, ale je jasné, že mě nemohla dohonit, nebyla trénovaná. Když jsem totiž potom zastavil, protože mi jí bylo líto, jak je tak schvácená, začala na mě křičet, že jsem jí málem zabil psa.
Musím říci, pravda to byla, protože ten rotvajler už byl skoro od těch ostrých kamenů, co leží po cestách té klášterní zahrady, rozsekaný napadrť.
Bylo mi té paní zase líto, i když vypadala jako rotvajler, za to ona přece nemohla, páníčci jsou prostě vždycky podobní svým psům, to mají asi od toho, jak se na ně pořád dívají, nebo nevím, ale prostě to tak je. Usoudil jsem, že bych jí možná měl říct několik povzbuzujících slov, když teď asi přišla o psa, a tak jí povídám: "Paní, mě je hrozně líto, že se to tak stalo, ale já jsem se toho pejska neprosil, aby mě chytil za nohu..." a tak jsem blábolil, nemá cenu to všechno doslova říkat.
Ona však na mě hned zhurta, že prý jsem Boba vyprovokoval, že to na vlastní oči viděla a má na to řadu svědků a řekla ještě mnoho dalších hloupých slov, které obvykle pejskaři vedou, když jejich pes někoho pokouše, všechny jsem je ale bohužel zapomněl, ale bylo to zajímavé ji poslouchat. Ono totiž se to má tak, že nejenže jsou majitelé psíků svým členům rodiny podobní vzhledově, ale také často ta spodoba nastává i co se inteligence týče. A tak jsme si tam pár minut povídali, já jsem se ji snažil trochu ukonejšit, když teďka vlastně kvůli mně bude smrt v rodině, jenže ta paní začala být hysterická, což já nemám rád, už jsem prostě takový. A že na mě zavolá policajta a tak podobně, což také nakonec udělala, už jsem jí nechtěl odporovat, protože to se rozzlobenému člověku nemá, jinak dostanete skoro vždycky natlučeno.
Pak jsem ale dostal trochu strach, protože v policejní fábii přijeli ty úřední osoby hned dvě, tak jsem dostal takový pocit, že asi bude jednato vážný případ. Tvářil jsem se tedy vznešeně, kdežto ta paní si nezachovala vůbec žádnou tvář, okamžitě na ty dva pány obořila s tím, že jsem tady fyzicky insultoval jejího psa a v tomto duchu i nadále několik minut držela řeč. Když domluvila, bylo znát, že na pány policisty její slova nezapůsobila, neboť se obrátili přímo na mě s otázkou, proč se ten pes stále drží mé nohy. Pochopil jsem, že teď se nesmím zachovat hloupě jako ta paní rotvajlerka a odpověděl jsem vznešeně:
"Pánové, odpusťte, nevím."
"A to vás to, proboha, nebolí?" tázal se jeden z mužů udiveně.
„Pane četník, mohl bych si stěžovat, ale díky svým etickým zásadám od toho upouštím, zvláště v přítomnosti dámy, pochopte..." pronesl jsem a hned jsem se pochválil, jak jsem to dobře navlékl, druhý z policajtů totiž rychle přiskočil a rozevřel tomu psisku čelisti pendrekemb. Zprostil tak mou nohu konečně toho strašlivého stisku, dále už události nabraly rychlý spád. Přispěchal manžel oné dámy, který mi po celou dobu své přítomnosti vyhrožoval, že si mě s Bobem podá hned, jak se z toho Bob dostane a ještě mnoho podobných vět pronesl, což jsem s úsměvem přehlížel, neboť jsem se cítil v náručí strážce zákona v bezpečí a když pak přijela sanitka, doktor, chudák, byl celý pryč z toho, v jakém tragickém stavu je moje končetina a tak dále. Snažil jsem ho se povzbudit tím, že jsem s touhle nohou uběhl ještě celý kilometr v ostrém klusu, což jsem mohl směle dokázat na vzhledu toho pejska, a tak jsme si zase povídali, mimochodem díky této příhodě jsem měl možnost poznat hned několik zajímavých lidí, dokud nepřijel pan veterinář, moc sympatický pán, který hned řekl, že Bob tohle dobrodružství přežije, jenom teď musí na dva měsíce do nemocnice, načež se páni majitelé rozplakali štěstím a lidský doktor pronesl, že tam moje noha je ale asi v prdeli, což je výraz, za který se omlouvám, ale pro zachování autentičnosti celého vyprávění se ho musím držet, neboť opravdu tehdy v to odpoledne v klášterní zahradě padl.
Jak se ukázalo, pan doktor, jak už to tak bývá, nebyl žádná nula, ale solidní študovaný člověk, neboť jeho slova se bezezbytku naplnila a noha mi byla druhý den nato amputována v nemocnici. A tak, když jsem tak ležel na tom nemocničním lůžku a obsluhovali mě sestry, ty nemocniční, o který se traduje, že jsou to samé krasavice, a přemýtal, co bude mou další náplní života, když jsem teď ztratil běh, dospěl jsem k názoru, že se stanu spisovatelem.
Promiňte, jsem člověk od přírody naivní a snad i příliš důvěřivý, ale vím, co se sluší a patří a nevzdávám se lehce, a proto jsem ještě několikrát po tom dobrodružství do klášterní zahrady vyběhl, ale s tím pahýlem to nebylo ono, a tak jsem postupem času ztratil o běh zájem, budiž mi to přičteno jako obyčejná lidská slabost a ne snad jako nedostatečná zapálenost pro svůj obor.
Tím vším jsem chtěl říci, že nyní budu tím spisovatelem a jsem proto velice šťasten, protože ve svém pokoji, kde nyní budu psát a tedy trávit celý svůj život stejně, jako jsem ho trávil v klášterní zahradě kdysi, jsem jaktěživ žádného psa nepotkal. Ale kdoví, možná se tu ještě nějaký objeví, tedy myslím že určitě, protože jeden pán, kterého ostatní titulovali jako státního zástupce tu věc hnal nesmyslně vysoko, a to ještě prosím pěkně údajně v můj prospěch a ta paní, ta majitelka Boba, dostala čtyřicet let vězení za ublížení na zdraví, což se jejímu muži nelíbilo a přede všemi přítomnými i před panem soudcem odvážně prohlásil, že mě zabije nebo něco v tom smyslu, bohužel to nemohu říci přesně, protože celý proces mě příliš nezajímal a často jsem nedával ani pozor. A tak, protože pan majitel Boba svou strašlivou hrozbu ještě nespnil, může má spisovatelská kariréra začít.
---------------------