Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMedicína pro duši - č.5
Autor
Abur
MEDICÍNA PRO DUŠI - č. 5
- Manželství je společenstvím jednoho vládce, jedné vládkyně a dvou nevolníků, což sumárně činí dvě osoby.
(Bierce)
- V manželství nejhorší věcí po tchýni je - žena.
(Tati)
- Manželství je mírové soužití dvou nervových soustav.
(Kkrotkij)
- Manželství je pokus a každý pokus má svou cenu.
(Wilde)
- Manželství z rozumi je spojení dvou lidí, kteří si nerozumějí.
(Karr)
- Manželství je jediné nevolnictví, které zákon připouští.
(Mill)
- Manželství je památka na lásku.
(Rowlandová)
- Manželství je věda.
(Balzac)
- Manželství je zlo, ale nutné.
(Menandros)
- Manželství je satirická forma lásky.
(Brie)
- Manželství je spravedlivé zařízení: žena musí denně vařit, a muž to musí denně jíst.
(Sordi)
- Manželství je nejdražší metoda, jak si dávat prát prádlo zadarmo.
(Jones)
- Manželství je nebe a peklo.
(Německé přísloví)
- Manželství s dobrou ženou je jako přístav v bouři; manželství se špatnou ženou je jako bouře v přístavu.
(Vauvenargues)
- Manželství nebývá šťastné láskou, nýbrž naopak rozumem.
(Paul)
- Manželství musí neustále bojovat proti draku, který všechno spolkne - proti zvyku.
(Balzac)
- Manželství je dobré pro nápaditého.
(Italské přísloví)
- Manželství je jako život - bojiště a ne záhon růží.
(Stevenson)
- Manželství je proto tak populární, že spojuje maximum pokušení s maximem příležitostí.
(Shaw)
- Manželství je opravdu hroznou přítěží - hlavně pro neženaté.
(Wilde)
- Manželský přístav je přístav jako každý jiný. Čím déle v něm lodi kotví, tím větší je nebezpečí, že zrezivějí.
(Shaw)
- Manželství je rovnice, na kterou je i ten nejdokonalejší elektronický počítač bezmocný.
(Fišer)
- Vhodnou základnou pro manželství je oboustranné nepochopení.
(Wilde)
- Z celého manželství dávám dávám největší přednost tomu, vůbec nedopustit, aby k němu došlo.
(Hopley-Woolrych)
- Velkou otázkou v manželství je, zda lze udržet lásku při životě konzervami.
(Chevalier)
- V manželství se spíše stydíme projevit manželskou lásku duchovní než tělesnou, před manželstvím ovšem naopak.
(Shelley)
- Je.li člověk v manželství šťasten, dá se o něm říci, že má štěstí v neštěstí.
(Petan)
- Manželství je jediný případ, kdy předplatné je dražší než jednotlivá čísla.
(Laub)
- V manželství je třeba se někdy přít, neboť se tak vzájemně o sobě něco dovíme.
(Goethe)
- Manželství a makarony chutnají jen za tepla.
(Italské přísloví)
- V manželství existují jen povinnosti a žádná práva.
(Nietzsche)
- Manželská pouta jsou tak těžká, že se musejí dát dohromady dva, aby je unesli... někdy i tři.
(Dumas ml.)
- Měli bychom se ženit jen s krásnými ženami - jinak nemáme vyhlídky, že se jich zbavíme.
(Kaye)
- Je snadnější být milencem než manželem, protože je těžší být denně duchaplný, než pronést obšas vtipnou poznámku.
(Balzac)
- Kdo si nevzal ženu, toho jako by byla jen půle.
(Talmud)
- Kdo nemáš s kým by ses vadil, pojmi sobě ženu.
(České přísloví)
- Chodíš-li bez knoflíků u kabátu, musíš se oženit - anebo rozvést.
(Douglas)
- Když někdo mluví o manželovi, jako by to byl pes uvázaný u boudy, ponižuje sám sebe.
(Jamesová)
- Jen málo slov zní tak pohrdavě jako slovo manžel.
(Pitigrilli
- Jsou dva druhy manželů; ti kteří si stěžují, že se jim ženy pletou do práce, a ti, kteří si stěžují, že tak nečiní.
(Lewis)
- Muži jsou velmi rozdílní, ale jako manželé jsou všichni stejní.
(Rowlandová)
- Milenec musí dokazovat svou lásku, manžel své alibi.
(Notkin)
- Čím lepší dělník, tím horší manžel.
(Francouzské pžísloví)
- Existují čtyři druhy manželských dvojic: ty a já = ty, ty a já = já, ty a já = my, ty a já = ty a já.
(Cesbron)
- Když jsou dva na koni, jeden musí sedět vzadu.
(Shakespeare)
- Francouzi o svých ženách nikdy nehovoří. Bojí se, aby o nich nemluvili před lidmi, kteří je znají lépe než oni sami.
(Montesquieu)
- Dnešní ženy požadují, aby muži vstupovali do manželství čistí jako ony. Nu, nepožadují-li víc...
(Roda)
- Do manželství se musí skočit, jako se skáče do vody.)
(Maurois)
- Existují manželství dobrá, neexistují rozkošná.
(Rochefoucauld)
- Před manželstvím se domníváme, že milujeme - a v manželství se to teprve učíme.
(Keastner)
¨- Pro dobré manželství si musí člověk zvaknout, že už není svobodný, ale nesmí si zvyknout, že je ženatý.
(Laub)
- V dobrém manželství jeden od druhého vyžaduje málo. V krásném manželství se všechno dává a přijímá.
(Gasset)
- Sedmi let je třeba, aby se znovu vrátil první rok manželství.
(Francouzské přísloví)
- Špatná manželka, která umí vařit a nevaří, ještě horší ta, která neumí vařit a vaří.
(N.N.)
- Život je opravdu komický: stačí jedno slůvko před oltářem - a jsme ženatí, a jedno slůvko ze spaní - a jsme rozvedení.
(N.N.)
- Velkou předností hotelů je, že nás chrání před rodinným životem.
(Shaw)
- Značnou zásluhu na obnově shody mezi manžely mívají šaty se složitým zapínáním na zádech.
(Bernard)
- Tchýni, která se do všeho plete, patří třetina ran , určených manželce.
(Etiopské přísloví)
- Muž může být šťastný s jakoukoliv ženou, pokud ji nemiluje.
(Wilde)
- Spousta lidí má manželské trable a ani o tom neví.
(Herford)
- Varuj se specializace; jestliže se jednou osvědčíš v úloze ukřivděného, jinou roli už nedostaneš.
(Brudzyňski)
- Nic tan neváže člověka k člověku, jako bezradnost,
(N.N.)
- Co je krásnějšího, než být své ženě tak drahý, že se staneš drahým i sám sobě.
(Seneca)
- Nic není lepšího nad život bez manželství.
(Horatius)
- Manželství je právě tak cenné, jako ti, které spojuje - obvykle tedy nestojí za nic.
- Nietzsche)
- Manželství je dobré pro dobré
(Španělské přísloví)
- Nemá-li opravdovou touhu, nahradí ji manželstvím.
(Čechov)
- Neexistuje ideální manžel. Ideální manžel zůstává svobodným.
(Wilde)
- Vdovec je muž odsouzený k doživotnímu žaláři, jemuž byl zbytek trestu prominut.
(Veron)
- Manželství je dlouhá konverzace, přerušovaná hádkami.
(Stevenson)
- Manželství je to, co zbude z milence, když je z něj vytažen nerv.
(Rowlandová)
- Jedině to, že jsou jim věrné, spojuje ještě některé ženy s jejich manžely.
(Guitry)
- Vlastnost, která se líbí u ctitele, bývá odmítána u manžela.
(Moliére)
- Manželé žen, které obdivujeme, nám připadají vždycky hloupí.
(Freydau)
- Lidé, kteří už dva tisíce let píší, se dosud neunavili uváděním důkazů pro a proti manželství.
(Maurois)
- Rozvod se objevuje v historii současně s manželstvím. Nebo snad o několik týdnů později.
(Voltaire)
- Hlavní příčinou rozvodů je manželství.
(Achard)
- Katolická církev zakázala rozvod patrně proto, že se přesvědčila, že proti cizoložství, právě jako proti smrti není léku.
(Engels)
- K manželství je třeba odvahy, ale odvahy je zapotřebí také k chladnému a opuštěnému stáří.
(Stevenson)
- Vrhl se do manželství jako do vody. Zřejmě proto si vzal ženu jako prkno.
(Maupassant)
- Po letech se i nejbližší duše k sobě otáčejítou nejpodivnější a nejneočekávanější stranou.
(Dygat)
- Je pořád ještě lepší být ženat, než být mrtev.
(Moliére)
- Především v manželství je nutné chyby znát a ne nenávidět.
(Erasmus Rotterdamský)
- Manželé se musejí vystíhat svárů, když láska není již silná natolik, aby usmiřovala.
(Rostand)
- Jeden dobrý manžel má hodnotu dvou dobrých manželek; neboť věci mají tím větší cenu, čím jsou vzácnější.
(Franklin)
- Manželství je vyzvání přírody na souboj)
(Rolland)
- Chcete-li být šťastny s mužem, musíte mít pro něho spoustu pochopení a trošku lásky; chcete-li být šťastni s ženou, musíte ji zahrnout spoustou lásky a vůbec se nesnažit o pochopení.
(Maurois)
- Manželství je jediné dobrodružství dostupné zbabělým.
(Voltaire)
- Nejsou nešťastná manželství, jsou jen nešťastní lidé a manželství je pouze ukazuje.
(Fosdick)
- Mládenec žije jako král a umírá jako pes, ženatý žije jako pes a umírá jako král.
(Anouilh)
- Místo manželů je proti sobě u sebe.
(Páral)
- Manželství je jako obležená pevnost: kdo je venku, chce dovnitř, a kdo je uvnitř, chce ven.
(Arabské přísloví)
------------------------------------------------------------------------------------------------