smutná, ale krásná - chápu to "se" u věží, stéká to po povrchu shora dolů - pak rozhodně tak, jak jsi to napsala. A to i přesto, že to vypadá pro oko poněkud nezvykle. Z věží by znamenalo zevnitř ven (vysvětlení vlastně i pro angelik).
*t
Pěkné, nostalgii můžu... Asi půjdeš do oblíbených. :-)
Tak především, jsem rád že mám teď jasněji v předložkách s-z, se-ze. Dlouho mi to nebylo jasné, když jsem na to u nějakého autora narazil. Za to velkej dík. Teď k básni, mám moc rád nábřeží. Mělo by jich být víc. Dá se tam krásně odpočívat a přemýšlet, možná i smutnit jako ty. Já trochu namítám, že ta báseň je taková rozvláčná, ale to je asi hlavní smysl. Jinak by možná potenciální čtenář neměl čas vcítit se do Tvých pocitů a duše. Možná by ale stálo za pokus, zkusit napsat nějakou kratší verzi, nebo co by se mi líbilo ještě víc - napsat něco jiného o nábřeží. Třeba Haiku, když bys to zvládla.
A závěrem, v paměti si ponesu snad jediné nábřeží a sice pařížské, u Seiny. Nejeden by řekl, že tam to tam musí být samý turista, ale opak je pravdou. Když jsem tam byl já, bylo naprosto vylidněné, tiché a samo pro sebe...No už bych to tom taky konečně mohl napsat nějakou lyriku, tak snad časem.
to opakování mi taky občas drobet narušilo celkovou atmosféru, ale jinak zasloužený tip*
Moc pěkné .... takové zvláštní.
Rozhodně stojí za tip.
Tahle se mi zdá příliš plná velkých slov (bol, žal), bez nich by byla lepší, možná i bez rýmů.
Přírodní lyriku můžu i rýmovanou jsem zjistil..:-) Mám pocit, ýe tvoje nejlepší...
Vytknul bych jen v první sloce na pátém řádku..čas stéká se věží...to se mi nezdá....
A pak každý verš, který se má rýmovat na kal je o jednu slabiku delší, to drhnutí básni ubírá na síle..
kdyz jsem si cetla text, jako bych sla s tebou. Je to moc pekne, rozumim textu a davam tip
Nádherně jsi vystihla stav, který neprožíváš sama, je nás tolik ztracených v marném doufání, že jednou nás láska nezradí, taky občas chodím jako bez duše i na místech, které jsem dřív tak milovala, protože k těm místům se váží jisté vzpomínky, ale hlavu vzhůru, život je příliš krátky na to, aby se člověk stihl jen trápit, každý den má svoje kouzlo :o),t
Tak to je asi nejlepší dílko, které jsem od tebe zatím četl. Působíš mi atmosférické poruchy na duši :-))) Tip
Tak toto sa mi páči ... píšeš akoby s ľahkosťou ... akoby vánok viedol tvoju ruku ... tip
Báseň mi nepřipadne smutná, naopak plná naděje předávající vnitřní touhu. Pěkný obraz.t.
jojo... mit tak takovy nabrezi.. *
mám rád rýmy v poezii, nicméně můžou být zákeřný v tom, že v průběhu básně "slevňují", stávají se jednodušší. Je těžký mít všechny rýmy dokonalý a nápaditý, bez opakování nebo
krko(rýmo)lomností. Obsah nebudu hodnotit, mé "náboženské vyznání" (:o) mi zakazuje zkoumat cizí emoce a myšlení. Pokud ti to pomůže, vypovídat se z nějakýho trápení druhým, třeba ve formě poezie, pak nemám výhrady.
Labutí na řece
se šeptem ptávám
proč z lásky v duši stín
obvykle mám
jednou snad uvěřím
že se to stává
od břehu zmáčená
včas utíkám
moc krásné*
K téhle se budu muset vrátit,na moje momentální rozpoložení je moc dlouhá,nezvládám se soustředit až do konce.
Budu upřímná, tahle mě moc nechytla. Pocity tam jsou, ale je to na mě moc dlouhé, zejména pro opakování sloky a chybí mi tam něco jako tvoje velryby na konci. ;)
chladivý polibek
dlážděných cest
je moc pěkný... jinak mi to občas přijde moc rozvleklé a zdlouhavé. Nicméně mnohem lepší, na co se kdy vzmůžu já.
Souhlas s Casnnishou. tip
nejlepší od tebe pro mě zatím vůbec a co nejlepšího být jako má toto asidílo zbytečně vědět o chvále?
(G)**
Pěkné, příjemné dílko. I když to není tak úplně můj šálek kávy.
Trošku moc rozvleklé, dokáže to nicméně zcela jistě vyvolat atmosféru a "dostat čtenáře" na opuštěné nábřeží i do tvé opuštěné duše. Neudrží to ale tak pozornost, jako tvá jiná dílka, kulhá rytmus v některých rýmech, máš tam o slabiku víc a pak to působí rušivě.
úplně jsem si vybavila podvečer a tiché nábřeží a řeku s labutěmi ... krásná náladová, i když trochu moc dlouhá ... taky bych vynechala čtvrtou sloku, ale jinak *!
čas stéká se věží
mám tíhu v rukách
snad pro sta nádherně
zbytečných gest
Tohle je krásná fráze...
štípněte mě někdo...t
no..k tomu vašemu sporu o "s" a "z"...myslim, že o směrech, změnách kam, proč a z jakého důvodu se spekuluje pokud celé slovo začíná na S nebo na Z (například setřu, nebo zčervenám:)) pokud je to předložka, pak se to řídí pádem, tzn. 2. pád =Z koho, čeho; 7. pád = S kým, čím:)
takže pokud " čas stéká ze věží", tak stéká "z koho, čeho" = předložka pojená s (kým, čím) druhým pádem:)
( a nebo se jdu zabít a dát si nový nick, jestli jsem to tu rozváděla zcestně:)
jinak se mi tohle dílko líbí míň než tvé ostatní, přesto je zdařilé
pro s_b: řekla jsem to správně?:))
hmmm..:) že to tak většinou nevypadá, ptž ses mi tak ňák jako jedna z mála zafixovala...a to tak, že si na tom pravopisu setsakramentsky potrpíš:)
myšlenka ano, ale rýmy mě moc neoslovují :o
angelik: ok, dohnalas mě k tomu, abych si to vyhledal ;-)
Jen v případě, kdy píšící považuje za potřebné naznačit předložkou východisko pohybu z povrchu pryč, popř. po povrchu dolů, může zvolit předložku s, např. (vzít) se stolu, se skříně ...
Primárně platí pravidlo pádu, takže správněji by bylo z, ale s není vyloženě špatně.
Béééééééééééééééééé... Já chci taky tak umět...:-)
Prvni dve sloky beru, zbytek uz je moc, zbytecny.
Prvni dve sloky (bez ref.) jsou moc povedene!
Taky se chodím toulat nejraději na nábřeží, básnická forma mi v tomto případě na rozdíl od první básně co jsem u tebe četl, už tak blízká není..
Moc pěkné, obrazné, snad jen to opakování "refrénu" mě přišlo trošičku rozvleklé, bylo by to hezké i bez té čtvrté sloky. :o)
pěká, smutná..už slyším šumění vln :-) ...rýmy jsou podle mě také dobré...
mě se právě naopak to rýmování moc moc líbí!krásně se to čte,moc mco povedené dílko,musím otipovat!
...obsahově pěkná...rýmy, jak které...
chybička:
čas stéká
ze věží ;-)
Omyl.......směr shora dolů - lze být se i ze, např. se stolu i ze stolu atd.
...máš pravdu...beru zpět...:-)