Ivabo> Ne - myslím, že nechcem, co myslíš, že chcem - smutek, smrt a Láska jsou temata tolik (už) klišoidní, že se autor musí hdně snažit, aby vypotil něco originálního, co zaujme. Nemyslím si, že máš pravdu a stojím si za tím, co jsem výše napsal. Rýmy jsou příšerný a obsahově si myslím, že říkačky o chytrých liškách, zákeřných strakách, odvážných ježcích, moudrých medvědech a sovách jsou pro děti mnohem přínosnější, než prázdné povídání o podzimu - nemyslíš ? :-)
Třeba se mi líbí hezké básničky pro děti. Určitě mi říkají víc, než depresivní básně bez rýmu, které mnohdy ani nedávají smysl. Každý má jiný vkus. Asi by se vám líbilo, kdyby se to nerýmovalo a obsahovalo to trochu víc smutku a smrti. To tady letí.
Mě se prostě víc líbí básničky s rými
Ivabo> Ehm - no - nechci být nepříjemný, ale o vkus - nevím nevím - když si přečtu knížku říkaček typu "Skákal pes...", můžu říct, že je to pěkný, ale nebudu to obdivovat jako umění. Souhlasím, že občas se najdou mezi říkačkami výjimky, které mě mohou oslovit, ale - výjimky...;-)
Co se rýmů týče - myslím, že Ti Růženka pomůže víc než já...:-)
Růženka> Těší mě, že děláš tu hodnou - něco mi říká, že mám podobný problém, jako Ty...
Když jsou některé rýmy opravdu "slabší", většinou je přepisuji... Bojím se, že bych musel přepsat všechny a... To se mi opravdu nechce. V tomto směru musím souhlasit s Lens(em?). Zastižení podzimu, toho, co se děje, ale - nic víc - nevidím v tom hloubku - prázdné povzdechnutí nad příchodem podzimu - nelíbí...
"Když slunce už nechodí nám vstříc..."
Touto větou je (velmi krásně) řečeno všechno, ale i to ostatní vnímám také tak...dokonce i ten prolog považuji za velmi významný, protože nuda patří (dle mého soudu) rovněž k podzimu...
Je to působivé...vyvolává to beznadějný smutek něčeho, co ztrácíme na věky...naštěstí je však před námi (opět) jaro...
TIP...a díky!
To znamená, že asi nejsi z Prahy. V Praze je to takovej projekt, kde v dopravních prostředcích (hlavně v metru) dávaj místo reklam plakáty s básničkama. Jmenuje se to Poezie pro cestující
Petr_Pan: Je to Tvůj názor. Upřímně: mě se tahle moje básnička líbí a tady vidím, že nejsem sama, takže jde hlavně o vkus.
synáček: Děkuji, ani nevíš, jak mně to po předchozí kritice potěšilo!
Ighor: Z Prahy nejsem... může to být zajímavé
do školy/podepsané úkoly není to Žlutý pes?hm,jsem na rozpacích,ty rýmy mi moc nesedí,ale podzim je krásné roční období:-)
Podle Žlutého psa to není. Je to starší než ta písnička, takže leda že by to Hejma opsal odemně.
nebo jste s Hejmou zpřízněné duše:-)můžeš ho žalovat!:-)
Tohle by podle mě byla docela dobrá básnička pro děti. Myslím, že bych ji klidně zařadil do nějaké čítanky pro druhou, třetí třídu. Je to mile naivní text, ale např. "Už to opravdu musíme říct" má něco do sebe, stejně jako způsob, jakým autor vykresluje projevy přicházejícího podzimu.
opat dobre napady, ale podane - podla mna - trosku zlym sposobom.
ja by som sa snazil vyvarovat zbytocnych slov a tym dodat basni dynamiku...
Já jsem svůj pocit z podzimu popsala přesně tak, jak ho cítím a kdybych něco vynechala, nebylo by to celé.
ja som zas pocit z tvojej basne popisal tak, ako ho citim...
Samozřejmně :-) a tak to má být.
sice nejsem velký básnický expert, abych to mohl nějak soudit, ale mně se ta básnička docela líbí. Docela mi to připomíná Poezii pro cestující, jestli znáš
Jsem moc ráda, že se Ti líbí. Bohužel poezii pro cestující neznám.