Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚterní glosa, 24. února 2004
Autor
glosator
24. 02. 2004
Vláda předvádí veletoče, jeden den její členové tvrdí jedno, druhý den se stejnými škleby, úsměvy a nebo vážnými tvářemi tvrdí pravý opak - a media jim to klidně baští, aniž by po členech vlády redaktoři požadovali řádné odpovědi a nespokojovali se s nabízenými frázemi a bláboly.
Na návrh Karla Kühnla dostalo před léty Aero Vodochody (při příchodu Boeingu do firmy, za Tošovského leckým vychvalované vlády) dárek: státní záruky za úvěry a dluhopisy ve výši 12 miliard korun ( čti: naše záruky, neboť vždy jde o naše peníze v našich kapsách). Dnes stát velkou část této sumy zřejmě zaplatí, mluví se o devíti miliardách (opět čtěte: my je zaplatíme). Karel Kühnl tak vytáhl každému občanu z kapsy zhruba 900 korun. Beztrestně. Kolik a komu zaplatil Boeing se nikdy nedozvíme.
Roztomilý byl ministr financí Sobotka v dnešním vyjádření k témuž v Právu: "Budeme platit za další hřích minulosti".
Jenže Kühnl není minulost - ve vládě sedí stále jeho strana, jejíž je představitel.
Jihokorejští a američtí vědci vytvořili klonovaný zárodek člověka. Možnosti, které se nabízejí jsou nedozírné a troufám si tvrdit, že většinově velmi pozitivní. Řev zpátečníků celého světa ovšem velice zesílí. Brzdit mohou a budou, pokrok ovšem nezastaví.
Již první reakce z církevních kruhů je tak typická, že stojí za přetisknutí. Daniel Herman, mluvčí České biskupské konference, řekl MF Dnes: "Je to zásadní věc.Vatikánští odborníci se touto problematikou zabývají. Je třeba počkat na stanovisko Svatého stolce."
Vlastního rozumu netřeba, dodávám já.