Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDeath wish
10. 02. 2004
1
0
2994
Autor
Repulsion
candida albicans - chci
euthanázii
bílý zápach - metafora - do haiku nepatří
candida albicans - chci
euthanázii
-Kvasinka vyvolávající běžná lokální dermatologická
postižení (jazyk, kůže, kožní záhyby).
Věřím, že trpíš, ale Haiku to rozhodně není :)))
Park:bílý zápach není metafora. Je to pouze jakési zhuštění, zkratka, nevím jak se to správně jmenuje, pokud nějak.
Jinak kdybys byl víc v obraze tak bys věděl, že candida albicans je jedna z věcí, které poměrně značně znepříjemňují život lidem z AIDS, protože jak se ti rozpadne imunitní systém, tak už ji organizmus nedokáže držet v "rozumných mezích" a ona se ti rozleze po celém těle. Máš jí plnou držku, naleze ti do plic, kam jen může.
Na druhou stranu, ten tvůj pohled taky není od věci - jako že to píše člověk, kterého jen někde něco drobátko svědí a on hned volá po euthanázii. V podstatě to víc vyhovuje definici senryuu ( forma haiku zabývající se osobními pocity či záležitostmi každodenního života. Může být ironizující.)
Takže díky - já byl soustředěný na ten AIDS, tohle mi uniklo.
Dík za info. mě zase nenapadla ta souvislost s AIDS......ale Haiku to fakt není - leč dobrá miniatura!